Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
1 time siden, Rockas skrev:

Jeg lar meg ikke lure, jeg er en økonomiutdannet, godt voksen dame. Hun har 3 millioner i årslønn, det er ikke en ordinær lønn i mine kretser i alle fall :)

Så Caroline  (privatpersonen) har 3 millioner i lønn (via firma treasures as ) som går rett i banken? Eller er det noe i regnstykker her som mangler? Jeg er ikke økonomiutdannet, men noe sier meg at det er feil i regnstykket da det betyr at LKE ikke har/får lønn?

Endret av lillesnøfnugg
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så Caroline  og Lars Kristian Berg Eriksen  (privatpersonene) har 3 millioner i lønn (via firma treasures as ) som går rett i banken? Eller er det noe i regnstykker her som mangler? Jeg er ikke økonomiutdannet, men noe sier meg at det er feil i regnstykket da det betyr at LKE ikke har lønn?

Nei, Caroline har nesten 3 millioner i skattbar inntekt fra Treasures og andre inntektskilder som vi ikke kjenner til. LKE har sikkert personinntekt han og, men jeg har ikke planer om å søke opp det i skattelistene så får ikke sjekket. 

Hvis de har solgt en leilighet de ikke har bodd i nylig vil et overskudd her være skattepliktig og forklare noe inntekt. Hun kan og ha en ansettelsesavtale med andre, f.eks TV2, slik at det ikke faktureres via Treasures, men betales som vanlig lønn. Men dette siste er bare spekulasjoner. Det eneste vi vet helt sikkert er skattelistetallene.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Rockas said:

LKE har sikkert personinntekt han og, men jeg har ikke planer om å søke opp det i skattelistene så får ikke sjekket. 

Screenshot_20200123-150854_Chrome.jpg

• Liker 13
Skrevet (endret)
7 timer siden, Inkognitogata skrev:

Screenshot_20200123-150854_Chrome.jpg

Da hadde de inntekt på snaut 3,5 mill totalt i 2018. Takk for at du eksponerte deg for tallene :)

Endret av Rockas
Feil årstall
  • Liker 3
Skrevet
Just now, Rockas said:

Da hadde de inntekt på snaut 3,5 mill totalt i 2019. Takk for at du eksponerte deg for tallene :)

Null stress. De kjenner meg fra før.

• Liker 17
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Rockas skrev:

Nei, Caroline har nesten 3 millioner i skattbar inntekt fra Treasures og andre inntektskilder som vi ikke kjenner til. LKE har sikkert personinntekt han og, men jeg har ikke planer om å søke opp det i skattelistene så får ikke sjekket. 

Hvis de har solgt en leilighet de ikke har bodd i nylig vil et overskudd her være skattepliktig og forklare noe inntekt. Hun kan og ha en ansettelsesavtale med andre, f.eks TV2, slik at det ikke faktureres via Treasures, men betales som vanlig lønn. Men dette siste er bare spekulasjoner. Det eneste vi vet helt sikkert er skattelistetallene.

Nå skjønner jeg, de 3 millionene i inntekt har ikke nødvendigvis link til bloggen alene. Så man kan vet ikke for sikkert hvordan blogginntektene er? Merkelig at det presenteres to ulike versjoner i media. Så styremedlem og medeier får ikke lønn fra T. as? Hvor kommer utgiftene til UI inn her?

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
1 time siden, Rockas skrev:

Da hadde de inntekt på snaut 3,5 mill totalt i 2019. Takk for at du eksponerte deg for tallene :)

Du vet at man kan kjøpe noen til å sjekke skattelistene for 50 kroner på Finn.no? Håper ikke LKE ringer og skjeller ut en stakkars student i Trondheim som bare skulle ha litt ekstra penger til nudler denne uka 😂

Endret av Felis
  • Liker 36
Skrevet
Akkurat nå, Felis skrev:

Du vet at man kan kjøpe noen til å sjekke skattelistene for 50 kroner på Finn.no? Håper ikke LKE ringer og kjeller ut en stakkars student i Trondheim som bare skulle ha litt ekstra penger til nudler denne uka 😂

Folk er kreative i måter å tjene penger på 😄

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Felis said:

Du vet at man kan kjøpe noen til å sjekke skattelistene for 50 kroner på Finn.no? Håper ikke LKE ringer og kjeller ut en stakkars student i Trondheim som bare skulle ha litt ekstra penger til nudler denne uka 😂

Det er meg og mitt ekte navn.

Jeg hadde elsket det om LKE ringte meg. 

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Nå skjønner jeg, de 3 millionene i inntekt har ikke nødvendigvis link til bloggen alene. Så man kan vet ikke for sikkert hvordan blogginntektene er? Merkelig at det presenteres to ulike versjoner i media. Så styremedlem og medeier får ikke lønn fra T. as? Hvor kommer utgiftene til UI inn her?

LKE hadde en skattbar inntekt på snaut 500.000 etter fradrag, så det _kan_ være lønn fra Treasures. 

Alle utgifter rundt bloggen, som jeg antar UI og er, ligger høyst sannsynlig inne i Treasures. Treasures omsatte, altså solgte tjenester, for ca. 3,5 mill i fjor. Så hadde de en del utgifter som trekkes fra denne summen, inkludert lønnskostnader. Det man sitter igjen med er overskudd, som enten går til utbytte eller føres tilbake til driften. I fjor var dette overskuddet på ca. 1 million og det ble ikke tatt utbytte. Hvis man planlegger større investeringer dropper man ofte utbytte for å ha mer penger tilgjengelig i firmaet.

• Liker 3
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Rockas skrev:

LKE hadde en skattbar inntekt på snaut 500.000 etter fradrag, så det _kan_ være lønn fra Treasures. 

Alle utgifter rundt bloggen, som jeg antar UI og er, ligger høyst sannsynlig inne i Treasures. Treasures omsatte, altså solgte tjenester, for ca. 3,5 mill i fjor. Så hadde de en del utgifter som trekkes fra denne summen, inkludert lønnskostnader. Det man sitter igjen med er overskudd, som enten går til utbytte eller føres tilbake til driften. I fjor var dette overskuddet på ca. 1 million og det ble ikke tatt utbytte. Hvis man planlegger større investeringer dropper man ofte utbytte for å ha mer penger tilgjengelig i firmaet.

At ekteparet har til salt i grøten er det vel ingen tvil om, men at de ikke har råd til å bidra mer i eget prosjekt eller ikke kan ta ansvar for å skjerme egne mindreårige for bloggfyll er for meg en stor mismatch. Det samme gjelder den manglende evnen til å agere ryddig rundt samarbeidspartnere og merking av reklame. Det fremstår bare «fattig» på forretningsskikk. Litt som SE som juger om operasjoner og tjener penger på det, til hun finner ut av at det er mer penger i være «åpen» om det. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

At ekteparet har til salt i grøten er det vel ingen tvil om, men at de ikke har råd til å bidra mer i eget prosjekt eller ikke kan ta ansvar for å skjerme egne mindreårige for bloggfyll er for meg en stor mismatch.

Det skal jeg ikke si i mot. Jeg interesserer meg lite for bloggen, men er litt nerd på fakta i diskusjoner, så det er min motivasjon  her :)

• Liker 4
Skrevet

Om ikke annet, hyggelig å se at min inntekt og formue overstiger LKEs. 🎉

• Liker 18
Skrevet

Så flott hun er. Smelt

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det noen som har hevdet at de ikke har til salt i grøten? Jeg har sett at noen hevder at de ikke tjener svimlende mye, men det kommer jo an på hvor man står selv. Jeg antar at VP og ABD ville vært misunnelig, men fra hva jeg ser på skattelistene som modige @Inkognitogata la ut, så slipper jeg det, i likhet med at jeg ikke er misunnelig på noe annet hos det paret.

Det som derimot blir påpekt er at inntektene stuper, det kommer man ikke unna. Det er også åpenbart at ingen med stupende inntekt begynner å gjøre jobben gratis. Hvis Petter Snekker ser at inntjeningen begynner å gå dårlig, så velger han ikke å snekre gratis.

Endret av Felis
  • Liker 23
Skrevet
29 minutter siden, Rockas skrev:

Aha, nå skjønner jeg. Fikk ikke opp skatteliste-tallene i den forrige linken, mulig fordi jeg sitter på mobil. LKE sin lønn er sikkert fra Treasures, for iflg proff.no hadde de noe sånt som 1,2 mill i lønnskost, hvorav rundt 600' til daglig leder. Så dvs ca 600 til LKE, minus noe fradrag. Men siden CBE ikke har andre næringsroller, vil det si hun har over 2 mill i lønnsinntekt fra andre kilder. Eller er dette salg av leilighet? I så fall fall god gevinst på leiligheten, men forklarer skatteprosenten. Dog ville jeg vel ikke omtalt det som inntekt, de hadde vel bare den ene å selge, så det er jo ikke tall vi vil se igjen.

• Liker 7
Skrevet (endret)
6 timer siden, tantesofie skrev:

Aha, nå skjønner jeg. Fikk ikke opp skatteliste-tallene i den forrige linken, mulig fordi jeg sitter på mobil. LKE sin lønn er sikkert fra Treasures, for iflg proff.no hadde de noe sånt som 1,2 mill i lønnskost, hvorav rundt 600' til daglig leder. Så dvs ca 600 til LKE, minus noe fradrag. Men siden CBE ikke har andre næringsroller, vil det si hun har over 2 mill i lønnsinntekt fra andre kilder. Eller er dette salg av leilighet? I så fall fall god gevinst på leiligheten, men forklarer skatteprosenten. Dog ville jeg vel ikke omtalt det som inntekt, de hadde vel bare den ene å selge, så det er jo ikke tall vi vil se igjen.

Hun har 2 mill i inntekt fra andre andre kilder, men jeg vet ikke hvilke. Jeg vet heller ikke sikkert at hun solgte leilighet med gevist i 2018, men det har blitt nevnt her. Da eide hun den i tilfelle alene, ettersom Lars Kristian ikke har tilsvarende inntekt.

Endret av Rockas
Feil årstall
  • Liker 3
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Rockas skrev:

Hun har 2 mill i inntekt fra andre andre kilder, men jeg vet ikke hvilke. Jeg vet heller ikke sikkert at hun solgte leilighet med gevist i 2019, men det har blitt nevnt her. Da eide hun den i tilfelle alene, ettersom Lars Kristian ikke har tilsvarende inntekt.

Til sammen 5 millioner da altså? 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Til sammen 5 millioner da altså? 

Nei, totalt 2,89 for Caroline og snaut 500’ for LK etter fradrag i all lønnsinntekt. Pluss at de har økt kontobeholdningen i firmaet de eier ettersom de ikke tok utbytte i fjor. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...