Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, lillehammeren said:

Fredagen min ble 1000 ganger bedre etter å ha spolt meg gjennom joggevideoen hennes 😂 Tenk at de kaller dette jobb...  😂👏🏼

Må være litt av et syn der frua løper avgårde med mannen hengende etter med fullt kamera og video utstyr! Glad jeg ikke bor på de trakter, tror jeg hadde dødd av latter hadde jeg møtt dette sirkuset

• Liker 24
Skrevet
2 timer siden, Inkognitogata skrev:

Hun har (for meg) alltid fremstått som særdeles lite effektiv eller organisert.

Jeg kunne aldri ansatt henne basert på inntrykket fra bloggen. 

det er mitt inntrykk og, Derfor synes jeg det er så komisk når hun kommer med listene sine, for de ser ikke ut til å fylle noen annen funksjon enn å legitimere litt lekkert papirshopping :fnise:

• Liker 15
Skrevet

Hun fremstår som et veldig lite sympatisk menneske, der hun uttaler at hun helst vil oppholde seg minst mulig i nærheten av de som er syke, som da er mannen og barnet hennes 😕 I redsel for å bli syk selv. Tidligere i dag sa hun at hun ikke kunne forlate huset pga at dem var syke, nå skal hun på teateret.... Det kommer så tydelig frem, alt handler om henne, hennes interesser, hennes fritid, hennes hobbyer, hennes hverdag. Gud så glad jeg er for at jeg slipper å være en del av hennes familie. Noe så ego og lite empatisk menneske skal man vel lete lenge etter.

• Liker 31
Skrevet
2 timer siden, Liver skrev:

Er det vanlig at man ikke kan forlate huset når to av familiemedlemmene er syke, der en av de er myndige? 🤔 

Noen ganger tror ikke jeg ikke de evner å se hvor virkelighetsfjern deres fremstilte hverdag er. 

Det kommer jo helt an på hvordan dårlig man er det

Skrevet (endret)
3 minutter siden, Orly said:

Det kommer jo helt an på hvordan dårlig man er det

Jeg vil tro at de fleste familier i Norge klarer seg helt fint hvis en forelder er frisk.

Endret av Inkognitogata
  • Liker 18
Skrevet
14 minutter siden, Inkognitogata skrev:

Jeg vil tro at de fleste familier i Norge klarer seg helt fint hvis en forelder er frisk.

Nå var det ikke det det var snakk om da og ikke det jeg svarte på.

Skrevet (endret)
10 hours ago, Orly said:

Nå var det ikke det det var snakk om da og ikke det jeg svarte på.

Dette svarte du på:

Er det vanlig at man ikke kan forlate huset når to av familiemedlemmene er syke, der en av de er myndige? 🤔 

Noen ganger tror ikke jeg ikke de evner å se hvor virkelighetsfjern deres fremstilte hverdag er. 

---

Siden CBE og LKE er de eneste myndige personene i husholdningen og kun en av dem er syke. Hva svarte du på?

Endret av Inkognitogata
  • Liker 10
Gjest SelinaKyle
Skrevet

Den joggeturen rundt vannet er det mest meningsløse jeg har sett på lenge. At noen bruker tid på å jogge 17 km, mens mannen løper etter og filmer, for så å legge dette ut så alle kan se? Hvem er disse menneskene som synes slike videoer er interessante? 

Jeg skjønner det er jobben deres å skape innhold til bloggen, men det hadde gitt så mye mer mening dersom de filmet ulike løpeteknikker, eller hva som helst annet, enn å se en 7 minutter lang video av en dame som løper 17 km. 

Dette er ikke noe annet enn en skrytevideo der målet er å få flest mulig kommentarer på hvor flink og sprek og dyktig en er osv. Jeg synes de er kjempespreke jeg altså, jeg er langt unna å kunne løpe så langt, så det er ikke det. Men det er latterlig at de trenger denne bekreftelsen fra vilt fremmede mennesker.

Skrevet
19 timer siden, Rockas skrev:

Ja, årslønn var dårlig formulert. Jeg har presisert mer i andre innlegg. Jeg har ikke sammenstilt dette med den finansielle tilstanden i selskapet deres, kun nyansert for dem som mente at Caroline tjente lite penger om dagen.

Du skal ha ros for å innrømme dårlig formulering (noe som synes å være utenkelig for CBE), noe jeg mener viser storhet og kunnskap. :tommelopp:

Problemet med blandingen av firma- og privatøkonomi oppstår når journalister selv ikke skjønner forskjellen og formidler ukritisk unøyansene. Da er det ikke rart den vanlige leser ikke forstår sammenhengen eller hvorfor en artikkel rapporterer nedgang i inntekterene (Nettavisen om firma), mens en annen om økte inntekter (Dagbladet om privat ligning) 

• Liker 18
Skrevet
23 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Den joggeturen rundt vannet er det mest meningsløse jeg har sett på lenge. At noen bruker tid på å jogge 17 km, mens mannen løper etter og filmer, for så å legge dette ut så alle kan se? Hvem er disse menneskene som synes slike videoer er interessante? 

Jeg skjønner det er jobben deres å skape innhold til bloggen, men det hadde gitt så mye mer mening dersom de filmet ulike løpeteknikker, eller hva som helst annet, enn å se en 7 minutter lang video av en dame som løper 17 km. 

Dette er ikke noe annet enn en skrytevideo der målet er å få flest mulig kommentarer på hvor flink og sprek og dyktig en er osv. Jeg synes de er kjempespreke jeg altså, jeg er langt unna å kunne løpe så langt, så det er ikke det. Men det er latterlig at de trenger denne bekreftelsen fra vilt fremmede mennesker.

Hehe, nå sier du det riktig; det er jo absolutt ikke snakk om noen LØPEtur i det tempoet, det er i beste fall en JOGGEtur:-D Med det snittempoet, er jeg fristet til å tro at hun har hatt en god del hurtig gange i løpet av den turen. Jeg er virkelig ikke i god form, men løper likevel en god del fortere enn det der på mine daglige løpeturer på 20 km. Ikke søker jeg noe bekreftelse på dette på nettet heller, noe hun virkelig gjør under unnskyldningen "inspirere". Har skrevet det før, og sier det igjen; jeg elsker at folk trener kun for treningens og helsens skyld, og uten å jakte rekorder hele tiden, men da kan man ikke påberope seg å være en treningsekspert, og late som man sprer treningskunnskap. Det kan jo i ytterste konsekvens faktisk være skadelig om menigheten hennes prøver å følge rådene hennes!
PS! Skylder å si at jeg ikke leser bloggen hennes, får kun med meg hva hun gjør gjennom sporadisk lesing av denne tråden, og beklager på forhånd om jeg har kommet med info som ikke stemmer.

• Liker 17
Skrevet
32 minutter siden, Cecilie2 skrev:

Hehe, nå sier du det riktig; det er jo absolutt ikke snakk om noen LØPEtur i det tempoet, det er i beste fall en JOGGEtur:-D Med det snittempoet, er jeg fristet til å tro at hun har hatt en god del hurtig gange i løpet av den turen. Jeg er virkelig ikke i god form, men løper likevel en god del fortere enn det der på mine daglige løpeturer på 20 km. Ikke søker jeg noe bekreftelse på dette på nettet heller, noe hun virkelig gjør under unnskyldningen "inspirere". Har skrevet det før, og sier det igjen; jeg elsker at folk trener kun for treningens og helsens skyld, og uten å jakte rekorder hele tiden, men da kan man ikke påberope seg å være en treningsekspert, og late som man sprer treningskunnskap. Det kan jo i ytterste konsekvens faktisk være skadelig om menigheten hennes prøver å følge rådene hennes!
PS! Skylder å si at jeg ikke leser bloggen hennes, får kun med meg hva hun gjør gjennom sporadisk lesing av denne tråden, og beklager på forhånd om jeg har kommet med info som ikke stemmer.

Er du "virkelig ikke i god form", men løper to mil daglig? Å løpe to mil og attpåtil daglig er krevende for de aller fleste. Hvor lang tid bruker du på å løpe to mil på en vanlig dag? 

• Liker 27
Skrevet
7 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Er du "virkelig ikke i god form", men løper to mil daglig? Å løpe to mil og attpåtil daglig er krevende for de aller fleste. Hvor lang tid bruker du på å løpe to mil på en vanlig dag? 

Der må jeg istemme.

• Liker 4
Gjest Snøsøta
Skrevet
2 timer siden, SelinaKyle skrev:

Løpetur med CBE, minutt for minutt...

Skrevet

Helt enig, selinaKyle! Hvert ord.

Vanskelig å få noe annet enn ros på eventuelle kommentarer når man har løpt 17 km. Så litt kalkulert er det nok! 

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Cecilie2 skrev:

Hvor lang tid brukte hun? Og hvis du løper to mil hver dag, så er du vel i ganske GOD form eller?

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, SelinaKyle skrev:

Vi vet ikke om hun løp 17 km uten pause. Sannsynligvis ikke. Hun løper bare på mølle ellers. Terrengløping er noe helt annet. Det er en skrytevideo slik at hun kan få dagens dose med hyllest. Tror du hun hadde giddet å gjøre dette om hun ikke skulle skryte av det?

• Liker 16
Skrevet

Videoen varte i 8 min. Totalt uinteressant. Syns hun løper veldig rart til å være et såkallt løpemenneske.

• Liker 32
Skrevet
2 timer siden, Shopgirl2014 skrev:

Ble kanskje litt misforståelse dette her; poenget er altså IKKE hva jeg (eller noen andre) bruker på et visst antall km/mil, men derimot å sette treningen hennes i litt perspektiv. Er noen få år eldre enn CBE, men vil mene at jeg er i samme generasjon som henne, og trodde kanskje at det var "veldig 2012" å legge ut skrytevideoer/-innlegg om hvor ofte, langt eller raskt man løper/trener. Med mindre man kun er ute etter bekreftelse på det man gjør da, noe som må være den eneste grunnen til at hun legger ut de treningsinnleggene hun gjør. I mine øyne viser hun verken treningsglede (når det viktigste er å vise frem kroppen og nysminket tryne etter en treningsøkt) eller -kunnskap i det hun formidler. Poenget var derfor kun å sette treningen hennes i litt perspektiv; det hun driver med er verken imponerende eller ekstremt. Hun er så absolutt heller ikke i noen god (løpe)form. Treningen hennes er kun manisk, uten å gi noen form for fremgang. Og igjen; det er virkelig SUPERT å trene kun for treningens og helsens skyld, men da kan du altså ikke prøve å fremstille deg som en treningsekspert på en kanal som (dessverre) når ut til såpass mange naive og godtroende folk.

• Liker 28
Skrevet

Men er det normalt at en mor/far bare springer inn i rommet med Paracet og så raser ut igjen og overlater en syk treåring til en syk far? Hadde mannen min vært mer opptatt av å unngå smitte enn å ta seg av et sykt barn og avlaste meg når jeg var syk hadde det blitt månelyst!

• Liker 37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...