Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Pust skrev:

1,2 mill delt på to personer er ikke mer enn en og halv lektorlønn med tilsvarende ansiennitet. 🤔

Nei - ganske gjennomsnittlig inntekt for to personer. 

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, Ansjosen skrev:

https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html

Artikkelen over sier at ekteparet tok ut 1,24 mill i inntekt i 2018, og ikke noenutbytte. Hvor er dine tall fra?

Mine tall er fra skattelistene. Dagbladet har bl.a skrevet om dette. Den reportasjen du sikter til, stemmer jo ikke helt med det fulle bildet. Så det er ingen grunn til bekymring. Hun har salt til grøten. Influencerbransjen er selvfølgelig en noe uforutsigbar bransje, så det er viktig å forvalte de pengene man tjener i gode tider fornuftig tenker jeg.

Jeg tenker at ekteparet samarbeider så godt nå at hvis det kommer en dag hvor influencer jobben er udatert, så har de andre ben å stå på sammen, og de er jo allerede i gang med et treningsprosjekt som de venter på skal «opp og gå».  Men, jeg tror at hennes rolle som influencer vil vare noen år til, fordi hun er så dyktig i jobben sin og leverer innlegg og bilder av kvalitet daglig. Hun har en lojal følgergruppe tydeligvis. I sitt 11 år som toppblogger! En ser at det er andre toppblogger som sliter med bloggtørke, hvor det som blir lagt ut er reklame og hastverksarbeid.  Det går ikke i lengden tenker jeg  og leserne vil forsvinne gradevis. 

• Liker 2
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Denne bedriften har vært gode på å omgå både lover og regler når det gjelder merking av reklame og alkohol reklame. Mitt inntrykk er at hvis man kan finne en ny måte å snike til seg noe så bruker bedriften dette istedenfor å være ærlig og oppriktig mot leserne sine. Mulig at det handler om lettvinte løsninger fremfor hard jobbing? Slik også treningskonseptet deres ser ut til å være. 

Endret av lillesnøfnugg
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Levina skrev:

Mine tall er fra skattelistene. Dagbladet har bl.a skrevet om dette. Den reportasjen du sikter til, stemmer jo ikke helt med det fulle bildet. Så det er ingen grunn til bekymring. Hun har salt til grøten. Influencerbransjen er selvfølgelig en noe uforutsigbar bransje, så det er viktig å forvalte de pengene man tjener i gode tider fornuftig tenker jeg.

Jeg tenker at ekteparet samarbeider så godt nå at hvis det kommer en dag hvor influencer jobben er udatert, så har de andre ben å stå på sammen, og de er jo allerede i gang med et treningsprosjekt som de venter på skal «opp og gå».  Men, jeg tror at hennes rolle som influencer vil vare noen år til, fordi hun er så dyktig i jobben sin og leverer innlegg og bilder av kvalitet daglig. Hun har en lojal følgergruppe tydeligvis. I sitt 11 år som toppblogger! En ser at det er andre toppblogger som sliter med bloggtørke, hvor det som blir lagt ut er reklame og hastverksarbeid.  Det går ikke i lengden tenker jeg  og leserne vil forsvinne gradevis. 

CBE er en av bloggerne som faktisk har lavt engasjement, sett opp i mot Funky, Komikerfrue og SE. Alle er i samme stall hos UI. Så leserne har forsvunnet gradvis.

Endret av lillesnøfnugg
Gjest tranedatter
Skrevet

Veldig få bryr seg om CBE, der ute i samfunnet. Journalister, media ellers, motefolk og så videre.

Og det er klart, CBE (cbe.no) KAN jo ingenting. De/hun kopierer fra pinterest, utstillingsdukker og Instagram. Det er ikke noe feil med det, det er det mange som gjør. Forskjellen er at alle andre er "vanlig folk" og anser seg selv som vanlig folk.

CBE lever på gamle meriter, har afiliatelenker og rabattkoder som mange kan få, selv med 100 følgere på IG.

Hadde cbe dukket opp idag, hadde ingen brydd seg. Thats the truth.

De deltar og har aldri deltatt på event som oslo moteshow/week, på inrednings/stylist event, verken in eller utland. Men de er med på C-produksjonen Bloggerne som er litt stor inom TV2 (som er produsenten...). Ellers nada.

Cbe er som se&hør, mener ingenting, er aldri først inom trender (heller sist), de er aldri inovative, kreative eller "IT".

Målet er å tjene penger nok til å slippe gjøre noe annet. Eller orke gjøre noe annet. Det vet de vel best selv. Innlegg går på repeat, så å gjøre de kan de nok i søvne. Ergo krever det lite engasjement. Og inom media-bransjen er dette den største faktoren til å holde det gående. Å være "på", engasjert, være i framkant, ta til seg nyheter osv.

Japp,jeg  kommer fra media og kommunikasjons familie/krets (uten at jeg selv driver med dette).

Skrevet
28 minutter siden, Pust skrev:

1,2 mill delt på to personer er ikke mer enn en og halv lektorlønn med tilsvarende ansiennitet. 🤔

Er mindre enn lektorlønn med 10 årsansiennitet.

• Liker 17
Skrevet
54 minutter siden, Levina skrev:

Det er jo tydelig at hun ikke ønsker å bruke tid på rød løper. Hun driver sitt eget firma og ikke minst er hun småbarnsmor. Det skinner så godt gjennom  klart og tydelig hvor viktig familien er for henne, og da kan man ikke bruke tid på masse sosialt utenom familie og venner, som eventer og premierer. Hun har jo valgt å ha teater som hobby og jeg vil tro at det er godt å ha fokus på noe annet en kjendiser og rampelys.  Skjønner det er viktig for influencere i startfasen og som ønsker å bygge karriere og være med på forskjellige event, men CBE har jo et sterkt merkenavn i bransjen. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Rampelys

Sitat

Rampelys[1] er lysrekken festet til forkanten av scenegulvet eller rampen i et teater.

Å stå på en scene er i bokstavelig stand å være i rampelyset - det er jo der metaforen kommer fra.

Ellers debatteknisk fiffig at innlegget ditt er et svar på at du bes dokumentere og underbygge at CBE er anerkjent i bransjen, og at du konkluderer svaret ditt med å bare repetere at "CBE har jo et sterkt merkenavn i bransjen".  Tautologi eller sirkelargumentasjon kalles denslags.

Jf https://snakkomtro.com/logikk-og-feilslutninger-del-22/

Sitat

Tautologisk argumentasjon

I denne typen feilslutning vil en person komme med en påstand, og så gå gjennnom et sirkulært resonnement der den opprinnelige antagelsen virker å være konklusjonen. De har ikke bevist noe som helst, for argumentasjonen går i sirkel.

• Liker 35
Skrevet
2 timer siden, Levina skrev:

Konspirasjonsteorier og spekulasjoner florerer her inne og det blir bare så useriøst. En vil så gjerne at det skal gå dårlig for denne bloggeren at det blir laget egne sannheter her inne. Det er nå så og ikke uventet. De har millioninntektene og tjener mye mer enn noen av dere her inne, og da blir det nok litt spesielt at enkelte er « bekymret» for hennes inntekter. Hun skal nok i gang med et TV program og de holder på med andre prosjektet på si. Lk og CBE driver et firma sammen hvor de eier 50 % hver, så mannen har det som sitt arbeid. En må drive mye med voksenopplæring her inne ser jeg. Tror du ikke trenger å bekymre deg for inntektene. Hun har skapt seg et merkenavn og har stor respekt i bransjen, så om hun ønsker å legge ned bloggen om noen år, så blir hun ikke arbeidsløs. 

Hvis de har millioninntekter, så er det beviset for at de har umerket reklame. Det er ikke mulig å tjene millioner på de få innleggene som har vært merket med reklame de siste månedene. Regnestykket ditt går ikke opp.

• Liker 38
Skrevet (endret)
11 timer siden, Felis skrev:

Har du gått inn på skattelisten og sjekket CBE og mannen? Kan vi i så fall få se en skjermdump? Eller i det minste en link til artikkelen du nevner? Det er kutyme å dokumentere påstander når man er på et diskusjonsforum, men du bestandig bare pøser ut av deg påstander som ikke kan dokumenteres. Og som ingen vet om du ikke er et medlem av familien. Eksempler:

CBE er en god mor

CBE og mannen har et veldig godt ekteskap

CBE (og mannen antar jeg) tjener mer enn alle oss

CBE reklamerer gratis for billigklær

Ungene til CBE har mer tid med foreldrene enn andre barn

CBE er så opptatt med bloggingen sin at hun ikke har tid til å være med på eventer relevant for hennes jobb

Kan du bevise en eneste av disse påstandene? Eller i det minste legge fram dokumentasjon som underbygger dem? Ellers mistenker jeg at du lyver. Hvis jeg sier at JEG tjener mer enn deg, har aldri kjørt for fort med bil og løp 60 meteren raskere enn alle på skolen, ville du trodd meg da?

https://www.nettavisen.no/livsstil/dette-tjener-norges-storste-bloggere/3423873208.html 

Caroline Berg Eriksen tjente nesten 3 millioner og økte også formuen kraftig. Selv om Treasures har lavere omsetning betyr ikke det at hun ikke kan andre inntektskilder. 

Endret av Rockas
  • Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Rockas skrev:

https://www.nettavisen.no/livsstil/dette-tjener-norges-storste-bloggere/3423873208.html 

Caroline Berg Eriksen tjente nesten 3 millioner i fjor og økte også formuen kraftig. Selv om Treasures har lavere omsetning betyr ikke det at hun ikke kan andre inntektskilder. 

Men har de andre inntektskilder er det heller ikke et argument for at bloggen går godt. 

Mener det var nevnt salg av leilighet...?

• Liker 27
Skrevet
9 minutter siden, Rockas skrev:

Caroline Berg Eriksen tjente nesten 3 millioner i fjor og økte også formuen kraftig. Selv om Treasures har lavere omsetning betyr ikke det at hun ikke kan andre inntektskilder. 

Altså. Det er jo helt tydelig at flere her inne og flere journalister ikke klarer å skille mellom bedriftens inntekter og uttak av lønn. At Treasures hadde driftsinntekter på 3,5 mill eller hva det nå var, har jo ingenting med hva ekteparet hadde i LØNN å gjøre!!! Herlighet, grunnleggende økonomikunnskaper før man uttaler seg. Nå vet jeg ikke hva de har tatt ut i LØNN, men ca 1,2 mill totalt gir mening da det tilsvarer ca 6G på hver av de, hvilket er max grunnlag for trygdeytelser. Derfor tar mange bedriftseiere ut kun ca 6G. Øvrig tas feks ut som utbytte. Husker ikke om de tok ut utbytte i fjor, men de har et pent resultat i firmaet med høy investeringsgrad, så som eneeiere er nok det en økonomisk/juridisk vurdering. Så de klarer seg nok greit. Selv om de har en svært gjennomsnittlig LØNN. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
32 minutter siden, tantesofie skrev:

Altså. Det er jo helt tydelig at flere her inne og flere journalister ikke klarer å skille mellom bedriftens inntekter og uttak av lønn. At Treasures hadde driftsinntekter på 3,5 mill eller hva det nå var, har jo ingenting med hva ekteparet hadde i LØNN å gjøre!!! Herlighet, grunnleggende økonomikunnskaper før man uttaler seg. Nå vet jeg ikke hva de har tatt ut i LØNN, men ca 1,2 mill totalt gir mening da det tilsvarer ca 6G på hver av de, hvilket er max grunnlag for trygdeytelser. Derfor tar mange bedriftseiere ut kun ca 6G. Øvrig tas feks ut som utbytte. Husker ikke om de tok ut utbytte i fjor, men de har et pent resultat i firmaet med høy investeringsgrad, så som eneeiere er nok det en økonomisk/juridisk vurdering. Så de klarer seg nok greit. Selv om de har en svært gjennomsnittlig LØNN. 

Du trenger ikke rope. Tallene er hentet fra skattelisten, det står nederst i saken og har ingenting med omsetning i firma å gjøre. Caroline hadde en skattbar lønn på nesten 3 millioner og betalte 900.000 i skatt. Hva LKE tjente framgår ikke av saken. Lønn fra Treasures er tydeligvis bare en liten del av hvor CBE henter inntekt fra. 

Endret av Rockas
Endret ordet utbytte til lønn fra Treasures.
  • Liker 4
Skrevet
1 time siden, Levina skrev:

"Treningsprosjektet" kan de virkelig ikke forvente å leve av når det går nedover med bloggingen. Det er så mange andre som er MYE bedre på dette og allerede etablerte. Funky, kristinbirkelund, og mange flere. Fellesnevneren for disse er at de kan det de driver med, har fokus på treningsglede, har enkle og oversiktlige treningsinnlegg, og at de evner å tilpasse seg mottaker. 

Cbe har ikke faglig tyngde, fokuset i innleggene er på å vise fram fine bilder av cbe/kroppen til cbe, innleggene kan være litt uryddige, og hun tar ikke imot tilbakemeldinger fra mottakerne (som ellers). 

Jeg vil tro at de fleste som er ute etter treningsinspirasjon velger noen som har mer fokus på mottaker enn på seg selv, og som kan det de driver med.

Hun henger etter i tiden og trenger å fornye seg, men jeg tror virkelig ikke trening er veien å gå. Mange har kommet med gode forslag: tips til gjenbruk, intervjuer, innlegg som går mer i dybden, osv. Mulighetene er uendelige, men det virker som de bare lukker øynene og håper at de ikke kræsjer. 

• Liker 30
Skrevet
3 timer siden, Levina skrev:

Konspirasjonsteorier og spekulasjoner florerer her inne og det blir bare så useriøst. En vil så gjerne at det skal gå dårlig for denne bloggeren at det blir laget egne sannheter her inne. Det er nå så og ikke uventet. De har millioninntektene og tjener mye mer enn noen av dere her inne, og da blir det nok litt spesielt at enkelte er « bekymret» for hennes inntekter. Hun skal nok i gang med et TV program og de holder på med andre prosjektet på si. Lk og CBE driver et firma sammen hvor de eier 50 % hver, så mannen har det som sitt arbeid. En må drive mye med voksenopplæring her inne ser jeg. Tror du ikke trenger å bekymre deg for inntektene. Hun har skapt seg et merkenavn og har stor respekt i bransjen, så om hun ønsker å legge ned bloggen om noen år, så blir hun ikke arbeidsløs. 

Herregud. Dette vrøvlet her er så dumt at jeg ikke har ord. 

• Liker 31
Skrevet (endret)

Det som diskuteres er hvordan det går med Treasures AS.

Hentet fra  Bloggeren Caroline Berg Eriksen måtte tåle både inntektsstup og resultatstup i 2018 (07.08.19):

"Årsregnskapet til selskapet viser at inntektene falt fra 5,07 millioner kroner i 2017 til 3,55 millioner i fjor. Resultatet før skatt stupte fra 3,2 millioner kroner til 1 million."

Der står også at det ble tatt ut utbytte på 2,44 millioner i 2017, men ikke noe utbytte i 2018.

Endret av Asti
Skrevet
Akkurat nå, Aquarius04 skrev:

Herregud. Dette vrøvlet her er så dumt at jeg ikke har ord. 

Ja, det er jo litt morsomt at Levina påberoper seg å vite hva andre her inne tjener. 

• Liker 34
Skrevet
2 timer siden, Levina skrev:

Det er jo tydelig at hun ikke ønsker å bruke tid på rød løper. Hun driver sitt eget firma og ikke minst er hun småbarnsmor. Det skinner så godt gjennom  klart og tydelig hvor viktig familien er for henne, og da kan man ikke bruke tid på masse sosialt utenom familie og venner, som eventer og premierer. Hun har jo valgt å ha teater som hobby og jeg vil tro at det er godt å ha fokus på noe annet en kjendiser og rampelys.  Skjønner det er viktig for influencere i startfasen og som ønsker å bygge karriere og være med på forskjellige event, men CBE har jo et sterkt merkenavn i bransjen. 

Caroline, er det deg? 😂

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...