Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 minutter siden, Levina skrev:

Hvor er det hun har sagt at frisør time, neglfiksing og trening er slitsom jobb. Utrolig hva en klarer å vinkle noe negativt som for oss andre virker helt naturlig å forstå. Skulle tro noen ikke hadde erfaring med arbeidslivet. Hun har jo tidligere drevet voksenopplæring, så jeg kan jo gjenta: hun har en jobb hvor arbeidstiden er fleksibel. Dermed kan hun gjøre de overnevnte gjøremål midt på dagen, og kanskje da jobbe fra 21 til midnatt. Alle har ikke 8-16 jobb. Hun kan også jobbe mens hun sitter hos frisøren som å skrive blogginnlegg, svare på Mail. Hvordan hun legger opp dagen kan da ikke være noe å henge seg opp i. Hun driver egen bedrift som har millioninntekter, så bedriften hadde ikke gått rundt hvis hun ikke hadde stått på. Jeg forstå at hun ønsker å se velstelt og fit ut når hun har en jobb hvor en viser såpass mange bilder av seg selv. Forstår at hun bruker tid på utseende sitt. Hun betaler endel hundretusner i skatt, mye mer en den gjennomsnittlige kvinne i Norge,  så jeg er sikkert på at Staten Norge er veldig fornøyd med hennes arbeidsbidrag. Hun har tidligere gitt utrykk for at hun elsker jobben sin, så jeg tror verken  at den er monoton eller kjedelig. Jeg tror nok ikke hun sminker seg før trening, og hun tar heller ikke bilder når hun trener kl 06 på morgenen. Hennes suksess og konsept er å vise delikate bilder slik det er i et magasin, så dermed er som oftest disse bildene tatt på forhånd. 

#inn med teskje. 

At du hevder CBE ikke sminker seg før trening er spekulasjon og gjetting fra deg, CBE har selv flere ganger skrevet at hun sminker seg før trening, bl.a i dette innlegget 

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/10/26/sminke-under-treningsokten/

Dette etter et kjapt søk og kopi av den første artikkelen som kom opp. 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
28 minutter siden, Levina skrev:

Hvor er det hun har sagt at frisør time, neglfiksing og trening er slitsom jobb. Utrolig hva en klarer å vinkle noe negativt som for oss andre virker helt naturlig å forstå. Skulle tro noen ikke hadde erfaring med arbeidslivet. Hun har jo tidligere drevet voksenopplæring, så jeg kan jo gjenta: hun har en jobb hvor arbeidstiden er fleksibel. Dermed kan hun gjøre de overnevnte gjøremål midt på dagen, og kanskje da jobbe fra 21 til midnatt. Alle har ikke 8-16 jobb. Hun kan også jobbe mens hun sitter hos frisøren som å skrive blogginnlegg, svare på Mail. Hvordan hun legger opp dagen kan da ikke være noe å henge seg opp i. Hun driver egen bedrift som har millioninntekter, så bedriften hadde ikke gått rundt hvis hun ikke hadde stått på. Jeg forstå at hun ønsker å se velstelt og fit ut når hun har en jobb hvor en viser såpass mange bilder av seg selv. Forstår at hun bruker tid på utseende sitt. Hun betaler endel hundretusner i skatt, mye mer en den gjennomsnittlige kvinne i Norge,  så jeg er sikkert på at Staten Norge er veldig fornøyd med hennes arbeidsbidrag. Hun har tidligere gitt utrykk for at hun elsker jobben sin, så jeg tror verken  at den er monoton eller kjedelig. Jeg tror nok ikke hun sminker seg før trening, og hun tar heller ikke bilder når hun trener kl 06 på morgenen. Hennes suksess og konsept er å vise delikate bilder slik det er i et magasin, så dermed er som oftest disse bildene tatt på forhånd. 

#inn med teskje. 

Nå er det vel CBE selv som utalte at det var godt å komme tilbake til jobbhverdagen igjen da hun plantet rumpen 4 timer i frisørstolen (+ transport) med mannen ved siden. Flere ganger har hun også uttalt at hun jobber mye mer og har det mer hektisk enn folk flest. Ikke kritiser andre for å lese og huske hva hun faktisk skriver. Så ja hun beskriver frisør som jobb og jobben sin som hektisk. Men det det er egentlig ikke det jeg vil kommentere nå men der i mot:

Mulig staten er fornøyd med skattepengene til CBE. Staten er generelt glad i penger så ja. Men løfter man blikket bittelitt er det ikke så rett fram. Ser man ut over skattepenger og over på samfunnsbelastningen slik rosablogging har er regnestykket helt annerledes.  Jordmorforeningen og noen av de framste eksperterne på spiseforstyrrelser har gang på gang sagt at det CBE holder på med ikke er bra. Vi har flere vitnedsbyrd på at lesere har fått problemer med spiseforstyrrelser etter å lese produktet til CBE. Jeg kan garantere at det ikke skal mange med psykiske problemer til før skattepengene til CBE ikke engang er en dråbe i havet. 
Til dette kan vi også legge til framtidig samfunnsbelastning for CBEs pådriving av ødeleggelse av klima og miljø. CBE er altså på ingen måte noen netto inntekt for samfunnet. Tvert i mot burde samfunnet beskyttes mot henne.

For ordens skyld vil jeg legge til at mange av disse argumentene også passer på mange andre influencere som for eksempel SE. Men CBE er tross alt pioner i dette samfunnsødeleggende arbeidet og der med er kritikk rettet mot henne ekstra korrekt og relevant. 

Endret av Inocybe
Skrivefeil
  • Liker 45
Skrevet
54 minutter siden, Aricia skrev:

Jeg oppfatter ikke at folk "henger seg opp i" noe de ikke har noe med eller har innsikt i. De responderer bare på et blogginnlegg slik hun har postet det, dvs tematikken og vinklingen CBE selv har valgt for innlegget om arbeidsdagen i Oslo (hos frisøren).

Det er litt spesielt både av bloggeren selv og av leserne hennes å kritisere andre lesere for at de faktisk leser det hun skriver, og tar vinklingen hennes av det på alvor, samtidig som man kritiserer dem for at de ikke leser korrekt mellom linjene.

Det hjelper eller ikke at CBE selv elsker jobben sin, at hun tjener masser og skatter masse og gleder den norske stat, hvis det hun vil inspirere andre med er umulig å relatere til den hverdagen de faktisk har. Hvis hun frustrerer mer enn hun inspirerer hjelper det jo ikke i lengden (heller ikke for den suksessrike businessen) om hun koser seg glugg mens hun gjør det.

Det er ikke bestandig en trenger å relatere seg til noe for å like konseptet. Det er mange programmer, magasiner, filmer, kjente personer  o.l som folk liker å se på, følge med på, hvor de lever et helt annet liv enn dem selv. Det er uansett mange småbarnsmødre som kan kjenne seg igjen i CBE liv med hus, hjem, jobb og familie og liker å ta vare på seg selv fysisk og ikke minst psykisk. Så ønsker hun å inspirere og hennes innlegg om sunt kosthold og trening er gode inspirasjonskilder. En trenger ikke løpe like ofte eller ta alle øvelsene, men det å bevege seg og spise mer grønnsaker og mindre sukker er jeg sikker på mange blir inspirert av. Jeg tror det på ingen måte det gir mer frustrasjon enn inspirasjon ved å følge henne. Kanskje bare her inne. Må jo si det virker rart hvis folk ønsker å klikke seg inn på hennes kanaler for å blir frustrert. Finner ikke noe logikk bak det. Det siste du konkluderer med  forstod jeg ikke...det hjelper ikke i lengden. Jo! Etter snart 11 år i bransjen så vet hun hva leserne vil ha. At hun fortsatt har såpass mange lesere i en tid hvor det har poppet opp mange nye arenaer/ kanaler i sosial medier og ikke minst influencere viser at hennes merkenavn står støtt. Hun har mange lojale følgere. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Levina skrev:

Det er ikke bestandig en trenger å relatere seg til noe for å like konseptet. Det er mange programmer, magasiner, filmer, kjente personer  o.l som folk liker å se på, følge med på, hvor de lever et helt annet liv enn dem selv. Det er uansett mange småbarnsmødre som kan kjenne seg igjen i CBE liv med hus, hjem, jobb og familie og liker å ta vare på seg selv fysisk og ikke minst psykisk. Så ønsker hun å inspirere og hennes innlegg om sunt kosthold og trening er gode inspirasjonskilder. En trenger ikke løpe like ofte eller ta alle øvelsene, men det å bevege seg og spise mer grønnsaker og mindre sukker er jeg sikker på mange blir inspirert av. Jeg tror det på ingen måte det gir mer frustrasjon enn inspirasjon ved å følge henne. Kanskje bare her inne. Må jo si det virker rart hvis folk ønsker å klikke seg inn på hennes kanaler for å blir frustrert. Finner ikke noe logikk bak det. Det siste du konkluderer med  forstod jeg ikke...det hjelper ikke i lengden. Jo! Etter snart 11 år i bransjen så vet hun hva leserne vil ha. At hun fortsatt har såpass mange lesere i en tid hvor det har poppet opp mange nye arenaer/ kanaler i sosial medier og ikke minst influencere viser at hennes merkenavn står støtt. Hun har mange lojale følgere. 

Nå var det jo ikke dette som var saken her, men vinklingen at å ta fatt på hverdagen og det nye arbeidsåret = tilbringe en hel dag i frisørstolen. 

Det siste jeg skrev var en slags kommentar til bloggens fokus. Den framstår veldig avsenderfokusert og avsenderdrevet, samtidig som det virker som om bloggeren selv ikke ser at den gjør nettopp det. Jeg tenker at det må være et problem for en som ønsker å leve av å formidle.

Endret av Aricia
  • Liker 30
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
2 timer siden, Levina skrev:

#inn med teskje. 

Jeg kan se for meg at staten Norge ikke er så fornøyd med all den reklamen som ikke er merket. 

Skrevet

Ang. at cbe.no skatter så mye mer enn folk flest, så koster hun nok samfunnet mer enn folk flest mtp behandlingskronene som brukes pga hennes negative innflytelse. 

• Liker 32
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Jeg er ikke lenger så skråsikker på disse "millioninntektene" all den tid bedriften har hatt et kraftig inntektsfall i 2018 samtidig som det ikke fremstår som om det er gjort noen endringer/inngått nye, store samarbeid for å berge en skute med slagside. Manglende finaleplass i bransjeklubben Vixen tyder på at bedriften ikke lenger er populær nok.

Med tanke på hva som til stadighet vises frem som jobb, er det i grunnen pussig at til å ha en selverklært travel og hektisk hverdag i likhet med ønsket målgruppe (hvem? Statistikken er 5 år gammel), så har de daglige bildene som fremstiller denne stadige floskelen over tid vist et ekstremt fokus på kaffekopper før og etter trening, kaffekopper på kafé, kaffekopper i frisørstoler, kaffekopper på telttur, kaffekopper i bil, kaffekopper på slottshotell og andre hoteller, og så videre. All denne kaffen vises frem i settinger som for oss vanlige arbeidstakere (uavhengig av fleksibel arbeidstid,  inntekt og skatt, for det vet du ingenting om @Levina) er en fritidssetting. På generelt grunnlag tar de fleste en kaffekopp ved pause eller ved kos. Vi ser ALDRI at cbe faktisk jobber med noe som helst, fordi hun og kaffekoppen og fritidssettingen er det som alltid er i fokus i alle some-kanalene, ikke det publikum anser som vanlige jobbaktiviteter. Selv ikke fra de tidligere designsamarbeidene har vi sett at hun er med i prosessen. Når publikum ser disse bildene, spiller det ingen rolle hva cbe mener er jobb for henne når ingen kan relatere seg til det samme. Cbe skaper selv et inntrykk av å være på kronisk ferie med en mann som har fotografering av kona som hobby, og to små borte fra huset på samme tid som normal arbeidstid.

Så skyld ikke på publikum for at vi leser bilder og tekst slik de presenteres.  Å spekulere rundt hvordan arbeidstiden kanskje  legges opp blir bare for dumt når det er to voksne og 17 arbeidstimer per dag som generelt fokuserer på bilder av kaffekopper, frisørtimer og løping etterfulgt av "en lang dusj".  Selve produksjonen av overfladisk tekst og bilder tar slett ikke lang tid å etter en fartstid på 10 år. Ikke når man sammenligner med enhver web-redaktørjobb i mindre bedrifter.

Påstanden om at cbe  etter 10 år vet hva leserne vil ha faller på sin egen urimelighet hva gjelder synkende følgertall, engasjement, relevanse og inntekt, @Levina

https://www.nettavisen.no/okonomi/inntektene-stuper-for-superblogger/3423824379.html

Manglende engasjement rundt Vixen fra leserne også, derfor ble det ingen nominasjoner der i år. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Manglende engasjement rundt Vixen fra leserne også, derfor ble det ingen nominasjoner der i år. 

Ja. Legger forøvrig til følgende informasjon, der kan man også ta en kikk på engasjementsraten frem til og med juni 2019. Selv om de seks siste månedene ikke er med, er den langt nyere enn den fem år gamle statistikken for bloggen på Ocast. Vi får en svært god pekepinn på hvordan det reellt sett står til med engasjementet. Ikke mye å rope hurra for, spør du meg.

https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Endret av Revenge o'Cavatina
Lenke
  • Liker 25
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Ja. Legger forøvrig til følgende informasjon, der kan man også ta en kikk på engasjementsraten frem til og med juni 2019. Selv om de seks siste månedene ikke er med, er den langt nyere enn den fem år gamle statistikken for bloggen på Ocast. Vi får en svært god pekepinn på hvordan det reellt sett står til med engasjementet. Ikke mye å rope hurra for, spør du meg.

https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Ser også hvor mange reelle følgere de har via Netfit. Per idag 20.000 som er riktig tall når det gjelder aktive følgere. 300.000 mindre enn de som følger på CBE Blogg på  IG. Det er helt vilt hvor mange som har falt av siden glansdagene for 8 år siden. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
10 timer siden, Levina skrev:

#inn med teskje. 

Jeg signerer @Inocybeog @Ariciasom begge påpeker at det var CBE selv som skrev at det var herlig å starte opp med jobbing igjen etter juleferien, akkompagnert av bilder og video fra en hel formiddag på rumpa i frisørstolen.

Det er for øvrig svært lenge siden CBE var på topp. Der var hun i 2012-2014, før det ble oppdaget at paret hadde fabrikkert kommentarer og slankeredigert henne på bilder siden bloggens spede oppstart i 2010. Dette medførte at de mistet 80 % av bloggleserne sine. Siden dette så har de holdt seg stabile på rundt 20-22 000 lesere; godt hjulpet av at resten av rosabloggtoppen har bestått av unge, ustabile kvinner med overdreven trang til plastikkirurgi og seksualiserte bilder og/eller svært oppsiktsvekkende  familiekonstellasjoner (f eks tre barn med tre ulike fedre). Treasures' årsregnskap for 2018 viste imidlertid et skikkelig stup i inntekter. Ikke engang et privat boligsalg med 1 mill i gevinst klarte å få tallene til å se ut som før. De store samarbeidene har opphørt, og det går nå mest i annonselenker, på samme måte som hos mindre og mer nyetablerte bloggere. Jeg merker at jeg er spent på regnskapet for 2019.

Endret av Ultiva
  • Liker 46
Skrevet
6 timer siden, Levina skrev:

‘Jeg tror’ og ‘jeg er sikker på’? Det er det du bygger innlegget ditt på? Det kalles spekulasjoner, vet du. 

Og hvorfor har ikke disse lojale følgerene stemt henne frem til en eneste finale i kategoriene hun ble nominert til? Tallenes tale er veldig klare der, hun engasjerer rett og slett ikke nok. Ikke for de lojale følgerene engang. Er ikke det et tankekors?

• Liker 35
Skrevet
6 timer siden, LilleSnupp skrev:

Ang. at cbe.no skatter så mye mer enn folk flest, så koster hun nok samfunnet mer enn folk flest mtp behandlingskronene som brukes pga hennes negative innflytelse. 

Hva slags behandlingskroner er det du sikter til? Dette er tull og spekulasjoner. 

• Liker 4
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
19 minutter siden, prudens skrev:

Hva slags behandlingskroner er det du sikter til? Dette er tull og spekulasjoner. 

Litt vanskelig å ta deg på alvor i forhold til tull og spekulasjoner. Når du påstår at du har googlet en bruker her og skriver ting som er direkte feil. Internettet glemmer aldri 😆

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

Sol, admin.

Skrevet
52 minutter siden, prudens skrev:

Finn Skårderud m/kollegaer sine behandlinger. Dette er dokumentert gjentatte ganger at han har pasienter som er negativt påvirket av henne.

• Liker 23
Skrevet
32 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Finn Skårderud m/kollegaer sine behandlinger. Dette er dokumentert gjentatte ganger at han har pasienter som er negativt påvirket av henne.

Regjeringen har også bevilget ekstra millioner til forbrukertilsynet for at de skal passe på bloggere som CBE, som ikke evner å forstå regelverket.

• Liker 23
Skrevet
15 minutter siden, Felis skrev:

Regjeringen har også bevilget ekstra millioner til forbrukertilsynet for at de skal passe på bloggere som CBE, som ikke evner å forstå regelverket.

Regner med at Forbrukertilsynet hadde tidenes mest elleville kickoff i fjor i så fall, for de pengene har ikke forbrukerne sett noe til. Hverken i fht SoMe-aktørene de skulle sitte barnevakt for, eller i fht annonsørene som FT mener sitter med hovedansvaret for hva disse stakkars smådumme bloggerne/SoMe-aktørene formidler på deres vegne.

• Liker 21
Skrevet

Ikke vær så negative, da! Hun holder jo en drøss med psykologer i arbeid. Det burde da utelukkende være positivt at hun holder folk i arbeid?! 

:ironi:

• Liker 9
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Ultiva skrev:

Regner med at Forbrukertilsynet hadde tidenes mest elleville kickoff i fjor i så fall, for de pengene har ikke forbrukerne sett noe til. Hverken i fht SoMe-aktørene de skulle sitte barnevakt for, eller i fht annonsørene som FT mener sitter med hovedansvaret for hva disse stakkars smådumme bloggerne/SoMe-aktørene formidler på deres vegne.

👏🏻👏🏻👏🏻

Endret av lillesnøfnugg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...