MorUgle Skrevet 19. januar 2020 #14921 Skrevet 19. januar 2020 1 time siden, ella morax skrev: Men tenk på alle bloggleserne som er innom tråden og blir gjort oppmerksomme på bloggerbransjens gråsoner, feilmerking av reklame, barneeksponering osv. Jeg tror denne tråden har mest å gi når det gjelder bevisstgjøring av forbrukerne. Om de som driver cbe.no skulle ta til seg noen av tilbakemeldingene som er gitt her, er det bare en ekstra bonus... De som driver cbe.no hører ikke pånoe av kritikken, de er blinde og døve for den slags. Ingenting trenger igjennom den perfekte, delikate, nyrike russer bobla de lever i.. 18
Populært innlegg Ultiva Skrevet 19. januar 2020 Populært innlegg #14922 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 4 timer siden, Kaputt skrev: Jeg har for øvrig nesten sluttet å lese denne tråden. All kritikk er berettiget, men ingenting blir noensinne tatt til etterretning. Det er som å pisse i motvind, stange hue i veggen og snakke med seg selv. Man blir bare oppgitt og lei, og ingenting fører noensteds. Det går på repeat, og jeg sitter kun igjen med å bli provosert (av CBE). Tror det er flere som føler som meg, og jo mindre engasjement denne tråden får desto mindre engasjement får CBE. Jeg lukter død over bloggen. Greia er at CBE ikke er 23 år lenger. Og hun klarer ikke lenger å relatere til aldersgruppen sin, da de fleste av hennes verdier og interesser har stått parkert siden da. Hun fronter storshopping, egenpleie, kjærestetrening, lange frisør- og kafébesøk og tidkrevende hobbyer. Dette er ikke noe kvinner flest på hennes nåværende alder kan relatere til. Og spesielt snodig er det jo at CBE påberoper seg hektisk tidsklemme, samtidig som hun har tid til både tidkrevende hobbyer og langfilmer som Ringenes Herre på kveldstid, på samme tidspunkt som småbarnsforeldre flest smører matpakker, er på dugnader/foreldremøter, vasker huset/rydder i garasjen, forbereder morgendagens middag eller tursekker, og legger sammen klesvask - noe CBE og mannen får unna på dagtid da de begge er hjemme. Hun fronter upraktiske løsnegler, tidkrevende frisyrer og pinetrange klær. Og i en tid hvor flotte, modige tenåringsjenter står frem og fronter klimakrise og psykisk helse så proklamerer 33 år gamle CBE, med innsugd mage og bloggerfoten på tå, at hennes aller største problem i 2019 var at "barna blir store så altfor fort"... For all del, virkelighetsflukt er kjært for mange i en hektisk hverdag, men denne kroppsfikserte og materialistiske fasadebloggen blir rett og slett for overfladisk og virkelighetsfjern for de fleste voksne mennesker. Og ungdommer. Heldigvis. CBE og LKE har i tillegg en oppsiktsvekkende klokkertro på egen fortreffelighet. De trosser daglig råd og veiledninger fra fagpersoner og institusjoner, fordi "de selv vet best" og "det er ikke ulovlig". På mange måter så blir det jo en ulykke som man ikke klarer å se bort i fra. Jeg forstår godt hvorfor CBE mottok sin egen bransjes Guilty Pleasure-pris i fjor. Merkevaren CBE er et fascinerende fenomen, samtidig som mange skjemmes over å la seg fascinere. Endret 19. januar 2020 av Ultiva 86
Della Skrevet 19. januar 2020 #14923 Skrevet 19. januar 2020 En av Sveriges største blogger de siste 10-12 årene bekrefter at hun ikke tjener penger på blogg lengre. Bekrefter at blogger ikke lengre er attraktivt som reklame kanal. https://bloggbevakning.se/2020/01/19/alexandra-nilsson-och-bloggen/ 18
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #14924 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 8 minutter siden, Della skrev: En av Sveriges største blogger de siste 10-12 årene bekrefter at hun ikke tjener penger på blogg lengre. Bekrefter at blogger ikke lengre er attraktivt som reklame kanal. https://bloggbevakning.se/2020/01/19/alexandra-nilsson-och-bloggen/ Det kan muligens være bakteppe for denne «snikreklamen» før man merker innlegg som reklame. Enten gjennom å fri til annonsørene eller vekke engasjement hos leserne. Endret 19. januar 2020 av lillesnøfnugg
Ultiva Skrevet 19. januar 2020 #14925 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 55 minutter siden, Della skrev: En av Sveriges største blogger de siste 10-12 årene bekrefter at hun ikke tjener penger på blogg lengre. Bekrefter at blogger ikke lengre er attraktivt som reklame kanal. https://bloggbevakning.se/2020/01/19/alexandra-nilsson-och-bloggen/ Kanskje det er derfor CBEs inntekt raste i fjor, og grunnen til at bloggen har stupt i antall innlegg? Det er ikke mer enn et knapt år siden hun sa i podcasten til Christoffer Gunnestad at hun postet 2 innlegg per dag. Men de siste par månedene snakker vi nærmere 5-6 innlegg per uke, på tross av at bloggen har 2 fulltidsansatte. Vi var vel flere som trodde at mesteparten av arbeidstiden da ble nedlagt på netfit-konseptet som skulle bli lansert i 2019, men det ser jo ut til å ha blitt utsatt på ubestemt tid pga samarbeidsproblemer. Slikt sett var det jo ekstra uheldig at LKE hoppet av ernæringsfysiologstudiet, mens CBE hoppet av det sponsede PT-studiet. Relevant utdanning gir troverdighet, mens en rekke avbrutte studier gir det motsatte (CBE hoppet vel i tillegg av jusstudiet i sin tid). @Asti har muligens statistikk for antall blogginnlegg de siste årene? Endret 19. januar 2020 av Ultiva 33
Gjest spaniasol Skrevet 19. januar 2020 #14926 Skrevet 19. januar 2020 Er brevkurs så betryggende og relevant? For mange år siden ristet vi på hodet av alle som hadde gått Næringsakademiet. Det hadde ingen god klang ved ansettelser. Avhoppede studier gir ingen kompetanse og er med på å svekke personens totale kvalifikasjoner. Nå var det den gamle personalsjefen som talte. Det kan ha forandret seg i dag?
Alenvers Skrevet 19. januar 2020 #14927 Skrevet 19. januar 2020 21 minutter siden, Ultiva skrev: Kanskje det er derfor CBEs inntekt raste i fjor, og grunnen til at bloggen har stupt i antall innlegg? Det er ikke mer enn et knapt år siden hun sa i podcasten til Christoffer Gunnestad at hun postet 2 innlegg per dag. Men de siste par månedene snakker vi nærmere 5-6 innlegg per uke, på tross av at bloggen har 2 fulltidsansatte. Vi var vel flere som trodde at mesteparten av arbeidstiden da ble nedlagt på netfit-konseptet som skulle bli lansert i 2019, men det ser jo ut til å ha blitt utsatt på ubestemt tid pga samarbeidsproblemer. Slikt sett var det jo ekstra uheldig at LKE hoppet av ernæringsfysiologstudiet, mens CBE hoppet av det sponsede PT-studiet. Relevant utdanning gir troverdighet, mens en rekke avbrutte studier gir det motsatte (CBE hoppet vel i tillegg av jusstudiet i sin tid). @Asti har muligens statistikk for antall blogginnlegg de siste årene? Ja, dette er viktig. Vi får mer og mer å velge mellom (podcaster, youtube...), og jeg tror folk er blitt mer sultne på å lære noe. Det gjør det enda viktigere å kunne noe - og å ha en tydelig profil. Ellers vil jeg tipse om denne saken: https://www.expressen.se/noje/lena-endres-ilska-mot-influencers-ackligt/. Budskapet er kanskje ikke nytt, men det tåler å gjentas! Vi trenger en motkultur og sterke stemmer som setter søkelyset på kjøpe- og kroppspresset influencerne bidrar til. Jeg ser at noen skriver at tråden ikke fører til endringer hos CBE. Nei, kanskje ikke, men den bevisstgjør mange andre. 24
Rev. Revenge Skrevet 19. januar 2020 #14928 Skrevet 19. januar 2020 Bevisstgjøringen er viktigere enn forsøksvis å få en endring hos bloggerparet, som vi ser ikke finner sted. 26
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #14929 Skrevet 19. januar 2020 Altså..i reklamen for fotobok så er det bilder av mindreårige fra sommerferien deres. Bildene viser familien bakfra?? Betyr det at CBE faktisk ikke bruker disse fotobøkene til privat bruk?
Liver Skrevet 19. januar 2020 #14930 Skrevet 19. januar 2020 13 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Altså..i reklamen for fotobok så er det bilder av mindreårige fra sommerferien deres. Bildene viser familien bakfra?? Betyr det at CBE faktisk ikke bruker disse fotobøkene til privat bruk? Jeg vil tro de har laget bøker som de kun bruker i reklamer, men ellers blir pakket vekk. For å så ha sine private (normale) fotobøker til å vise sine nærmeste, vist de i det hele tatt har fotobøker. 11
Pocahontas10000 Skrevet 19. januar 2020 #14931 Skrevet 19. januar 2020 Elsker variasjonen og familieverdiene hennes
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #14932 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 43 minutter siden, Liver skrev: Jeg vil tro de har laget bøker som de kun bruker i reklamer, men ellers blir pakket vekk. For å så ha sine private (normale) fotobøker til å vise sine nærmeste, vist de i det hele tatt har fotobøker. Hva er da poenget med å ha med barna på disse foto/annonsør jobbene da? Det gir overhodet ingen mening. Endret 19. januar 2020 av lillesnøfnugg
Liver Skrevet 19. januar 2020 #14933 Skrevet 19. januar 2020 (endret) 10 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Hva er da poenget med å ha med barna på disse foto/annonsør jobbene da? Det gir overhodet ingen mening. Det er slik de forsøker å nå sitt publikum. Det er her leirbål- og venninnekortene brukt for alt det er verdt. Endret 19. januar 2020 av Liver 19
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 19. januar 2020 #14934 Skrevet 19. januar 2020 17 minutter siden, Liver skrev: Det er slik de forsøker å nå sitt publikum. Det er her leirbål- og venninnekortene brukt for alt det er verdt. Trist som f..
Rev. Revenge Skrevet 19. januar 2020 #14935 Skrevet 19. januar 2020 Disse bøkene tar tid å lage, selv med Fotoknudsen-assistenten som lager et forslag ut fra bildene du laster opp. Det høres veldig rart ut at cbe.no laster opp og viser frem en tidkrevende fotobok med bare rygger og baksider, hvis den bare skal gjemmes bort i en bokhylle. Gjør det ikke? 10
Halle-Palle Skrevet 19. januar 2020 #14936 Skrevet 19. januar 2020 19 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Disse bøkene tar tid å lage, selv med Fotoknudsen-assistenten som lager et forslag ut fra bildene du laster opp. Det høres veldig rart ut at cbe.no laster opp og viser frem en tidkrevende fotobok med bare rygger og baksider, hvis den bare skal gjemmes bort i en bokhylle. Gjør det ikke? Det er jo jobben hennes. Hun tjener gode penger på den boka. Jeg håper jo inderlig at deres private fotobok inneholder mer enn de oppstilte bildene. 11
Corinne Skrevet 20. januar 2020 #14937 Skrevet 20. januar 2020 Ser ut som influenceren ble influencet på HM 😁 Eller omvendt? 35
Kaputt Skrevet 20. januar 2020 #14938 Skrevet 20. januar 2020 Ingen nominasjon til vixen i år, eller er jeg blind? https://www.minmote.no/#!/artikkel/24773021/disse-kan-vinne-influencer-pris 11
Gjest spaniasol Skrevet 20. januar 2020 #14939 Skrevet 20. januar 2020 3 minutter siden, Kaputt skrev: Ingen nominasjon til vixen i år, eller er jeg blind? https://www.minmote.no/#!/artikkel/24773021/disse-kan-vinne-influencer-pris Ingen nominasjon! Selv om jeg ikke er enig i alle som er nominert fortjener en pris, er det faktisk bra at Fattig Student er blant de nominerte. Det må være pinlig for CBE å ikke være nominert. Etter så mange år i bransjen, og med så god tro på seg selv og sitt konsept.
Halle-Palle Skrevet 20. januar 2020 #14940 Skrevet 20. januar 2020 51 minutter siden, Kaputt skrev: Ingen nominasjon til vixen i år, eller er jeg blind? https://www.minmote.no/#!/artikkel/24773021/disse-kan-vinne-influencer-pris Wow, det må da være et alvorlig skudd for baugen! Rett og slett pinlig for en med så store tanker om seg selv. 27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå