Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Levina skrev:

Jeg tenker at det er flere dyktige bloggere der ute slik at hun ikke kan regne med at hun alltid skal være med i finalen, men overrasket ble jeg. Jeg er jo lojal følger, men jeg har ikke stemt på henne. Er vel ikke alle som vet om dette. Hun har heller ikke godt inn for å fokusere for dette selv, noe jeg tenker er helt greit. De ønsker vel å gi oppmerksomheten til andre som ikke er like veletablerte i bransjen.  Det at hun har holdt på med dette i 10 år og fortsatt kan leve godt av dette, er jo en førstepris i seg selv tenker jeg. Mye har skjedd i denne bransjen på 10 år.  Hva er dine tanker, utenom de tankene om at hun det snart går nedenomoghjem og lesertallene stuper fordi hun ikke eier moral og etikk og selger barnas barndom? 

Det vil jo ingen ende ta.. 😂😂

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Gjest CecilieX
Skrevet
13 minutter siden, Levina skrev:

Jeg tenker at det er flere dyktige bloggere der ute slik at hun ikke kan regne med at hun alltid skal være med i finalen, men overrasket ble jeg. Jeg er jo lojal følger, men jeg har ikke stemt på henne. Er vel ikke alle som vet om dette. Hun har heller ikke godt inn for å fokusere for dette selv, noe jeg tenker er helt greit. De ønsker vel å gi oppmerksomheten til andre som ikke er like veletablerte i bransjen.  Det at hun har holdt på med dette i 10 år og fortsatt kan leve godt av dette, er jo en førstepris i seg selv tenker jeg. Mye har skjedd i denne bransjen på 10 år.  Hva er dine tanker, utenom de tankene om at hun det snart går nedenomoghjem og lesertallene stuper fordi hun ikke eier moral og etikk og selger barnas barndom? 

Som jeg skrev, det kreves stemmer for å nå opp, og de stemmene har hun ikke fått. Andre influencere har altså fått flere stemmer enn henne. 

Det ville bekymret meg, dersom jeg var i hennes sko, for det er lojale følgere som gir mulighet for å leve av blogging. 

Det viser en nedadgående tendens, også bekreftet ved at omsetningen har sunket. Antall lesere synker også jevnt og trutt. 

I sum peker pilene feil vei. Tenker jeg. 

Og at «ikke alle vet om Vixen» av blogglesere, det er om mulig den tynneste forklaringen jeg har hørt. 

Skrevet
28 minutter siden, Levina skrev:

Hvem er "de"? Er det ikke leserne som stemmer fram finalistene? Eller mener du at CBE lar være å mase om stemmer slik at andre mindre etablerte influencere skal få mulighet til å vinne? 

• Liker 24
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Alenvers skrev:

Hvem er "de"? Er det ikke leserne som stemmer fram finalistene? Eller mener du at CBE lar være å mase om stemmer slik at andre mindre etablerte influencere skal få mulighet til å vinne? 

«De» er de de ressurssterke leserene som har fulgt  denne bloggeren i 10 år som ikke stemte i år, for at andre skal få lov til tre inn i Vixen lyset 🤷🏼‍♀️? Godhjerta følgere der altså.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Det er interessant å tenke på. Enten er det snikreklame for H&M og Zara, eller så gir bedriften gratisreklame til fast fashion-giganter mens de tar seg betalt for å reklamere for veldedige organisasjoner. Enten er det snikreklame for undertøy, eller så viser bedriftseier til stadighet fram sin halvnakne kropp på en blogg som henvender seg til kvinner, bare fordi hun har lyst. Det er en merkelig strategi. Jeg hadde reagert mindre negativt på et vanlig, hederlig reklameinnlegg.

Endret av Alenvers
skrivefeil
  • Liker 38
Skrevet

Men HM bruker vel ikke reklamekronene sine på små c-kjendiser? De har jo verdensomspennende reklamekampanjer. 

• Liker 13
Skrevet

Nå vet jeg ikke med Zara, men H&M har vel et eget opplegg når de bruker influensere til å markedsføre sine produkter, blant annet the H&M league, og dessuten ser jeg aldri for meg at et så stort selskap skulle bruke CBE til å drive skjult reklame for dem. Samme med Zara. Det blir for dumt å spekulere i det. Nevn en annen norsk influenser som har landa avtale med de to selskapene?? 

Twentyfour derimot, jeg tror enten var fisking etter samarbeid eller skjult reklame. 

• Liker 18
Skrevet

Men.. skal ikke innlegget fra søndagsturen merkes som reklame (jf. klærne hun har på seg)?

#bestiklassen

• Liker 16
Skrevet
På 19.1.2020 den 20.32, lillesnøfnugg skrev:

Altså..i reklamen for fotobok så er det bilder av mindreårige fra sommerferien deres. Bildene viser familien bakfra?? Betyr det at CBE faktisk ikke bruker disse fotobøkene til privat bruk?

Reklame, og det betyr at det kanskje ikke er noe inni fotoboka.....eller bare på få sider?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Leste innleggene for sist uke nå. Min anbefaling til alle som trenger noe søvndyssende; les denne bloggen. Snork.

Jeg er ikke forundret over manglende finaleplass i Vixen, det motsatte hadde vært svært overraskende. Utrolig hvis noen finner dette inspirerende, må i tilfelle vært bloggerparet selv (men de ser ut som de kjeder vettet av seg). 

Endret av Kollontaj
  • Liker 35
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
1 time siden, Kleenex skrev:

Reklame, og det betyr at det kanskje ikke er noe inni fotoboka.....eller bare på få sider?

Ja, det kan se slik ut. Hva er vitsen med å ha med bilder av folk bakfra i et privat album? 

Skrevet
3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Ja, det kan se slik ut. Hva er vitsen med å ha med bilder av folk bakfra i et privat album? 

det er vel ikke noe rart med det? det kan bli skikkelig gode bilder - de blir ofte mer naturlige, med fokus på aktiviteten og minnet heller enn kunstige smil til kamera. Jeg tar ofte bilder av barnas rygg eller toppen av hodene deres når de studere noe, og det er til vårt helt private familiealbum - ikke some

• Liker 6
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, MissLucy skrev:

det er vel ikke noe rart med det? det kan bli skikkelig gode bilder - de blir ofte mer naturlige, med fokus på aktiviteten og minnet heller enn kunstige smil til kamera. Jeg tar ofte bilder av barnas rygg eller toppen av hodene deres når de studere noe, og det er til vårt helt private familiealbum - ikke some

Jeg ser den, men bildet jeg referer til er av frue og mindreårige bakfra. Kledd opp som det er en fotoshoot. Finnes ikke noe spontant over det der, bare lik alle andre bilder de har lagt ut på SoMe bakfra. Poenget mitt er : hva er vitsen med å dra mindreårige inn i reklame, når fruen fint kunne ha fikset det alene?

Skrevet

I storyen hennes på Instagram ligger hun i sengen og forteller at hun er blitt så flink til å legge seg tidlig. På veggen i bakgrunnen henger bilder fra bryllupet hennes, og på det ene bildet ser det ut som om både ansiktet hennes og søstra sitt er blurret. Gjør hun virkelig dette, og samtidig viser detaljerte bilder av sine egne barn, eller ser jeg feil?

• Liker 9
Skrevet (endret)
1 time siden, Tistelblad skrev:

I storyen hennes på Instagram ligger hun i sengen og forteller at hun er blitt så flink til å legge seg tidlig. På veggen i bakgrunnen henger bilder fra bryllupet hennes, og på det ene bildet ser det ut som om både ansiktet hennes og søstra sitt er blurret. Gjør hun virkelig dette, og samtidig viser detaljerte bilder av sine egne barn, eller ser jeg feil?

Edit: Mysteriet ble oppklart.

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Skrevet

Hun ser jo veldig annerledes ut på bryllupsbildene. De er tatt før hun fikk påfyll både her og der. Kan være det hun ikke vil dra frem? 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Akkurat det bildet med søsteren er blurry, da fokuset i bildet er på brudebuketten. Har stusset over det tidligere da jeg synes det var et pussig fotografisk påfunn å ha fokuset helt nederst  og på noe annet i et bilde med personer.

Men, jeg synes det er rart at bildene henger på soverommet og ikke i et mer tilgjengelig rom. Istedet for masseproduserte, sponsede Desenio-bilder.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...