Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Du skal ha ros for å innrømme dårlig formulering (noe som synes å være utenkelig for CBE), noe jeg mener viser storhet og kunnskap. :tommelopp:

Problemet med blandingen av firma- og privatøkonomi oppstår når journalister selv ikke skjønner forskjellen og formidler ukritisk unøyansene. Da er det ikke rart den vanlige leser ikke forstår sammenhengen eller hvorfor en artikkel rapporterer nedgang i inntekterene (Nettavisen om firma), mens en annen om økte inntekter (Dagbladet om privat ligning) 

Takk for det. Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg gjør feil, og jeg elsker å lære, utvikle meg og bli klokere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Rockas skrev:

Takk for det. Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg gjør feil, og jeg elsker å lære, utvikle meg og bli klokere.

Nettopp. Det er gjennom kritikk og konstruktive tilbakemeldinger vi lærer og utvikler oss til det bedre. Tror vi har noe til felles vi to, som CBE velger å ikke ta del i

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Nettopp. Det er gjennom kritikk og konstruktive tilbakemeldinger vi lærer og utvikler oss til det bedre. Tror vi har noe til felles vi to, som CBE velger å ikke ta del i

Og positiv forsterkning, der det er på sin plass. Sånn generelt i livet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Men er det normalt at en mor/far bare springer inn i rommet med Paracet og så raser ut igjen og overlater en syk treåring til en syk far? Hadde mannen min vært mer opptatt av å unngå smitte enn å ta seg av et sykt barn og avlaste meg når jeg var syk hadde det blitt månelyst!

Det som ikke er normalt er at man legger ut slik info på sosiale medier, som underholdning. CBE og VP er nok mer like enn man skulle tro.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
1 time siden, Rockas skrev:

Og positiv forsterkning, der det er på sin plass. Sånn generelt i livet :)

Alle som forbeholder seg retten til å bli klokere applauderer jeg. Vi tilhører en sjelden rase. ✍️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Jeg vet ikke hvilken tid hun har løpt på men hun har åpenbart ikke løpt sammenhengende. Hvordan skal hun ha fått til det når LK må filme henne stillestående mens hun løper forbi ham x antall ganger? Den skyggen med LK løpende bak C med go pro-kamera på stativ er noe av det morsomste jeg har sett på lenge🤣 Lurer på hva folk som så dem tenkte når de kom løpende?

I følge LKE på Strava løp de 16,5 km på 8.59 min/km. Dvs gangfart. Evt mye filmpauser. Spesielt å ødelegge en fin langtur med så mye filming. Kan jo fint knipse et par bilder og ta en filmsnutt uten å spolere hele turen. Men for noen er kanskje bilde/filmresultatet viktigere enn den herlige løpeturen ute i naturen.

Edith: lagt til min etter hastighet for tydeliggjøring av benevnelse.

Endret av tantesofie
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tantesofie skrev:

I følge LKE på Strava løp de 16,5 km på 8.59/km. Dvs gangfart. Evt mye filmpauser. Spesielt å ødelegge en fin langtur med så mye filming. Kan jo fint knipse et par bilder og ta en filmsnutt uten å spolere hele turen. Men for noen er kanskje bilde/filmresultatet viktigere enn den herlige løpeturen ute i naturen.

8,59 km/H gangfart?!

Gangfart for folk flest er 5-7 km/h. Enig i at det ikke er imponerende raskt, men det er godt joggetempo som absolutt krever kondis å holde i 16 km!

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bypass skrev:

8,59 km/H gangfart?!

Gangfart for folk flest er 5-7 km/h. Enig i at det ikke er imponerende raskt, men det er godt joggetempo som absolutt krever kondis å holde i 16 km!

 

Min/km. Ikke km/h.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bypass skrev:

8,59 km/H gangfart?!

Gangfart for folk flest er 5-7 km/h. Enig i at det ikke er imponerende raskt, men det er godt joggetempo som absolutt krever kondis å holde i 16 km!

 

8,59 minutter pr kilometer er cirka 6.68 km/t

Endret av Kaputt
Regnefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bypass skrev:

8,59 km/H gangfart?!

Gangfart for folk flest er 5-7 km/h. Enig i at det ikke er imponerende raskt, men det er godt joggetempo som absolutt krever kondis å holde i 16 km!

 

Tja...

det er ikke av allmenn interesse (derfor deler jeg aldri mine løpestatistikker med noen), men her er en av mine langturer hvor jeg har puls i sone 1/2 - det er det som er tyngst for meg fordi jeg hele tiden vil dra på. Da har jeg tempo 5.40 min/km (10,6 km/t). Mindre stigning enn deres langtur, selv om denne ikke var helt flat heller - det skal sies.
Nekter uansett å gå med på at 8.49 min/km er godt joggetempo - i alle fall for noen som løper så mye. 

2A4E2CB5-BD88-4DC4-B2B9-D7CD68B5BD42.jpeg

0D6614AB-9603-4DB3-BC25-1786D3694FFE.jpeg

Endret av korallrev
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, korallrev skrev:

Tja...

det er ikke av allmenn interesse (derfor deler jeg aldri mine løpestatistikker med noen), men her er en av mine langturer hvor jeg har puls i sone 1/2 - det er det som er tyngst for meg fordi jeg hele tiden vil dra på. Da har jeg tempo 5.40 min/km (10,6 km/t).
Nekter å gå med på at 8.49 min/km er godt joggetempo - i alle fall for noen som løper så mye. 

2A4E2CB5-BD88-4DC4-B2B9-D7CD68B5BD42.jpeg

0D6614AB-9603-4DB3-BC25-1786D3694FFE.jpeg

Tror @Bypass trodde det var snakk om km/H, og ikke min/km. Uvant for ikke-løpemennesker med annen benevnelse på hastighet. Selv har jeg null forhold til km/H fht løping 🤪. Ingen tvil om at de har gått, evt hatt utrolig mye pauser. At CBE ikke er vant med løpe ute/langt ble vel ganske tydelig den gangen hun løp halvmaraton (Oslo Maraton)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tantesofie skrev:

Tror @Bypass trodde det var snakk om km/H, og ikke min/km. Uvant for ikke-løpemennesker med annen benevnelse på hastighet. Selv har jeg null forhold til km/H fht løping 🤪. Ingen tvil om at de har gått, evt hatt utrolig mye pauser. At CBE ikke er vant med løpe ute/langt ble vel ganske tydelig den gangen hun løp halvmaraton (Oslo Maraton)

Jeg tror også det, derfor la jeg ved bildene i tillegg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er superflott CBE kommer seg ut på litt lengre løpeturer 👍. Mølle og feilutført hopp og sprett i kjelleren er så lite inspirerende 🙈 og så utrolig oppbrukt av CBE. _10-år_ uten man ser den minste forskjell ut over kvaliteten på photoshoppingen.
Også helt greit hun tar det veldig rolig til å begynne med. Slik skal man gjøre når man ikke er i form til litt lengre distanser og det er ikke lenge så siden hun skrøt av de første turene over 10 km. Kroppen må få god tid til å tilpasse seg belastningen så ikke man blir skadet.

Det hun kunne droppe er de kleine oppstilte bildene og nå også video med kameramann på slep :flau:. Enten så er det tungt regisserte bilder med delikat rene joggesko og bare ankler noen meter fra parkeringsplassen eller nå også "følgebil" :skratte:. Jeg savner den autentiske følelsen av et raskt selfi-mobilbilde halvveis med rosa kinn og svette og gjørme. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke denne diskusjonen om tempo. Det er jo åpenbart at de har brukt mye tid på filming, så de tallene er jo helt verdiløse. Og hvis det stemmer at det er kupert terreng (har ikke sett filmen, bare leser det her), så påvirker jo det farten veldig mye er min erfaring.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil aldri bli maratonløper ala Grethe Waitz, det får vi alle være enige om. Her løpes det for at midjen skal være smal og gapende smil til delikate bilder for dagboken. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Emma Marie skrev:

Hvor lang tid brukte hun? Og hvis du løper to mil hver dag, så er du vel i ganske GOD form eller?

2 1/2 time og med et gopro kamera på slep jf LKE sin åpne Strava. Litt tungt mht gjørme også ser jeg😶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

Synes det er superflott CBE kommer seg ut på litt lengre løpeturer 👍. Mølle og feilutført hopp og sprett i kjelleren er så lite inspirerende 🙈 og så utrolig oppbrukt av CBE. _10-år_ uten man ser den minste forskjell ut over kvaliteten på photoshoppingen.
Også helt greit hun tar det veldig rolig til å begynne med. Slik skal man gjøre når man ikke er i form til litt lengre distanser og det er ikke lenge så siden hun skrøt av de første turene over 10 km. Kroppen må få god tid til å tilpasse seg belastningen så ikke man blir skadet.

Det hun kunne droppe er de kleine oppstilte bildene og nå også video med kameramann på slep :flau:. Enten så er det tungt regisserte bilder med delikat rene joggesko og bare ankler noen meter fra parkeringsplassen eller nå også "følgebil" :skratte:. Jeg savner den autentiske følelsen av et raskt selfi-mobilbilde halvveis med rosa kinn og svette og gjørme. 

Enig. Dette blir for mye... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...