Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg må innrømme at jeg har vondt for å forstå hensikten med å legge ut en slik video, men jeg tenkte at det kanskje ville gi mening hvis jeg så videoen. 

Etter å ha spolt meg gjennom er jeg like blank. Hva i alle dager skal dette gi leseren? Skal det inspirere?

I de sekvensene der hun snakker er det null glede å spore. Etter 5k klager hun over at det føles mye lenger enn om hun løp på mølla. Etter 13k er det en nye sekvens det hun klager over sokken, å være våt på beins og blod. Etter endt økt er det fokus på å komme seg hjem. Rett nok spør LKE om hvordan det kjennes og hun svarer «det var deilig det», men de som så for seg søknad til Teaterhøyskolen som mulig karrierevei, skal streve med å overbevise om at hun mente det.

Jeg løper ikke selv, men ut fra det jeg ser spruter det ikke energi, det virker stivt og som om hun løper med «brekket på». 

Dette har de altså valgt å bruke arbeidsdagen på, inkludert klipping. Noen som kan voksenopplære meg på hvorfor dette er godt blogginnhold fra leserens perspektiv?

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg må innrømme at jeg har vondt for å forstå hensikten med å legge ut en slik video, men jeg tenkte at det kanskje ville gi mening hvis jeg så videoen. 

Etter å ha spolt meg gjennom er jeg like blank. Hva i alle dager skal dette gi leseren? Skal det inspirere?

I de sekvensene der hun snakker er det null glede å spore. Etter 5k klager hun over at det føles mye lenger enn om hun løp på mølla. Etter 13k er det en nye sekvens det hun klager over sokken, å være våt på beins og blod. Etter endt økt er det fokus på å komme seg hjem. Rett nok spør LKE om hvordan det kjennes og hun svarer «det var deilig det», men de som så for seg søknad til Teaterhøyskolen som mulig karrierevei, skal streve med å overbevise om at hun mente det.

Jeg løper ikke selv, men ut fra det jeg ser spruter det ikke energi, det virker stivt og som om hun løper med «brekket på». 

Dette har de altså valgt å bruke arbeidsdagen på, inkludert klipping. Noen som kan voksenopplære meg på hvorfor dette er godt blogginnhold fra leserens perspektiv?

 

Er hun, som er selverklært løpeentusiast og som har drevet med løping halve livet, overrasket over at det er tyngre å løpe i kupert terreng (for det vil det ALLTID være utendørs til en viss grad) og med mer luftmotstand? :sjokkert:

Dette vet jo til og med jeg, som synes løping er pyton og ikke driver aktivt med trening 

Hun slutter aldri å sjokkere 😛

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, nå måtte jeg sveipe gjennom. Beklager, men mange minutter med CBE bakfra var helt meningsløst, men nå løper jeg ikke i skauen, jeg går eller sykler og er derfor ikke i målgruppa. Lurer likevel på om de som virkelig er i målgruppa ble inspirert, jeg har sterk tvil. Enig med @CecilieX, det virker anstrengt og som hun kjeder vettet sv seg. Hva er poenget med videoen utenom at LKE fikk filmet kona bakfra? Og har hun ikke løpt i terreng før? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Keikolina skrev:

Hysterisk den skyggen bak henne med kamera på stang 😂

Og han som vanligvis er så flink med "lys og skygge". 😉

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns hun har en itt merkelig løpestil, det ser ut som om hun bremser seg selv for hvert skritt. Det virker i allfall ikke som en lett måte å løpe på. Kanskje milevis på mølla - hvor bakken faktisk rører på seg - har gjort løpestilen hennes mindre god til terreng/utendørsløping? Et løpeteknikkurs kanskje? Ingen skam å få litt nye tips (for de fleste andre i allfall..)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kollontaj skrev:

Blæh, nå måtte jeg sveipe gjennom. Beklager, men mange minutter med CBE bakfra var helt meningsløst, men nå løper jeg ikke i skauen, jeg går eller sykler og er derfor ikke i målgruppa. Lurer likevel på om de som virkelig er i målgruppa ble inspirert, jeg har sterk tvil. Enig med @CecilieX, det virker anstrengt og som hun kjeder vettet sv seg. Hva er poenget med videoen utenom at LKE fikk filmet kona bakfra? Og har hun ikke løpt i terreng før? 

Jeg er nok midt i målgruppen men CBE treffer meg sjeldent. Jeg er ikke lengre overdrevet opptatt av kalorier og kropp slik jeg var som ensporet selvsentrert ungdom. 🙈

Jeg løper for å komme meg ut, egentid, for å nå mål jeg har satt meg, føle mestring, for helsa, for bedre alderdom, for gleden av å kjenne kroppen jobbe, for overskuddet det gir i hverdagen både fysisk og mentalt og for den fantastiske følelsen det er å kjenne vinden i håret, kjenne på skogens lukter og høre fuglene forberede seg til vår. Skulle ønske jeg hadde enda mer tid til å løpe i hverdagen :rodmer:.

CBE har aldri klart å formidle løpeglede til meg. All fokus er på kroppen til CBE og fortellinger om hvor fantastisk flink hun er. 
Før halvmaratonet synes hun det var dritt-kjedelig å løpe 15 (?) km i skogen så det droppet hun. Forskjellen på å løpe ute i forhold til inne hadde hun heeelt styr på så det var null problem å bytte mølle med sti/vei. Ser intet har forandret seg. Hvorfor påstår hun hun elsker løping? Ingen tror likevel på det. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tistelblad skrev:

Jeg syns hun har en itt merkelig løpestil, det ser ut som om hun bremser seg selv for hvert skritt. Det virker i allfall ikke som en lett måte å løpe på. Kanskje milevis på mølla - hvor bakken faktisk rører på seg - har gjort løpestilen hennes mindre god til terreng/utendørsløping? Et løpeteknikkurs kanskje? Ingen skam å få litt nye tips (for de fleste andre i allfall..)

Hadde bare CBE en eller gang i livet hatt tilgang på en PT som kunne ha hjulpet med løpeteknikk og korrekt gjennomføring av styrkeøvelser 🙄.

Men mulig den PT’en som kan få CBE til å forandre spor ikke er født enda. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inocybe skrev:

Jeg er nok midt i målgruppen men CBE treffer meg sjeldent. Jeg er ikke lengre overdrevet opptatt av kalorier og kropp slik jeg var som ensporet selvsentrert ungdom. 🙈

Jeg løper for å komme meg ut, egentid, for å nå mål jeg har satt meg, føle mestring, for helsa, for bedre alderdom, for gleden av å kjenne kroppen jobbe, for overskuddet det gir i hverdagen både fysisk og mentalt og for den fantastiske følelsen det er å kjenne vinden i håret, kjenne på skogens lukter og høre fuglene forberede seg til vår. Skulle ønske jeg hadde enda mer tid til å løpe i hverdagen :rodmer:.

CBE har aldri klart å formidle løpeglede til meg. All fokus er på kroppen til CBE og fortellinger om hvor fantastisk flink hun er. 
Før halvmaratonet synes hun det var dritt-kjedelig å løpe 15 (?) km i skogen så det droppet hun. Forskjellen på å løpe ute i forhold til inne hadde hun heeelt styr på så det var null problem å bytte mølle med sti/vei. Ser intet har forandret seg. Hvorfor påstår hun hun elsker løping? Ingen tror likevel på det. 

Jeg har heller aldri blitt inspirert. Hvis det er trening man skal satse på som influenser, bør man enten være veldig god (ha utdanning innen trening, bakgrunn som idrettsutøver osv.), være veldig kreativ og underholdende (teste mange rare eller nye treningsformer og fortelle om opplevelsen for eksempel), eller være veldig inspirerende og formidle treningsglede. Jeg får ingenting av dette hos CBE. Konkurransen er tøff, det er mange flinke folk der ute. De som lykkes best har kunnskap, de byr på seg selv og formidler ekte treningsglede. Kriweb er et godt eksempel. Hun forteller om gleder og sorger uten at jeg føler at jeg kjenner henne privat. Og hun utleverer ikke barna.  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har ikke fått noen respons på spørsmålet om noen kan forklare meg hva en leser får ut av en slik video, men det satte meg på tanken om hvem som leser bloggen og hvorfor. 

Jeg har et stort antall ganger etterlyst nettopp leserperspektivet. I kampen om some-publikums oppmerksomhet tror jeg at man må levere et innhold som leseren vil ha, fylle et behov. CBE har fortsatt en god del lesere, men jeg forstår ikke hva de får ut av å følge henne. Hun er ikke ledende på noe felt, ref manglende stemmer i Vixen-kategoriene. Så hva fenger? Eller er det slik at Vixen-juryen satte fingeren på det i fjor: hun et en guilty-pleasure. Noen som man rister på hodet av, som det er umulig å relatere seg til, og som er utdatert i forhold til å forstå hva leserne vil ha. I den grad de noen gang har forstått det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Inocybe skrev:

Synes det er superflott CBE kommer seg ut på litt lengre løpeturer 👍. Mølle og feilutført hopp og sprett i kjelleren er så lite inspirerende 🙈 og så utrolig oppbrukt av CBE. _10-år_ uten man ser den minste forskjell ut over kvaliteten på photoshoppingen.
Også helt greit hun tar det veldig rolig til å begynne med. Slik skal man gjøre når man ikke er i form til litt lengre distanser og det er ikke lenge så siden hun skrøt av de første turene over 10 km. Kroppen må få god tid til å tilpasse seg belastningen så ikke man blir skadet.

Det hun kunne droppe er de kleine oppstilte bildene og nå også video med kameramann på slep :flau:. Enten så er det tungt regisserte bilder med delikat rene joggesko og bare ankler noen meter fra parkeringsplassen eller nå også "følgebil" :skratte:. Jeg savner den autentiske følelsen av et raskt selfi-mobilbilde halvveis med rosa kinn og svette og gjørme. 

Helt enig. Selv om det ikke var fengende er det iallefall nytt kontra kaffekopp og pulsklokke og det er jo et steg i en positiv retning. Det eneste jeg stusser på er at nå var rumpen borte igjen, på filmen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Helt enig. Selv om det ikke var fengende er det iallefall nytt kontra kaffekopp og pulsklokke og det er jo et steg i en positiv retning. Det eneste jeg stusser på er at nå var rumpen borte igjen, på filmen.

Jeg skjønner hva du mener, men dette viser bare hvor lite vi nå forventer av CBE. Bloggen er blitt så kjedelig og repetitiv at alt som ikke er kaffekopp og pulsklokke blir positivt. Jeg er helt enig med @CecilieX når hun skriver at CBE ikke tilpasser seg mottakeren og forstår hva folk vil ha. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Helt enig. Selv om det ikke var fengende er det iallefall nytt kontra kaffekopp og pulsklokke og det er jo et steg i en positiv retning. Det eneste jeg stusser på er at nå var rumpen borte igjen, på filmen.

Ja, hvor ble DEN av?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske mange positive kommentarer. Jeg syns det var greit. Spesielt, men innafor. Ingen barn kom til skade i innspilling av videoen😊 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man leser kommentarfeltet til videoinnlegget, så blir jo mange både inspirert og motivert.. ikke at jeg skjønner hvorfor. 
Så da fortsetter det no sånn, for andre type kommentarer oser jo bare misunnelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Om man leser kommentarfeltet til videoinnlegget, så blir jo mange både inspirert og motivert.. ikke at jeg skjønner hvorfor. 
Så da fortsetter det no sånn, for andre type kommentarer oser jo bare misunnelse.

Innlegget har 54 kommentarer akkurat nå, og så vidt jeg kan se er det bare rundt 25 lesere som sier de blir inspirert eller motivert. Det er ikke kjempemange akkurat. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke løpeinnlegget var så galt jeg. Jeg løper ute selv... ble JEG derimot motivert av dette? Nei, ikke nødvendigvis, men jeg syns det var et ok innlegg. Flott løype, frua fikk gnagsår og vonde føtter (for det får man) Kan hende det motiverer de av følgerne hennes som har lyst til å være mer ute, og det er jo bra! 

Mye annet å kritisere de for (barneeksponering og "glossy" liksom-hverdag) , jeg personlig syns ikke dette løpeinnlegget var kritikkverdig.  

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Isild skrev:

Jeg syns ikke løpeinnlegget var så galt jeg. Jeg løper ute selv... ble JEG derimot motivert av dette? Nei, ikke nødvendigvis, men jeg syns det var et ok innlegg. Flott løype, frua fikk gnagsår og vonde føtter (for det får man) Kan hende det motiverer de av følgerne hennes som har lyst til å være mer ute, og det er jo bra! 

Mye annet å kritisere de for (barneeksponering og "glossy" liksom-hverdag) , jeg personlig syns ikke dette løpeinnlegget var kritikkverdig.  

Enig. Løpestil satt til side, det så ordentlig godt ut å løpe ute i terreng og gav meg lysten på å ta det opp igjen i en ellers så barnefylt hverdag. Tenker også at det kan være greit å ikke kritisere absolutt alt hun gjør. Så må det ha sett litt spesielt ut med LKE løpende etter med kamera men so what? Dette er jo det de driver med. Jeg heier på slike innlegg fremfor hva barna gjør eller nye halvsponsede antrekk.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, KatyP said:

Enig. Løpestil satt til side, det så ordentlig godt ut å løpe ute i terreng og gav meg lysten på å ta det opp igjen i en ellers så barnefylt hverdag. Tenker også at det kan være greit å ikke kritisere absolutt alt hun gjør. Så må det ha sett litt spesielt ut med LKE løpende etter med kamera men so what? Dette er jo det de driver med. Jeg heier på slike innlegg fremfor hva barna gjør eller nye halvsponsede antrekk.

Enig. Tenkte ikke over at skogen kan brukes i januar i år før jeg så den filmen. I dag tok jeg meg en lang joggetur i terrenget. Det kan anbefales uavhengig av hvor bra løpsteknikken er. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...