Populært innlegg Hunter7 Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #15341 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, Lin10 said: Så kjekt med datenight med sin kjære istedenfor å være tilstede på et event hun ikke er en av finalistene. Tipper hotellet ble bestilt for den helgen for lenge siden, men forandring i noe av planene siden det ikke ble finaleplass allikevel. Hyggelig å pleie kjærligheten, spesielt etter sykdom og hektiske kvelder på teateret. Neste helg er det vel premiere. Må si hun er dyktig som skuespiller også, dama er i besittelse av flere talenter. Ja, det er rett og slett en skam at ikke Teaterhøgskolen allerede har tilbudt CBE en plass. Og juryen for Amandaprisen bør snarest kjenne sin besøkstid og beære CBEs skuespillertalent. Personlig synes jeg hennes sterkeste rolletolkning var i IG-snutten hvor hun fortalte et lite barn at filmingen skulle sendes til besteforeldrene. Men alle skjønte jo at snutten ble sendt til over 300k vilt ukjente. Hvilken Oscar-verdig skuespillerkunst! 67
Lin10 Skrevet 1. februar 2020 #15342 Skrevet 1. februar 2020 16 minutter siden, pøbelsara skrev: Er det meningen at vi skal tro at CBE har betalt 13000,- (som er prisen fra fredag til lørdag i the Boman Suite - og i tillegg har 27 insta-story-innlegg som omhandler Continental - helt gratis? Hotellet er tagget på mange, men ikke alle innlegg. Ingen innlegg er merket som reklame. Hotellets restaurant er også tagget. Er hun fru godhjerta og hjelper Continental med litt gratisreklame her? Eller snakker vi quid pro quo? Spør for en venn. Kan være oppgradering og trenger da ikke merke med reklame, eller at de har valgt å bestille dette og skrive av på skatten hvis dette i utgangspunktet var bestilt for lenge siden til Vixen award. Ikke ulovlig. Hadde de blitt sponset opphold, så skal det merkes med reklame. De kjenner nok godt til reglene etter mange år i bransjen. 1
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #15343 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 5 minutter siden, Lin10 skrev: Kan være oppgradering og trenger da ikke merke med reklame, eller at de har valgt å bestille dette og skrive av på skatten hvis dette i utgangspunktet var bestilt for lenge siden til Vixen award. Ikke ulovlig. Hadde de blitt sponset opphold, så skal det merkes med reklame. De kjenner nok godt til reglene etter mange år i bransjen. Jepp. Og hvis hun har fått oppgraderingen fordi hun er CBE - så skal det merkes som reklame. Hvis du og jeg kunne fått det samme tilbudet av Continental, skal det ikke merkes - hvis ikke, hvis hun får tilbudet fordi hun har mange følgere og tagger hotellet og dermed gir dem reklame - så skal det merkes. Oppholdet koster altså 13 000,- for en natt. De kjenner nok godt til reglene etter mange år i bransjen - men det er merkelig at det ikke er noe som merkes som reklame fortiden - hva lever de av, egentlig? Endret 1. februar 2020 av pøbelsara 63
MissLucy Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #15344 Skrevet 1. februar 2020 18 minutter siden, Lin10 skrev: Kan være oppgradering og trenger da ikke merke med reklame, eller at de har valgt å bestille dette og skrive av på skatten hvis dette i utgangspunktet var bestilt for lenge siden til Vixen award. Ikke ulovlig. Hadde de blitt sponset opphold, så skal det merkes med reklame. De kjenner nok godt til reglene etter mange år i bransjen. det skal uansett merkes som reklame, Merkelig at de har råd til å bo der uten spons - hvis man skal dømme etter hva de merker som reklame for tiden, så må man jo konkludere med at de ikke tjener penger lenger. 28
Alenvers Skrevet 1. februar 2020 #15345 Skrevet 1. februar 2020 Jeg har lite til overs for Vixen, men det er en fin mulighet til å knytte (eller holde ved like) kontakter og ikke minst få oppmerksomhet. Det er klart date night er hyggeligere enn bransjefest, men jeg synes det er underlig at bedriften ikke tenker mer langsiktig. Eller kanskje de har andre strategier for å snu skuta? 13
Populært innlegg MissLucy Skrevet 1. februar 2020 Forfatter Populært innlegg #15346 Skrevet 1. februar 2020 (endret) for å oppsummere det som er påfallende med alle påstandene om at all reklame blir merket: Den som følger litt med kan observere at det er svært lite reklame på CBE for tiden. Og med "reklame" mener jeg i denne sammenheng "korrekt merket reklame". Da må det være slik at ENTEN så tjener de nesten ingen penger lenger, og all positiv omtale av store kommersielle aktører (hotell Continental, Zara, H&M, Twentyfour og en lang rekke andre jeg ikke husker i farten) er donert og gitt bort gratis. En av de få som ikke blir gitt slike milde gaver, men må betale for omtale, er Redd Barna. ELLER så tjener de fortsatt penger på reklame, men den er ikke merket, og dermed bryter de markedsføringsloven. Slik jeg ser det er det bare disse to mulighetene. De kan ikke gjøre begge deler. Tipper, tror eller antar du noe om dette paradokset @Lin10 ? Endret 1. februar 2020 av MissLucy 71
Gjest loveli Skrevet 1. februar 2020 #15347 Skrevet 1. februar 2020 Det sier vel bare noe om hvor seriøs den æresprisen i fjor var. Å gå fra topp i fjor (liksom) til bunn i år ved å ikke engang bli nominert til noe som helst, det viser at æresprisen bare var en trøstepris. Lurer på hva LKE og CBE egentlig tenker om egen blogg når hverken leserne eller jury bryr seg om den? Dessverre for dem tror jeg de kommer til å synke sammen med skuta. Hvilke andre ben har de å stå på? LKE har et brevkurs i ernæring eller no' som tusenvis av andre også har. CBE, en ubetalt rolle på det lokale teateret... LKE er flink til å ta bilder men burde gå et redigeringskurs. Han må lære seg når nok er nok. Men han har kanskje en mulighet til å ta bilder som yrke. Kanskje? No klassebilder eller barnehagebildegreier? Det finnes jo en barnehagebildebedrift som redigerer barna. Det passer han fint. Frua da, hva kan hun? Drikke kaffe og løpe på mølle? Der har jeg ingen anelse om hvilke yrker som kunne passet henne. Hun synes i tillegg et besøk hos frisøren er stressende, så hun kan umulig ha et yrke med særlig mye utfordringer eller høyt tempo. Hm...
CabinCruiser Skrevet 1. februar 2020 #15348 Skrevet 1. februar 2020 Har dere lest denne? https://ico.org.uk/childrenscode Omhandler ikke barns eksponering i sosiale media, men å ivareta barn på nettet, og det er for meg et veldig klart og tydelig signal på at vi snart står ovenfor en lovregulering om å eksponere barn i media. 12
LilleSnupp Skrevet 1. februar 2020 #15349 Skrevet 1. februar 2020 Januar 2020 Merket som reklame på blogg: netfit, fotoknudsen og gevir eger Merket som annonselenker på blogg: hm x3, gina tricot, nelly x2 Merket som reklame på instagram: fotoknudsen og gevir Reklamen for gevir tipper jeg er sponset behandling, mens reklamen for netfit tviler jeg på at de tjener noen penger på pdd. Da gjenstår bare FotoKnudsen som betalende annonsør. Å da bruke 13.000,- på en natt på hotell.. ja, hva skal man si? Her er det noe som ikke henger på greip. 40
Gjest tranedatter Skrevet 1. februar 2020 #15350 Skrevet 1. februar 2020 (endret) Så om man ikke er finalist så er det ingen poeng å møte opp? Støtte alle andre, mingle, bli kjent, knyte kontakter? DETTE er årsaken til manglende større reklamekontrakter, manglende kjendisstatus, foruten hos tv2 og andre som er interessert i bransjen på et eller annet vis. Rett og slett pinlig av en voksen å ikke delta på fest (til og med boket hotell!) fordi man ikke er finalist. Skulle tatt seg ut med Oscars, Golden Globe, Canne, Amanda med BARE finalistene i salen! Høres ut som et lite barn som ikke får gave når andre fyller år... dvs ca 2 åring. Endret 1. februar 2020 av tranedatter skriveleif
MissLucy Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #15351 Skrevet 1. februar 2020 9 minutter siden, tranedatter skrev: Så om man ikke er finalist så er det ingen poeng å møte opp? Større alle andre, mingle, bli kjent, knyte kontakter? DETTE er årsaken til manglende større reklamekontrakter, manglende kjendisstatus, foruten hos tv2 og andre som er interessert i bransjen på et eller annet vis. Rett og slett pinlig av en voksen å ikke delta på fest (til og med boket hotell!) fordi man ikke er finalist. Skulle tatt seg ut med Oscars, Golden Globe, Canne, Amanda med BARE finalistene i salen! Høres ut som et lite barn som ikke får gave når andre fyller år... dvs ca 2 åring. blir som å bare gå i sin egen bursdag, aldri andres 45
Lin10 Skrevet 1. februar 2020 #15352 Skrevet 1. februar 2020 42 minutter siden, loveli skrev: Det sier vel bare noe om hvor seriøs den æresprisen i fjor var. Å gå fra topp i fjor (liksom) til bunn i år ved å ikke engang bli nominert til noe som helst, det viser at æresprisen bare var en trøstepris. Lurer på hva LKE og CBE egentlig tenker om egen blogg når hverken leserne eller jury bryr seg om den? Dessverre for dem tror jeg de kommer til å synke sammen med skuta. Hvilke andre ben har de å stå på? LKE har et brevkurs i ernæring eller no' som tusenvis av andre også har. CBE, en ubetalt rolle på det lokale teateret... LKE er flink til å ta bilder men burde gå et redigeringskurs. Han må lære seg når nok er nok. Men han har kanskje en mulighet til å ta bilder som yrke. Kanskje? No klassebilder eller barnehagebildegreier? Det finnes jo en barnehagebildebedrift som redigerer barna. Det passer han fint. Frua da, hva kan hun? Drikke kaffe og løpe på mølle? Der har jeg ingen anelse om hvilke yrker som kunne passet henne. Hun synes i tillegg et besøk hos frisøren er stressende, så hun kan umulig ha et yrke med særlig mye utfordringer eller høyt tempo. Hm... Hun var nominert, men kom ikke til finalen. Jeg tror ikke de kommer til å synke ned med noe som helst, de vet nok når de eventuelt skal gi seg. Noen gir seg på topp også og velger å gjøre andre ting av ulike årsaker, men kan ikke tenke meg at såpass oppegående par som Berg Eriksen vil ønske å tviholde på noe som ikke er ønsket av leserne, hvis den tid kommer. Tror hun fortsetter med blogging og tv. Gode inntekter i tv bransjen. 1
Populært innlegg Inocybe Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #15353 Skrevet 1. februar 2020 Synes det er ganske åpenbart at CBE hadde regnet med nominasjon/pris på Vixen og ordnet hotell i god tid før det var klart det ikke ble noe på henne. At de liksom tilfeldigvis skulle ha kjærestekveld i Oslo akkurat denne kvelden er ikke troverdi. Hvorfor hotellet ikke ble avbestilt da hun skjønte hun ikke fikk noen Vixen-stemmer og mannen var syk og burde være hjemme, kan både skyldes hun hadde forpliktet seg til (skjult?) reklame for Continental eller at de ikke fikk igjen alle pengene for rommet og er for gjerrige til å la det gå. 65
MissLucy Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #15354 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, Inocybe skrev: Synes det er ganske åpenbart at CBE hadde regnet med nominasjon/pris på Vixen og ordnet hotell i god tid før det var klart det ikke ble noe på henne. At de liksom tilfeldigvis skulle ha kjærestekveld i Oslo akkurat denne kvelden er ikke troverdi. Hvorfor hotellet ikke ble avbestilt da hun skjønte hun ikke fikk noen Vixen-stemmer og mannen var syk og burde være hjemme, kan både skyldes hun hadde forpliktet seg til (skjult?) reklame for Continental eller at de ikke fikk igjen alle pengene for rommet og er for gjerrige til å la det gå. Occam's razor sier at du traff spikeren på hodet der. 37
Gjest tranedatter Skrevet 1. februar 2020 #15355 Skrevet 1. februar 2020 ^^ Lin10 har jo bekreftet at hotellet var bestilt til Vixen, men at de valgte tid med hverandre (igjen!) når det ikke ble finaleplass. Godt med velinformerte brukere. Vi andre hadde vel avboket hotellet og vært hjemme når familien har vært sjuk hele uka - men frua har vel gleda seg sånn til hotell i storbyen, så da ble det sånn. Selv med mann (og barn?) sjuke.
Gjest Snøsøta Skrevet 1. februar 2020 #15356 Skrevet 1. februar 2020 En prisutdeling er en fest for de nominerte så jeg synes ikke det er rart at hun ikke dukker opp der. Mer interessant - at hun ikke er nominert er et tydelig tegn på at hun blir mindre relevant. En hederspris gir man da også ofte til de som har vært med lenge men som ikke er på toppen lengre. At hun ikke nevner utdelingen eller heier på noen andre er også et tegn på at hun bare er opptatt av seg selv, ikke bransjen, noe som igjen bidrar til at hun blir mindre og mindre relevant. Du er bare interessant så lenge du har noe å komme med, da må man involvere seg med andre mennesker, et miljø, en sak eller noe som flere kan knytte seg til. Hvis frua hadde vært opptatt av blogging/influencing som mediefenomen hadde hun kunnet ytret en mening om hvilke andre bloggere som bidrar med noe som hever bransjen og hvem hun synes gjør en god jobb for tiden. Hennes influencervirksomhet bygger istedet på at hun som person skal være interessant nok til at folk knytter seg til henne. Dette er også først og fremst knyttet til utseende, hjem og familie, ikke holdninger, verdier eller stillingstagen om samfunnet rundt. Det er en farlig vei, Hun som person er ikke interessant nok til å bli nominert. Nedturer knyttes direkte til hennes person og relevans istedet for virksomhetens arbeid og hun må løpe mer, gå mer til frisøren, familien må bli mer interessant fordi det er det eneste de har å bygge på.
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #15357 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, Lin10 skrev: Så kjekt med datenight med sin kjære istedenfor å være tilstede på et event hun ikke er en av finalistene. Tipper hotellet ble bestilt for den helgen for lenge siden, men forandring i noe av planene siden det ikke ble finaleplass allikevel. Hyggelig å pleie kjærligheten, spesielt etter sykdom og hektiske kvelder på teateret. Neste helg er det vel premiere. Må si hun er dyktig som skuespiller også, dama er i besittelse av flere talenter. Ja, det er så hyggelig. De er så fine og flinke. Alt de kan og alt de får til! At de heller pleier kjærligheten (som de gjør 24/7) i stede for å være sammen med kollegaer, pleie forbindelser og få tid i media er sååå hyggelig. Med mann og barn som knapt har blitt bra etter mange dager med kraftig influensa kanskje kunne hatt det bedre med å slappe av og samle krefter hjemme, samt muligheten til å være sammen med barna når det er en sjelden øvingsfri kveld er det jo både hyggelig og dyktig å heller prioritere et døgn i suite sammen. Så, så hyggelig. 58
Christiane_W Skrevet 1. februar 2020 #15358 Skrevet 1. februar 2020 Jeg må si jeg synes det er merkelig at et av landets beste hoteller, et av to i Norge som er medlem av Leading Hotels of the World, velger å markedsføre seg via snikreklame hos CBE. Jeg har vanskelig for å tro at det gir dem noe særlig «value for money». 43
Kollontaj Skrevet 1. februar 2020 #15359 Skrevet 1. februar 2020 Det er vel ingen i verden, hvis de ikke har huet under armen, da, som tror at bloggparet betalte 13000 av egen lomme? 🤣 42
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #15360 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, Kollontaj skrev: Det er vel ingen i verden, hvis de ikke har huet under armen, da, som tror at bloggparet betalte 13000 av egen lomme? 🤣 ... eller som tror at de som vanligvis tar 30 -50 000,- for et reklameinnlegg, deler ut gratis promo inklusive tagging - ETTER å ha betalt 13 000,- for å overnatte en natt? 53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå