Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, pøbelsara skrev:

Er det meningen at vi skal tro at CBE har betalt 13000,- (som er prisen fra fredag til lørdag  i the Boman Suite - og i tillegg har 27 insta-story-innlegg som omhandler Continental - helt gratis? Hotellet er tagget på mange, men ikke alle innlegg. Ingen innlegg er merket som reklame. Hotellets restaurant er også tagget. 

Er hun fru godhjerta og hjelper Continental med litt gratisreklame her? Eller snakker vi quid pro quo?

Spør for en venn. 

Kan være oppgradering og trenger da ikke merke med reklame, eller at de har valgt å bestille dette og skrive av på skatten hvis dette i utgangspunktet var bestilt for lenge siden til Vixen award. Ikke ulovlig. Hadde de blitt sponset opphold, så skal det merkes med reklame. De kjenner nok godt til reglene etter mange år i bransjen. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Lin10 skrev:

Kan være oppgradering og trenger da ikke merke med reklame, eller at de har valgt å bestille dette og skrive av på skatten hvis dette i utgangspunktet var bestilt for lenge siden til Vixen award. Ikke ulovlig. Hadde de blitt sponset opphold, så skal det merkes med reklame. De kjenner nok godt til reglene etter mange år i bransjen. 

det skal uansett merkes som reklame, Merkelig at de har råd til å bo der uten spons  - hvis man skal dømme etter hva de merker som reklame for tiden, så må man jo konkludere med at de ikke tjener penger lenger.

• Liker 28
Skrevet

Jeg har lite til overs for Vixen, men det er en fin mulighet til å knytte (eller holde ved like) kontakter og ikke minst få oppmerksomhet. Det er klart date night er hyggeligere enn bransjefest, men jeg synes det er underlig at bedriften ikke tenker mer langsiktig. Eller kanskje de har andre strategier for å snu skuta?

• Liker 13
Skrevet

Det sier vel bare noe om hvor seriøs den æresprisen i fjor var. Å gå fra topp i fjor (liksom) til bunn i år ved å ikke engang bli nominert til noe som helst, det viser at æresprisen bare var en trøstepris.

Lurer på hva LKE og CBE egentlig tenker om egen blogg når hverken leserne eller jury bryr seg om den?

Dessverre for dem tror jeg de kommer til å synke sammen med skuta. Hvilke andre ben har de å stå på? LKE har et brevkurs i ernæring eller no' som tusenvis av andre også har. CBE, en ubetalt rolle på det lokale teateret...

LKE er flink til å ta bilder men burde gå et redigeringskurs. Han må lære seg når nok er nok. Men han har kanskje en mulighet til å ta bilder som yrke. Kanskje? No klassebilder eller barnehagebildegreier? Det finnes jo en barnehagebildebedrift som redigerer barna. Det passer han fint.

Frua da, hva kan hun? Drikke kaffe og løpe på mølle? Der har jeg ingen anelse om hvilke yrker som kunne passet henne. Hun synes i tillegg et besøk hos frisøren er stressende, så hun kan umulig ha et yrke med særlig mye utfordringer eller høyt tempo. Hm...

Skrevet

Har dere lest denne? https://ico.org.uk/childrenscode

Omhandler ikke barns eksponering i sosiale media, men å ivareta barn på nettet, og det er for meg et veldig klart og tydelig signal på at vi snart står ovenfor en lovregulering om å eksponere barn i media.

• Liker 12
Skrevet

Januar 2020

Merket som reklame på blogg:

netfit, fotoknudsen og gevir eger

Merket som annonselenker på blogg:

hm x3, gina tricot, nelly x2

Merket som reklame på instagram:

fotoknudsen og gevir

Reklamen for gevir tipper jeg er sponset behandling, mens reklamen for netfit tviler jeg på at de tjener noen penger på pdd. Da gjenstår bare FotoKnudsen som betalende annonsør. Å da bruke 13.000,- på en natt på hotell.. ja, hva skal man si? Her er det noe som ikke henger på greip.

• Liker 40
Gjest tranedatter
Skrevet (endret)

Så om man ikke er finalist så er det ingen poeng å møte opp? Støtte alle andre, mingle, bli kjent, knyte kontakter?

DETTE er årsaken til manglende større reklamekontrakter, manglende kjendisstatus, foruten hos tv2 og andre som er interessert i bransjen på et eller annet vis.

Rett og slett pinlig av en voksen å ikke delta på fest (til og med boket hotell!) fordi man ikke er finalist. Skulle tatt seg ut med Oscars, Golden Globe, Canne, Amanda med BARE finalistene i salen! Høres ut som et lite barn som ikke får gave når andre fyller år... dvs ca 2 åring. 

Endret av tranedatter
skriveleif
Skrevet
9 minutter siden, tranedatter skrev:

Så om man ikke er finalist så er det ingen poeng å møte opp? Større alle andre, mingle, bli kjent, knyte kontakter?

DETTE er årsaken til manglende større reklamekontrakter, manglende kjendisstatus, foruten hos tv2 og andre som er interessert i bransjen på et eller annet vis.

Rett og slett pinlig av en voksen å ikke delta på fest (til og med boket hotell!) fordi man ikke er finalist. Skulle tatt seg ut med Oscars, Golden Globe, Canne, Amanda med BARE finalistene i salen! Høres ut som et lite barn som ikke får gave når andre fyller år... dvs ca 2 åring. 

blir som å bare gå i sin egen bursdag, aldri andres

• Liker 45
Skrevet
42 minutter siden, loveli skrev:

Det sier vel bare noe om hvor seriøs den æresprisen i fjor var. Å gå fra topp i fjor (liksom) til bunn i år ved å ikke engang bli nominert til noe som helst, det viser at æresprisen bare var en trøstepris.

Lurer på hva LKE og CBE egentlig tenker om egen blogg når hverken leserne eller jury bryr seg om den?

Dessverre for dem tror jeg de kommer til å synke sammen med skuta. Hvilke andre ben har de å stå på? LKE har et brevkurs i ernæring eller no' som tusenvis av andre også har. CBE, en ubetalt rolle på det lokale teateret...

LKE er flink til å ta bilder men burde gå et redigeringskurs. Han må lære seg når nok er nok. Men han har kanskje en mulighet til å ta bilder som yrke. Kanskje? No klassebilder eller barnehagebildegreier? Det finnes jo en barnehagebildebedrift som redigerer barna. Det passer han fint.

Frua da, hva kan hun? Drikke kaffe og løpe på mølle? Der har jeg ingen anelse om hvilke yrker som kunne passet henne. Hun synes i tillegg et besøk hos frisøren er stressende, så hun kan umulig ha et yrke med særlig mye utfordringer eller høyt tempo. Hm...

Hun var nominert, men kom ikke til finalen. Jeg tror ikke de kommer til å synke ned med noe som helst, de vet nok når de eventuelt skal gi seg. Noen gir seg på topp også og velger å gjøre andre ting av ulike årsaker, men kan ikke tenke meg at såpass oppegående par som Berg Eriksen vil ønske å tviholde på noe som ikke er ønsket av leserne, hvis den tid kommer. Tror hun fortsetter med blogging og tv. Gode inntekter i tv bransjen. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Inocybe skrev:

Synes det er ganske åpenbart at CBE hadde regnet med nominasjon/pris på Vixen og ordnet hotell i god tid før det var klart det ikke ble noe på henne. At de liksom tilfeldigvis skulle ha kjærestekveld i Oslo akkurat denne kvelden er ikke troverdi. :skratte:
Hvorfor hotellet ikke ble avbestilt da hun skjønte hun ikke fikk noen Vixen-stemmer og mannen var syk og burde være hjemme, kan både skyldes hun hadde forpliktet seg til (skjult?) reklame for Continental eller at de ikke fikk igjen alle pengene for rommet og er for gjerrige til å la det gå. 

Occam's razor sier at du traff spikeren på hodet der.

• Liker 37
Gjest tranedatter
Skrevet

^^ Lin10 har jo bekreftet at hotellet var bestilt til Vixen, men at de valgte tid med hverandre (igjen!) når det ikke ble finaleplass.

Godt med velinformerte brukere. :Nikke:

Vi andre hadde vel avboket hotellet og vært hjemme når familien har vært sjuk hele uka - men frua har vel gleda seg sånn til hotell i storbyen, så da ble det sånn. Selv med mann (og barn?) sjuke.

Gjest Snøsøta
Skrevet

En prisutdeling er en fest for de nominerte  så jeg synes ikke det er rart at hun ikke dukker opp der.

Mer interessant - at hun ikke er nominert er et tydelig tegn på at hun blir mindre relevant. En hederspris gir man da også ofte til de som har vært med lenge men som ikke er på toppen lengre. At hun ikke nevner utdelingen eller heier på noen andre er også et tegn på at hun bare er opptatt av seg selv, ikke bransjen, noe som igjen bidrar til at hun blir mindre og mindre relevant. Du er bare interessant så lenge du har noe å komme med, da må man involvere seg med andre mennesker, et miljø, en sak eller noe som flere kan knytte seg til. Hvis frua hadde vært opptatt av blogging/influencing som mediefenomen hadde hun kunnet ytret en mening om hvilke andre bloggere som bidrar med noe som hever bransjen og hvem hun synes gjør en god jobb for tiden.

Hennes influencervirksomhet bygger istedet på at hun som person skal være interessant nok til at folk knytter seg til henne. Dette er også først og fremst knyttet til utseende, hjem og familie, ikke holdninger, verdier eller stillingstagen om samfunnet rundt. Det er en farlig vei, Hun som person er ikke interessant nok til å bli nominert. Nedturer knyttes direkte til hennes person og relevans istedet for virksomhetens arbeid og hun må løpe mer, gå mer til frisøren, familien må bli mer interessant fordi det er det eneste de har å bygge på.

Skrevet

Jeg må si jeg synes det er merkelig at et av landets beste hoteller, et av to i Norge som er medlem av Leading Hotels of the World, velger å markedsføre seg via snikreklame hos CBE. Jeg har vanskelig for å tro at det gir dem noe særlig «value for money». 

• Liker 43
Skrevet

Det er vel ingen i verden, hvis de ikke har huet under armen, da,  som tror at bloggparet betalte 13000 av egen lomme? 🤣 

• Liker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...