Sol79 Skrevet 3. februar 2020 #15421 Skrevet 3. februar 2020 Skjønnhetsoperasjoner er ikke hennes greie? Hun er jo flittig bruker av restylane og det er jo helt tydelig at hun har silikonpupper selv om de ikke vil kommentere det. Og uvettig pengebruk hos kollegaene? Hvem svir av 13.000 på en hotellsuite i OSLO for ei natt med alenetid med mannen? For ikke å snakke om oppussingen, feriebudsjettet, garderoben etc etc. Uansett, de ser ufattelige slitne ut begge to på bildet i VG, så tydelig at de ikke sover godt om natta. 44
Felis Skrevet 3. februar 2020 #15422 Skrevet 3. februar 2020 Jeg er enig i at man gjerne må synes godt om seg selv, til og med føle seg bedre enn andre, men det bør ha litt rot i virkeligheten. Når The Eriksens sparker i øst og vest om influenserkollegaenes pengebruk og kroppsfokus, så må det være liv å bruke en latteremoji! 37
Aricia Skrevet 3. februar 2020 #15423 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, Sol79 skrev: Skjønnhetsoperasjoner er ikke hennes greie? Hun er jo flittig bruker av restylane og det er jo helt tydelig at hun har silikonpupper selv om de ikke vil kommentere det. Og uvettig pengebruk hos kollegaene? Hvem svir av 13.000 på en hotellsuite i OSLO for ei natt med alenetid med mannen? For ikke å snakke om oppussingen, feriebudsjettet, garderoben etc etc. 1 minutt siden, Felis skrev: Jeg er enig i at man gjerne må synes godt om seg selv, til og med føle seg bedre enn andre, men det bør ha litt rot i virkeligheten. Når The Eriksens sparker i øst og vest om influenserkollegaenes pengebruk og kroppsfokus, så må det være liv å bruke en latteremoji! Word! 21
Populært innlegg Minnie Mus Skrevet 3. februar 2020 Populært innlegg #15424 Skrevet 3. februar 2020 (endret) I frua sin verden regnes ikke silikonpupper som skjønnhetsoperasjon tydeligvis. 5-6 jakker, gensere, bukser i forskjellige farge fra samme merke, regnes heller ikke som sløsing med penger, og ihvertfall ikke en natt på hotell til 13.000 kr. Men dette er i fruas verden, ikke i vanlige folks verden. Derfor kan hun, i en av Norges største aviser, uttale at hun ikke tar skjønnhetsoperasjoner eller sløser med penger. Ferdig snakka. Endret 3. februar 2020 av Minnie Mus 55
Oline12 Skrevet 3. februar 2020 #15425 Skrevet 3. februar 2020 Kanskje nevnt, men hva er greia med at VG gir gratis reklame for treningsgreia te CBE? Den saken er jo knapt nyhetsverdi for Se og Hør den artikkelen der. Ren reklame. 28
Alenvers Skrevet 3. februar 2020 #15426 Skrevet 3. februar 2020 (endret) Det er positivt at CBE prøver å finne nye veier og måter å tjene penger på - uten å inkludere barna. Tommel opp for det! Jeg undrer meg litt over timingen (veldig sent ute?) og er spent på hvordan denne treningsportalen skal se ut. Hvordan skal de skille seg ut? Hvordan skal de tjene penger? Treningsprofilene jeg kjenner til (Funkygine, Maren Erdvik, Pia Seberg, Kristine Weber, Inger in Dubai osv.) driver med nettbasert coaching, treningsreiser, podcast, gruppetrening og bootcamps, pt-virksomhet osv, men de deler også øvelser og treningsopplegg gratis på sine sosiale medier. De har utdanning og erfaring innen trening og kosthold. I tillegg finnes det mengder av utenlandske treningsprofiler og gratis materiale på YouTube. Jeg er veldig spent på CBEs strategi. Jeg tar bare for gitt at det er noe helt annet enn treningsinnleggene vi har sett på bloggen (men jeg har en tendens til å ha for høye forventninger til folk). De tar fine bilder, men jeg tror inspirerende og motiverende trumfer delikat når det kommer til trening. Vi får se! Endret 3. februar 2020 av Alenvers 34
Shopgirl2014 Skrevet 3. februar 2020 #15427 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 4 timer siden, Aricia skrev: Jeg synes også det er talende å se på foranledningen til saken i VG. https://www.vg.no/rampelys/i/AdgwvE/satser-sammen-paa-ny-treningsportal Den er publisert i går, altså tre døgn etter Vixen, der de to valgte å utebli, øyensynlig pga manglende nominasjon. Så ikke noe fokus eller presseoppslag om dem i den forbindelse. Den som får mest oppmerksomhet etter Vixen er derimot Kristin Gjelsvik, pga sin krasse kritikk nettopp av fokus på plastisk kirurgi i bransjen, pluss Sophie Elise, mål for kritikken, som samtidig ble hyllet med pris for beste business for denne strategien. Så her måtte det åpenbart tiltak til: Kommentarene fra herr og fru Eriksen framstår som deres svar på dette, for å sikre seg en flik av oppmerksomheten som de siste dagene har blitt andre influencere til del siden de selv valgte å droppe Vixen. Til alt overmål er det nå sesongstart for Bloggerne, og de må ta igjen litt av forspranget konkurrentene nå har sikret seg. Så da tar de en Kristin Gjelsvik, så og si, men på sin egen måte, dvs fordekte spark og angrep på Sophie Elises forretningsstrategi og fokus ved å understreke at denslags ikke er noe for dem. Her er det derimot sunne verdier som trening, familieliv og forstandig forvaltning av familieøkonomien som gjelder (det siste kan leses som nok et spark til Bloggerne-kollega Anne Brith Davidsen). Så jeg vil vel oppsummere med at det er ganske godt grunnlag her for å slå fast at mens Kristin Gjelsvik gikk i strupen på Sophie Elise for å få kritisk fokus på en av de verste sidene ved bransjen, så kommer ekteparet Eriksen med stikk til kolleger for å få fram i VG at de selv er bedre enn andre bloggere. Verdig og velkjent fanesak der altså. Dette intervjuet er vel gjort på pressedagen i forbindelse med lanseringen av bloggerne, det vil si før PR-stuntet, unnskyld talen, til KG? Endret 3. februar 2020 av Shopgirl2014 6
Aricia Skrevet 3. februar 2020 #15428 Skrevet 3. februar 2020 17 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Dette intervjuet er vel gjort på pressedagen i forbindelse med lanseringen av bloggerne, det vil si før PR-stuntet, unnskyld talen, til KG? Jeg forholder meg til informasjonen som er gitt i oppslaget, og til publiseringsdato. Om VG porsjonerer ut ikke-saker over flere dager og presenterer ferdiglaget promostoff som "nyheter" uten å ta hensyn til det som faktisk har skjedd av reelle nyhetssaker innenfor samme felt i mellomtiden er det deres problem. En sak vil nødvendigvis forstås ut fra dagsaktualitene på publiseringstidspunktet. Ekteparet Eriksen har også fått inn en rettelse så sent som kl 22 i går kveld, ser jeg. 25
Shopgirl2014 Skrevet 3. februar 2020 #15429 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 4 minutter siden, Aricia skrev: Jeg forholder meg til informasjonen som er gitt i oppslaget, og til publiseringsdato. Om VG porsjonerer ut ikke-saker over flere dager og presenterer ferdiglaget promostoff som "nyheter" uten å ta hensyn til det som faktisk har skjedd av reelle nyhetssaker innenfor samme felt i mellomtiden er det deres problem. En sak vil nødvendigvis forstås ut fra dagsaktualitene på publiseringstidspunktet. Ekteparet Eriksen har også fått inn en rettelse så sent som kl 22 i går kveld, ser jeg. Helt vanlig at intervjuer ikke publiseres samme dag som de blir gjort. Spør alle journalistene du kjenner Og hun har på seg klærne fra pressedagen på bildene, så intervjuet er nok fra pressedagen. Rettelser skjer jo gjerne etter at saken er publisert... Endret 3. februar 2020 av Shopgirl2014 4
Aricia Skrevet 3. februar 2020 #15430 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 16 timer siden, Shopgirl2014 skrev: Helt vanlig at intervjuer ikke publiseres samme dag som de blir gjort. Spør alle journalistene du kjenner Og hun har på seg klærne fra pressedagen på bildene, så intervjuet er nok fra pressedagen. Rettelser skjer jo gjerne etter at saken er publisert... Vel, jeg var ikke på pressedagen, så jeg leser bare avisen, som den vanlige kvinnen i gata jeg er. Slik de fleste av VGs lesere nok gjør. At noe er vanlig betyr ikke at det ikke kan slå uheldig ut. Hvis ekteparet Eriksen ikke ønsket at saken skulle leses i lys av Vixen-begivenhetene burde de ha brukt muligheten til å få flere formuleringer endret da de fikk saken oppdatert etter publisering i går kveld. Endret 4. februar 2020 av Aricia 21
Shopgirl2014 Skrevet 3. februar 2020 #15431 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 11 minutter siden, Aricia skrev: Vel, jeg var ikke på pressedagen, så jeg leser bare avisen, som den vanlige kvinnen i gata jeg er. Slik de fleste av VGs lesere nok gjør. At noe er vanlig betyr ikke at det kan slå uheldig ut. Hvis ekteparet Eriksen ikke ønsket at saken skulle leses i lys av Vixen-begivenhetene burde de ha brukt muligheten til å få flere formuleringer endret da de fikk saken oppdatert etter publisering i går kveld. Intervjuobjektet kan som regel bare endre faktafeil. Her var vel Netfit omtalt som en treningsblogg, som ble rettet til treningsportal. Intervjuobjektet kan normalt ikke endre sitater eller formuleringer, om det var det som ble sagt under intervjuet Endret 3. februar 2020 av Shopgirl2014 Presisering 6
Aricia Skrevet 3. februar 2020 #15432 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 9 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Man kan bare endre faktafeil. Her var vel Netfit omtalt som en treningsblogg, som ble rettet til treningsportal. Du kan ikke endre sitater eller formuleringer, om det var det som ble sagt under intervjuet Journalisten kan, dersom man kommer til fram til en forståelse om at det aktuelle nyhetsbildet krever en endret vinkling. Tillegg: Vi vet jo heller ikke når intervjuet ble gjort så lenge det ikke er presisert. Selv om bilder fra pressedagen brukes trenger det jo ikke å utelukke at intervjuet er gjort i løpet av helgen, i og med at publiseringstidspunkt er i går kveld. Endret 3. februar 2020 av Aricia 16
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. februar 2020 #15433 Skrevet 3. februar 2020 Treningsportal som denne? https://www.iform.no
Shopgirl2014 Skrevet 3. februar 2020 #15434 Skrevet 3. februar 2020 7 minutter siden, Aricia skrev: Journalisten kan, dersom man kommer til fram til en forståelse om at det aktuelle nyhetsbildet krever en endret vinkling. Tillegg: Vi vet jo heller ikke når intervjuet ble gjort så lenge det ikke er presisert. Selv om bilder fra pressedagen brukes trenger det jo ikke å utelukke at intervjuet er gjort i løpet av helgen, i og med at publiseringstidspunkt er i går kveld. Det er nok gjort på pressedagen, i forbindelse med lanseringen av Bloggerne. Det er jeg villig til å vedde hatten min på Så du mener at ekteparet burde kontaktet VG for å overtale dem til å endre vinkling på saken, etter KGs PR-stunt på Vixen? Og du tror at VG hadde gått med på det? 3
Aricia Skrevet 3. februar 2020 #15435 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Det er nok gjort på pressedagen, i forbindelse med lanseringen av Bloggerne. Det er jeg villig til å vedde hatten min på Så du mener at ekteparet burde kontaktet VG for å overtale dem til å endre vinkling på saken, etter KGs PR-stunt på Vixen? Og du tror at VG hadde gått med på det? Nei, det har jeg da ikke skrevet? Jeg bare leser noe som frontes som en nyhet i lys av det faktiske nyhetsbildet innenfor samme saksfelt, uten å akseptere at jeg må legge godviljen til og studere intervjuobjektenes antrekk for å endre lesningen min. 26
Shopgirl2014 Skrevet 3. februar 2020 #15436 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, Aricia skrev: Nei, det har jeg da ikke skrevet? Jeg bare leser noe som frontes som en nyhet i lys av det faktiske nyhetsbildet innenfor samme saksfelt, uten å akseptere at jeg må legge godviljen til og studere intervjuobjektenes antrekk for å endre lesningen min. Hva mente du med dette da? "Journalisten kan [endre sitater og formuleringer], dersom man kommer til fram til en forståelse om at det aktuelle nyhetsbildet krever en endret vinkling." 3
Lin10 Skrevet 3. februar 2020 #15437 Skrevet 3. februar 2020 4 minutter siden, Aricia skrev: Nei, det har jeg da ikke skrevet? Jeg bare leser noe som frontes som en nyhet i lys av det faktiske nyhetsbildet innenfor samme saksfelt, uten å akseptere at jeg må legge godviljen til og studere intervjuobjektenes antrekk for å endre lesningen min. Intervjuet med ekteparet Eriksen ble gjort 30 januar, altså før det famøse utbruddet fra KG, så du tok feil med dine forutinntatte antakelser. Det var ikke noen tiltak de satte i gang, eller åpenbare behov for oppmerksomhet, siden hun ikke var i finalen i Vixen. CBE står stødig på egne ben og er ikke avhengig av Vixen for publisitet. I dag fikk hun god omtale i God morgen Norge og aktuell på tv2 med bloggerne. 8
pøbelsara Skrevet 3. februar 2020 #15438 Skrevet 3. februar 2020 (endret) 12 minutter siden, Lin10 skrev: Intervjuet med ekteparet Eriksen ble gjort 30 januar, altså før det famøse utbruddet fra KG, så du tok feil med dine forutinntatte antakelser. Det var ikke noen tiltak de satte i gang, eller åpenbare behov for oppmerksomhet, siden hun ikke var i finalen i Vixen. CBE står stødig på egne ben og er ikke avhengig av Vixen for publisitet. I dag fikk hun god omtale i God morgen Norge og aktuell på tv2 med bloggerne. Hvordan vet du dette? Det står ingenting om det i intervjuet. Endret 3. februar 2020 av pøbelsara 45
pøbelsara Skrevet 3. februar 2020 #15439 Skrevet 3. februar 2020 Og for the record - når noe slås opp som en nyhetssak - da antar jeg at det er en nyhetsssak. Men morsomt at den sedvanlige see no evil, hear no evil (but speak bunches!)-gjengen hevder å vite når intervjuet ble gjort. Det er forøvrig også HELT vanlig at man bruker bilder fra tidligere for å illustre en nyhetsartikkel. 41
Skrottefar Skrevet 3. februar 2020 #15440 Skrevet 3. februar 2020 10 minutter siden, Lin10 skrev: I dag fikk hun god omtale i God morgen Norge De eier jo ikke kritisk sans i det programmet og er veldig glad i å sy puter under armene til det som er av bloggere, så det forundrer meg ikke i det hele tatt 34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå