Surikatt Skrevet 4. februar 2020 #15481 Skrevet 4. februar 2020 2 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Det er jo en dualitet der, hun viser på bloggerne at hun er glad i barna men bryter så mange etiske og lovmessige grenser ved å vise de frem og få betalt. Hun utsetter de for en kynisk bransje og dette for å tjene penger?? I min bok går det ikke opp. I tillegg brukes de for å lage bånd til bloggleserne og bygge merkevaren sin, og det er helt forkastelig. Ja, perfekt mor rollen hennes er en illusjon. Hun regisserer selv hvordan hun vil fremstå i egne kanaler. Manglende evne til å sette seg inn i barnas situasjon og konsekvenser for dem i fremtiden er ikke så viktig. Fordi om hun selv elsker å vise seg frem skulle barna fått slippe det. Men penger er viktigere. 26
Castor Troy Skrevet 4. februar 2020 #15482 Skrevet 4. februar 2020 5 minutter siden, Surikatt skrev: Ja, perfekt mor rollen hennes er en illusjon. Hun regisserer selv hvordan hun vil fremstå i egne kanaler. Manglende evne til å sette seg inn i barnas situasjon og konsekvenser for dem i fremtiden er ikke så viktig. Fordi om hun selv elsker å vise seg frem skulle barna fått slippe det. Men penger er viktigere. Regisserer ja. Bloggbildene minner mer om en tv reklame med innleide skuespillere en en vanlig familie. 19
Gjest CecilieX Skrevet 4. februar 2020 #15483 Skrevet 4. februar 2020 17 minutter siden, Castor Troy skrev: Regisserer ja. Bloggbildene minner mer om en tv reklame med innleide skuespillere en en vanlig familie. Jeg har tenkt en stund at kvinnerollen hun portretterer minner meg om en husmor fra 60-tallet. Det var et av bildene fra foto-knudsen reklamen som gav meg disse assosiasjonene. Hun sitter i sofaen stylet til fingertuppene og bildet er tatt gjennom glassdørene. Ved nærmere ettertanke er det jo faktisk slik at mye av bloggens innhold handler om å lage mat, dekke bord, pynte i huset og ta vare på eget utseende. Selv en dag hjemme er hun pyntet i blondebluse og penbukse, gjerne med høyhælte sko og sminket og frisert etter alle kunstens regler. Ikke et hårstrå på avveie. På nevnte bilde sitter hun og blar smilende i et album. Det er som klippet ut av en reklamefilm fra 60-tallet der ideal-husmoren fremviser et uunværlig produkt. Det er helt umulig å relatere seg til dette.
Castor Troy Skrevet 4. februar 2020 #15484 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, CecilieX skrev: Jeg har tenkt en stund at kvinnerollen hun portretterer minner meg om en husmor fra 60-tallet. Det var et av bildene fra foto-knudsen reklamen som gav meg disse assosiasjonene. Hun sitter i sofaen stylet til fingertuppene og bildet er tatt gjennom glassdørene. Ved nærmere ettertanke er det jo faktisk slik at mye av bloggens innhold handler om å lage mat, dekke bord, pynte i huset og ta vare på eget utseende. Selv en dag hjemme er hun pyntet i blondebluse og penbukse, gjerne med høyhælte sko og sminket og frisert etter alle kunstens regler. Ikke et hårstrå på avveie. På nevnte bilde sitter hun og blar smilende i et album. Det er som klippet ut av en reklamefilm fra 60-tallet der ideal-husmoren fremviser et uunværlig produkt. Det er helt umulig å relatere seg til dette. ja det minner meg om gamle husmorbøker fra mormor 😂 Der kvinnen skulle stryke avisen for mannen sin, og middagen skulle stå klar med tøflene hans når han returnerte hjem fra arbeidet. Lurer på hva hun selv tenker. Hun nailer jo den looken hun prøver å oppnå. Men leserne vil ikke ha den, de gjennomskuer den og synes det fremstår falskt. Vil hun endre seg for å tilfredsstille fansen, eller er hun helt kjørt fast i det sporet? Det hadde jo vært så uendelig mye lettere for henne å poste naturlige bilder som ikke har blitt planlagt i flere timer og redigert i stykker i etterkant. En endring kunne gitt bloggen den boosten hun trenger for å henge med Funkygine og resten gjengen. 31
miamiamia Skrevet 4. februar 2020 #15485 Skrevet 4. februar 2020 6 timer siden, Minnie Mus skrev: Det er den yngste jenta i familien som blir mest eksponert nå, både på blogg og insta. Hun eldste har jo begynt på skolen, og der regner jeg med de snakker om nettvett,.... Noen få år til så må de begynne å google seg selv, og da kommer det frem. Fødselen, dåpen og alle bursdager osv osv osv 7 timer siden, Felis skrev: I ett av klippene ser ett av barna direkte i kamera et par ganger, og hun ser vettskremt ut. Sammen med all den andre utleveringen ble jeg faktisk uvel! Og paret fortsetter å blande lettkleddbilder fra soverommet (riktignok liksom tilfeldig) med grov utlevering av barn. Her er det noen sperrer som mangler, både hos TV2 og ikke minst foreldrene. Jeg så minst to ganger hvor minsten så rett inn i kamera. De har vel fått beskjed at "disse menneskene med kamera og mikrofon skal bare filme oss mens vi later som ingenting jenta mi" 15
pøbelsara Skrevet 4. februar 2020 #15486 Skrevet 4. februar 2020 Fy f... Nå har jeg sett bloggerne og hva tenker de på? 31
Ærligtilbakemeldig Skrevet 4. februar 2020 #15487 Skrevet 4. februar 2020 Jeg får så godt inntrykk av henne. Syntes hun virker så jordnær og som en fantastisk god mor. Kanskje dere som kritiserer henne for absolutt alt skal gå litt i dere selv for hvorfor hun provoserer dere sånn? Hun har en overfladisk blogg, det har hun alltid vært ærlig med sine lesere om. Det er ikke overlegenhet, det er genialt å skjerme jobben fra privatlivet. Flere bloggere burde fulgt i hennes fotspor. 5
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. februar 2020 #15488 Skrevet 4. februar 2020 4 minutter siden, Ærligtilbakemeldig skrev: Jeg får så godt inntrykk av henne. Syntes hun virker så jordnær og som en fantastisk god mor. Kanskje dere som kritiserer henne for absolutt alt skal gå litt i dere selv for hvorfor hun provoserer dere sånn? Hun har en overfladisk blogg, det har hun alltid vært ærlig med sine lesere om. Det er ikke overlegenhet, det er genialt å skjerme jobben fra privatlivet. Flere bloggere burde fulgt i hennes fotspor. Å dra barna inn i jobben er ikke å skjerme privatlivet.
Gjest tranedatter Skrevet 4. februar 2020 #15489 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, Ærligtilbakemeldig skrev: Jeg får så godt inntrykk av henne. Syntes hun virker så jordnær og som en fantastisk god mor. Kanskje dere som kritiserer henne for absolutt alt skal gå litt i dere selv for hvorfor hun provoserer dere sånn? Hun har en overfladisk blogg, det har hun alltid vært ærlig med sine lesere om. Det er ikke overlegenhet, det er genialt å skjerme jobben fra privatlivet. Flere bloggere burde fulgt i hennes fotspor. Hæ? CBE er jo mester i å blande privatliv og jobb. Eller skal vi si, å eksponsere privatliver ER jobben hennes. Det er det bloggen handler om. Å vise frem mann, barn (også syke har vi sett de siste dagene), første skoledag, fødsel, naken kropp osv. Alle mulige ørten "alene tider" med mannen blir vist for hele verden.
Ærligtilbakemeldig Skrevet 4. februar 2020 #15490 Skrevet 4. februar 2020 8 minutter siden, tranedatter skrev: Hæ? CBE er jo mester i å blande privatliv og jobb. Eller skal vi si, å eksponsere privatliver ER jobben hennes. Det er det bloggen handler om. Å vise frem mann, barn (også syke har vi sett de siste dagene), første skoledag, fødsel, naken kropp osv. Alle mulige ørten "alene tider" med mannen blir vist for hele verden. Det er en forskjell mellom privatliv og en ytre fasade 2
Måne Rampelyset Skrevet 4. februar 2020 #15491 Skrevet 4. februar 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin.
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 4. februar 2020 Populært innlegg #15492 Skrevet 4. februar 2020 58 minutter siden, Ærligtilbakemeldig skrev: Det er en forskjell mellom privatliv og en ytre fasade Barnet ligger syk på sofaen. Mannen ligger syk under dynen. Barnet hjelper mor å lage mat. Barnet leker med 3 x sponsede lekehus. Barnet tror mor filmer dansen hennes for å vise til mormor. Barnet kysser mor på munnen. Osv osv osv. Hvordan kan dette ses på som noe annet enn privatliv? 75
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 4. februar 2020 Populært innlegg #15493 Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, Ærligtilbakemeldig skrev: Jeg får så godt inntrykk av henne. Syntes hun virker så jordnær og som en fantastisk god mor. Kanskje dere som kritiserer henne for absolutt alt skal gå litt i dere selv for hvorfor hun provoserer dere sånn? Hun har en overfladisk blogg, det har hun alltid vært ærlig med sine lesere om. Det er ikke overlegenhet, det er genialt å skjerme jobben fra privatlivet. Flere bloggere burde fulgt i hennes fotspor. Jeg synes ikke man er en fantastisk mor når man bretter ungenes liv utover i TV og sosiale medier. Det viktigste foreldre gjør, er å beskytte ungene sine. Forøvrig kritiserer jeg henne ikke for "absolut alt" jeg kritiserer henne for å vise frem ig beskrive personligheten til ungene sine på TV og i sosiale medier. 63
Bobir Skrevet 4. februar 2020 #15494 Skrevet 4. februar 2020 Å vips der kom reklamen for h&m... For en overraskelse.. 35
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 4. februar 2020 #15495 Skrevet 4. februar 2020 2 minutter siden, Bobir skrev: Å vips der kom reklamen for h&m... For en overraskelse.. #detervirkeligsåvanskelig
Camillalilla Skrevet 5. februar 2020 #15496 Skrevet 5. februar 2020 Må si at jeg ikke akkurat er overrasket over oppslag i VG og at Netfit’s konto på IG nå er lukket. I tillegg synes jeg at det er relativt uprofesjonelt at beskrivelsen av siden fortsatt sier «currently under construction». Hvorfor ikke ha alt helt klart før det »rulles ut»? Hvorfor gjøre ting halvveis? Jeg er tidlige idrettsutøver så i utgangspunktet trenger jeg ikke treningsveiledning. Men jeg stevet uansett med å se hvordan Netfit skal appellere til «mannen i gata» når det gjelder trening. Det finnes ingen tydelig treningsglede i det som hittil har blitt presentert; det skinner så alt for tydelig igjennom at motivasjonen er utseende, ikke helse. Feks, CBE trente for Oslo Halvmaraton, og med tanke på hvor mye/hvilken trening hun gjennomførte i forkant var det overraskende hvor sakte hun løp.Om man vil overbevise følgerne/de som betaler må man i alle fall produsere noe med synlige resultater! Jeg kunne garantert skrevet mye mer om dette emnet, men gir meg her for i dag😊 36
Monimoni Skrevet 5. februar 2020 #15497 Skrevet 5. februar 2020 (endret) Frua er blitt skikkelig forkjøla, og hun aaaaaner selvfølgelig ikke hvor det kommer fra. Kan det hende at de lange klørne hun peller og klår seg i ansiktet/øynene med hele tiden ikke er helt hygieniske? Hjelper ikke med ingefærshot og ansiktsmaske da, når hun hele tiden peller seg i håret, og i ansiktet. Endret 5. februar 2020 av Monimoni 24
Halle-Palle Skrevet 5. februar 2020 #15498 Skrevet 5. februar 2020 9 minutter siden, Monimoni skrev: Frua er blitt skikkelig forkjøla, og hun aaaaaner selvfølgelig ikke hvor det kommer fra. Kan det hende at de lange klørne hun peller og klår seg i ansiktet/øynene hele tiden ikke er helt hygieniske? Det er jo ikke sååå rart at hun er smittet av mann og barn, men hun er jo som regel syk hver gang noe ekstra skjer. Med et slikt fokus på sunt kosthold og trening er det veldig merkelig at hun ikke har bedre immunforsvar. 22
Minnie Mus Skrevet 5. februar 2020 #15499 Skrevet 5. februar 2020 19 minutter siden, Monimoni said: Frua er blitt skikkelig forkjøla, og hun aaaaaner selvfølgelig ikke hvor det kommer fra. Kan det hende at de lange klørne hun peller og klår seg i ansiktet/øynene med hele tiden ikke er helt hygieniske? Hjelper ikke med ingefærshot og ansiktsmaske da, når hun hele tiden peller seg i håret, og i ansiktet. Synes det er enda mer kvalmt og uhygenisk når frua lager mat med de lange klørne, uten å bruke engangshansker. Snakk om bakteriebombe. 16
Klink Skrevet 5. februar 2020 #15500 Skrevet 5. februar 2020 27 minutter siden, Monimoni skrev: Frua er blitt skikkelig forkjøla, og hun aaaaaner selvfølgelig ikke hvor det kommer fra. Kan det hende at de lange klørne hun peller og klår seg i ansiktet/øynene med hele tiden ikke er helt hygieniske? Hjelper ikke med ingefærshot og ansiktsmaske da, når hun hele tiden peller seg i håret, og i ansiktet. I alle dager? Er da mange som har lange negler? Jeg bruker ikke engangshansker når jeg lager mat hjemme. For en saklig kritikk. Det når nye høyder hver dag her av usakligheter. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå