SusieDerkins Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #15561 Skrevet 6. februar 2020 i det siste treningsinnlegget viser hun en planke, som minner mer om en opp ned U enn en planke, men hun insisterer på at den er riktig utført fordi hun har svai i ryggen. Jeg skjønner ikke den forklaringen. Vil ikke sterk kjernemuskulatur motvirke svai i ryggen? Jeg er ikke et treningsmenneske, men jeg ble sendt av gårde på pilates og planker og greier av fysioterapeuten min nettopp for å få kontroll med svaien i ryggen, og det hjalp masse det. 22
Titori Skrevet 6. februar 2020 #15562 Skrevet 6. februar 2020 Huff, de dummer seg jo loddrett ut i den diskusjonen. Fitfocus skriver saklig og stiller et par spørsmål, og legger til og med inn litt skryt innimellom. Og så får hun nebbete, nesten frekke, svar tilbake? Ikke nok med at de ikke tåler kritikk, de tåler jo knapt at noen stiller et enkelt spørsmål. De har skrevet at man skal trene magen hver dag, det står svart på hvitt. Og så greier de å påstå at den som stiller spørsmål ved dette misforstår med vilje? Så utrolig pinlig. Og scrollet kjapt i netfit-kontoen, og for et kroppsfokus. Er så tydelig at det å vise frem kroppen trumfer det å faktisk spre treningsglede. Trist opplegg. 43
Liver Skrevet 6. februar 2020 #15563 Skrevet 6. februar 2020 31 minutter siden, MissLucy skrev: i det siste treningsinnlegget viser hun en planke, som minner mer om en opp ned U enn en planke, men hun insisterer på at den er riktig utført fordi hun har svai i ryggen. Jeg skjønner ikke den forklaringen. Vil ikke sterk kjernemuskulatur motvirke svai i ryggen? Jeg er ikke et treningsmenneske, men jeg ble sendt av gårde på pilates og planker og greier av fysioterapeuten min nettopp for å få kontroll med svaien i ryggen, og det hjalp masse det. Måten hun utfører den på forteller meg at hun ikke er sterk nok i kjernene til å få til planken. 14
SusieDerkins Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #15564 Skrevet 6. februar 2020 (endret) På 6.2.2020 den 11.32, Titori skrev: Huff, de dummer seg jo loddrett ut i den diskusjonen. Fitfocus skriver saklig og stiller et par spørsmål, og legger til og med inn litt skryt innimellom. Og så får hun nebbete, nesten frekke, svar tilbake? Ikke nok med at de ikke tåler kritikk, de tåler jo knapt at noen stiller et enkelt spørsmål. De har skrevet at man skal trene magen hver dag, det står svart på hvitt. Og så greier de å påstå at den som stiller spørsmål ved dette misforstår med vilje? Så utrolig pinlig. Og scrollet kjapt i netfit-kontoen, og for et kroppsfokus. Er så tydelig at det å vise frem kroppen trumfer det å faktisk spre treningsglede. Trist opplegg. det er det merkeligste jeg har sett fra Eriksens, og det sier ikke lite. Det står jo svart på hvitt på bloggen at de skal trene mage hver dag: I dag startet vi en 30 dagers utfordring på NetFit sin instagramkonto – bli med å trene magen hver dag fremover! Den første økten får du her på bloggen eller du kan sjekke ut videoen HER – og de resterende vil komme hver dag fremover. Håper du vil bli med! Selv om jeg har en sterk kjerne, så trener jeg aldri magen hver dag, derfor synes jeg det skal bli kjempegøy å teste ut dette selv – håper virkelig du vil bli med! Lenke: https://www.carolinebergeriksen.no/2020/02/04/bli-med-pa-ab-workout-challenge/ Det er faktisk ikke mulig å forstå dette som noe annet enn en øvelse hver dag. Hvis vi skal regne hviledager som trening, så er jo jeg for eksempel plutselig blitt en supertrener som trener 24/7 hver dag hele året. Endret 7. februar 2020 av MissLucy 39
SusieDerkins Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #15565 Skrevet 6. februar 2020 3 minutter siden, Liver skrev: Måten hun utfører den på forteller meg at hun ikke er sterk nok i kjernene til å få til planken. det er det jeg tenker og. Men hun skriver jo at hun har sterk kjernemuskulatur. Jeg får det ikke til å henge sammen. Har du sterk kjernemuskulatur, så skulle du vel greie å utligne en liten svai i ryggen? 22
MarianneE Skrevet 6. februar 2020 #15566 Skrevet 6. februar 2020 For å si det sånn, fitfocus fikk ihvertfall en ny følger i dag... 43
Klaraku78 Skrevet 6. februar 2020 #15567 Skrevet 6. februar 2020 21 minutter siden, MissLucy skrev: det er det jeg tenker og. Men hun skriver jo at hun har sterk kjernemuskulatur. Jeg får det ikke til å henge sammen. Har du sterk kjernemuskulatur, så skulle du vel greie å utligne en liten svai i Hun har nok sterke magemuskler, men svak i ryggen. Hun har jo tidligere klagd på at hun har vondt i nakken/skuldre. Vil tippe at hun aldri trener ryggen. Det er jo alltid fokus på mage og rompe på alle treningsinnleggene hennes. 14
Populært innlegg Bypass Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #15568 Skrevet 6. februar 2020 49 minutter siden, Liver skrev: Måten hun utfører den på forteller meg at hun ikke er sterk nok i kjernene til å få til planken. Jeg spurte faktisk fitfocus.no om dette på DM. Og igjen fikk jeg et saklig og nyansert svar: Det er ikke nødvendigvis «feil» at Caroline gjør øvelsen med svai - hun er nok veldig sterk i mage og rygg og kan på den måten kompensere både for svai i planke og at hun ikke har korsryggen i gulvet når hun gjør enkelt mageøvelser. Problemet er at når hun skal lære bort øvelsen til andre burde den vises korrekt. For om noen som ikke er like sterk som henne gjør det på denne måten kan de få vondt i ryggen! Problemet er også at de ikke har nok kompetanse til å svare dette, men i stede holder fast ved at øvelsen kan utføres på denne måten. 56
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. februar 2020 #15569 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, MissLucy skrev: det er det merkeligste jeg har sett fra Eriksens, og det sier ikke lite. Det står jo svart på hvitt på bloggen at de skal trene mage hver dag: I dag startet vi en 30 dagers utfordring på NetFit sin instagramkonto – bli med å trene magen hver dag fremover! Den første økten får du her på bloggen eller du kan sjekke ut videoen HER – og de resterende vil komme hver dag fremover. Håper du vil bli med! Selv om jeg har en sterk kjerne, så trener jeg aldri magen hver dag, derfor synes jeg det skal bli kjempegøy å teste ut dette selv – håper virkelig du vil bli med! Det er faktisk ikke mulig å forstå dette som noe annet enn en øvelse hver dag. Hvis vi skal regne hviledager som trening, så er jo jeg for eksempel plutselig blitt en supertrener som trener 24/7 hver dag hele året. Er blogginnlegget merket som reklame for Netfit?
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. februar 2020 #15570 Skrevet 6. februar 2020 (endret) 46 minutter siden, Klaraku78 skrev: Hun har nok sterke magemuskler, men svak i ryggen. Hun har jo tidligere klagd på at hun har vondt i nakken/skuldre. Vil tippe at hun aldri trener ryggen. Det er jo alltid fokus på mage og rompe på alle treningsinnleggene hennes. Man kan faktisk se at hun ikke trener rygg. Og det har ikke skjedd mye på Netfit den perioden kontoen har vært stengt, tydelig at de prøvd den «stenge kontoen taktikken» slik at nysgjerrige folk skal følge for å øke antallet følgere. Endret 6. februar 2020 av lillesnøfnugg
Gjest Snøsøta Skrevet 6. februar 2020 #15571 Skrevet 6. februar 2020 Det er tydelig hvilken rolle kontroverser spiller for å markedsføre virksomheten. I går var netfit en lukket konto. I dag er den åpen. Det er ikke fordi det kommer nye treningsinteresserte som vil følge challengen, folk vil inn og se diskusjonen. Netfit får trafikk de kan selge til annonsørene. I diskusjonen klarer de ikke å forklare hva man skal oppnå med treningen og i tillegg ønsker de ikke «faglig tørrprat om hva som er best trening» i kommentarfeltet. De er nedlatende og nebbete til en kollega som etterlyser en tydeliggjøring av informasjonen om treningsopplegget. Hva i all verden skal treningsportalen være da?? Enda en flate for beundring og kontroverser som for all del ikke må bygges på fagkunnskap? Hvor fagpersoner innen trening ikke er velkomne? Med en frontfigur som ikke har fysikk til å demonstrere øvelsene riktig? Som ikke kan svare faglig på spørsmål på brukerne? For meg er dette noe av det værste fra den kanten så langt.
Klink Skrevet 6. februar 2020 #15572 Skrevet 6. februar 2020 Dette er jeg veldig enig i : Hun burde ikke legge ut treningsvideoer av seg selv for å vise andre hvordan øvelsene gjøres, om hun ikke er sikker på at hun gjør øvelsene korrekt på videoen. 16
Liver Skrevet 6. februar 2020 #15573 Skrevet 6. februar 2020 18 minutter siden, Bypass skrev: Jeg spurte faktisk fitfocus.no om dette på DM. Og igjen fikk jeg et saklig og nyansert svar: Det er ikke nødvendigvis «feil» at Caroline gjør øvelsen med svai - hun er nok veldig sterk i mage og rygg og kan på den måten kompensere både for svai i planke og at hun ikke har korsryggen i gulvet når hun gjør enkelt mageøvelser. Problemet er at når hun skal lære bort øvelsen til andre burde den vises korrekt. For om noen som ikke er like sterk som henne gjør det på denne måten kan de få vondt i ryggen! Problemet er også at de ikke har nok kompetanse til å svare dette, men i stede holder fast ved at øvelsen kan utføres på denne måten. Kjempe bra svar. Hun vet nok mer enn meg, men jeg har lært planken på en annen måte, og derfor trakk jeg konklusjonen at CBE ikke er sterk nok til å utføre den korrekt. Da har jeg lært noe nytt i dag. 😊 10
SusieDerkins Skrevet 6. februar 2020 Forfatter #15574 Skrevet 6. februar 2020 (endret) 1 time siden, Klaraku78 skrev: Hun har nok sterke magemuskler, men svak i ryggen. Hun har jo tidligere klagd på at hun har vondt i nakken/skuldre. Vil tippe at hun aldri trener ryggen. Det er jo alltid fokus på mage og rompe på alle treningsinnleggene hennes. jo, men sterk kjernemuskulatur virker jo inn på ryggen. Hvis man skal trene opp korsrygg, så er det jo nettopp kjernemuskulaturen man trener - det er jo ikke selve ryggen liksom?? Endret 6. februar 2020 av MissLucy 4
Populært innlegg Kvins Skrevet 6. februar 2020 Populært innlegg #15575 Skrevet 6. februar 2020 Ang Fitfocus/Netfit "diskusjonen": Tenk hvis Eriksens for èn gangs skyld kunne ha svart når noen stiller spørsmål/kommer med konstruktiv kritikk: "Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på dette, vi ser at det kan oppfattes som om det skal være en økt hver dag i 30 dager. Vi endrer teksten slik at det ikke kan misoppfattes." Eller, " Takk for at du med den kompetansen du har kommer med dine synspunkter, vi har sjekket opp litt og er enig med deg at det skal være innlagte hviledager. Vi endrer litt på teksten og opplegget". De hadde kommet så mye bedre ut av det med å ta til seg råd og konstruktiv kritikk enn å alltid vite best og aldri gjøre feil. Ingen er verdensmester i alt. 70
Inocybe Skrevet 6. februar 2020 #15576 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, Bypass skrev: Jeg spurte faktisk fitfocus.no om dette på DM. Og igjen fikk jeg et saklig og nyansert svar: Det er ikke nødvendigvis «feil» at Caroline gjør øvelsen med svai - hun er nok veldig sterk i mage og rygg og kan på den måten kompensere både for svai i planke og at hun ikke har korsryggen i gulvet når hun gjør enkelt mageøvelser. Problemet er at når hun skal lære bort øvelsen til andre burde den vises korrekt. For om noen som ikke er like sterk som henne gjør det på denne måten kan de få vondt i ryggen! Problemet er også at de ikke har nok kompetanse til å svare dette, men i stede holder fast ved at øvelsen kan utføres på denne måten. Litt spekulativt men min oppfattelse etter utallige videoer og bilder av CBEs trening: Jeg tror mye kommer av svak og stiv øvre rygg/skulderparti, dårlig muskelkontroll (for så vidt ikke uvanlig, folk flest er slik) og ikke minst at CBE er skikkelig stiv i hofter/bekken og nedre rygg. CBE klarer å tippe bekkenet i "ønsket" posisjon når hun vil (ses ofte på ikke-treningsvideoer) men ofte kompenserer hun med å bøye i knærne for å få det til der også. Når hun trener og både skal ha bekken og rygg i god positur og samtidig skal jobbe skikkelig med kjernemuskulaturen sliter hun. Løping er typisk for slik stivhet. Øvelser for fleksibilitet og kontroll hadde vært veldig nyttige for henne er jeg sikker på. Men det krever jo god innsats over tid og det uten resultatet er synlig på livvidden så tror ikke det er noe som kommer til å bli prioritert der. Hvorfor bryr jeg meg med dette kan man kanskje undre. Det gjør jeg fordi det er horribelt å se en "trenings-guru og inspiratør" gjøre øvelsene så feil det ikke er usannsynlig det gir langvarige skader hos de som prøver å gjøre det etter. Og når CBE spørres om dette kommer det vanlige svaret om at hun har rett . Ikke en tanke til de som liksom skal inspireres. Neste er at jeg synes det er tragisk for en "trenings-inspiratør" å virkelig ikke ønske å bli bedre med i stedet aktivt motvirke progresjon. Det er så rart. 33
Klaraku78 Skrevet 6. februar 2020 #15577 Skrevet 6. februar 2020 17 minutter siden, MissLucy skrev: jo, men sterk kjernemuskulatur virker jo inn på ryggen. Hvis man skal trene opp korsrygg, så er det jo nettopp kjernemuskulaturen man trener - det er jo ikke selve ryggen liksom?? Ja, det stemmer. Men at hun har sterk kjernemuskelatur, er det hun selv som mener. Bare fordi hun har flat mage, betyr ikke det nødvendigvis at hun har sterk kjernemuskelatur. Ryggen henger jo sammen med korsryggen. Vanskelig å være veldig sterk i korsryggen, men samtidig veldig svak i ryggen. Holdningen hun ofte har når hun står, sett fra siden, så ser man at hun har en lut holdning. Noe som tyder på at hun ikke har en sterk rygg. 12
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 6. februar 2020 #15578 Skrevet 6. februar 2020 (endret) 28 minutter siden, Kvins skrev: Ang Fitfocus/Netfit "diskusjonen": Tenk hvis Eriksens for èn gangs skyld kunne ha svart når noen stiller spørsmål/kommer med konstruktiv kritikk: "Takk for at du gjorde oss oppmerksomme på dette, vi ser at det kan oppfattes som om det skal være en økt hver dag i 30 dager. Vi endrer teksten slik at det ikke kan misoppfattes." Eller, " Takk for at du med den kompetansen du har kommer med dine synspunkter, vi har sjekket opp litt og er enig med deg at det skal være innlagte hviledager. Vi endrer litt på teksten og opplegget". De hadde kommet så mye bedre ut av det med å ta til seg råd og konstruktiv kritikk enn å alltid vite best og aldri gjøre feil. Ingen er verdensmester i alt. Besserwissere og juksemakere er overhodet ikke sjarmerende. Tenker da spesifikt på manglende reklamemerking for HM og Turklær. Merker de reklame for Netfit på bloggen foreks? Må legge til at det er håpløst at influencer bransjen er slik at man kan selge inn hva som helst uten at det kreves noen form for papirer. At en blogger som er opptatt av sminke og klær skal selge inn trening som en ekspert er urovekkende. Endret 6. februar 2020 av lillesnøfnugg
enkefru Skrevet 6. februar 2020 #15579 Skrevet 6. februar 2020 2 timer siden, MarianneE skrev: For å si det sånn, fitfocus fikk ihvertfall en ny følger i dag... Yepp! Her og 16
Halle-Palle Skrevet 6. februar 2020 #15580 Skrevet 6. februar 2020 Klørne er ute i kommentarfeltet på bloggen igjen. En som stiller høflig spørsmål om dobbelkommunikasjonen vedr 30 dager/ikke helt 30 dager likevel blir beskyldt for flisespikkeri i en ganske kvass tone. Søt og snill, var det noen som sa? 30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå