Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, virkelig skrev:

Hva syntes dere selv om daglig latterliggjøringer av klørne, diskusjoner rundt usakligheter  fra a-å ? Om de er så dårlig på å merke reklame så et det veldig rart de ikke får noe fra FO da, regner med mange er aktive på å sende inn. Spekulasjoner er en fin ting 

Så om de ikke blir tatt er det greit å snike seg unna lover og regler? 

Jeg vet at bloggerparet mener det, men litt spesielt at andre utenforstående (?) også har samme holdning. 

Er det greit å kjøre for fort så lenge man ikke blir stoppet av politi? 

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frekkere enn flatlusa

• Liker 12
Skrevet

Dette må jo rapporteres videre til riktige instanser. Umerket reklame og alkohol i reklame i samme innlegg. 

• Liker 26
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
6 minutter siden, Surikatt skrev:

Dette må jo rapporteres videre til riktige instanser. Umerket reklame og alkohol i reklame i samme innlegg. 

Det har blitt mye snikreklame de siste 4 mnd. Så det er nok å ta av. 

Skrevet

Om man skal gå ut fra resten av hva CBE viser fram, kan man gå ut fra at treningsøvelsene blir vist på den mest delikate måten, framfor den korrekte måten. Når man tar planke skal bekkenet tiltes framover. Det klarer alle, helt uavhengig av svai korsrygg. Men det ser ikke like sexy ut på bilder fordi rumpa ser flatere ut en CBE liker å fremstille den. Det ser også ut på filmsnutter og bilder at hun er mer opptatt av hvordan hun ser ut en hva hun gjør.

• Liker 25
Skrevet

Bilde nr 3, frokostbrettet i sengen med roseblader rundt er jo det samme som på IG 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Vi vet jo ikke om de har fått noen fordeler, men noen skrev tidligere om at de hadde fått personlig velkomst i suiten til 13 000,- per natt, hvilket ikke tilbys den vanlige hotellgjest. Hotel Continental har i alle fall fått en fordel i form av reklame på en reklameblogg, og bilder til egen FB-side. Da skal det faktisk merkes med reklame om jeg husker veiledningen rett. Annonsørene har også et ansvar for at reklame merkes korrekt. Og som bloggeierne har bedyret tidligere, de gir ikke gratis annonseplass på bloggen. Til og med Redd Barna måtte betale.

Det er ikke uvanlig at gjester får en velkomsthilsen ved ankomst, dette gjelder ofte stamgjester, og også på disse dyrere rommene. Jeg har selv fått det flere ganger, også på hotel Continental. Så det er ikke uvanlig og heller ikke overraskende

• Liker 2
Skrevet

"Eksempel på reklame:

Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (...). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av."

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Jeg vet ikke om CBE har en generell avtale med Continental, men jeg forstår det slik at det ikke er første gang de reklamerer for hotellet (?) Det er uansett helt usannsynlig at de har bestilt et dyrt hotellrom og lagt ut en rekke bilder av hotellet for så å tilby dem å kjøpe noen bilder. Paret sier selv at de er sparsommelige og at de ikke gir gratisreklame. Det må ha vært en avtale der fra starten, og da hjelper det ikke å vise kvittering på hotellrommet og fakturere i ettertid. De tenker kanskje at dette er en finurlig måte å vri seg unna merking, men for meg er det først og fremst nok en sak som svekker troverdigheten. Jeg foretrekker ærlig og åpen reklame som er korrekt merket any day of the week.

• Liker 21
Skrevet (endret)
25 minutter siden, Surikatt skrev:

Umerket reklame bør selvsagt rapporteres, men denne cideren er faktisk alkoholfri så på det punktet er hun innafor denne gangen... 

Endret av «H»
  • Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, virkelig skrev:

Det er ikke uvanlig at gjester får en velkomsthilsen ved ankomst, dette gjelder ofte stamgjester, og også på disse dyrere rommene. Jeg har selv fått det flere ganger, også på hotel Continental. Så det er ikke uvanlig og heller ikke overraskende

Så du mener at dette ikke er reklame som skal merkes? Hvordan forklarer du bildene?

• Liker 18
Skrevet

Alt som presenteres i SOME kanalene er reklame for et eller annet. Hun lager ikke innlegg for at det er gøy, men fordi hun kan sende en faktura et sted.

• Liker 14
Skrevet (endret)
31 minutter siden, «H» skrev:

Umerket reklame bør selvsagt rapporteres, men denne cideren er faktisk alkoholfri så på det punktet er hun innafor denne gangen... 

Det er heller ikke lov å reklamere for en vare "med samme merke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk". Helsedirektoratet bruker alkoholfri vin og øl som eksempel. https://www.helsedirektoratet.no/tema/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame

Jeg klarte ikke å se at det var alkoholfri drikke. 

(Legger for sikkerhets skyld til at det er forbudt å la alkoholholdig drikk (eller varer med samme merke eller kjennetegn) inngå i reklame for andre varer og tjenester.)

Endret av Alenvers
Tillegg
  • Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, Alenvers skrev:

Så du mener at dette ikke er reklame som skal merkes? Hvordan forklarer du bildene?

Jeg har kun sett bildene på bloggen, har ikke sett de på  FB siden til hotellet å gjøre. Men om du sjekker så legger mange hotel ut bilder fra arrangementer når det har vært og hotellet er tagget på et vis. det er heller ikke uvanlig . Det er bare å sjekke bilder så er det fra flere forskjellige anledninger, 

Skrevet

Arrangementer? Inne på rommet til bloggerparet, mener du? 

• Liker 43
Skrevet (endret)
17 minutter siden, virkelig skrev:

Men så er det faktisk reklamebloggen carolinebergeriksen.no og bedriften Treasures AS som publiserer mangfoldige bilder av hotel Continental og som får bildene publisert på hotellets egen bedriftsside. Du må jo forholde deg til hovedpoenget i det du siterte meg på, som er følgende:

Hotel Continental har i alle fall fått en fordel i form av reklame på en reklameblogg, og bilder til egen FB-side. Da skal det faktisk merkes med reklame om jeg husker veiledningen rett. Annonsørene har også et ansvar for at reklame merkes korrekt. Og som bloggeierne har bedyret tidligere, de gir ikke gratis annonseplass på bloggen. Til og med Redd Barna måtte betale.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 25
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Men så er det faktisk reklamebloggen carolinebergeriksen.no og bedriften Treasures AS som publiserer mangfoldige bilder av hotel Continental og som får bildene publisert på hotellets egen bedriftsside. Du må jo forholde deg til hovedpoenget i det du siterte meg på, som er følgende:

Hotel Continental har i alle fall fått en fordel i form av reklame på en reklameblogg, og bilder til egen FB-side. Da skal det faktisk merkes med reklame om jeg husker veiledningen rett. Annonsørene har også et ansvar for at reklame merkes korrekt. Og som bloggeierne har bedyret tidligere, de gir ikke gratis annonseplass på bloggen. Til og med Redd Barna måtte betale.

Redd barna måtte betale, mens frua hadde sponset klær på og viste frem sponset kakkelovn i redd barnas reklame innlegg.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
7 minutter siden, virkelig skrev:

Jeg har kun sett bildene på bloggen, har ikke sett de på  FB siden til hotellet å gjøre. Men om du sjekker så legger mange hotel ut bilder fra arrangementer når det har vært og hotellet er tagget på et vis. det er heller ikke uvanlig . Det er bare å sjekke bilder så er det fra flere forskjellige anledninger, 

Så du mener at det er mer sannsynlig at CBE tillater at hotellet bruker deres private bilder i egen markedsføring enn at de har et betalt samarbeid? Og dette etter å ha betalt for et svindyrt hotellrom og gitt masse gratisreklame? Jeg minner om at CBE er en bedrift som lever av samarbeid og som tar seg betalt når de fronter veldedige organisasjoner. 

• Liker 37
Skrevet (endret)
4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Redd barna måtte betale, mens frua hadde sponset klær på og viste frem sponset kakkelovn. 

Sånn sett må jo alt av klær og inventar merkes korrekt dersom produktene er i fokus og fortsatt er i salg. Det gjelder også peisstang, Desenio-bilder, og sponsede negler og hår.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Arrangementer? Inne på rommet til bloggerparet, mener du? 

Arrangement er da ganske dekkende uttrykk for oppstillingen av bloggerparet med mat i sengen :nigo:. Neste gang de skal ha (umerket) reklamere for Continental kan hotellet sikkert låne dem en stekepanne til å fullende arrangementet. 

• Liker 33
Skrevet

Det høres veldig, veldig, veldig rart ut at hun fakturerer Redd Barna - men gir bort gratis reklame til hotell Continental.  Først gratisreklame på blogg og i et ras av bilder på IG-stores - hvor en hel rekke var tagget med hotellets navn - og så lar hotellet bruke bildene de/LKE har tatt som reklame i hotellets egne SoMe-kanaler.

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...