Populært innlegg Kollontaj Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #15721 Skrevet 7. februar 2020 😏 herlighet så mye vrøvl. Er det virkelig meningen at noen skal tro at bloggparet har betalt hotellet for deretter å GI dem bildene? At de ikke har et samarbeid? «Betal rommet, vi betaler dere 50’ for bildene.» Det er det mest sannsynlige. Fy pokker så lei man blir av denne råtne bransjen. 57
Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 7. februar 2020 Forfatter Populært innlegg #15722 Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Så de har - av sitt gode hjerte gitt bort reklame for en halv mill. Og i tillegg altså betalt fra 6500,- for juniorsuite til 13 000 og 15 000,- for de store suitene - per natt. De må elske Continental. 🏩 ja, det er et poeng. De må jo ha brukt flere hundretusen på å bo på Continental, i tillegg til at de har donert bort reklame for rundt en halv million. Ren veldedighet altså. Fra de samme folka som synes en kopp kaffe er dyrt, og passer på å få med kvittering for en is. Nevnte jeg at Redd Barna derimot, de må betale for et innlegg på denne bloggen? I jula til og med 54
Jobbermedbarn Skrevet 7. februar 2020 #15723 Skrevet 7. februar 2020 29 minutter siden, pøbelsara skrev: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/2721339604616144/ Se innleggene til Ane Hagen i FB-innlegget jeg lenker til. Dette er interessant! Ser hun også skriver at hun håper journalistene tar tak i flere sider av denne bransjen! Kanskje dette med AB kan gjøre at man begynner å ta denne bransjens juks og fanteri på alvor og får det frem i lyset! For det er ikke tvil om at her er det mye å ta av! 25
enkefru Skrevet 7. februar 2020 #15724 Skrevet 7. februar 2020 9 minutter siden, MissLucy skrev: ja, det er et poeng. De må jo ha brukt flere hundretusen på å bo på Continental, i tillegg til at de har donert bort reklame for rundt en halv million. Ren veldedighet altså. Fra de samme folka som synes en kopp kaffe er dyrt, og passer på å få med kvittering for en is. Nevnte jeg at Redd Barna derimot, de må betale for et innlegg på denne bloggen? I jula til og med Selv tape og innpakningspapir til julegavene de skulle dele ut i juleprosjektet, måtte sponses. Ikke engang DET spanderte the Eriksens. Ikke rart de har kroner nok til å betale for suite på Continental 39
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. februar 2020 #15725 Skrevet 7. februar 2020 5 minutter siden, Fjugur skrev: Selv tape og innpakningspapir til julegavene de skulle dele ut i juleprosjektet, måtte sponses. Ikke engang DET spanderte the Eriksens. Ikke rart de har kroner nok til å betale for suite på Continental Måtte ikke slite på egen bil heller, så da ble de sponset med en. Ikke rart de har råd til å gi gratis reklame til Continental for en halv million.
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #15726 Skrevet 7. februar 2020 Noen tanker jeg har gjort meg rundt det at det påstås at LKE er profesjonell fotograf og var innleid av hotellet for å ta illustrasjonsbilder: For det første er det ukjent for meg at han er profesjonell fotograf. Jeg har fått med meg at han har tatt noen kurs og har fotografert for bloggen til kona i årevis, men at han har tatt fotoutdanning visste jeg ikke. Om han ønsker å ta på seg oppdrag for andre enn bloggen til kona fremover burde jo et oppdrag for en kunde med den tyngden Hotel Continental har være gull å ha i porteføljen. Hvorfor fremstilte de oppholdet som par-tid og feiring av bursdagen hennes om de egenlig var der på jobb (han som fotograf/modell og hun som modell) og fotografvirksomheten til LKE kunne fått verdifull markedsføring? Hadde det ikke vært mer fornuftig å skrive at det skulle på jobb på hotellet og å beskrive oppdraget? Kanskje lage en slags bak-kulissene vinkling? 57
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. februar 2020 #15727 Skrevet 7. februar 2020 Akkurat nå, Christiane_W skrev: Noen tanker jeg har gjort meg rundt det at det påstås at LKE er profesjonell fotograf og var innleid av hotellet for å ta illustrasjonsbilder: For det første er det ukjent for meg at han er profesjonell fotograf. Jeg har fått med meg at han har tatt noen kurs og har fotografert for bloggen til kona i årevis, men at han har tatt fotoutdanning visste jeg ikke. Om han ønsker å ta på seg oppdrag for andre enn bloggen til kona fremover burde jo et oppdrag for en kunde med den tyngden Hotel Continental har være gull å ha i porteføljen. Hvorfor fremstilte de oppholdet som par-tid og feiring av bursdagen hennes om de egenlig var der på jobb (han som fotograf/modell og hun som modell) og fotografvirksomheten til LKE kunne fått verdifull markedsføring? Hadde det ikke vært mer fornuftig å skrive at det skulle på jobb på hotellet og å beskrive oppdraget? Kanskje lage en slags bak-kulissene vinkling? ☝️ Det hun sier.
Rev. Revenge Skrevet 7. februar 2020 #15728 Skrevet 7. februar 2020 Bare en liten kommentar: For å bli en dyktig, profesjonell fotograf lønner det seg med daglig variasjon. Å ta bilder av den samme modellen fra samme vinkel, samme perspektiv, og samme uttrykk gjør en bare flink til å ta bilder av den samme personen, det gjør en ikke til en profesjonell fotograf. Profesjonelle fotografer ihjelredigerer vanligvis heller ikke modellen til det ugjenkjennelige. 34
CabinCruiser Skrevet 7. februar 2020 #15729 Skrevet 7. februar 2020 I all rettferdighetens navn, så må man nå si at han er en god fotograf, og jeg kunne gjerne tenke meg å se flere bilder fra LKE med et annet motiv enn kone og barn. 11
Hunter7 Skrevet 7. februar 2020 #15730 Skrevet 7. februar 2020 LKE er en noenlunde dyktig hobbyfotograf - og det er alt han er når det kommer til fotografi. Og ja, han innehar mer teknisk know-how enn den jevne mann i gata, men dette er a) Kunnskap alle kan erverve seg, og b) Ikke ensbetydende med å være en dyktig fotograf, langt mindre enn profesjonell fotograf. Man kan ha så mye leppestift man vil på en gris - det er fortsatt en gris. 35
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. februar 2020 #15731 Skrevet 7. februar 2020 Akkurat nå, Pjolterbeist skrev: LKE er en noenlunde dyktig hobbyfotograf - og det er alt han er når det kommer til fotografi. Og ja, han innehar mer teknisk know-how enn den jevne mann i gata, men dette er a) Kunnskap alle kan erverve seg, og b) Ikke ensbetydende med å være en dyktig fotograf, langt mindre enn profesjonell fotograf. Man kan ha så mye leppestift man vil på en gris - det er fortsatt en gris. Det samme gjelder snikreklame.
Gjest Snøsøta Skrevet 7. februar 2020 #15732 Skrevet 7. februar 2020 Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev: Det samme gjelder snikreklame. Altså - man kan ha så mye leppestift man vil på en snikreklame - det er forsatt en reklame? Kjøper den! 😊👏
Lin10 Skrevet 7. februar 2020 #15733 Skrevet 7. februar 2020 21 minutter siden, Christiane_W skrev: Noen tanker jeg har gjort meg rundt det at det påstås at LKE er profesjonell fotograf og var innleid av hotellet for å ta illustrasjonsbilder: For det første er det ukjent for meg at han er profesjonell fotograf. Jeg har fått med meg at han har tatt noen kurs og har fotografert for bloggen til kona i årevis, men at han har tatt fotoutdanning visste jeg ikke. Om han ønsker å ta på seg oppdrag for andre enn bloggen til kona fremover burde jo et oppdrag for en kunde med den tyngden Hotel Continental har være gull å ha i porteføljen. Hvorfor fremstilte de oppholdet som par-tid og feiring av bursdagen hennes om de egenlig var der på jobb (han som fotograf/modell og hun som modell) og fotografvirksomheten til LKE kunne fått verdifull markedsføring? Hadde det ikke vært mer fornuftig å skrive at det skulle på jobb på hotellet og å beskrive oppdraget? Kanskje lage en slags bak-kulissene vinkling? Påstår at han er profesjonell fotograf? Han tar bilder for bedriften Trasures AS, og tar andre betalte oppdrag, så helt ukjent er vel ikke dette. Bryllupsfotografering og nyfødt-fotografering bl.a. Trenger ikke å ha fotograf utdannelse for å jobbe som profesjonell fotograf, men LK har jo studert foto på nettskole i New York. 3
Frøken Scott Skrevet 7. februar 2020 #15734 Skrevet 7. februar 2020 15 minutter siden, CabinCruiser skrev: I all rettferdighetens navn, så må man nå si at han er en god fotograf, og jeg kunne gjerne tenke meg å se flere bilder fra LKE med et annet motiv enn kone og barn. Det går tretten på dusinet av "fotografer" som dette. Han er ensformig, har ingen signatur eller eget uttrykk, (det må i så fall være den manglende impulskontrollen ved redigeringsspakene.) Jeg har hatt fotografi som (av og til betalt) hobby i 15 år, og gleder meg over andres gode bilder hele tiden. Det er fantastisk dyktige amatørfotografer der ute! Denne reklameblekka skiller seg ikke ut på noen måte, og man utvikler seg absolutt ikke ved å ta de samme bildene om og om og om igjen. Man blir bare flink til å framstille kona i et godt lys. 45
Christiane_W Skrevet 7. februar 2020 #15735 Skrevet 7. februar 2020 9 minutter siden, Lin10 skrev: Påstår at han er profesjonell fotograf? Han tar bilder for bedriften Trasures AS, og tar andre betalte oppdrag, så helt ukjent er vel ikke dette. Bryllupsfotografering og nyfødt-fotografering bl.a. Trenger ikke å ha fotograf utdannelse for å jobbe som profesjonell fotograf, men LK har jo studert foto på nettskole i New York. Du skrev selv at han er profesjonell fotograf. Vanskelig å huske hva du selv skrev for en time siden? 1 time siden, Lin10 skrev: Lk er profesjonell fotograf, ( og snart PT) og han kan enten fått betalt eller gitt sitt samtykke uten vederlag, til at de kan bruke bildene. Kan ikke se at hotellet har brutt noen lov. 30
Skrottefar Skrevet 7. februar 2020 #15736 Skrevet 7. februar 2020 10 minutter siden, Lin10 skrev: LK har jo studert foto på nettskole i New York Nettskole ja...de finnes det jo flust av, og ikke har det noe med saken å gjøre at den er i New York, som om det skulle ha noe å si 46
Lin10 Skrevet 7. februar 2020 #15737 Skrevet 7. februar 2020 (endret) 10 minutter siden, Christiane_W skrev: Du skrev selv at han er profesjonell fotograf. Vanskelig å huske hva du selv skrev for en time siden? Det var da du som var ukjent med at han var profesjonell fotograf, og jeg svarte på dette undrende og med spørsmålstegn, og henviste til bedriften Treasures. Han er da absolutt profesjonell. Jeg har ikke noe problemer med hukommelsen. Endret 7. februar 2020 av Lin10 1
Jobbermedbarn Skrevet 7. februar 2020 #15738 Skrevet 7. februar 2020 8 minutter siden, Frøken Scott skrev: Det går tretten på dusinet av "fotografer" som dette. Han er ensformig, har ingen signatur eller eget uttrykk, (det må i så fall være den manglende impulskontrollen ved redigeringsspakene.) Jeg har hatt fotografi som (av og til betalt) hobby i 15 år, og gleder meg over andres gode bilder hele tiden. Det er fantastisk dyktige amatørfotografer der ute! Denne reklameblekka skiller seg ikke ut på noen måte, og man utvikler seg absolutt ikke ved å ta de samme bildene om og om og om igjen. Man blir bare flink til å framstille kona i et godt lys. Mannen min har den samme historien ifht fotografering som deg, har noen betalte oppdrag, men mest hobby! Han sier akkurat det samme om bildene til LKE. Det er ikke tvil om at det er gode bilder ifht mange andre bloggere, men bildene mangler jo helt uttrykk og utstråling (hvis man kan si det om bilder)! Jeg ser det også ifht mine manns bilder, det er så lite liv, varme, utstråling og kreativitet. Det er pent og rent, men gir en utrolig lite! Men nå redigerer jo ikke min mann bort rynker osv, det kan jo også ha noe å gjøre ifht at det blir mer naturlig og «liv» i bildene! 24
Skrottefar Skrevet 7. februar 2020 #15739 Skrevet 7. februar 2020 3 minutter siden, Lin10 skrev: Det var da du som var ukjent med at han var profesjonell fotograf, og jeg svarte på dette undrende og med spørsmålstegn, og henviste til bedriften Treasures. Han er da absolutt profesjonell. Jeg har ikke noe problemer med hukommelsen. For et par år siden så tok jeg noen bilder for en av min jobb sine kunder som de brukte ifb. med reklamering, så yay!, jeg er en profesjonell fotograf, selv uten et nettkurs i New York 🤣 25
Surikatt Skrevet 7. februar 2020 #15740 Skrevet 7. februar 2020 2 timer siden, Lin10 skrev: Spekulasjoner om umerket reklame er ikke første gang, og hennes svar til det, er at hun merker all reklame. Det at jeg vet at det finnes slike pakker på dette hotellet, er ikke en god argumentasjon på at det er reklame. Jeg kan da ha den informasjonen fra annet hold og ikke ha noe med CBE å gjøre. Det er nok større sannsynlighet at LK har fått betalt for bildene, og det er uansett ikke reklame hvis de har betalt for hotellrommet av egne penger. At hun ikke har tillit her inne er vel ikke noe overraskende og det tror jeg hun bryr seg veldig lite om. Hun har selv uttalt at hun følger lover og regler. Er det derfor hun gjentatte ganger har fått refs fra helsedirektoratet om brudd på alkoholloven? Det er ikke å følge lover og regler. Neste gang vanker det bot. 16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå