Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, virkelig skrev:

Hvorfor skal jeg ha en alternativ forklaring ? Om bilder  brukes av hotellet på FB siden eller annet så bør vel ikke det bety at de har fått sponset oppholdet. Kan ha fått lov å kjøpe/bruke bildene, er faktisk ikke verre enn det . Alt annet blir da spekulasjoner, tatt med buksene nede, uredelig etc. Hjelpes 

Kanskje er det akkurat sånn de har gjort det? Først har de kjøpt en overnatting til 13 000. Så har de solgt bildene tilbake mot et ukjent beløp som er x antall kroner over 13 000. Så kan de late som det ikke er reklame. Men det er jo det. If it walks like a duck osv.

• Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun merker reklame, så enkelt er det. Her er det ikke merket med det og derfor betalt selv. En kan bestille en pakke til dette rommet som inkluderer alt det de har fått. Også personlig velkomsthilsen. Hotellet kan i ettertid ha ønsket å kjøpe bilder de har tatt, eller han har bare sagt ja til at de kan bruke. LK er en dyktig fotograf og det er flotte bilder. Det er heller ikke nevnt ved navn hvem det er bilder av eller at det er noen typisk annonse. Ikke noe ulovlig dette. Storm i et vannglass og spekulasjoner om umerket reklame nok engang. 

Endret av Lin10
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun merker reklame, så enkelt er det. Her er det ikke merket med det og derfor betalt selv. En kan bestille en pakke til dette rommet som inkluderer alt det de har fått. Også personlig velkomsthilsen. Hotellet kan i ettertid ha ønsket å kjøpe bilder de har tatt, eller han har bare sagt ja til at de kan bruke. LK er en dyktig fotograf og det er flotte bilder. Det er heller ikke nevnt ved navn hvem det er bilder av eller at det er noen typisk annonse. Ikke noe ulovlig dette. Storm i et vannglass og spekulasjoner om umerket reklame nok engang. 

Hun merker reklame,så enkelt er det sier du. Hvordan vet du dette?  Kan du garantere at det stemmer 100 prosent?

• Liker 36
Skrevet
41 minutter siden, Alenvers skrev:

"Eksempel på reklame:

Du har en generell avtale om at du skal profilere en næringsdrivende (...). Dette gjelder både dersom det er avtalt at du skal legge ut spesielle ting, og dersom du omtaler eller eksponerer varer eller tjenester som den næringsdrivende kan kjennes igjen ved og få en markedsføringseffekt av."

https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/veiledning-reklame-some

Jeg vet ikke om CBE har en generell avtale med Continental, men jeg forstår det slik at det ikke er første gang de reklamerer for hotellet (?) Det er uansett helt usannsynlig at de har bestilt et dyrt hotellrom og lagt ut en rekke bilder av hotellet for så å tilby dem å kjøpe noen bilder. Paret sier selv at de er sparsommelige og at de ikke gir gratisreklame. Det må ha vært en avtale der fra starten, og da hjelper det ikke å vise kvittering på hotellrommet og fakturere i ettertid. De tenker kanskje at dette er en finurlig måte å vri seg unna merking, men for meg er det først og fremst nok en sak som svekker troverdigheten. Jeg foretrekker ærlig og åpen reklame som er korrekt merket any day of the week.

Forsøk viser at det gjør leserne og. Mye tyder på at det er en myte at skjult reklame lønner seg:

https://www.magma.no/arlighet-varer-lengst

• Liker 16
Skrevet
42 minutter siden, «H» skrev:

Umerket reklame bør selvsagt rapporteres, men denne cideren er faktisk alkoholfri så på det punktet er hun innafor denne gangen... 

Hvis det er avbildet slik at det kan forveklses med alkohol, så faller det innenfor forbudet, selv om det er alkoholfritt.

• Liker 20
Skrevet
12 minutter siden, Sure sitronen skrev:

Hun merker reklame,så enkelt er det sier du. Hvordan vet du dette?  Kan du garantere at det stemmer 100 prosent?

denne brukeren har aldri dokumentert noe. Ikke en gang. Ber du om dokumentasjon, forsvinner h*n som ånden i fillehaugen. Uten at tråden taper seg av den grunn..

• Liker 42
Skrevet
19 minutter siden, Lin10 skrev:

Nei, så enkelt er det ikke. Det finnes flere bevis på at hun ikke alltid merker det som reklame.

• Liker 29
Skrevet

Jammen, det jo sååååå mange som spør henne, om hvor både klær, møbler, kaffemaskiner, hudpleieprodukter, hva fargen på øyenskyggen heter osv. Da må jo frua svare, og det er da ikke reklame vel! Blir som den sangen jeg hørte for endel år siden. "Dette ekke ikke reklame, dette ekke ikke promotion, men navnene må jeg jo ha med"  😳🤣

• Liker 22
Skrevet
23 minutter siden, Lin10 skrev:

Nei, hun merker ikke reklame. Om de har bestilt og hotellet ønsker å kjøpe bilder, så er det reklame det også. Naivitet er en skummel greie.

• Liker 23
Skrevet

Ved hvilken av disse oppholdene på Continental var det bloggeieren stod i vinduet og sendte ømme tanker ned til de fattige på bakkeplan ved Nationaltheatret? Og deretter, etter noe kritikk, oppdaterte innlegget med en liten tanke til Kirkens bymisjon?

• Liker 30
Skrevet
3 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Ved hvilken av disse oppholdene på Continental var det bloggeieren stod i vinduet og sendte ømme tanker ned til de fattige på bakkeplan ved Nationaltheatret? Og deretter, etter noe kritikk, oppdaterte innlegget med en liten tanke til Kirkens bymisjon?

https://www.carolinebergeriksen.no/2016/11/01/hotellfrokost/

Takk for påminnelsen - jeg oppdaterer innlegget mitt med dette.

• Liker 27
Skrevet (endret)

(...)

Endret av MissLucy
  • Liker 2
Skrevet

Helsedirektoratet tar imot tips om alkoholreklame. Og det er korrekt at alt som ser ut som alkohol , bryter loven.

• Liker 29
Skrevet
37 minutter siden, MissLucy skrev:

Kanskje er det akkurat sånn de har gjort det? Først har de kjøpt en overnatting til 13 000. Så har de solgt bildene tilbake mot et ukjent beløp som er x antall kroner over 13 000. Så kan de late som det ikke er reklame. Men det er jo det. If it walks like a duck osv.

Tenk det, om de har funnet løsninger for å kunne snikreklamere lovlig. Det er kvalmt det. Ha som levebrød å produsere reklame som de eller noen har funnet en løsning på uten å merke. 

Moral er helt klart mangelvare. Tenk å ha dette som yrke? Pluss på eksponering av barn i tillegg. Jeg hadde ikke sovet om natta om det var meg.  

• Liker 26
Skrevet
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun merker reklame, så enkelt er det. Her er det ikke merket med det og derfor betalt selv. En kan bestille en pakke til dette rommet som inkluderer alt det de har fått. Også personlig velkomsthilsen. Hotellet kan i ettertid ha ønsket å kjøpe bilder de har tatt , eller han har bare sagt ja til at de kan bruke. LK er en dyktig fotograf og det er flotte bilder. Det er heller ikke nevnt ved navn hvem det er bilder av eller at det er noen typisk annonse. Ikke noe ulovlig dette. Storm i et vannglass og spekulasjoner om umerket reklame nok engang. 

Hvordan vet du at hun merker reklame? Hvorfor stoler du på at hun har betalt oppholdet selv? Hvor sannsynlig er det at fotografen har gitt bort bildene? Hvorfor tror du at vi er flere her som er skeptiske og som stiller spørsmål ved dette? 

Det siste spørsmålet svarer jeg gjerne på selv. Tillit er viktig både privat og i arbeidslivet, og det er noe du må jobbe for. Hvis du behandler en venn dårlig, kan det ta tid å vinne tilbake tilliten, og det er ikke sikkert at du klarer det. Hvis du skal ha en sjanse, må du i det minste angre og endre atferd. Hvis jeg er skeptisk til innleggene fra hotellet, så er det fordi CBE ikke har brydd seg om å bygge opp igjen sin troverdighet etter skandalene for noen år siden. Det handler om flere ting, blant annet merking av reklame. Når jeg ser en aktør som med vilje unnlater å merke - eller som prøver å sno seg rundt reglene, kan jeg selvsagt ikke stole på at det som presenteres er riktig. Her tyder i tillegg alt på at det er snakk om et samarbeid. Vi er flere som har prøvd å argumentere for dette på de siste sidene. Du skriver at man kan bestille en pakke som inkluderer alt de har fått, og det styrker vår tanke om at det er reklame. Den har virket også - du har fått informasjon om hotellets tilbud. Slik jeg ser det er ditt eneste argument at du stoler på at CBE snakker sant, uansett hva hun sier. 

• Liker 28
Skrevet

Lin10 vet alt. Og forventer at alle skal tro på det, uten å måtte dokumentere. 

• Liker 39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...