Lykkeliten* Skrevet lørdag kl. 14:01 #110321 Skrevet lørdag kl. 14:01 Frisk Frosk skrev (1 time siden): Det med at hun liksom tar inn nye kunder i begynnelsen av hver måned virker også bare som en bløff. Ingenting av innholdet hennes på pt-kontoen tyder på at den er annet enn en poseringskanal for henne selv og eget usunne kroppsfokus. Det er ingen troverdighet, det legges ikke inn en innsats for å late som en gang, virker det som. Det er svært underlig at en treningskanal som driftes gjennom sosiale medier ikke legger ut noe av aktiviteten som pågår. Det er nesten som man kan tro at det slett ikke er noen kunder hos henne. 16 4
reiseglad Skrevet lørdag kl. 15:22 #110322 Skrevet lørdag kl. 15:22 Lykkeliten* skrev (1 time siden): Det er svært underlig at en treningskanal som driftes gjennom sosiale medier ikke legger ut noe av aktiviteten som pågår. Det er nesten som man kan tro at det slett ikke er noen kunder hos henne. Om jeg på noe som helst tidspunkt skulle finne på å trene med henne - (Gud bevare meg vel, la det aldri skje!), så hadde jeg gått til søksmål om hun hadde «lagt meg ut» på sine kanaler. Så det kan jo være at hun har kunder, helt diskret.
Kaisa10 Skrevet lørdag kl. 16:53 #110323 Skrevet lørdag kl. 16:53 Nilsina skrev (På 6.8.2026 den 12.42): Snublet over denne tråden igjen. Og her er FORTSATT de samme folka inne og skriver hver dag om denne familien. Lange avhandlinger om nøyaktig samme tema, om igjen og om igjen. År etter år med jakten på andres små feil. Det er ikke rart folk tar selvmord, eller at det er krig i verden. Vi lærte vel som barn at "har man ikke noe hyggelig å si, så la være å si noe". Det er kanskje på tide å finne på noe annet å gjøre enn å skrive negativt om andre på nett? Vi lærer våre egne barn om nettvett, men det må være en leksjon som har gått hus forbi de fleste voksne i denne tråden. Jo det lærte vi! Til meg og deg som vil være anonyme og helst ikke vil gjøre så mye ut av oss. Men når man lever av å eksportere livet sitt så tenker jeg at både positive og negative tilbakemeldinger er på sin plass. Enig i det? For hun er jo en kommersiell aktør som tjener penger på dette? Som forbruker, sier du aldri fra på noe? 8 2
Rastebenk Skrevet i går, 06:33 #110324 Skrevet i går, 06:33 (endret) Nilsina skrev (På 7.8.2026 den 16.06): Vær så god. Slett hva du vil. Fortsett for all del å bruke tiden deres i dette vepsebolet. Men oppfordrer til å sjekke lover og regler, og kanskje finne fram litt empati og godhet. Hun har etter all sannsynlighet aldri gjort dere noe vondt. Hasta la vista. Vepsebol? Denne tråden kan stå i ukevis uten nye innlegg og er neppe mer enn halvveis engasjerende for noen få brukere. Forbrukere bør vise empati og godhet for en kroppsfiksert og ihjelretusjert bedrift som fronter hylling av innsugd mage med tomme tarmer? Tja. Eksempler på faktiske Vepsebol-tråder er Kongehuset og Marius Borg Høiby med høyt aktivitetsnivå, kraftig polarisering og kronisk agressiv Endret i går, 06:33 av Rastebenk 13 8
Lykkeliten* Skrevet i går, 08:03 #110325 Skrevet i går, 08:03 reiseglad skrev (16 timer siden): Om jeg på noe som helst tidspunkt skulle finne på å trene med henne - (Gud bevare meg vel, la det aldri skje!), så hadde jeg gått til søksmål om hun hadde «lagt meg ut» på sine kanaler. Så det kan jo være at hun har kunder, helt diskret. Det er jo en mellomting på full eksponering og null tegn til at det er noen aktivitet. 6
Isola2 Skrevet i går, 10:04 #110326 Skrevet i går, 10:04 Lykkeliten* skrev (20 timer siden): Det er svært underlig at en treningskanal som driftes gjennom sosiale medier ikke legger ut noe av aktiviteten som pågår. Det er nesten som man kan tro at det slett ikke er noen kunder hos henne. Det er nok ikke noen kunder heller. 8
Snødronninga Skrevet i går, 15:31 #110327 Skrevet i går, 15:31 (endret) Eget innlegg på insta som handler om datteren og hennes filmrolle. Det har ikke manglet info om nettopp dette på storyer i det siste. En stolt mor sikkert, som ukritisk bruker sin egen kanal til å promotere datteren. Uansett hvor stolt du er av barnet ditt, HVORFOR må dette brukes som innhold på din bedrifsprofil? Du ønsker nok å fylle innholdet ditt med noe som engasjerer publikum, men det må da handle om å få barnet opp og frem som kjendis/skuespiller også? Brukte notjustanalytics for å sjekke antall likes, ikke overraskende mye mer enn CBE vanligvis får. Som alltid når innleggene inneholder barna. Det er klart dette gir Caroline mer oppmerksomhet, trafikk og gleden av å overøses av komplimenter på vegne av datteren. Det jeg virkelig ikke forstår, er hvordan ønsket om å dele barneinnhold kan veie tyngre enn vissheten om at man ikke har den minste kontroll over hvem som følger med. En stor, åpen profil når ikke bare hyggelige følgere. Man vet ikke hvem som ser, lagrer eller sprer innholdet videre eller hvorfor enkelte oppsøker det. Når det gjelder egne barn, burde akkurat den usikkerheten være et kraftig argument for å la være. Dette kvinnemennesket gjør meg kvalm og uvel! Endret i går, 15:38 av Snødronninga la til litt tekst 14 1 8
Frisk Frosk Skrevet i går, 16:00 #110328 Skrevet i går, 16:00 Snødronninga skrev (4 minutter siden): Eget innlegg på insta som handler om datteren og hennes filmrolle. Det har ikke manglet info om nettopp dette på storyer i det siste. En stolt mor sikkert, som ukritisk bruker sin egen kanal til å promotere datteren. Uansett hvor stolt du er av barnet ditt, HVORFOR må dette brukes som innhold på din bedrifsprofil? Du ønsker nok å fylle innholdet ditt med noe som engasjerer publikum, men det må da handle om å få barnet opp og frem som kjendis/skuespiller også? Brukte notjustanalytics for å sjekke antall likes, ikke overraskende mye mer enn CBE vanligvis får. Som alltid når innleggene inneholder barna. Det er klart dette gir Caroline mer oppmerksomhet, trafikk og gleden av å overøses av komplimenter på vegne av datteren. Det jeg virkelig ikke forstår, er hvordan ønsket om å dele barneinnhold kan veie tyngre enn vissheten om at man ikke har den minste kontroll over hvem som følger med. En stor, åpen profil når ikke bare hyggelige følgere. Man vet ikke hvem som ser, lagrer eller sprer innholdet videre eller hvorfor enkelte oppsøker det. Når det gjelder egne barn, burde akkurat den usikkerheten være et kraftig argument for å la være. Dette kvinnemennesket gjør meg kvalm og uvel! HVORFOR? Fordi ingen av eierne av Treasures AS, hverken Caroline Berg Eriksen eller Lars-Kristian Eriksen, har greid å produsere eget, unikt, interessant, selgende innhold på flere år. Selv om jeg mener det er helt uakseptabelt av Sarpsborg 08 å ansette LKE i den stillingen han har hatt og skal ha mot/med barn og unge i klubben, så gjør han i det minste et forsøk på å tjene penger på en ærlig måte i tillegg til influenserjobben som hverken han eller kona har mestret på flere år. Ingenting tyder på at CBE gjør noe som helst. Ingenting tyder på at hun har nok kunder eller følgere eller reklameinntekter til å forsørge seg selv og familien (uten å skrive av så mye som hun/de unektelig garantert har gjort og gjør). Hun fremstår mer og mer intetsigende, har rett og slett ikke noe som helst troverdig å komme med lenger, alt er for stivt, unaturlig, usunt, selv sykelig. Og dermed tyr hun tydeligvis til å selge eget barns og barnets interesser og aktiviteter. Men det er viktig å huske at denne utnyttelsen og salget av barn, barns interesser og aktiviteter, det er noe som også med medeier i Treasures AS, Lars-Kristian Erksen, er ansvarlig for dette "innholdet" på bedriftens kanaler. Jeg leser akkurat en bok nå, fra andre verdenskrig, mot slutten av krigen, hvor allierte styrker hadde kommet. Det var ekstrem rasjonering, og likevel omtrent ingen mat å få tak på. Mennene var enten fremdeles soldater eller drept, mange kvinner hadde ingen mulighet til å skaffe mat. For det hjalp knapt å ha penger en gang, maten var valutaen. Flere kvinner valgte da å ligge med allierte soldater, fordi disse hadde mat som var utilgjengelig for fastboende, og kvinnene tok seg betalt i form av mat. Disse kvinnene valgte å "selge" seg selv, for å skåne egne barn. Noe som har vært altfor mange kvinners skjebne i flere hundre år. Men de har som regel gjort sitt aller beste for å beskytte sine barn. Stor og grell blir derfor kontrasten til dagens mange influensere med barn... influensere som helt bevisst, istedenfor å ta seg ærlig arbeid, heller velger å selge egne barn på internett for selv å få oppmerksomhet, selv få designerklær de ønsker, selv få materialistiske ting de føler de må ha for å opprettholde deres falske status. Mange av dagens influensere som har barn velger å heller selge egne barn på nett fremfor å ta en ærlig jobb. Disse influenserne gjør ikke dette fordi de må, de gjør det ikke fordi de ikke har andre valg. De gjør det helt bevisst, fordi de ikke gidder ha en vanlig jobb de kunne tjent helt greit i og forsørget både seg selv og egne barn. Og våre folkevalgte, våre politikere, et samlet Storting, de velger også helt bevisst å godta dette, velger å ikke beskytte influenserbar, velger å i praksis frata influenserbarn samme rettigheter og beskyttelse som andre barn og voksne i samfunnet vårt har. Man kan vel trygt si at samfunnet ikke har gått fremover når det gjelder moral, omsorg og hva foreldre (og politikere) gjør for å beskytte barn. 4 1 10
Tivi20 Skrevet i går, 17:10 #110329 Skrevet i går, 17:10 Lykkeliten* skrev (9 timer siden): Det er jo en mellomting på full eksponering og null tegn til at det er noen aktivitet. Jeg følger treningsappen til en annen influencer og hun deler anonymiserte innlegg fra chatten til appen fra tid til annen som «reklame» men også som skryt av medlemmene sine og en mulighet til å bygge nettverk. Synes hun løser det på en fin måte, aldri noe personidentifiserende men meldingene som deles er alltid ekte. Ikke minst så legger jo vi som følger appen ut at vi trener og tagger henne i story, som hun ofte deler videre. Spesielt det siste synes jeg det er rart at ingen av medlemmene i CBE sin treningsapp ser ut til å gjøre. 4 4
Keaton Skrevet 23 timer siden #110330 Skrevet 23 timer siden Nei, CBe.no deler heller den andre datteren sin på treningskontoen. 😳 2 2
Katten89 Skrevet 23 timer siden #110331 Skrevet 23 timer siden Tivi20 skrev (52 minutter siden): Jeg følger treningsappen til en annen influencer og hun deler anonymiserte innlegg fra chatten til appen fra tid til annen som «reklame» men også som skryt av medlemmene sine og en mulighet til å bygge nettverk. Synes hun løser det på en fin måte, aldri noe personidentifiserende men meldingene som deles er alltid ekte. Ikke minst så legger jo vi som følger appen ut at vi trener og tagger henne i story, som hun ofte deler videre. Spesielt det siste synes jeg det er rart at ingen av medlemmene i CBE sin treningsapp ser ut til å gjøre. Nettopp! Hadde fruen hatt medlemmer så hadde det vært synlig 6
MiniMjau Skrevet 23 timer siden #110332 Skrevet 23 timer siden (endret) Katten89 skrev (11 timer siden): Nettopp! Hadde fruen hatt medlemmer så hadde det vært synlig Eller at kunder legger ut treningsøkter og tagger pten sin? Ikke et eneste sånn innlegg på instagram. Endret 11 timer siden av MiniMjau 6 5
hvalstad45 Skrevet 8 timer siden #110333 Skrevet 8 timer siden Wow, nå lever hun virkelig helt gjennom datteren sin. Kult for datteren å få en filmrolle, men på det CBE skriver virker det jo som om det har vært hennes egen store drøm som går i oppfyllelse. Og det er det vel på et vis og. Utrolig kleint. 5 1
spenol Skrevet 8 timer siden #110334 Skrevet 8 timer siden Finnes det en nettside hvor man kan se antall følgere og lignende på snap chat?
Snødronninga Skrevet 7 timer siden #110335 Skrevet 7 timer siden (endret) spenol skrev (47 minutter siden): Finnes det en nettside hvor man kan se antall følgere og lignende på snap chat? Det dukker opp når du bruker snapchat i nettleser. Bare å søke på navnet, står at hun har 85k følgere. For dere som ikke ønsker å bidra med inntekt på snapchat, anbefaler jeg å kun bruke snap i nettleser. Man trenger ikke logge seg inn, og det dukker ikke opp reklame. bilde fra: https://www.snapchat.com/explore/Caroline-berg-eriksen Endret 7 timer siden av Snødronninga 5
spenol Skrevet 6 timer siden #110336 Skrevet 6 timer siden Snødronninga skrev (38 minutter siden): Det dukker opp når du bruker snapchat i nettleser. Bare å søke på navnet, står at hun har 85k følgere. For dere som ikke ønsker å bidra med inntekt på snapchat, anbefaler jeg å kun bruke snap i nettleser. Man trenger ikke logge seg inn, og det dukker ikke opp reklame. bilde fra: https://www.snapchat.com/explore/Caroline-berg-eriksen Ok. Men følgere, betyr det reelle seere? Det må være en forksjell her?🧐
Snødronninga Skrevet 6 timer siden #110337 Skrevet 6 timer siden spenol skrev (7 minutter siden): Ok. Men følgere, betyr det reelle seere? Det må være en forksjell her?🧐 Jeg vil tro det betyr de som har trykt på "legg til".
NoaideBiehtar Skrevet 4 timer siden #110338 Skrevet 4 timer siden Isola2 skrev (På 9.8.2026 den 12.04): Det er nok ikke noen kunder heller. Med en halv mill i inntekter på Netfit må det jo være kunder?
MiniMjau Skrevet 3 timer siden #110339 Skrevet 3 timer siden NoaideBiehtar skrev (32 minutter siden): Med en halv mill i inntekter på Netfit må det jo være kunder? Reklame kanskje? Pulvervafler og annet. 2
NoaideBiehtar Skrevet 2 timer siden #110340 Skrevet 2 timer siden MiniMjau skrev (57 minutter siden): Reklame kanskje? Pulvervafler og annet. Går ikke det på Treasures sitt regnskap? 🤷
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå