Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Jeg kommer aldri til å forstå mennesker som legger ut barn på sosiale medier, langt mindre dem som gjør det for profitt.

Det virker todelt. Avhengig av oppmerksomhet og å tjene penger. Midt oppi dette forsvinner det å være en ansvarlig forelder. Det er flaut å se hvor langt hun går for å få oppmerksomhet gjennom barna. Skulle vært interessant å høre hva forklaringen hennes er. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

«Practice what you preach», Caroline. Da tenker jeg mest på denne setningen her: Oppleve balanse. For balanse har Caroline ikke hatt på mange år.

Etter pausen hun hadde tidligere i sommer, snakket hun om at hun måtte gjøre forandringer. Det er vel og bra at forandringene kommer nå, men det er etter årevis med feil (tydeligvis) prioriteringer. For lite søvn, opp kl fem, halv seks for å trene. Så viste det seg at blodprøvene hennes påviste for lave verdier på flere ting.

En influencer som selger en såkalt sunn livsstil, og veldig opptatt av å være sunn, har ikke klart hverken å ha sunne treningsvaner eller å få i seg nok av enkelte vitaminer og mineraler. Er ikke det ironisk?

Denne galskapen har vært diskutert i tråden mange ganger. Både hva slags mat («mat») hun ser ut til å ha i seg, oppskrifter hun prioriterer å dele, str på porsjoner (men de små porsjonene kan ha vært for syns skyld), at trening ikke kan droppes, og generelt et usunt kroppsfokus. 

Selv om kanskje Caroline får mer søvn og har færre grytidlige treningsøkter nå, så er det en lang vei å gå. 

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

IMG_8009.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

Kunne hun bare kvitte seg med bruken av ordet "feminin" som i kvinnelig og kvinneaktig. Alle kvinner er feminine, de færreste får bulkemuskler av treningsopplegget og kostholdet til akkurat Berg Eriksen.

Applaus for å skrive "stille opp for deg selv" fremfor det tøvete, anglifiserte "stå opp for".

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Artikkel i VG i dag, om influensere og varsler. Synes det er utrolig bra at forbrukertilsynet sier de vil fokusere mer på influenseres åpemnbare og velvitende lovbrudd.  
At frua ikke har fått varsler synes jeg er rart. Hun er kanskje ikke relevant nok. Om det å ikke merke «retusjert person» blir aktuelt å følge opp kommer nok varslene ganske raskt til å hagle inn. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet

Tror faktisk ikke Berg Eriksen er relevant nok lengre til at mange nok sender varsler. Men siden hun er en versting på området og tydeligvis har mangeårige følgere (om enn ikke akkurat 300k lengre) bør FT virkelig ta seg tiden.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun reklamerer vel heller ikke så mye lengre? #litesponsikassa 🙃🙃🙃

• Liker 3
Skrevet
blåbærpai skrev (1 time siden):

Hun reklamerer vel heller ikke så mye lengre? #litesponsikassa 🙃🙃🙃

Nei. Går i jogging med/eksponering av mindreårige.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Holger Pan skrev (6 timer siden):

Tror faktisk ikke Berg Eriksen er relevant nok lengre til at mange nok sender varsler. Men siden hun er en versting på området og tydeligvis har mangeårige følgere (om enn ikke akkurat 300k lengre) bør FT virkelig ta seg tiden.

Hun har jo også fått mange advarsler før på lovbrudd, uten at hun har endret praksis av den grunn.

Hun er dessverre mer aktuell igjen nå, siden hun nå bruker begge sine barn som trekkplaster, få inn deres venner og andre som er opptatt av barn... samtidig som hun stadig seksualiserer seg selv.

Ikke én eneste gang etter at loven ble endret har eierne av Treasures AS, Netfit AS, Get Fit AS, Treasures Publishing AS merket noen bilder eller filmer, eller reklamer, for retusjert person. Ikke én eneste gang!

Om Forbrukertilsynet ønsker å starte med noen, så bør de absolutt starte med influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen.

Det vil være enkelt å dokumentere, enkelt å bevise. Og det burde få kraftige følger for eierne av Treasures AS.

• Liker 15
Skrevet (endret)

Jeg ble oppmerksom på et par kommentarer fra trofaste CBE-fans. «Du er en god påvirkning i en verden der det finnes alle typer.» «Fortsatt inspirerende fordi du er deg selv». «Tøff, dyktig og en inspirasjon».  

Tøff på hvilken måte? Dyktig på hva? Fordi hun er «seg selv», så er hun inspirende? Det er opplagt at jeg ikke kan sette meg inn i det å være en CBE-fan. Men jeg klarer ikke helt å la være å tenke at fansen er naive, lite reflekterende og mangler kritisk sans. Blant annet. Fyll inn det som passer.

En annen skriver: «Fornyet deg i takt med livet, og presenterer innholdet velformulert.». At hun har fornyet seg? Det var dagens. Caroline har  skrevet punktvis hva du kan forvente deg av innhold. Det er: løping, kaffe, hund, oppskrifter, antrekk, et showroom-hjem, bikinibilder, familie (barn barn barn), og oppstilte poseringer i perfekt lys. Eller «always chasing beautiful light», som hun kaller det. 

Er det noe hun ikke har gjort, så er det å fornye seg. Hun virket mer voksen for mange år siden. Ikke bare har hun tviholdt på samme type innhold men noe har blitt verre også. Kommer aldri til å skjønne glorifiseringen av påvirkere som Caroline Berg Eriksen, men det er muligens mitt problem. 

IMG_8032.jpeghttps://www.instagram.com/p/Dbd8DEOuGmr/

Endret av Snødronninga
  • Liker 9
  • Nyttig 18
Skrevet

Dama er sykt bare sykt snork🥱 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Fulgte med på Norseman i helgen.   Tenkte tilbake på da CBE ikke turde hoppe av ferga.  Spent på hvordan det gikk med Stavang og co. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
MiniMjau skrev (25 minutter siden):

Fulgte med på Norseman i helgen.   Tenkte tilbake på da CBE ikke turde hoppe av ferga.  Spent på hvordan det gikk med Stavang og co. 

Hun skulle bli med på norseman? Det er kjempetøft og hun er virkelig ikke der på noen måte ….Heller ikke mannen ..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Hun skulle bli med på norseman? Det er kjempetøft og hun er virkelig ikke der på noen måte ….Heller ikke mannen ..

Nei hun var med i en reality serie på vg, der hun og en del andre kjente konkurrerte om 3 billetter til norseman.  Hun kom ikke videre.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MiniMjau skrev (3 timer siden):

Nei hun var med i en reality serie på vg, der hun og en del andre kjente konkurrerte om 3 billetter til norseman.  Hun kom ikke videre.

Hun klaget og sutret allerede første dag… Jørgine var ikke særlig imponert😂

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Så to episoder gratis så vet ikke hvordan det gikk. Gadd ikke betale for vg for å se resten 😄

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nå har det blitt flere bidrag fra meg i det siste men her er en sak til. :ler:

Har lagt merke til at Caroline liker å dele slike sitater og bøker («Let them» boken hun har dratt frem flere ganger), de dukker opp stadig vekk. De fleste skjønner at dette er et stikk til kritikken hun får. Ærlig talt, jeg synes det er på høy tid å løfte blikket fra egen navle! Er det ikke noe annet lesestoff som fenger enn det som pleier eget ego? 

Jeg synes Caroline er ekstremt dårlig på å ta til seg kritikk. Kan anbefale bøker om selvrefleksjon i stedet. Kritikk for manglende innsats i Svart Trøye, måtte hun bruke podcasten sin til å fortelle hvor urettferdig kritikken var. For å ta ett av hundrevis av eksempler. Det er stort sett andre som opplever henne feil, eller andre som tar feil. I alle fall er man et nettroll uansett hva man kritiserer henne for.

Det er fint å blomstre, men hvis alle kritiske stemmer skal ties ihjel med inspirerende sitater, blir det kanskje ikke så mye blomstring. Bare veldig mye selvbekreftelse. :roll: 
https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno

IMG_8034.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 10
  • Nyttig 11
Skrevet
Snødronninga skrev (14 minutter siden):

Har lagt merke til at Caroline liker å dele slike sitater og bøker («Let them» boken hun har dratt frem flere ganger), de dukker opp stadig vekk. De fleste skjønner at dette er et stikk til kritikken hun får. Ærlig talt, jeg synes det er på høy tid å løfte blikket fra egen navle! Er det ikke noe annet lesestoff som fenger enn det som pleier eget ego? 

Jeg synes Caroline er ekstremt dårlig på å ta til seg kritikk. Kan anbefale bøker om selvrefleksjon i stedet. Kritikk for manglende innsats i Svart Trøye, måtte hun bruke podcasten sin til å fortelle hvor urettferdig kritikken var. For å ta ett av hundrevis av eksempler. Det er stort sett andre som opplever henne feil, eller andre som tar feil. I alle fall er man et nettroll uansett hva man kritiserer henne for.

Det er fint å blomstre, men hvis alle kritiske stemmer skal ties ihjel med inspirerende sitater, blir det kanskje ikke så mye blomstring. Bare veldig mye selvbekreftelse. :roll: 

IMG_8034.jpeg

Grunnen til at hun ikke tar til seg noe kritikk er fordi hun ikke har et snev av selvinnsikt. 

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
Snødronninga skrev (39 minutter siden):

IMG_8034.jpeg

At hun elsker seg selv skal hun virkelig ha. Men når man gjør det uten å tilsynelatende ha evnen til å ta bittelitt selvkritikk blir det veldig lite interessant og attraktivt. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Å blomstre er å lykkes? 😆🤭 Det sitatet der er virkelig noe av det mest tanketomme våset jeg har lest. 

(ganske mange som holder på med skikkelige dritt-ting føler de blomstrer, de får kritikk, men neida; fortsett med dritten din. Akkurat nå; Putin. Netanyahu. Trump. For å nevne noen få.) 

Endret av Keaton
  • Liker 13
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...