Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå):

Det stemmer at jeg virkelig ikke skjønner hvorfor man diskuterer CBE eller andre influensere på kg (og andre steder for den saks skyld). De er jo totalt uinteressante.

Vi har skjønt det, siden du repeterer deg selv. Move on :ler:

• Liker 15
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden):

Tråden er på over 5000 sider - har den hatt noen som helst innvirkning på type bilder og innlegg på bloggen hennes?

Jeg er aldri inne på blogger, og klikker heller aldri på nyheter som omhandler henne eller andre influensere. 

Du ser vel når tråden ble startet også, siden du har påpekt at den er på 5000 sider? Den var langt mer aktiv i hele 2019 enn den er idag.

At du påberoper deg å ikke besøke blogger (idag er blogger erstattet med Snapchat, tiktok og instagram, forresten) eller ikke klikker på "kjendis"-artikler i media, betyr ikke at alle andre gjør det heller.

Men gratulerer med at du har gitt tråden nytt liv og ny aktivitet, ifølge det du skriver må jo familien Eriksen i Særp være  veldig takknemlig for bistanden.

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (8 minutter siden):

Vi har skjønt det, siden du repeterer deg selv. Move on :ler:

Beklager virkelig at jeg svarte deg, jeg var ikke klar over at det ikke var lov.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (38 minutter siden):

Tror tråden har hatt innvirkning på manges oppfatning av influencere, ja. Ingen her som tror at Carolinebergeriksenno er i målgruppa. 

Det var denne tråden (det vil si en tidligere tråd om CBE), som via kommentar feltet på CBEs blogg som førte meg inn hit, og jeg fikk en oppvekking uten like om influensere og hvor kynisk bransjen er. Og det er jeg evig takknemlig for. 

Og det er noe jeg tar med meg til andre rundt meg, som tror på alt, som forskjellige legger ut på SOME. Og jeg har fått snudd noen av mine venner til å se på influensere med nye vinkler. 

Så det hjelper med å diskutere hva som blir lagt ut her!

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet

Det gjør meg ingenting at tråden eksisterer. Jeg er bare utrolig fasinert av at folk bruker tid på å følge influensere for å finne den minste feil på bilder og innlegg.

Spydige innlegg? Hvor?

Et innlegg tar knapt et minutt dvs et kvarter per dag.

Det er egentlig ikke noe fascinerende over det. De er jo influencere (påvirkere) og denne tråden er bare ett av mange eksempler på at de gjør jobben sin - de påvirker. Noen blir påvirket positivt. andre negativt - og i denne tråden tar man nok aller mest for seg det som ses som kritikkverdig. Tråden er svært lang gjennom mange år, og om noen diskuterer is-bilder fra ferie, så har det gjerne en forhistorie - i dette tilfellet går det på repetetivt, seksualisert content. 

Hvis fascinasjonen går på at influencere engasjerer, så finnes det helt sikkert en egen tråd for det ett eller annet sted på KG som vil ta for seg det noe mer generellt - og kanskje finner du noen bedre svar på det du "irriterer" deg over der :)

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Isild skrev (Akkurat nå):

Det er egentlig ikke noe fascinerende over det. De er jo influencere (påvirkere) og denne tråden er bare ett av mange eksempler på at de gjør jobben sin - de påvirker. Noen blir påvirket positivt. andre negativt - og i denne tråden tar man nok aller mest for seg det som ses som kritikkverdig. Tråden er svært lang gjennom mange år, og om noen diskuterer is-bilder fra ferie, så har det gjerne en forhistorie - i dette tilfellet går det på repetetivt, seksualisert content. 

Hvis fascinasjonen går på at influencere engasjerer, så finnes det helt sikkert en egen tråd for det ett eller annet sted på KG som vil ta for seg det noe mer generellt - og kanskje finner du noen bedre svar på det du "irriterer" deg over der :)

Fascinasjonen går på at folk gidder å bruke tid på å følge influensere og diskutere dem dag ut og dag inn.

Men jeg skjønner at det ikke er lov.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Fascinasjonen går på at folk gidder å bruke tid på å følge influensere og diskutere dem dag ut og dag inn.

Men jeg skjønner at det ikke er lov.

Det er jo nøyaktig det jeg skrev - fascinasjonen din går på at noen gidder å bruke tid på å disktuere influencere. Ta det i en mer generell tråd på KG da vel - og ikke i tråden om CBE.no? Eller er det spesiellt Caroline Berg Eriksen du lurer på hvorfor noen (færre og færre ) diskuterer? 

Jo, det er lov,  men her diskuterer du jo det du er "fascinert" over bare med deg selv - finn en tråd der andre er "fascinert" over det samme da vel, så får du kanskje noen svar ? Så kan man heller holde seg til trådens ema her og slutte med avsporinger - for avsporinger er faktisk ikke lov. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Veldig bra at noen følger med på en bransje som er lite fulgt opp av lover feks mot eksponering av barn. Nå er i Carolinebergeriksenno ikke akkurat den hotteste lengre, men er veteran-påvirkeren som legemliggjør (bokstavelig talt) alt som er kritikkverdig med den bransjen. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
Isild skrev (2 minutter siden):

Det er jo nøyaktig det jeg skrev - fascinasjonen din går på at noen gidder å bruke tid på å disktuere influencere. Ta det i en mer generell tråd på KG da vel - og ikke i tråden om CBE.no? Eller er det spesiellt Caroline Berg Eriksen du lurer på hvorfor noen (færre og færre ) diskuterer? 

Jo, det er lov,  men her diskuterer du jo det du er "fascinert" over bare med deg selv - finn en tråd der andre er "fascinert" over det samme da vel, så får du kanskje noen svar ? Så kan man heller holde seg til trådens ema her og slutte med avsporinger - for avsporinger er faktisk ikke lov. 

Beklager virkelig at jeg ikke sluttet med til trådens ekkokammer med hetsing av CBE. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Keaton skrev (Akkurat nå):

Veldig bra at noen følger med på en bransje som er lite fulgt opp av lover feks mot eksponering av barn. Nå er i Carolinebergeriksenno ikke akkurat den hotteste lengre, men er veteran-påvirkeren som legemliggjør (bokstavelig talt) alt som er kritikkverdig med den bransjen. 

Nettopp! Vi lever i et samfunn der influencermarketing er stor business - og da syns jeg vi skal følge med på hvordan de bruker markedsførings-makten sin og hva de påvirker til. Barn i influencerkanaler er kynisk og slik jeg ser det helt tragisk. Hvis man slutter å snakke om det så vil det iallefall aldri komme et lovverk. Og det er så mye mer enn det som er kritikkverdig også. Usannheter og uoppnåelige kirurgisk konstruerte idealer, uttalelser og råd om psykisk og fysisk helse, trening osv  uten kompetanse og relevant bakgrunn ++ 

#stopsharenting

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (18 minutter siden):

Beklager virkelig at jeg ikke sluttet med til trådens ekkokammer med hetsing av CBE. 

Å være kritisk er ikke å hetse. Hets blir moderert bort, så det blir for dumt fra deg å påstå.

Registrerer at akkurat denne tråden har over 33 millioner visninger siden februar 2019. Det sier i seg selv noe om at interessen ikke bare handler om noen få personer som "gidder å følge med", men om en offentlig aktør som har hatt stor påvirkningskraft over tid. 

Det finnes selvfølgelig mange typer diskusjoner på KG, og ikke all kritikk er nødvendigvis relevant eller interessant. Men å redusere det til at folk sitter og leter etter "minste feil på bilder" blir en ganske snever fremstilling.

En stor del av diskusjonen handler om markedsføring, kommersialisering av privatliv, kropp, barn i sosiale medier, reklamemerking, troverdighet og hvordan influenserbransjen fungerer.  At en tråd blir lang betyr ikke at folk er besatt av personen det diskuteres. Noen ganger betyr det at en offentlig virksomhet over mange år har gitt folk mye materiale å analysere. 

Og litt ironisk: Hvis argumentet er at slike tråder bare gir influensere oppmerksomhet, så har denne innvendingen i seg selv bidratt til å holde tråden aktiv.

Diskusjonen eksisterer fordi influensere nettopp lever av offentlig oppmerksomhet og påvirkning. Det er vel også en form for engasjement, selv om påvirkeren ikke setter pris på det.

• Liker 11
  • Nyttig 15
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (4 minutter siden):

Ok

Jeg har forsøkt å svare deg ordentlig, men du er nok her for å provosere og ha det litt "gøy". 

Du er veldig langt fra den første som har gjort det gjennom årene, så jeg håper du hadde det litt moro da. Du blir nok rapportert for avsporinger, så det blir kortvarig underholdning. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Holger Pan skrev (1 minutt siden):

Å være kritisk er ikke å hetse. Hets blir moderert bort, så det blir for dumt fra deg å påstå.

Registrerer at akkurat denne tråden har over 33 millioner visninger siden februar 2019. Det sier i seg selv noe om at interessen ikke bare handler om noen få personer som "gidder å følge med", men om en offentlig aktør som har hatt stor påvirkningskraft over tid. 

Det finnes selvfølgelig mange typer diskusjoner på KG, og ikke all kritikk er nødvendigvis relevant eller interessant. Men å redusere det til at folk sitter og leter etter "minste feil på bilder" blir en ganske snever fremstilling.

En stor del av diskusjonen handler om markedsføring, kommersialisering av privatliv, kropp, barn i sosiale medier, reklamemerking, troverdighet og hvordan influenserbransjen fungerer.  At en tråd blir lang betyr ikke at folk er besatt av personen det diskuteres. Noen ganger betyr det at en offentlig virksomhet over mange år har gitt folk mye materiale å analysere. 

Og litt ironisk: Hvis argumentet er at slike tråder bare gir influensere oppmerksomhet, så har denne innvendingen i seg selv bidratt til å holde tråden aktiv.

Diskusjonen eksisterer fordi influensere nettopp lever av offentlig oppmerksomhet og påvirkning. Det er vel også en form for engasjement, selv om påvirkeren ikke setter pris på det.

Det er så klart nyttig at noen påpeker at isen på bilde smelter og at den sikkert ble kastet etterpå 🤷‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (17 minutter siden):

Det er så klart nyttig at noen påpeker at isen på bilde smelter og at den sikkert ble kastet etterpå 🤷‍♀️

Kan du ikke ta det med brukeren som skrev det, hvis det er så ille? Eventuelt kan du rapportere sånt du mener bryter med forumreglene.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Tilfeldig at du overser konstruktive tilbakemeldinger på kommentarene dine? Neppe. Som Isild sier, virker som du er her for å provosere, evt så kjeder du livet av deg. Kos deg videre :hjerteflagg:

Endret av Snødronninga
var ett ord for mye
  • Liker 23
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (13 minutter siden):

Ganske mange skjønner bakgrunn og kontekst. 

• Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet

Eg såg de to første episodene av Svart trøye på VG TV, ja, eg veit at eg er seint til festen, men det er ferie og eg har tid til mykje, og det kom ho jammen ikke bra ut av? Det var svært tydeleg at Funkygine slett ikkje er en fan, og CBE viste seg som den divaen ho framstår som i eigne kanalar. At dei andre må vente på ho er berre å forventa og ho var absolutt ikkje mota på å følge Folle opp monsterbakken. Ho framsto som liten og svak, bortsett fra økta på paddelbanen kor dei gjorde det ho gjer på dagleg basis heime. Men negativ og puslete, det var ho. Eg kjem ikkje til å betale for å sjå resten av serien, men vil tippe på at ho er den første til å ryke heim?

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

Det er faktisk heller ikke lov med brukerdebatt/ brukerangrep...

• Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (3 timer siden):

Tilfeldig at du overser konstruktive tilbakemeldinger på kommentarene dine? Neppe. Som Isild sier, virker som du er her for å provosere, evt så kjeder du livet av deg. Kos deg videre :hjerteflagg:

Støttes. Mener ganske så bestemt den aktuelle brukeren var å se inne på tråden "Å følge influensere mm som man forakter", men den tråden dabba raskt av og er moderert kraftig. Er nok mer potent å diskutere (les: provosere) her inne enn i den andre daue tråden 🤷🏼‍♀️

• Liker 14
Skrevet

CBE skal være med datteren sin på «sett» i dag. Altså, stå i en heis å beundre seg selv🤢🤮, mens de to jentene står ved side av og har antagelig ikke lyst til bli filmet av «mor» i det hele tatt. Sikkert med datteren i «håp» om at «her er jeg, dere skulle ikke hatt en liten, bare en bitteliten rolle til meg vel»…? At her tenker hun det er håp om at «her blir jeg sett…». Så fjollete

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...