Melkebart1 Skrevet 10. juli #110121 Skrevet 10. juli Cami9 skrev (6 timer siden): Hvor hun omtrent holder pusten og strammer alle muskler for å se tynn ut Og fortsatt påstanden om at «jeg har bare så utstående ribben». Nei Caroline, de står ut fordi du drar inn magen, som er helt paddeflat! Du har vist på mange bilder at du ikke har utstående ribben når du feks løper. Kanskje vanskelig å holde pusten mens man løper på tå 😅 Alt handler om å se tynnest mulig ut. Det er så trist! Enig med deg🫠 17 1
Stargaze Skrevet 10. juli #110122 Skrevet 10. juli (endret) Kan umulig ha et liv med ro og balanse sånn som hun stresser på med å være perfekt. Det er som en parodi. Og fruen burde se serien, "Bloggermamma fra helvete". Ikke at hun er så ekstrem, men det å filme barna alle slag rare og unaturlige situasjoner og hva barn egentlig tenker om det. Særlig eldstedatteren som er på vei inn i krevende tenår, hvor også klassekamerater og venner etter hvert kommer på some.... Det må være flaut å kles opp som en Holly Hobbie dukke og snurre rundt foran mammas kamera. Men det driter hun vel i, så lenge hun slipper å ta en vanlig jobb. Endret 10. juli av Stargaze 18 4
Isild Skrevet 10. juli #110123 Skrevet 10. juli Justlooking skrev (8 timer siden): Har ikke vært inne her på lenge. men snakk om å misbruke mulighetene hun hadde. Etter som jeg forstår var den sjokkerende nyheten i dagens næringsliv at hun tjente flere millioner i 2012 på salg av reklame. Da var det faktisk mange bloggere som ikke tjente så mye på det for der var i litt tidlig fase og ikke helt profesjonalisert https://www.dagbladet.no/kjendis/caroline-berg-eriksen-tjente-250-000-pa-fem-blogginnlegg/60855036 Det linker til en artikkel i 2012 fra ovenstående link men den fungerer ikke nå. Men husker godt artikkelen. Hun var den første bloggeren jeg merket meg som kunne tjene så uhorvelig mye på bloggen satt i system. Men hva skjedde, de kjøpte inn noe billig ræl fra Kina for å selge for mangedobbelt pris i nettbutikk. Det gikk dårlig og ble avsluttet Så var det vel den tiden Åge var både lege, ernæringsekspert og diverse andre eksperter i kommentarfeltet som ble oppdaget. Det var vel starten på slutten. Men med litt innsats kunne de sikker funnet andre nedslagsfelt men det ble i grunn bare tull og rot. Og mangel på arbeidsvilje og interesse kanskje, Tenk å tape den muligheten de kunne hatt til å gjøre NOE seriøst ut av det store merkenavnet den gang CBE virker å være en meget fallen stjerne som tjener helt minimalt. Jeg har inntrykk av at nedturen begynte da nettopp "Åge" gikk inn i bedriften. Han tok over styringen, og tekst, god kontakt med følgerne og lange blogginnlegg ble erstattet med seksualiserte bilder av Caroline, treningsmani, luftslott som Netfit - og nettopp "Åge" som gikk bananas i kommentarfelt (og senere på biler osv) Han har ikke fått til noenting av det han har skrytt på seg innen PT, trening, apper eller noe som helst. Forstår ikke at de fortsatt kan leve av dette. 15 8
Cami9 Skrevet 10. juli #110124 Skrevet 10. juli Melkebart1 skrev (3 timer siden): Og fortsatt påstanden om at «jeg har bare så utstående ribben». Nei Caroline, de står ut fordi du drar inn magen, som er helt paddeflat! Du har vist på mange bilder at du ikke har utstående ribben når du feks løper. Kanskje vanskelig å holde pusten mens man løper på tå 😅 Alt handler om å se tynnest mulig ut. Det er så trist! Enig med deg🫠 Hun har utstående ribbein, men de blir enda mer utstående vet at hun skal holde pusten og poserer med rompa ut samtidig 4
Melkebart1 Skrevet 10. juli #110125 Skrevet 10. juli Cami9 skrev (49 minutter siden): Hun har utstående ribbein, men de blir enda mer utstående vet at hun skal holde pusten og poserer med rompa ut samtidig Ja jeg og har det😅, men hun har ikke så utstående som hun har på noen bilder. Det har jeg sett når hun løper eller tar bilder i andre vinkler hvor magen ikke er spent. Så at hun påstår at de bare er slik, det er løgn. 4 3
Inocybe Skrevet 10. juli #110126 Skrevet 10. juli Hun har ikke spesielt mye utstående ribben. Det ser man lett på videoer og på bilder hvor hun ikke har rukket å posisjonere seg slik hun vil. Hun har tom mage og suger inn øverste delen av magen. Samme som den ekstreme ryggsvaien hun vist nok heller ikke kan noe for. Den oppstår også bare når hun poserer. Man kan vel nesten si det er merkevaren hennes - ekstreme poseringer som gir et sykelig og lite flatterende uttrykk. Alt for lollipop-looken. 10 4
Melkebart1 Skrevet 10. juli #110127 Skrevet 10. juli Inocybe skrev (3 timer siden): Hun har ikke spesielt mye utstående ribben. Det ser man lett på videoer og på bilder hvor hun ikke har rukket å posisjonere seg slik hun vil. Hun har tom mage og suger inn øverste delen av magen. Samme som den ekstreme ryggsvaien hun vist nok heller ikke kan noe for. Den oppstår også bare når hun poserer. Man kan vel nesten si det er merkevaren hennes - ekstreme poseringer som gir et sykelig og lite flatterende uttrykk. Alt for lollipop-looken. Nemlig! Bare å se på instastoryen hun la ut i dag, hvor hun spurter. Der er ribbena først utstikkende når hun er i ferd med å stoppe å løpe. Først da suges magen inn. Så teit og unødvendig… 8
Frisk Frosk Skrevet 10. juli #110128 Skrevet 10. juli Melkebart1 skrev (8 timer siden): Og fortsatt påstanden om at «jeg har bare så utstående ribben». Nei Caroline, de står ut fordi du drar inn magen, som er helt paddeflat! Du har vist på mange bilder at du ikke har utstående ribben når du feks løper. Kanskje vanskelig å holde pusten mens man løper på tå 😅 Alt handler om å se tynnest mulig ut. Det er så trist! Enig med deg🫠 Det samme viser dessverre også influenser Lars-Kristian Eriksen. Han og hun har jo en historie med å måle mengde fett på kroppen med såkalt fettklype. For ikke lenge siden skrøt både han og hun av å ha veldig lave fettprosenter. Så lave fettprosenter at det er farlig å gå med over tid, hvis man ikke tilfeldigvis har det som sin naturlige vekt, noe ingen av disse har. Så lav fettprosent vil føre til dårligere fysisk helse, dårligere treningseffekt, svakere kropp, dårligere immunforsvar, hyppigere skader m.m. Begge to har med andre ord over år frontet noe som minst er ortorektisk forhold til kropp, utseende, vekt, trening og helse, ofte har det hos begge to bikket over i det som ikke kan kalles for annet enn proana på deres bedriftskanaler. Det de avslører med dette, det er at de ikke har den kunnskapen og kompetansen de liker å skryte av å ha. På ferien fortsetter å få frem for lav fettprosent - LKE har nå en "spurt-video", som han kjører i slow-motion, for å vise frem at han i realiteten fremdeles (etter dette begynte for noen år siden) har en farlig lav fettprosent. Det er utseende og sykelig fettprosent (når de har det over tid) de fokuserer på. Å blande egne barn inn i dette sykelige og seksualiserte innholdet - det er kanskje det sykeste av alt de gjør. Og så kynisk at det ikke finnes ord for det! 14 4
Hunter7 Skrevet 10. juli #110129 Skrevet 10. juli Isild skrev (7 timer siden): Jeg har inntrykk av at nedturen begynte da nettopp "Åge" gikk inn i bedriften. Han tok over styringen, og tekst, god kontakt med følgerne og lange blogginnlegg ble erstattet med seksualiserte bilder av Caroline, treningsmani, luftslott som Netfit - og nettopp "Åge" som gikk bananas i kommentarfelt (og senere på biler osv) Han har ikke fått til noenting av det han har skrytt på seg innen PT, trening, apper eller noe som helst. Forstår ikke at de fortsatt kan leve av dette. Jeg er uenig i at nedgangen kom med LKEs inntreden. For det første virker det da som om CBE er uskyldig - en naiv nikkedukke som lystrer mannen i huset. Som familien Eriksens faktiske «breadwinner», så er jeg mer tilbøyelig til å tro at det heller er han som må (egentlig måtte, siden gudene vet hva de lever av i dag). gjøre som CBE-mor sier. For det andre var CBE allerede beryktet for å være påfallende frekk, ufin, og uredelig i bloggens kommentatfelt (og andre steder som f.eks. Twitter/X) lenge før det utstrakte kommentarfelt- og bildejukset ble avdekket. Jeg tror at her har to likesinnede funnet hverandre, med konsekventlig gjensidig forsterkning av en rekke egenskaper, også de negative. Videre pleier felles fiendebilder å gjerne være forbindende, og da er det nok fint om man kan få litt avlastning fra en hissigpropp mens man selv står bak og roper «Mere blod, mere blod» (noe overdrevet, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener). LKE er nok den som har vært mest utagerende av de to (bl.a. ref. stalking-saken), men jeg tviler ikke et sekund på at hun også har sine svin på skogen - de har bare gått under radaren. 19 12
Stjertmeis Skrevet 10. juli #110130 Skrevet 10. juli Melkebart1 skrev (1 time siden): Nemlig! Bare å se på instastoryen hun la ut i dag, hvor hun spurter. Der er ribbena først utstikkende når hun er i ferd med å stoppe å løpe. Først da suges magen inn. Så teit og unødvendig… Kanskje ho hadde lest tråden og sett påstanden om at ho ikke har det når ho løper 🤭 det er jo påfallende hvordan mange influensere har det med å poste innhold som imøtegår ting som blir diskutert her inne, veldig kort tid etter. 6 1
BaHare Skrevet 10. juli #110131 Skrevet 10. juli Jeg har delt denne før, men her er den igjen, info om «ribcage bragging» https://www.instagram.com/p/CwHuWQ7obvQ/?igsh=cDdoa3BuNjBxdHZh 5
Keaton Skrevet 10. juli #110132 Skrevet 10. juli Mistet over 30 følgere i går, er nok ikke bare her noen reagerer på innholdet. 9 1
UltimateNothing Skrevet 10. juli #110133 Skrevet 10. juli Cami9 skrev (8 timer siden): Hun har utstående ribbein, men de blir enda mer utstående vet at hun skal holde pusten og poserer med rompa ut samtidig Jeg er ikke sikker på om hun har utstående ribbein. Men om man poserer som hun gjør ser man slankere ut. Hun som er pt burde vite at man kan (og skal) kontrollere utstående ribbein. Å kunne trekke ribbeina inn/ned er en ganske viktig del av kjerneaktivering og -stabilisering. Jeg er ikke pt, så jeg vet ikke hva man lærer på sånne kurs. Men jeg har trent mye i idretter som krever mye av kjernemuskulaturen, og noe av det viktigste jeg lærte var å kontrollere ribbeina for å stabilisere og aktivere. 4 1
Finngirl Skrevet 10. juli #110134 Skrevet 10. juli UltimateNothing skrev (3 timer siden): Jeg er ikke sikker på om hun har utstående ribbein. Men om man poserer som hun gjør ser man slankere ut. Hun som er pt burde vite at man kan (og skal) kontrollere utstående ribbein. Å kunne trekke ribbeina inn/ned er en ganske viktig del av kjerneaktivering og -stabilisering. Jeg er ikke pt, så jeg vet ikke hva man lærer på sånne kurs. Men jeg har trent mye i idretter som krever mye av kjernemuskulaturen, og noe av det viktigste jeg lærte var å kontrollere ribbeina for å stabilisere og aktivere. Det var litt det jeg prøvde å forklare med posten min om rib flare. At det er ikke noe hun «bare har», men noe som kommer av årevis med innsuging av mage, overdreven svai (ut med rumpa) osv. jeg er normalvektig og når jeg suger inn magen og svaier så ser det virkelig ikke pent ut med ribbeina. Derimot forsøker jeg å jobbe med core og puste ordentlig. Cbe ser heller ut til å digge at det gir et (enda) tynnere uttrykk og kjører på 🥴 8 3
Ganymedes Skrevet 11. juli #110135 Skrevet 11. juli Nå går datter på 13(?) i bikinitopp på gata, filmet av forelder (riktignok med ryggen til) i et muslimsk land.. manglende kulturell forståelse, manglende forståelse for at “hele” norge får med seg dette.. de har virkelig null peiling på noe som helst virker det som 10 11
Rastebenk Skrevet 11. juli #110136 Skrevet 11. juli Hunter7 skrev (22 timer siden): Jeg er uenig i at nedgangen kom med LKEs inntreden. For det første virker det da som om CBE er uskyldig - en naiv nikkedukke som lystrer mannen i huset. Som familien Eriksens faktiske «breadwinner», så er jeg mer tilbøyelig til å tro at det heller er han som må (egentlig måtte, siden gudene vet hva de lever av i dag). gjøre som CBE-mor sier. For det andre var CBE allerede beryktet for å være påfallende frekk, ufin, og uredelig i bloggens kommentatfelt (og andre steder som f.eks. Twitter/X) lenge før det utstrakte kommentarfelt- og bildejukset ble avdekket. Jeg tror at her har to likesinnede funnet hverandre, med konsekventlig gjensidig forsterkning av en rekke egenskaper, også de negative. Videre pleier felles fiendebilder å gjerne være forbindende, og da er det nok fint om man kan få litt avlastning fra en hissigpropp mens man selv står bak og roper «Mere blod, mere blod» (noe overdrevet, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener). LKE er nok den som har vært mest utagerende av de to (bl.a. ref. stalking-saken), men jeg tviler ikke et sekund på at hun også har sine svin på skogen - de har bare gått under radaren. Den første, massive nedturen kom når bilde- og kommentarjukset ble avslørt i 2015. Det ble blant annet avslørt at CBE hadde redigert gravidmagen mindre, på et annet bilde hadde hun retusjert vekk nesten halve ryggen, osv. Og så viste det seg jo at de kranglet i bloggens kommentarfelt under diverse ulike alias for å vinne diskusjoner. Mener også å huske at LKE under falskt nick en gang mente at noen fortjente en kule i panna på sin egen blogg. Neste gradvise nedtur var bloggens død og overgang til IG. Bloggen (og kommentarfeltet) var en hit, mens på IG ble CBE bare en av mange influensere som gradvis viste seg å være enormt mye bedre på entreprenørskap og merkevarebygging enn henne. Etter hvert gikk LKE fulltid inn i firmaet og det lille fokuset som fremdeles var på DIY, oppskriftsonsdag og interiør dreide over til struttende silikonpupper, svett rumpe og stadig større avstand mellom sender og mottaker. Talløse prosjekter inkludert netfit har blitt lansert og floppet. Alle sjanser de har hatt, har glippet rett ut av hendene deres. 4 10
Lykkeliten* Skrevet 11. juli #110137 Skrevet 11. juli Ganymedes skrev (2 timer siden): Nå går datter på 13(?) i bikinitopp på gata, filmet av forelder (riktignok med ryggen til) i et muslimsk land.. manglende kulturell forståelse, manglende forståelse for at “hele” norge får med seg dette.. de har virkelig null peiling på noe som helst virker det som Me var i Tyrkia med 14-15 år gamle jenter og det var så ubehagelig for dei pga all oppmerksomheten dei fekk av menn. Og då var dei kledd i sommerkjole, tør ikkje tenke på kor ubehagelig det hadde vært om det gikk i kun bikini utanfor strand/bassengområdet. 18 2
hvalstad45 Skrevet 11. juli #110138 Skrevet 11. juli Finngirl skrev (19 timer siden): Det var litt det jeg prøvde å forklare med posten min om rib flare. At det er ikke noe hun «bare har», men noe som kommer av årevis med innsuging av mage, overdreven svai (ut med rumpa) osv. jeg er normalvektig og når jeg suger inn magen og svaier så ser det virkelig ikke pent ut med ribbeina. Derimot forsøker jeg å jobbe med core og puste ordentlig. Cbe ser heller ut til å digge at det gir et (enda) tynnere uttrykk og kjører på 🥴 Jeg har sett CBE i virkeligheten og jeg syns hun var veldig tynn, men hun er en strek, ikke noe svai der, det er bare noe hun poserer seg til ja. (Ikke så glad i å snakke om kropp, men hun poserer seg jo til en annen kropp enn den hun har.) 6 1
irevin Skrevet 11. juli #110139 Skrevet 11. juli Lykkeliten* skrev (1 time siden): Me var i Tyrkia med 14-15 år gamle jenter og det var så ubehagelig for dei pga all oppmerksomheten dei fekk av menn. Og då var dei kledd i sommerkjole, tør ikkje tenke på kor ubehagelig det hadde vært om det gikk i kun bikini utanfor strand/bassengområdet. Ja, CBE sin «business» er rett og slett forkastelig. Eksponering av barna hennes er jo et overtramp mot hennes egne barn i mine øyne. Samme med all den fokus hun har på kropp og utseende. Jeg følger ulike treningsinfluencere, men de fronter hverken lite mat eller kropp som for meg ser alt annet enn veltrent ut. Hele livsstilen hun fronter i sine kanaler viser alt annet enn det som er sunt. Man blir jo stresset av å sveipe innom, og hun har for lengst gitt meg et inntrykk av at det er en spiseforstyrret person hun viser frem. Av det hun viser så undrer man jo på om vedkommende er alvorlig syk og tanken av hva slags oppvekstvilkår de to jentene har gjør en rent uvel. Man reagerer rundt seg om man observerer barn som vokser opp i stikk motsatt miljø, men det perfekte som det gir uttrykk for her syns jeg snart føyer seg inn i rekken hvor det snart bør foretaes en veldferdsjekk. Min datter er 14 år, mitt i den mest sårbare alderen. Som mor føler jeg hele tiden at jeg må tenke hva jeg sier og gjør rundt meg og min kropp så hun skal føle hun er bra nok som hun er, bare som et eksempel. Har akkurat vært på ferie, og kunne ikke falt meg inn å trene i den j…,a varmen, spise grønne blader av noe slag, «pose» i alle speil med innsugd mage osv. Hadde jeg drukket meg småbrisen foran henne dag etter dag på ferie hadde folk garantert reagert, men at mor trener for å i det hele tatt skal kunne spise, så er det vel ingen som letter et øyelokk en gang. Nei, slike influensere som henne burde vært bannlyst fra nett. 14 1 8
hvalstad45 Skrevet 11. juli #110140 Skrevet 11. juli irevin skrev (14 minutter siden): Ja, CBE sin «business» er rett og slett forkastelig. Eksponering av barna hennes er jo et overtramp mot hennes egne barn i mine øyne. Samme med all den fokus hun har på kropp og utseende. Jeg følger ulike treningsinfluencere, men de fronter hverken lite mat eller kropp som for meg ser alt annet enn veltrent ut. Hele livsstilen hun fronter i sine kanaler viser alt annet enn det som er sunt. Man blir jo stresset av å sveipe innom, og hun har for lengst gitt meg et inntrykk av at det er en spiseforstyrret person hun viser frem. Av det hun viser så undrer man jo på om vedkommende er alvorlig syk og tanken av hva slags oppvekstvilkår de to jentene har gjør en rent uvel. Man reagerer rundt seg om man observerer barn som vokser opp i stikk motsatt miljø, men det perfekte som det gir uttrykk for her syns jeg snart føyer seg inn i rekken hvor det snart bør foretaes en veldferdsjekk. Min datter er 14 år, mitt i den mest sårbare alderen. Som mor føler jeg hele tiden at jeg må tenke hva jeg sier og gjør rundt meg og min kropp så hun skal føle hun er bra nok som hun er, bare som et eksempel. Har akkurat vært på ferie, og kunne ikke falt meg inn å trene i den j…,a varmen, spise grønne blader av noe slag, «pose» i alle speil med innsugd mage osv. Hadde jeg drukket meg småbrisen foran henne dag etter dag på ferie hadde folk garantert reagert, men at mor trener for å i det hele tatt skal kunne spise, så er det vel ingen som letter et øyelokk en gang. Nei, slike influensere som henne burde vært bannlyst fra nett. Spiseforstyrrelser er ekstremt smittende også, går fort i arv. Det er SÅ viktig å være bevisst hvordan man snakker om kropp overfor tenåringsbarn. Jeg er veldig bevisst på det selv, snakker aldri ned meg selv eller om at jeg føler meg tjukk eller noe foran mine. Og aldri om slanking. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå