MarianneE Skrevet 20. august #110401 Skrevet 20. august Tipper 1 episode vil bestå av å klippe negler 🙈 1
Batteri Skrevet 20. august #110402 Skrevet 20. august MiniMjau skrev (7 timer siden): dette visste vel folk her inne allerede i høst. CBE sendte jo snapper derfra. Ok, beklager. Jeg visste ikke at dette allerede var kjent. 3
MissCortado Skrevet 20. august #110403 Skrevet 20. august Jeg så bildet av casten og Caroline var den første jeg la merke til, før jeg så det var henne. Alle de andre smiler og ser så ekte ut. 1 1
Spanky Skrevet 20. august #110404 Skrevet 20. august Kanskje hun finner noen nye å lage podcast med? 5
Haremor Skrevet 20. august #110405 Skrevet 20. august MissCortado skrev (32 minutter siden): Jeg så bildet av casten og Caroline var den første jeg la merke til, før jeg så det var henne. Alle de andre smiler og ser så ekte ut. Hun er for stiv i ansiktet til å smile. Trist. Dama var ganske søt en gang i tiden. 4
Isola2 Skrevet 20. august #110406 Skrevet 20. august Spanky skrev (21 minutter siden): Kanskje hun finner noen nye å lage podcast med? Håper Brynjar Meling. Hadde vært spennende å høre de to plapre i vei om grønnkål og tidsklemma 9 3
MiniMjau Skrevet 20. august #110407 Skrevet 20. august Batteri skrev (59 minutter siden): Ok, beklager. Jeg visste ikke at dette allerede var kjent. Ingen fare :))
cerruti Skrevet 20. august #110408 Skrevet 20. august Isola2 skrev (52 minutter siden): Håper Brynjar Meling. Hadde vært spennende å høre de to plapre i vei om grønnkål og tidsklemma Han er jo høyt utdannet med en faglig karriere. 1
MissCortado Skrevet 20. august #110409 Skrevet 20. august cerruti skrev (1 time siden): Han er jo høyt utdannet med en faglig karriere. Hvordan si at du ikke tok'an uten å si at du ikke tok'an. 😅 9 5
Fotballfluen Skrevet 20. august #110410 Skrevet 20. august Hun er ekstra uheldig når både Emilie Nereng og Marna Haugen er med, de har en naturlig utstråling og CBE kommer til å se enda mer ut som en plastdukke ved siden av dem. Jeg håper jeg tar feil. 14
Melkebart1 Skrevet 20. august #110411 Skrevet 20. august Lurer på hvor lenge hun blir, før noe føles ubehagelig for Frua! Feks at de må smake på alt de lager🫠 2 1
Frisk Frosk Skrevet 20. august #110412 Skrevet 20. august At medieaktører fremdeles velger så råtne påvirkere som Caroline Berg Eriksen til å bli med i slike serier, det viser bare at de gir fullstendig blaffen i etikk. Dessverre ikke noe nytt i det. Det stikker omtrent i øynene hvordan CBE skiller seg negativt ut på hovedbildet om serien. Som andre kommenterer her, alle andre smiler og har direkte og tilstedeværende og positive blikk. CBE poserer stivt og distansert, virker negativ og ukomfortabel. TV2 mister meg som seer i høst også, når de viser at de bare fortsetter disse samarbeidene med landets farligste påvirkere. Mandag 17. og tirsdag 18. august skrev jeg om hvordan Lars-Kristian Eriksen på sin influenserkanal i eget navn, la ut en story som viste at han lar barn og ungdom feiltrene på måter som kan påføre disse barna alvorlige skader, helt uten at han korrigerer de farlige måtene øvelser utføres på. Jeg vil tilbake til det med-influenser og medeier av Treasures AS, Lars-Kristian Eriksen, driver med for tiden. Hva influenser og "trener" Lars-Kristian Eriksen og influenserkone Caroline Berg Eriksen driver med og nettverkene rundt dem og hvor mange store aktører som er involvert. Etter at CBE var ferdig med ferie la hun ut reklame for TM-Klinikken. Et annonsesamarbeid som utallige ganger gjennom flere år også har brutt markedsføringsloven. Vennenettverket rundt CBE, Ine Møller Anwar og ektemannen (eiere av TM-klinikken), Emilie Wallin (eier av Studio Wallin) er diskutert flere ganger i tråden. 19. august har Lars-Kristian Eriksen på sin influenserkanal på IG lagt ut en post hvor han gjør narr av ulike treningsmetoder, for så å messe som en dommedagsprofet om hva som er eneste måten å trene riktig på. På denne videoen har LKE på seg trenerdrakten fra Sarpsborg 08 Akademiet, hvor han nå er ansatt som "fysisk trener". På denne drakten ser man tydelig sponsorlogoer - Borregaard, Sparebank 1 Østfolk-Akershus og Hummel er lett synlig. Mens LKE messer på om hvor enkelt riktig trening er, så viser han på nytt klippene som jeg diskuterte i denne tråden 17. og 18. august. Altså, en 14-åring som utfører en øvelse med svært tunge vekter, på en måte som gir denne gutten stor risiko for skader! Og denne skadelige måten å trene på, det er altså det "fysisk trener" for Sarpsborg 08-akademiet mener er riktig... OG, Lars-Kristian Eriksen sier dette ikledd flere av Sarpsborg 08s sponsornavn lett synlig. Ser man LKEs post fra 19. juli i år, så har LKE også der på seg samme drakten fra Sarpsborg 08, hvor også sponsorer er synlige på drakten. Det fikk meg til å gå inn på Sarpsborg 08s egne nettsider, for å se hvilke samarbeidspartnere de har, eller hvilke bedrifter som bruker Sarpsborg 08 for å reklamere for seg selv... Her er siden: https://www.sarpsborg08.no/Partnere/vare-partnere * Borregaard er såkalt hovedpartner (hovedsponsor). * Blant de såkalte platinapartnere finner man Sparebank 1 Østfold-Akershus, Hummel, lokalavisen SA m.fl... * Blant de såkalte gullpartnerne finner man blant andre: Sparebank1 Regnskapshuset, Quality Hotel Sarpsborg og Tanum Strand spa og resort... * Blant de såkalte sølvpartnerne finner vi bl.a.: DNB og Handelsbanken. Og Sarpsborg Spesialisttjenester (av alle ting... SS opplyser også om dette på sine egne nettsider https://www.sarpsborgspesialisttjenester.no/ Sarpsborg spesialisttjenester skriver at de er stolte partnere og totalleverandør av medisinske tjenester til Sarpsborg 08, og fortsetter så å ramse opp sine spesialiteter, bl.a. "Ortopediske problemstillinger (leddplager, ryggsmerter, prolaps)".... Jah... hva skal man si... Her dokumenterer Sarpsborg 08 Akademiet, via "fysisk trener" Lars-Kristian Eriksen på sin influenserkanal hvordan klubben feiltrener barn og unge på måter som med høy risiko kommer til å påføre ungene nettopp slike ortopediske problemstillinger, leddplager, ryggsmerter, prolaps. Ut fra måten "fysisk trener" hos Sarpsborg 08-akademiet, Lars-Kristian Eriksen, viser at han "trener" barna og ungdommene, så blir nok ikke Sarpsborg Spesialisttjenester arbeidsløse med det første.... Men det er komplett uforståelig at en slik spesialisttjeneste som dette velger å støtte en fotballklubb som Sarpsborg 08 som velger å trene barn og unge på måter som har høyrisiko for å påføre barna skader! * Blant de såkalte bronsepartnerne til Sarpsborg 08 finner vi blant andre: Idyllfestivalen... * Blant Sarpsborg 08s såkalte Team Olavs Menn finner vi blant andre: Borregaard Hovedgård og Sarpsborg Næringsforening Og plutselig trer det frem et spindelvev av kontakter og nettverk som inkluderer influenserne Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen. Siste 1-2 årene, hvor LKE også har vært tilsluttet barnesatsing hos Sarpsborg 08, har influenserparet også hatt annonseoppdrag for Borregaard Hovedgård, Tanum Strand Spa og Resort, reklame for Quality Hotel (riktignok ikke i Sarpsborg, men likevel for andre Quality-hoteller) og Idyllfestivalen. I alle disse annonsesamarbeidene har eierne av Treasures AS brutt norsk lov, både markedsføringsloven og alkoholloven, og også barn har vært del av disse annonsesamarbeidene. I tillegg har Sarpsborg Næringsforum siste årene hanket inn Caroline Berg Eriksen og Emilie Wallin for å holde foredrag for dem, og det har også vært IG-post fra næringsforumet som har brutt loven ang. konkurranse hvor premie bl.a. var behandlinger hos TM-Klinikken som også CBE delte på sin forretningskanal på IG. CBM og IMA har begge to hatt reklamer for Idyllfestivalen, og EW var også en del av dette minst en av årene med Idyll-festivalannonser. At Quality Hotellene og Tanum Strand Spa og Resort gir blaffen i både norsk lov og utnyttelse av barn i reklamer, det har vi sett over år. Men jeg har vanskelig for å forstå at slike som Borregaard og Sparebank1 og Sarpsborg Spesialisttjenester virkelig ønsker å kaste penger etter en fotballklubb som tydeligvis har så dårlig kvalitet på trening av barn og ungdom i det såkalte Akademiet. Jeg fatter ikke at Sarpsborg Spesialisttjenester velger å sponse det som - ut fra det "fysisk trener" og influenser Lars-Kristian Eriksen viser på egne kanaler - er å utsette barn og unge i vekst for så alvorlig og høy risiko for alvorlig skader, skader som i så fall kun skjer fordi barna har en trener som ikke kan å veilede og korrigere utførelser slik at barn og unge kan trene riktig og trygt! Jeg skulle ønske Sarpsborg Spesialisttjenester tok en kikk på hva "fysisk trener" for Akademiet, dvs. trener for barn/ungdom i vekst, faktisk utsetter disse barna for! Hvis Sarpsborg Spesialisttjenester ikke tar tak i dette og krever at barn og ungdom i Akademiet får trygge trenere, så er det helt uforsvarlig at de som en helsetjeneste med legespesialister støtter Sarpsborg 08 videre! 11 15
-Pusheen- Skrevet 21. august #110413 Skrevet 21. august MiniMjau skrev (22 timer siden): dette visste vel folk her inne allerede i høst. CBE sendte jo snapper derfra. Jeg visste det ikke før nå. Men hun sendte snapper? Er det ikke en form for taushetserklæring i forkant av disse tingene, før kanalen kommer ut med hvem som skal være deltakere og sånn? Vet det er strengt på enkelte realityprogram, men kanskje ikke alle. 4
MiniMjau Skrevet 21. august #110414 Skrevet 21. august -Pusheen- skrev (14 minutter siden): Jeg visste det ikke før nå. Men hun sendte snapper? Er det ikke en form for taushetserklæring i forkant av disse tingene, før kanalen kommer ut med hvem som skal være deltakere og sånn? Vet det er strengt på enkelte realityprogram, men kanskje ikke alle. Det har de sikkert, men det var noen her som la sammen to og to i høst. Hun snappet at hun skulle være med på noe som krevde korte negler...og så kom det snapper fra Borregaard. Hun nevnte nok ikke noe om Bakeskolen, men det var noe som visste at Bakeskolen ble spilt inn der i den perioden. 3 2
-Pusheen- Skrevet 21. august #110415 Skrevet 21. august MiniMjau skrev (25 minutter siden): Det har de sikkert, men det var noen her som la sammen to og to i høst. Hun snappet at hun skulle være med på noe som krevde korte negler...og så kom det snapper fra Borregaard. Hun nevnte nok ikke noe om Bakeskolen, men det var noe som visste at Bakeskolen ble spilt inn der i den perioden. Åja, sånn. Da er det sikkert innafor retningslinjene😊😊
Ellie77 Skrevet 21. august #110416 Skrevet 21. august Guri glimrer med sitt fravær i kommentarfeltet til fruen om dagen. Er det sur luft i bakeriet? 🙈 11 2
Fotballfluen Skrevet 21. august #110417 Skrevet 21. august At en tidligere profesjonell fotballspiller legger ut en reel hvor han uttaler Bournemouth som mouth (munn) på engelsk er helt fantastisk!!🤣🤣🤣 13 2
Keaton Skrevet 21. august #110418 Skrevet 21. august Fotballfluen skrev (39 minutter siden): At en tidligere profesjonell fotballspiller legger ut en reel hvor han uttaler Bournemouth som mouth (munn) på engelsk er helt fantastisk!!🤣🤣🤣 Mener at det var italiensk han pugget for en karriere der. 😅 5
loffen Skrevet 21. august #110419 Skrevet 21. august Keaton skrev (8 minutter siden): Mener at det var italiensk han pugget for en karriere der. 😅 Det stemmer! 2
Felis Skrevet 21. august #110420 Skrevet 21. august loffen skrev (2 timer siden):temmer! Han lærte seg både « hei» og « hadet» Altså ciao… 14 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå