Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det virker å gå på stumpene nå.

På pt-kontoen gjenbruker CBE nå på story samme bilde hun har brukt flere ganger før - bildet hvor filteret har gitt henne øglehånd (tidligere dokumentert med bilder i tråden).

Hun blander norsk, engelsk og fransk i en merkelig språksuppe.

Og hun gjenbruker også et av de matbildene hun tidligere har stjålet fra en matfotograf (også dokumentert i tråden tidligere). Hun refererer til "oppskriftsbanken" som visstnok skal være full av oppskrifter - men hun unnlater å opplyse om at det er avslørt at Netfit aldri har hatt en klinisk ernæringsfysiolog tilknyttet utviklingen av "oppskriftsbanken", men at dette er noe som går inn i et standardopplegg de har kjøpt, ev. tatt, fra utenlandske tilbydere. OG, hun velger i tillegg til å stjele bilder fra profesjonell fotograf (chiagrøt med bringebær), hun merker i hvert fall ikke et bilde som annen person har rettighetene til, slik hun er lovpålagt å gjøre.

Alle bildene i de fire storyene er gjenbruk.

Det er ingenting overhodet med disse storyene på pt-kontoen som tyder på at det er en person med fagkunnskaper som står bak.

Egenreklamen er heller ikke merket med retusjert person, så det er lovbrudd... også.

De prøver jo ikke en gang å gi inntrykk av at dette er ekte, at CBE faktisk jobber. Det er bare fasade og lovbrytende og villedende reklame for eget utseende/narrativ som forsøker å lure større annonsører til å kaste bort pengene sine på å bli medskyldige i de stadige bruddene på norsk lov som eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen i årevis har hatt som forretningsstrategi. 

• Liker 20
  • Nyttig 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frisk Frosk skrev (6 minutter siden):

Det virker å gå på stumpene nå.

På pt-kontoen gjenbruker CBE nå på story samme bilde hun har brukt flere ganger før - bildet hvor filteret har gitt henne øglehånd (tidligere dokumentert med bilder i tråden).

Hun blander norsk, engelsk og fransk i en merkelig språksuppe.

Og hun gjenbruker også et av de matbildene hun tidligere har stjålet fra en matfotograf (også dokumentert i tråden tidligere). Hun refererer til "oppskriftsbanken" som visstnok skal være full av oppskrifter - men hun unnlater å opplyse om at det er avslørt at Netfit aldri har hatt en klinisk ernæringsfysiolog tilknyttet utviklingen av "oppskriftsbanken", men at dette er noe som går inn i et standardopplegg de har kjøpt, ev. tatt, fra utenlandske tilbydere. OG, hun velger i tillegg til å stjele bilder fra profesjonell fotograf (chiagrøt med bringebær), hun merker i hvert fall ikke et bilde som annen person har rettighetene til, slik hun er lovpålagt å gjøre.

Alle bildene i de fire storyene er gjenbruk.

Det er ingenting overhodet med disse storyene på pt-kontoen som tyder på at det er en person med fagkunnskaper som står bak.

Egenreklamen er heller ikke merket med retusjert person, så det er lovbrudd... også.

De prøver jo ikke en gang å gi inntrykk av at dette er ekte, at CBE faktisk jobber. Det er bare fasade og lovbrytende og villedende reklame for eget utseende/narrativ som forsøker å lure større annonsører til å kaste bort pengene sine på å bli medskyldige i de stadige bruddene på norsk lov som eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen i årevis har hatt som forretningsstrategi. 

Hvorfor følger du med på det, da?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
CMHuser skrev (10 minutter siden):

Hvorfor følger du med på det, da?

Det tenker jeg at jeg, som mange andre i tråden også, svart på flere ganger.

Jeg er ikke på IG eller snap e.l., men følger med via kilder hvor man ikke skaper klikk for henne.

Kortversjonen: jeg følger med blant annet fordi slike influensere skader andre mennesker, setter egne barn i risiko og utnytter egne barn og fratar egne barn deres rettigheter. 

Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har over år gjort systematiske lovbrudd som en implementert del av sin forretningsstrategi. 

Norge trenger en stor endring av lovverket rundt influensere som skader andre og samfunnet med sin forretningsvirksomhet.

Dette forumet er bare en av flere virkemidler for å få ut sannheten om mange av disse influenserne. Denne tråden følges av en rekke fagpersoner fra ulike fagfelt, har brukere som i yrket ser hvordan både barn, unge og voksne påvirkes negativ og til og med blir skadet av disse influenserne. Det at det har vært så mange vinklinger og gode refleksjoner er viktig for å vise omfanget av hvor skadelig disse systematiske, uetiske, ofte lovbrytende bedriftene er, hvordan de opererer og de virkemidlene de bruker.

Hvorfor følger du med?

• Liker 11
  • Nyttig 17
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 timer siden):

Det tenker jeg at jeg, som mange andre i tråden også, svart på flere ganger.

Jeg er ikke på IG eller snap e.l., men følger med via kilder hvor man ikke skaper klikk for henne.

Kortversjonen: jeg følger med blant annet fordi slike influensere skader andre mennesker, setter egne barn i risiko og utnytter egne barn og fratar egne barn deres rettigheter. 

Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har over år gjort systematiske lovbrudd som en implementert del av sin forretningsstrategi. 

Norge trenger en stor endring av lovverket rundt influensere som skader andre og samfunnet med sin forretningsvirksomhet.

Dette forumet er bare en av flere virkemidler for å få ut sannheten om mange av disse influenserne. Denne tråden følges av en rekke fagpersoner fra ulike fagfelt, har brukere som i yrket ser hvordan både barn, unge og voksne påvirkes negativ og til og med blir skadet av disse influenserne. Det at det har vært så mange vinklinger og gode refleksjoner er viktig for å vise omfanget av hvor skadelig disse systematiske, uetiske, ofte lovbrytende bedriftene er, hvordan de opererer og de virkemidlene de bruker.

Hvorfor følger du med?

Men det er det jeg ikke forstår, hvorfor følge med hvis man ikke liker det man ser? CBE og c/o får vel bare flere følgere ved at noen "konstant" drar de opp i ulike fora? Jeg har fulgt både CBE, LKE og den treningsgreia deres/hans, men ikke nå lenger, da det per nå ikke gir meg noe særlig. Jeg har forsvart henne her inne før, da jeg synes hun tas på litt for mye. Det har vel ikke blitt noen endring i innholdet hennes slik jeg skjønner, og da ser ikke jeg poenget med å følge bare for å ta henne på noe en er uenig i?

• Liker 6
Skrevet
CMHuser skrev (2 timer siden):

Men det er det jeg ikke forstår, hvorfor følge med hvis man ikke liker det man ser? CBE og c/o får vel bare flere følgere ved at noen "konstant" drar de opp i ulike fora? Jeg har fulgt både CBE, LKE og den treningsgreia deres/hans, men ikke nå lenger, da det per nå ikke gir meg noe særlig. Jeg har forsvart henne her inne før, da jeg synes hun tas på litt for mye. Det har vel ikke blitt noen endring i innholdet hennes slik jeg skjønner, og da ser ikke jeg poenget med å følge bare for å ta henne på noe en er uenig i?

Nei, hun får ikke flere følgere. Tvert imot, hun mister følgere hver dag. 
Kilde: socialblade.com

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Finngirl skrev (22 timer siden):
Ganymedes skrev (På 1.6.2026 den 20.22):

Hørte på de 15 siste minuttene av siste podcastepisode. De skal ta en pause. Det kommer ikke frem til hvor lenge pausen skal vare, men de tar den «for å se hva som skjer». Og så sier Guri noe om Caroline har «mye hun skal gjøre fremover», og Caroline sier at «ja, det blir litt endringer fremover».

Kanskje hun skal begynne å «stydere» ? Det er i så tilfelle smart! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
ingo skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun skal begynne å «stydere» ? Det er i så tilfelle smart! 

Stydere tyater?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Ganymedes skrev (På 1.6.2026 den 20.22):

Hørte på de 15 siste minuttene av siste podcastepisode. De skal ta en pause. Det kommer ikke frem til hvor lenge pausen skal vare, men de tar den «for å se hva som skjer». Og så sier Guri noe om Caroline har «mye hun skal gjøre fremover», og Caroline sier at «ja, det blir litt endringer fremover».

Samtidig er det uvanlig stille på sosiale medier, mulig det har noe med endringene å gjøre. Slutte som influencer? Kosmetisk operasjon hun må komme seg, fra? Endringer på innhold som må planlegges? (Hadde det ikke vært fint med en helomvendig der) Neida, jeg skal ikke spekulere, men skal ikke si annet enn at jeg er nysgjerrig på hva slags endringer som kommer. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (2 timer siden):

Samtidig er det uvanlig stille på sosiale medier, mulig det har noe med endringene å gjøre. Slutte som influencer? Kosmetisk operasjon hun må komme seg, fra? Endringer på innhold som må planlegges? (Hadde det ikke vært fint med en helomvendig der) Neida, jeg skal ikke spekulere, men skal ikke si annet enn at jeg er nysgjerrig på hva slags endringer som kommer. 

Kanskje tatt en vanlig jobb? 
Mannen hennes har iallfall blitt god på AI-innhold. Host. 😬
https://www.instagram.com/p/DZAEn_5CKiN/?img_index=1&igsh=N2N1cXpkZGdsMzNt

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Kjære vene... så pinlig. 

Eierne av Treasures AS

Filter-Caroline Berg Eriksen 

AI-tegnings-"filter" - Lars-Kristian Eriksen

Selvdigging, overdimmensjonering av egen fysikk, selvdigging, løgner i bildeformat. 

Her viser LKE seg som den "influenseren" han er... ikke et hakk bedre enn konas filter og redigeringsbruk.

Det er komplett uforståelig at Sarpsborg 08 mener dette er det beste de kan tilby sine unge spillere! 

Det er tydelig at det er ledelse i Sarpsborg 08 som ikke bryr seg om at de bidrar til negativ påvirkning av sine unge spillere. 

Lavmål, Sarpsborg 08!

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (7 timer siden):

Alle oppegående folk skjønner jo det. At man ikke utvikler fotball, langrenn, håndbal etc spesifikt i styrke rommet.  Men man vet at styrketreningen gjør deg til en bedre fotballspiller,skiløper eller håndballspiller. Tror han folk er helt kunnskapsløse?  Man må jo bare le. Og så må han få KI til å skrive det…. På engelsk..

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Stargaze skrev (1 minutt siden):

Alle oppegående folk skjønner jo det. At man ikke utvikler fotball, langrenn, håndbal etc spesifikt i styrke rommet.  Men man vet at styrketreningen gjør deg til en bedre fotballspiller,skiløper eller håndballspiller. Tror han folk er helt kunnskapsløse?  Man må jo bare le. Og så må han få KI til å skrive det…. På engelsk..

Herregud for et pinlig innlegg. 

Og musklene på "bildene" 😬 de er så delulu med synet på kroppen. For et spiseforstyrret hjem. For et mareritt. 

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

Det der var virkelig noe av det verste jeg har sett presentert fra den kanten 😅

Gjør "jobben" - ta skikkelige bilder, presenter en tekst som gjør at vanlige folk skjønner hva du mener! Det er jo kjempelettvint å få AI til å lage noe svada for å presentere på instagram, men det skiller seg ikke ut lenger.

Ekte og ærlig! 

Åh nei, jeg glemte at det ikke var bilde av herr og fru Eriksen ved siden av de ordene i ordboka...... 🤐

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (10 timer siden):

Kjære vene... så pinlig. 

Eierne av Treasures AS

Filter-Caroline Berg Eriksen 

AI-tegnings-"filter" - Lars-Kristian Eriksen

Selvdigging, overdimmensjonering av egen fysikk, selvdigging, løgner i bildeformat. 

Her viser LKE seg som den "influenseren" han er... ikke et hakk bedre enn konas filter og redigeringsbruk.

Det er komplett uforståelig at Sarpsborg 08 mener dette er det beste de kan tilby sine unge spillere! 

Det er tydelig at det er ledelse i Sarpsborg 08 som ikke bryr seg om at de bidrar til negativ påvirkning av sine unge spillere. 

Lavmål, Sarpsborg 08!

Tipper han har litt «kred» i fotballmiljøet enda(tragisk nok) og at S08 ikke er så opplest på hverken barneeksponering eller stalkerinteressen. Litt i samme gate som Mads Hansen som lar disse to være i fred.

• Liker 11
Skrevet
Isola2 skrev (Akkurat nå):

Tipper han har litt «kred» i fotballmiljøet enda(tragisk nok) og at S08 ikke er så opplest på hverken barneeksponering eller stalkerinteressen. Litt i samme gate som Mads Hansen som lar disse to være i fred.

LKE hadde ingen høy kurs i fotballmiljøet da han fortsatt spilte proft. 

Han var ofte i trøbbel pga uttalelser og ugrei atferd. Han har ALLTID vært en bølle. 

De aller fleste tier klokt og gir han ingen muligheter. Han har tydeligvis fått en S08, men det er forbi min fatteevne etter hans oppførsel i proffotballen OG senere tid etter han la opp. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

Gud så pinlig, jeg mangler litt ord! En kjekkere, mer muskuløs AI-versjon av seg selv, det sier rimelig mye om ham. Samtidig er det det jeg alltid reagerer på med han: Han lager innhold som irettesetter folk i stedet for å inspirere, det er aldri positivt, han tar alltid utganspunkt i at noen gjør feil og så skal han være bedreviter. Det verste er at utgangspunktet alltid også er oppkonstruert, som dette, hvem tror det han påstår? Enormt få! Kom heller med et positivt treningsbudskap, da! Det kan han ikke, det sier så mye om personligheten hans. Tragisk

• Liker 30
  • Nyttig 13
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

Mads Hansen har i mine øyne ingen troverdighet når han tar opp (viktige) relaterte saker.

Når han freder venner som er blant verstingene i bransjen - og har vært det i nærmere 20 år og utsatt barn for det i 12-13 år også - da har Mads Hansen mistet all troverdighet. 

Jeg kan forstå dilemmaet hans, men han kan ikke kritisere relaterte saker uten å også tak i og kritisere de influenserne som har bidratt så sterk til den negative utviklingen av bloggere/influensere, som både Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen har gjort. 

Hansens ev. viktigere poenger innimellom drukner i at han fremstår som så lite troverdig og dermed både dobbelmoralsk og falsk. 

Men det er enda verre med Sarpsborg 08 som faktisk har et selvstendig ansvar for barn og unge, og som har tillatt influenser Lars-Kristian Eriksen å utnytte andres barn og unge for egen vinning, uten at Sarpsborg 08 har tatt avstand fra det og LKE.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet

Har fruen sluttet med snap? Har ikke sett noe fra henne der på lenge.. Noen som vet hva som foregår? 

Skrevet

Nei, følger ikke med der, men ikke lagt ut noe på IG siden 27.5. 

Skrevet

Slutter med podcast… «blir en del endringer fremover» og deretter stille på SoMe🤔

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...