Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle ikke CBE satse mer på podcast fremover, med to episoder i uka? Ser at det har vært bare 1 siste uka, iallfall. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rastebenk skrev (2 timer siden):

Mye arbeid? Jeg er kanskje ikke den rette til å svare, da jeg har sett minimalt av slike endeløse snapper. Men har tittet innom Line Victoria Husby og Pilotfrue et par ganger hver, og jeg merker godt at jeg faller av på snap nr 3 av 50. De sitter rett opp og ned og drar seg litt i håret, og de bruker 350 evigheter på å si noe som helst. Det ser ikke ut som arbeid i det hele tatt. Bare et menneske som sitter ved et bord eller ligger på en solseng og haler ut tiden ved å si hva som helst på tregest mulig måte, for å produsere flest mulig snapper.

Husby har for så vidt en legitim historie og jeg krysser naturligvis fingre og tær for henne, men det hele blir altfor svevende, intetsigende og langdrygt. For meg ser det ut til at disse folka bare setter seg ned, løfter opp mobilen sin og snapper den ene endeløse historien etter den andre. På en måte så er jeg smått imponert (men mest bekymret) over at GenZ tilsynelatende har tålmodighet til å høre på dette meningsløse pjattet dag ut og dag inn. De får jo ingen verdens ting ut av det, annet enn at timene forsvinner.

Jeg farges nok av at jeg stort sett hører på nyhetspodcaster og historiske podcaster hvor det ligger faktisk ARBEID, inkludert nitidig planlegging med kildekritikk og gravejournalistikk bak. Disse influenser-snappene er jo bare folk som løfter opp mobilen og bruker lengst mulig tid på å si tilfeldige ting som ramler inn i hodene deres.

Det er jo tidkrevende arbeid. Problemet med snap er jo at kvantitet er det viktigste, så de må prate og prate og prate og sørge for at mange nok ser på. CBE har jo mest sannsynlig ikke følgere som gidder å se på, og ikke greier hun å prate om noe så lenge heller. Skjønner jo at snap er en dårlig kanal for henne. 

Snap gir jo ikke lettjente penger. Man må legge tid i det. 

Selv om verken du eller jeg lar oss imponere av arbeidet må du vel innrømme at det krever litt innsats å greie å bable om ingenting i snap etter snap? 😂 Det er ikke kvalitet, men det ligger bruk av tid bak, og CBE mestrer rett og slett ikke den sjangeren (eller hun vil ikke prøve). 

• Liker 6
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (5 minutter siden):

Det er jo tidkrevende arbeid. Problemet med snap er jo at kvantitet er det viktigste, så de må prate og prate og prate og sørge for at mange nok ser på. CBE har jo mest sannsynlig ikke følgere som gidder å se på, og ikke greier hun å prate om noe så lenge heller. Skjønner jo at snap er en dårlig kanal for henne. 

Selv om verken du eller jeg lar oss imponere av arbeidet må du vel innrømme at det krever litt innsats å greie å bable om ingenting i snap etter snap? 😂 Det er ikke kvalitet, men det ligger bruk av tid bak, og CBE mestrer rett og slett ikke den sjangeren (eller hun vil ikke prøve). 

Skjønner hva du mener; influenceren Isabelle Eriksen som var sammen med CBE på et oppdrag sjekket jeg snappen til den gangen. Ble egentlig ganske imponert over hvor flink og naturlig hun var, og at folk ønsker å følge henne.

• Liker 3
Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (1 time siden):

Har sett noen snapper av Isabelle Eriksen nå, siden @Kollontajnevner henne. Hun snapper at hun åpner et kjøleskap, at hun tar ut en brusboks som hun setter inn igjen, at hun setter seg i en taxi, og at hun er på jobb. Dette filmer hun mens hun tenker høyt. Jeg ble ikke imponert. Men jeg er nok 15 år eldre enn henne og sikkert ikke i målgruppen. For dette ble bare 100 % meningsløst for min del.

Endret av Rastebenk
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Har sett noen snapper av Isabelle Eriksen nå, siden @Kollontajnevner henne. Hun snapper at hun åpner et kjøleskap, at hun tar ut en brusboks som hun setter inn igjen, at hun setter seg i en taxi, og at hun er på jobb. Dette filmer hun mens hun tenker høyt. Jeg ble ikke imponert. Men jeg er nok 15 år eldre enn henne og sikkert ikke i målgruppen. For dette ble bare 100 % meningsløst for min del.

Men det er det de tjener penger på. Da skjønner du vel at CBE ikke kan tjene penger på sine ti snapper hver dag, som hva da, fire mennesker ser på? 

• Liker 1
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (2 minutter siden):

Men det er det de tjener penger på. Da skjønner du vel at CBE ikke kan tjene penger på sine ti snapper hver dag, som hva da, fire mennesker ser på? 

Jeg har da aldri påstått at CBE tjener penger på snapchat. Men jeg lurer faktisk oppriktig på HVA det er hun og fotballfruemannnen tjener pengene sine på.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Rastebenk skrev (9 minutter siden):

Jeg har da aldri påstått at CBE tjener penger på snapchat. Men jeg lurer faktisk oppriktig på HVA det er hun og fotballfruemannnen tjener pengene sine på.

Ok, men diskusjonen spant jo ut fra noen som lurte på hvorfor CBE ikke var aktiv på snapchat siden det virker som en grei måte å tjene penger på. Og det er jo poenget, det er ikke så enkelt å tjene penger der. Du må ha en veldig stor følgerskare som faktisk gidder å se på alt du legger ut, og du må legge ut MYE. 

CBE tjener vel strengt tatt ikke særlig mye penger heller. Livsstilen deres har jo åpenbart blitt mye enklere enn før så det virker som de strammer inn. Mannen har en lønnet jobb, da. CBE tjener penger på reklame for nesespray og sånt. 😅 

• Liker 3
Skrevet
Rastebenk skrev (20 minutter siden):

Tjener de penger da? Følger ikke så nøye med lenger, men har inntrykk av at inntektsstrømmen er tørket inn til en bekk?

• Liker 8
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (2 timer siden):

Tjener de penger da? Følger ikke så nøye med lenger, men har inntrykk av at inntektsstrømmen er tørket inn til en bekk?

Det er også mitt inntrykk, men de har tross alt 2 unger og et stort hus. Noe må de jo leve av.

NoaideBiehtar skrev (2 timer siden):

Ok, men diskusjonen spant jo ut fra noen som lurte på hvorfor CBE ikke var aktiv på snapchat siden det virker som en grei måte å tjene penger på. Og det er jo poenget, det er ikke så enkelt å tjene penger der. Du må ha en veldig stor følgerskare som faktisk gidder å se på alt du legger ut, og du må legge ut MYE. 

CBE tjener vel strengt tatt ikke særlig mye penger heller. Livsstilen deres har jo åpenbart blitt mye enklere enn før så det virker som de strammer inn. Mannen har en lønnet jobb, da. CBE tjener penger på reklame for nesespray og sånt. 😅 

Og mitt innspill er at det ikke ser ut som om 50 tilfeldige og meningsløse snapper hver dag er særlig mye arbeid. Hvis du allerede har et populært navn, så er det bare å filme noen daglige gjøremål og forlystelser mens du tenker høyt.

Ikke at jeg har det aller bredeste grunnlaget i min svært begrensede etterforskning, men ut i fra hva jeg har sett så er det jo bare influensere som skravler om tilfeldig ditt og datt inn i telefonkameraet i stedet for å skravle med en venninne på kafé. Det er ikke som om disse influenserne prøver å undervise, opplyse eller berike. Det er ikke som om de faktisk har et viktig eller meningsfylt budskap. De vil bare bli sett og hørt mens de setter seg inn i taxier, ligger på solsenga eller åpner kjøleskapet.

Endret av Rastebenk
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
NoaideBiehtar skrev (6 timer siden):

Er det lønn i å trene barn i fotball? Kan ikke være all verden, hvis han ikke har en annen jobb da.

Må ha en hemmelig skjult jobb de ikke er stolt av. 

Endret av Margit777
  • Liker 4
Skrevet
Margit777 skrev (10 timer siden):

Er det lønn i å trene barn i fotball? Kan ikke være all verden, hvis han ikke har en annen jobb da.

Må ha en hemmelig skjult jobb de ikke er stolt av. 

Siden det er i Sarpsborgs akademi: ja, hvor mye: aner ikke. Akedemifotball er litt mer profesjonelt enn breddefotballen hvor man ofte stiller opp gratis. Vet ikke hvordan det er i Sarpsborg, men i andre eliteserieklubber er det relativt greit betalte heltidsjobber.

• Liker 3
Skrevet

Kan være de la seg opp en del penger i storhetstiden for bloggen og lever delvis av avkastning?

I så fall skulle det vel være gjenspeilet i regnskapet  skulle en tro

• Liker 1
Skrevet
MiniMjau skrev (9 timer siden):

Kan være de la seg opp en del penger i storhetstiden for bloggen og lever delvis av avkastning?

I så fall skulle det vel være gjenspeilet i regnskapet  skulle en tro

Har aldri hatt inntrykk av at de har vært særlig smarte (med penger) tapte ikke han også en del på noen investeringer? Mener å huske hun sa noe om det for mange år siden. Husprisene i Sarpsborg er jo ikke akkurat oslo, de lever ikke noe dyrt liv og hun får mye sponsa, så de kan sikkert klare seg greit på ganske lite, selv om det må være veldig rart å ha gått så nedover i inntekt og livsstil, de fleste andre går jo oppover i de åra.

• Liker 8
Skrevet

Ingen av dem har vært oppført med formue på skattelistene, og overskuddet i firmaet er vel så godt som brukt opp, så jeg tror vi kan legge spekulasjonen om en skjult formue død. 

Jeg tror de lever ganske sparsommelig. Vi ser det tydelig når de drar på ferie. Flyr fra Gøteborg midt på natten for å spare penger, bor billig, er aldri på utflukter og Caroline shopper fake vesker på marked. Jeg tror de er ganske flinke med penger, til å være influencere, og får de få kronene de får inn til å rekke langt. De unngår å gå i den fella mange andre influencere går i, de flasher ikke dyre ting, huset forblir det samme (med så dårlige bad at de ville flå avkortning på forsikringen) og bilen deres begynner å dra på årene. I tillegg spiser de omtrent som studenter på studielån. Jeg synes det er dumt Caroline ikke skaper noe innhold omkring dette, for å redusere utgifter er hun faktisk veldig flink til.

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tror CBE egentlig er dritlei av å være influencer. Hun nøt det sikkert i bloggdagene, hvor det var distanse mellom henne og publikum. Men sammenlignet med andre influencere på snap virker hun rett og slett ukomfortabel med å se i kameraet, snakke, og henvende seg til publikum, som flere også har kommentert. Hun har vel selv sagt at det hun poster på instagram er det HUN synes er fint, og det ses jo også i mangelen på kontakt med beskuer her. Ser aldri inn i kamera, suller rundt i egen verden med mer. Det har alltid vært en distanse der, som var naturlig på blogg, men ikke på some.

• Liker 18
Skrevet

Før reiste de mye mere, noe var kanskje sponset, men ikke alt. Nå er det svigers hus i Tyrkia på sommeren og sponsa opphold i Sverige/Hunderfossen. Så at de har dårligere råd er nok ganske sikkert. Det var en del mere samarbeid også før..nå virker det som hun takker ja til alt; både dåsevask og klær ingen har hørt om. 

• Liker 14
Skrevet
Kollontaj skrev (På 30.5.2026 den 10.58):

Skulle ikke CBE satse mer på podcast fremover, med to episoder i uka? Ser at det har vært bare 1 siste uka, iallfall. 

Hørte på de 15 siste minuttene av siste podcastepisode. De skal ta en pause. Det kommer ikke frem til hvor lenge pausen skal vare, men de tar den «for å se hva som skjer». Og så sier Guri noe om Caroline har «mye hun skal gjøre fremover», og Caroline sier at «ja, det blir litt endringer fremover».

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Ganymedes skrev (1 time siden):

Hørte på de 15 siste minuttene av siste podcastepisode. De skal ta en pause. Det kommer ikke frem til hvor lenge pausen skal vare, men de tar den «for å se hva som skjer». Og så sier Guri noe om Caroline har «mye hun skal gjøre fremover», og Caroline sier at «ja, det blir litt endringer fremover».

For en cliffhanger!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jøss. De episodene har jo blitt kortere og kortere og to episoder i uka funket jo ikke. 

• Liker 3
Skrevet
Ganymedes skrev (3 timer siden):

Hun skal pakke til Tyrkia og få ordnet negler og hår før den tid, skal vite! 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...