Korsihalsen Skrevet 17. mai #109841 Skrevet 17. mai Melkebart1 skrev (4 timer siden): 🤣🤣🤣 Jeg døøør av den dama der😂😂 Kunne i det minste innrømmet feilen sin i stedet for å lyve på seg en skjøteledning 😄😅 Hun må juge uansett. Hun kunne bare hatt litt humor i det hele, men ikke hun der. 13
Bingo Bongo Skrevet 17. mai #109842 Skrevet 17. mai Ser hun ikke at ledningen henger i løse luften på bildet? Tror hun at VI ikke ser det? 🤷♀️ 12
Melkebart1 Skrevet 17. mai #109843 Skrevet 17. mai Bingo Bongo skrev (25 minutter siden): Ser hun ikke at ledningen henger i løse luften på bildet? Tror hun at VI ikke ser det? 🤷♀️ Åpenbart så hun ikke det selv! 🤣 Og prøvde seg på en løgn i kommentarfeltet da hun ble konfrontert med det. «Jeg har i skjøteledning?!?» Også sier hun etterpå at hun også har et tips å varme opp jernet først, trekke ut kontakten for så å stryke🤣🤣 måtte bare finne på en unnskyldning i stedet for å le av sin egen feil😅 27
Isola2 Skrevet 17. mai #109844 Skrevet 17. mai Bingo Bongo skrev (31 minutter siden): Ser hun ikke at ledningen henger i løse luften på bildet? Tror hun at VI ikke ser det? 🤷♀️ Det er stillbilde fra en video, i mesteparten av den seansen vistes det ikke at det ikke var plugga i. Men ja, hvor dum er hun? Eller vent…det vet jeg allerede svaret på 20
Frisk Frosk Skrevet 17. mai #109845 Skrevet 17. mai I fjor eller året før hadde CBE reklame for noe hårpynt til 17. mai. Så også i år - bare at nå har hun glemt å merke reklamen som nettopp reklame. Tidligere år har Caroline Berg Eriksen flere ganger reklamert for Nilles ulike typer serviser, både merkede og umerkede reklamer. Produktene hun dekket bordet med i år er fremdeles i salg hos Nille. Ergo er dette også brudd på markedsføringsloven, både av Nille AS og av Treasures AS, og Treasures AS' eiere, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen. Intet nytt i Kulås-villaen, med andre ord - Norge i rødt, hvitt og lovbrudd... Om jeg og mannen hadde basert vårt arbeid og omdømme på å begå systematiske brudd på norsk lov, slik CBE og LKE i altfor mange år har gjort, så kunne jeg ikke sett egne barn i øynene når de ble gamle nok til å forstå hva mor/far da gjorde. I Kulås-villaen synes mor og far at å begå lovbrudd, det er jo noe de må få lov til om de vil, for lover er jo dumme, som LKE har uttalt. 18 8
Surikatt Skrevet 19. mai #109846 Skrevet 19. mai Forbrukertilsynet foretar seg endelig noe og gir høye bøter til influencere for skjult reklame. 12
Frisk Frosk Skrevet 19. mai #109847 Skrevet 19. mai Surikatt skrev (1 time siden): Forbrukertilsynet foretar seg endelig noe og gir høye bøter til influencere for skjult reklame. Det er jammen på tide! Alle de gangene CBE har hatt det røde ICIW-treningstøyet kan også kalles skjult reklame, og hun bruker fremdeles treningsklær fra samme merke (og annet merke) som hun har hatt reklamesamarbeid med tidligere. Om ICIW har droppet reklamesamarbeidet med CBE, så fremstår alle de innleggene med røde ICIW-klær som reklame for eget produkt, nemlig carolinebergeriksen.no og pt_carolineberg på Instagram. Da det virket som om samarbeidet med ICIW var over for noen år tilbake fortsatte CBE konsekvent med å bruke klærne videre på sine kanaler, flere fremdeles i salg (og skal ergo merkes som reklame fremdeles!), men speilvendte da logoen. Etter at hun begynte med FF har logoene på henne ulike nye ICIW-antrekk nesten alltid hatt logo slik at den lett kan leses (ikke speilvendt), dette er selvfølgelig ikke tilfelle. Så enten har hun et nytt samarbeid med ICIW, eller så reklamerer hun for seg selv rettet mot ICIW eller andre treningstøyleverandører - i begge tilfeller skulle storiene og postene vært merket med reklame, retusjert person osv. Jeg håper de begynner å gi bøter som svir kraftig! Ikke bare til influenserne, men også til de som er ansvarlige for produktene/tjenestene CBE har reklame for. Og det er mange å plukke blandt, bl.a.: Vita, Jan Thomas, koreansk hudpleie, Saras Nail Fashion, TM-Klinikken, Nille, intimvask-firma, Tanumstrand Bad, det svenske "slottet" de var på, det stedet hun og datteren nettopp hadde bildeserie fra, lokale treningssentre i flertall, med mange flere 12 9
Rastebenk Skrevet 19. mai #109848 Skrevet 19. mai Frisk Frosk skrev (4 timer siden): Det er jammen på tide! Alle de gangene CBE har hatt det røde ICIW-treningstøyet kan også kalles skjult reklame, og hun bruker fremdeles treningsklær fra samme merke (og annet merke) som hun har hatt reklamesamarbeid med tidligere. Om ICIW har droppet reklamesamarbeidet med CBE, så fremstår alle de innleggene med røde ICIW-klær som reklame for eget produkt, nemlig carolinebergeriksen.no og pt_carolineberg på Instagram. Da det virket som om samarbeidet med ICIW var over for noen år tilbake fortsatte CBE konsekvent med å bruke klærne videre på sine kanaler, flere fremdeles i salg (og skal ergo merkes som reklame fremdeles!), men speilvendte da logoen. Etter at hun begynte med FF har logoene på henne ulike nye ICIW-antrekk nesten alltid hatt logo slik at den lett kan leses (ikke speilvendt), dette er selvfølgelig ikke tilfelle. Så enten har hun et nytt samarbeid med ICIW, eller så reklamerer hun for seg selv rettet mot ICIW eller andre treningstøyleverandører - i begge tilfeller skulle storiene og postene vært merket med reklame, retusjert person osv. Jeg håper de begynner å gi bøter som svir kraftig! Ikke bare til influenserne, men også til de som er ansvarlige for produktene/tjenestene CBE har reklame for. Og det er mange å plukke blandt, bl.a.: Vita, Jan Thomas, koreansk hudpleie, Saras Nail Fashion, TM-Klinikken, Nille, intimvask-firma, Tanumstrand Bad, det svenske "slottet" de var på, det stedet hun og datteren nettopp hadde bildeserie fra, lokale treningssentre i flertall, med mange flere Jammen jammen, Forbrukertilsynet kan da ikke begynne med å holde disse stakkars influencerne ansvarlige for hva de gjør, disse småjentene på tredve-førr tjener jo bare 5-10 millioner i året stakkars. (CBE har aldri vært i nærheten av en slik inntekt, men hun opererer like fullt på samme måte som de langt mer kjente og lukrative influenserne når det gjelder skjult reklame.) 15 1
Frisk Frosk Skrevet 19. mai #109849 Skrevet 19. mai Rastebenk skrev (Akkurat nå): Jammen jammen, Forbrukertilsynet kan da ikke begynne med å holde disse stakkars influencerne ansvarlige for hva de gjør, disse småjentene på tredve-førr tjener jo bare 5-10 millioner i året stakkars. (CBE har aldri vært i nærheten av en slik inntekt, men hun opererer like fullt på samme måte som de langt mer kjente og lukrative influenserne når det gjelder skjult reklame.) Bare det at de av og til kalles for rosabloggere, og mange (tydeligvis våre politikere og folk i etater som Forbrukertilsynet, Arbeidstilsynet og Helsetilsynet) ser på dem som "unge jenter" viser hvor totalt utdaterte våre myndigheter er. Caroline Berg Eriksen begynte å blogge for 17 år siden, nesten to tiår siden! Det nærmer seg en generasjon siden CBE begynte å blogge som influenser. Og fremdeles blir hverken hun eller mannen og medeier, Lars-Kristian Eriksen, stilt ansvarlige for hva de har gjort og gjør. Det er helt uforståelig. Lovverket henger ikke med i tiden, heller ikke våre politikere eller myndigheter. Influensere som har fått utallige advarsler, men fortsetter med samme type systematiske lovbrudd videre i årevis etter advarslene, uten at det har fått følger for dem. Stakkars unge jentene... Selv om CBE og LKE knapt tjener penger lenger, så bruker de helt klart akkurat samme metodene som de influenserne som tjener millioner. Det virker også som om de bruker sine mer eller mindre helt uvirksomme firmaer til å flytte penger mellom disse, og det er jo også en måte å holde seg kunstig flytende økonomisk enda noen år. Men når ingen av dem skaper faktisk innhold selv, ikke noe selvstendig kreativitet og originalt produkt, så er det ingenting som tyder på at de vil bli mer aktuelle selv som influensere. Det er fælt å se hvordan de de siste årene har gitt inntrykk av å pushe barna inn i influenserfellen også. Men, så lenge Arbeidstilsynet ikke bryr seg om barnearbeid i Norge, så får slikt fortsette. Jeg tror dessverre at det bare er snakk om få år til vi får de første tragiske historiene fra influenserbarn også i Norge. Måtte våre myndigheter begynne å stille influenserforeldre ansvarlige for det sviket de utøver mot sine barn! 22
Escadamango Skrevet 20. mai #109850 Skrevet 20. mai Escadamango skrev (På 15.5.2026 den 17.24): Vært veldig rolig fra cbe i det siste, hun har vel gjort snap privat. Jeg følger henne ikke av prinsipp, noen som får med seg hva som legges ut på snapchat? Er vel noen her som følger henne på snap som vet om hun er aktiv der? Har ikke cbe fått med seg at snap hadde gjort en feil, at de får vanlige inntekter fortsatt eller
Hirondelle Skrevet 21. mai #109851 Skrevet 21. mai Lov å håpe hun har fått bot fra Forbrukertilsynet?! 7
ChickNorris Skrevet 21. mai #109852 Skrevet 21. mai (endret) Så at CBE la ut “kundetilbakemeldinger” fra opplegget sitt. “styrke fremfor vekttall” “bygge seg selv opp” “bærekraftige vaner” “matprep” “den beste versjonen av meg selv” “progression over perfection”-type formuleringer Litt underlig at de få som sender inn tilbakemeldinger tilfeldigvis uttrykker seg så polert, reflektert og 100 % i tråd med merkevaren? Kanskje svarene er kraftig redigert. Kanskje AI brukes til å “rydde” teksten. Kanskje det er ekte. Men jeg får veldig følelsen av konstruert autentisitet. Og det er vel ikke akkurat første gang at noe fakes der i gården… Bilde hentet fra story til CBE Endret 21. mai av ChickNorris 20 5
Hirondelle Skrevet 21. mai #109853 Skrevet 21. mai ChickNorris skrev (2 minutter siden): Så at CBE la ut “kundetilbakemeldinger” fra opplegget sitt. “styrke fremfor vekttall” “bygge seg selv opp” “bærekraftige vaner” “matprep” “den beste versjonen av meg selv” “progression over perfection”-type formuleringer Litt underlig at de få som sender inn tilbakemeldinger tilfeldigvis uttrykker seg så polert, reflektert og 100 % i tråd med merkevaren? Kanskje svarene er kraftig redigert. Kanskje AI brukes til å “rydde” teksten. Kanskje det er ekte. Men jeg får veldig følelsen av konstruert autentisitet. Og det er vel ikke akkurat første gang at noe fakes der i gården… Bilde hentet fra story til CBE Her går min bullshit-alarm, altså! 19 14
MiniMjau Skrevet 21. mai #109854 Skrevet 21. mai (endret) er det i det hele tatt noen på sosiale medier som tagger netfit/ fitfemme og sier at de er medlem der? tenker det kanskje hadde vært en naturlig oppfordring fra CBE?? dvs Å markedsføre konseptet sitt via medlemmene selv, og ikke anonyme polerte tilbakemeldinger. Endret 21. mai av MiniMjau 19 5
Keaton Skrevet 21. mai #109855 Skrevet 21. mai Du verden. Kundene skriver også likt som CBE.no selv. Godt gjort! 29 7
Katten89 Skrevet 21. mai #109856 Skrevet 21. mai MiniMjau skrev (7 timer siden): er det i det hele tatt noen på sosiale medier som tagger netfit/ fitfemme og sier at de er medlem der? tenker det kanskje hadde vært en naturlig oppfordring fra CBE?? dvs Å markedsføre konseptet sitt via medlemmene selv, og ikke anonyme polerte tilbakemeldinger. Har ikke sett en eneste en. Ser at Pia seeberg f.eks reporter mange innlegg fra fornøyde kunder. Tviler på at fruen har mange ekte kunder. Og det der «sterk, ikke tynn» budskapet kjøper jeg ikke fra en dame på 170 cm som veier 50 kg 😄 14
Finngirl Skrevet 21. mai #109857 Skrevet 21. mai Herregud så pinlig. Kombinasjon av AI og egen tekst. Vi vet alle at det ikke finnes kunder. Vet de? Hjelpes. 22
Surikatt Skrevet 21. mai #109858 Skrevet 21. mai Hirondelle skrev (17 timer siden): Lov å håpe hun har fått bot fra Forbrukertilsynet?! Tviler. Etter hva jeg leste går de etter de store som påvirker unge. Likevel kan det hende hun har fått bot. Forbrukertilsynet er fullstendig klar over hennes manglende merking av reklame og retusjert person. Det har ikke manglet på innsendte tips til Forbrukertilsynet. Man må kunne forvente at en voksen dame kjenner regelverket. Enten er hun inkompetent eller så bryter hun lover og regler med vilje. Begge deler er egentlig pinlig. 14 1
Ganymedes Skrevet 22. mai #109859 Skrevet 22. mai (endret) Ny reklame for Morrocan Oil.. null refleksjon, men ser ut til at forrige reklamepost for dem er sletta? Endret 22. mai av Ganymedes 9
blåbærpai Skrevet 22. mai #109860 Skrevet 22. mai De har ingen kunder. Det har de vel aldri hatt. NULL evne til å følge opp andre enn seg selv.. 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå