Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

ChatGPT og noen søk på på Google forteller meg at Instagram/Meta har utført en stor «cleanup» av fake, bots, spam og inaktive kontoer det siste døgnet. Som har gått utover mange av de største kontoene, også på verdensbasis.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det hun gjør med leppene når hun løper😆 

• Liker 6
Skrevet
Jaddah123 skrev (Akkurat nå):

Hva er det hun gjør med leppene når hun løper😆 

Som alt annet fra den kanten, tilgjort og rart🤷 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes hele greia hennes begynner å bli mer og mer tragikomisk. Alle vet jo at hun ikke har kunder eller er spesielt attraktiv for å bli booket til oppdrag. Produktene hun reklamerer for er produkter ingen har hørt om, ref. denne dåsevasken og de klærne hun promoterte for en stund siden. Det fascinerende er jo at hun aldri gir seg, hun pusher på med trutmunn, bar mage og later som hun er en inspirerende treningsguru og kopierer andres ideer og lager «morsomme» videoer…det er jo et merkelig skue. For det skal hun ha, fasade det er hun god på. 

• Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet
Isola2 skrev (51 minutter siden):

Synes hele greia hennes begynner å bli mer og mer tragikomisk. Alle vet jo at hun ikke har kunder eller er spesielt attraktiv for å bli booket til oppdrag. Produktene hun reklamerer for er produkter ingen har hørt om, ref. denne dåsevasken og de klærne hun promoterte for en stund siden. Det fascinerende er jo at hun aldri gir seg, hun pusher på med trutmunn, bar mage og later som hun er en inspirerende treningsguru og kopierer andres ideer og lager «morsomme» videoer…det er jo et merkelig skue. For det skal hun ha, fasade det er hun god på. 

De blir som en veldig trassig `keiser uten klær`. De sprader og sprader nakne lenge etter at ingen lenger later som om de har på klær 😅

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet

Det er jo knapt noe i den heimen som kan generere inntekt? Mannen har kanskje en dagjobb? 

Men hun bruker dagene på å løpe, gå på cafe, røre sammen noe halvt flytende "mat",  fikse negler og hud.  Ja, neglene er nok sponsa, men kan da umulig få inn en gjennomsnittelig månedsinntekt på å vise frem de nye neglene sine?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Har hun blitt eiendomsmegler? Ser det er en reklame ute å går med datteren og henne

• Liker 1
Skrevet
Nicky B skrev (På 7.5.2026 den 10.11):

Det er som regel grunnen. Meta tar slike rufs jevnlig. Har de i tillegg kjøpt følgere vil det mistede antallet bli ganske høyt da mange av de kjøpte følgerne er falske profiler opprettet av diverse botfabrikker og lignende. 

Dette må jo være ganske pinlig å vise til ovenfor annonsører? Vet ikke om annonsører så ofte bakgrunnssjekker dette, men hadde det vært meg som skulle betale for annonser hos en influenser, så hadde kjøpte følgere vært et klart rødt flagg.

• Liker 5
Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at CBE har kjøpt følgere, og det får hun svi for nå. Ca 7700 til nå, som Instagram har fjernet. Noen er sikkert falske profiler som har fulgt henne, men jeg tipper de fleste er kjøpt for å opprettholde et visst følgertall. Det vil være veldig avslørende om det plutselig kommer til flere tusen følgere, det kan hun rett og slett ikke jukse seg til. Bra at Meta rydder opp.

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet
Snødronninga skrev (3 timer siden):

Det er vel ingen hemmelighet at CBE har kjøpt følgere, og det får hun svi for nå. Ca 7700 til nå, som Instagram har fjernet. Noen er sikkert falske profiler som har fulgt henne, men jeg tipper de fleste er kjøpt for å opprettholde et visst følgertall. Det vil være veldig avslørende om det plutselig kommer til flere tusen følgere, det kan hun rett og slett ikke jukse seg til. Bra at Meta rydder opp.

Oisann, ja ser aksjonen fortsetter med bortimot minus 2200 i dag i tillegg til mer de enn 5400 i går. Håper Instagram/Meta tar et ordentlig tak i dette, ikke bare for CBE men alle som kjøper følgere. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

Stemmer at Meta har hatt en clean up. Det er kjempebra at de fjerner disse profilene :) Jeg mistet selv flere følgere på min profil. 

Jeg har for øvrig sluttet å følge Caroline. Det er ingen utvikling og progresjon hos henne - det er det samme år etter år. Det er som å se maling tørke. Hun legger i blant ut videoer sammen med datteren sin, der hun spiller såkalt skuespill med voice over. Jeg synes det blir barnslig i hennes alder, og å bruke barna som innhold er bare trist. Det er få barn som selv hadde foreslått å bli lagt ut på sosiale medier. Mine barn har aldri sagt "Mamma, kan du vær så snill å legge ut bilder av meg på Instagram? Mamma, film meg nå og legg dette ut." Ved flere anledninger har jeg til og med fått nei da jeg har spurt om jeg kan ta et bilde av dem på 17.mai. 

Caroline burde tatt seg en jobb i en klesbutikk eller noe. Hun har vel egentlig ikke formell utdannelse, annet enn denne journalisthøyskolen i to år, men jobb på H&M eller Gina Tricot kunne vært noe for henne.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Laia skrev (11 timer siden):

Oisann, ja ser aksjonen fortsetter med bortimot minus 2200 i dag i tillegg til mer de enn 5400 i går. Håper Instagram/Meta tar et ordentlig tak i dette, ikke bare for CBE men alle som kjøper følgere. 

Flott hvis Meta endelig prøver å ta tak i falske bots, fremfor å bare skryte av hvor mange kontoer som bruker Instagram for å profittere mest mulig selv.

Bots, phishing, spredning av lenker med mistenkelig software og svindel utgjør en signifikant del av Instagram. Oppblåste kontoer som CBE sin er et klart sykdomstilfelle med 290 k "følgere" og bare 3-400 likes i snitt.

Men tallene som renskes per nå er likevel små. For CBEs konto, med 10-15 kommentarer i snitt, så utgjør det falske følgertallet samt inaktive kontoer (ghost accounts) trolig langt over halvparten av følgermassen.

https://www.bitdefender.com/en-us/blog/hotforsecurity/instagram-scams

Endret av Rastebenk
  • Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Flott hvis Meta endelig prøver å ta tak i falske bots, fremfor å bare skryte av hvor mange kontoer som bruker Instagram for å profittere mest mulig selv.

Bots, phishing, spredning av lenker med mistenkelig software og svindel utgjør en signifikant del av Instagram. Oppblåste kontoer som CBE sin er et klart sykdomstilfelle med 290 k "følgere" og bare 3-400 likes i snitt.

Men tallene som renskes per nå er likevel små. For CBEs konto, med 10-15 kommentarer i snitt, så utgjør det falske følgertallet samt inaktive kontoer (ghost accounts) trolig langt over halvparten av følgermassen.

https://www.bitdefender.com/en-us/blog/hotforsecurity/instagram-scams

Modash.io gir et anslag på 28% falske følgere, så den nedgangen vi ser nå er nok bare en brøkdel. Likevel blir det godt synlig og veldig avslørende når følgertallet dropper så dramatisk over natta.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Laia skrev (39 minutter siden):

Modash.io gir et anslag på 28% falske følgere, så den nedgangen vi ser nå er nok bare en brøkdel. Likevel blir det godt synlig og veldig avslørende når følgertallet dropper så dramatisk over natta.

Så flaut. Ikke det at man ikke har forstått det allerede, men godt voksne mennesker som kjøper følgere?🙈 Men det har jo vært tråden hele tiden; uærlighet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Funkygine mistet også over 4000 følgere nå, men har jo langt over dobbelt så mange som CBE, og likes i gjennomsnitt er 20 000. Hvilket burde bety over 5000 for CBE, men der er det 314. Ganske spesielt. 
https://app.notjustanalytics.com/analysis/Funkygine

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Isola2 skrev (På 8.5.2026 den 7.22):

Ja, intimvasken var hun tydeligvis flau over å promotere, da hun ikke nevner hva produktet faktisk er med et ord i innlegget.

"En ting som gjør hverdagen enda mer balansert" (Hæ?)

"Det lille ekstra"

"En del av rutinen min"

"Skånsom og mild".

Ikke et eneste sted nevnes det hva produktet er og hva det brukes til. Hvis det er så flaut å reklamere for intimsåpe, er det kanskje bedre å takke nei.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Disse falske følgerne, hvordan får man dem? Kan man få dem på andre måter enn å kjøpe dem? Eller er det sånn at alle som nå får et brått fall av følgere har kjøpt? 

• Liker 2
Skrevet
Svartfugl skrev (3 timer siden):

Ja, intimvasken var hun tydeligvis flau over å promotere, da hun ikke nevner hva produktet faktisk er med et ord i innlegget.

"En ting som gjør hverdagen enda mer balansert" (Hæ?)

"Det lille ekstra"

"En del av rutinen min"

"Skånsom og mild".

Ikke et eneste sted nevnes det hva produktet er og hva det brukes til. Hvis det er så flaut å reklamere for intimsåpe, er det kanskje bedre å takke nei.

Skjønte ikke før nå at det er intimsåpe🤭 Trodde det var noe hudpleie-greier igjen. 

• Liker 8
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Disse falske følgerne, hvordan får man dem? Kan man få dem på andre måter enn å kjøpe dem? Eller er det sånn at alle som nå får et brått fall av følgere har kjøpt? 

NÅ er ikke jeg noe kjendis eller influenser, men jeg mistet plutselig 10 følgere i løpet av torsdagen. Satt og lurte på hva jeg har lagt ut som har provosert noen til å slette meg......liker ikke folk bilder av hunden på stranda eller ㋛ Men nei da har altså ikke alle kjøpt seg følgere, men det er nok en haug med inaktive kontoer. Veldig fint at de blir slettet. 

• Liker 4
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke hvordan man skaffer dem, men iflg innlegget til @FruJohansen på IG har Meta (og fler?) gjennomført kampanjer for å rydde opp i akkurat dette i det siste

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...