Rastebenk Skrevet 2. mai #109701 Skrevet 2. mai (endret) Pasha skrev (21 minutter siden): Jeg så den nyeste episoden av svart trøye nå..der man ser fra deltakernes egen trening. Det krever så ufattelig store mengder trening at man egentlig ikke forstår.. aldri om frua hadde mestrer det. samtidig forteller Fredrik om deltakere som jobber 8-16 og tar all trening etter kl. 21 om kvelden grunnet jobb og barn. Deltakerne her er vel da ganske frie i sin jobb, samtidig ikke. Folle f.eks har jo flere arbeidsgivere CBE blir syk straks noe er utenom hennes vanlige hverdagsrutiner. Hun ble syk og måtte avbryte etter én natt når de var på sykkeltur på Dovre. En annen gang prøvde hun og LKE seg på en tur med 7 fjelltopper, da måtte de avbryte pga syk CBE som gikk off-grid fra internett i 2 døgn og deretter forklarte fraværet med lyskestrekk. CBE ble også syk i forbindelse med premieren på en oppsetning hun hadde med lokalteateret. Norseman? Aldri livet. Hun har hverken den biologiske konstitusjonen eller den mentale viljen som kreves. Endret 2. mai av Rastebenk 28 8
Holger Pan Skrevet 2. mai #109702 Skrevet 2. mai Minthia skrev (1 time siden): Norseman var noe hun skulle få, ikke gjøre. Noe som var kult å skrive i bioen på Insta. Og så fikk hun døra i trynet på vei inn. Det gjør vondt. Enig. 8
Gjest Minthia Skrevet 2. mai #109703 Skrevet 2. mai Rastebenk skrev (25 minutter siden): Norseman? Aldri livet. Hun har hverken den biologiske konstitusjonen eller den mentale viljen som kreves. Og det er helt greit! Norseman er ikke noe for de fleste av oss. Det er hele poenget, det henger sykt høyt! Det fascinerende med hele karrieren hennes er at den har bestått av så mange pretend-achievements. At danse-exit var fordi følgerne syntes dansen gikk ut over innleggene og stemte henne ut, at hun er en artist fordi hun har vært med i Skyheels og Norges største megahit, og det med pt og yoga som hele tiden blir nevnt. At hun både er veske- og ubsertøysdesigner og proteinpulver og is-maker. Og så tror hun så mye så mye på sin egen illusjon at hun tror hun skal gjøre det samme med Norseman. Når det så åpenbart ikke går så smeller det i godt influencerbobla. Jeg tror det er første gangen jeg har sett at hun har innrømmer at hun kommer til kort. Det er jo forsåvidt kjempesunt
Rastebenk Skrevet 2. mai #109704 Skrevet 2. mai (endret) Minthia skrev (1 time siden): Og det er helt greit! Norseman er ikke noe for de fleste av oss. Det er hele poenget, det henger sykt høyt! Det fascinerende med hele karrieren hennes er at den har bestått av så mange pretend-achievements. At danse-exit var fordi følgerne syntes dansen gikk ut over innleggene og stemte henne ut, at hun er en artist fordi hun har vært med i Skyheels og Norges største megahit, og det med pt og yoga som hele tiden blir nevnt. At hun både er veske- og ubsertøysdesigner og proteinpulver og is-maker. Og så tror hun så mye så mye på sin egen illusjon at hun tror hun skal gjøre det samme med Norseman. Når det så åpenbart ikke går så smeller det i godt influencerbobla. Jeg tror det er første gangen jeg har sett at hun har innrømmer at hun kommer til kort. Det er jo forsåvidt kjempesunt Enig. Norseman er for de få med ekstrem konkurranselyst og en særdeles aktiv livsstil hvor kvelder etter jobb og helger brukes til toppturer, løpeturer, sykkelturer og i bassenget. CBE løper på mølla i egen kjeller om morgenen for å holde seg slank, og ellers går det stort sett i kafé- og klinikkbesøk. Hun er jo det motsatte av Norseman. Jeg skjønner at pengepungen til herr og fru er slunken etter netfis og diverse andre punkterte prosjekter, men det finnes minst 20 andre realityprogrammer som CBE kan være med på i stedet. Enig i at selvoppfattelsen hennes trolig fikk et alvorlig skudd for baugen etter Norseman-opplegget. Endret 2. mai av Rastebenk 16 4
Fotballfluen Skrevet 2. mai #109705 Skrevet 2. mai Ekteparet Eriksen hadde vært fine deltakere i Norges dummeste. En besserwisser som kommer til å krangle på at han har rett i alt, og en som ikke virker som et oppkomme av allmenkunnskap. Tipper de hadde blitt topp 2. 19 6
Zenhouse Skrevet 2. mai #109706 Skrevet 2. mai Rastebenk skrev (1 time siden): Enig. Norseman er for de få med ekstrem konkurranselyst og en særdeles aktiv livsstil hvor kvelder etter jobb og helger brukes til toppturer, løpeturer, sykkelturer og i bassenget. CBE løper på mølla i egen kjeller om morgenen for å holde seg slank, og ellers går det stort sett i kafé- og klinikkbesøk. Hun er jo det motsatte av Norseman. Jeg skjønner at pengepungen til herr og fru er slunken etter netfis og diverse andre punkterte prosjekter, men det finnes minst 20 andre realityprogrammer som CBE kan være med på i stedet. Enig i at selvoppfattelsen hennes trolig fikk et alvorlig skudd for baugen etter Norseman-opplegget. Jeg fatter enda ikke hvorfor hun ikke utnyttet det faktum at hun faktisk vant Camp Culinaris på en bedre måte. Men det er klart, det hadde krevd noe mer av henne enn å ta do-selfier, eller å smekke noe proteinpulver med noe attåt oppi en blender. Eller vent, hun tenkte jo det var en genial ide å starte en fnise-podcast med venninne-Guri, det var det hun fikk ut av det. 20 4
Keaton Skrevet 2. mai #109707 Skrevet 2. mai De gir ut to episoder hver uke nå, men forrige uke var en av episodene på 5 min. 😬 Så merkelig, kunne de ikke bare si det de skulle si i den opprinnelige? Har ikke hørt, prøver å beskytte meg for ytterligere tinnitus. 14 4
hvalstad45 Skrevet 2. mai #109708 Skrevet 2. mai Zenhouse skrev (29 minutter siden): Jeg fatter enda ikke hvorfor hun ikke utnyttet det faktum at hun faktisk vant Camp Culinaris på en bedre måte. Men det er klart, det hadde krevd noe mer av henne enn å ta do-selfier, eller å smekke noe proteinpulver med noe attåt oppi en blender. Eller vent, hun tenkte jo det var en genial ide å starte en fnise-podcast med venninne-Guri, det var det hun fikk ut av det. Ja, det er helt merkelig, CBE fascinerer meg fordi hun gjør så elendige valg og ikke klarer å ivareta noe av det hun hadde eller bygge noe bra. Det er jo ikke så vanskelig! Hun hadde alle muligheter! Men mangel på vilje til å faktisk jobbe med noe, mer og mer innsnevret eget liv og en holdning til at de alltid har rett og alle andre tar feil er en giftig cocktail som til slutt ødelegger alt de hadde. 16
Holger Pan Skrevet 2. mai #109709 Skrevet 2. mai Har hun lært noe av deltakelsen i oppløpet mot Norseman der det ikke gikk hennes vei? I ettertid skylder hun på alt og alle, med en liten "det var nok ikke noe for meg" som en liten hale på slutten. Det er kanskje det nærmeste vi kan komme selvinnsikt fra den kanten. Nå har Treasures AS ikke lengre et byrå i ryggen, og jeg regner med at de aller fleste inngåtte avtaler om oppdrag nå er utført. At Berg Eriksen nå plutselig har blitt opptatt av underlivet sitt og produkter for dette området etter mange års trening uten truse på ulike steder er sikkert fint, men lite troverdig. Det hadde vært et fint tema for podcasten sammen med Guri siden de begge er på hver sin side av overgangsalderen. Nettbutikken der man kan kjøpe produktene markedsfører seg lokalt i Norge uten å ha eget nasjonalt selskap, oppgir ikke org.nummer, og eierne av selskapet som driver salg av "nordiske intimprodukter" på denne måten er Peptonic Medical AB. Man handler altså fra et svensk EU-selskap, og rettighetene våre følger EU/svensk forbrukerrett – ikke norsk. https://www.peptonicmedical.se/ Berg Eriksen lenker til Vagivitals Instagram som siden 2021 har postet 28 ganger, ikke til nettbutikken eller produsentens hovedside. Uvisst av hvilken grunn, jeg fant i allefall ikke noen annen konto i farten. I tillegg til dette fremstår Vagivital useriøse med både tysk og svensk språk i nettbutikken, samt påstander om å finnes på apotek. Kun svenske hittil. Det er vel mer en ambisjon om å finnes i norske apotek enn at de faktisk gjør det. Det er ikke så langt fra Sarpsborg til grensen, da. Så misliker jeg denne pitch'en: Ta vare på deg & Stay Pussytive. Men akkurat dette kan ikke Berg Eriksen lastes for. https://vagivital.no/pages/finns-pa-apotek 12 9
Keaton Skrevet 2. mai #109710 Skrevet 2. mai Gratis råd: act your age (mange kjøpesterke kvinner over 40, de under 30 er du uinteressant for) slutt med filter og annet juks i bilder slutt å vise frem ungene ikke lat som du har travle dager, det gjennomskues ikke lat som du trener når bildene er gjenbruk vis noe annet enn flytende suppegreier andre folk kan ha rett (det oppdager vi andre ukentlig) folk kommer ikke innom kanalene dine bare fordi «jeg er den jeg er», den tiden er over 18 6
Skrottefar Skrevet 2. mai #109711 Skrevet 2. mai Kollontaj skrev (31 minutter siden): Gratis råd: act your age (mange kjøpesterke kvinner over 40, de under 30 er du uinteressant for) slutt med filter og annet juks i bilder slutt å vise frem ungene ikke lat som du har travle dager, det gjennomskues ikke lat som du trener når bildene er gjenbruk vis noe annet enn flytende suppegreier andre folk kan ha rett (det oppdager vi andre ukentlig) folk kommer ikke innom kanalene dine bare fordi «jeg er den jeg er», den tiden er over Du glemte det viktigste; - Logg av SoMe og internett, skaff deg en ordentlig og ærlig jobb 😛 13 8
loffen Skrevet 2. mai #109712 Skrevet 2. mai BellaSwan skrev (På 1.5.2026 den 11.38): Enig! Gidder ikke "hate-watching" engang 😴 Da er man urelevant da. Dette! 5
Frisk Frosk Skrevet 2. mai #109713 Skrevet 2. mai Skrottefar skrev (24 minutter siden): Du glemte det viktigste; - Logg av SoMe og internett, skaff deg en ordentlig og ærlig jobb 😛 Hadde CBE gjort dette hadde det faktisk stått respekt av det hun gjorde. Ikke mulig å ha respekt for det hun og mannen har holdt på med i altfor mange år. Men ærlig jobb, hver dag, det hadde det stått respekt av! 4
Frisk Frosk Skrevet 2. mai #109714 Skrevet 2. mai Ei som er under halvparten så gammel som CBE er viser langt større modenhet, ansvarstenkning og empati med influenserbarn enn hva Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har vist siste 12-13 år... https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/barn-ma-ikke-bli-content-for-sine-influenserforeldre/o/5-95-3012835 Hun linker også i kronikken til en fransk studie som viser at av alle barnebilder på nettsteder for pedofile, så er 50 % av barnabildene bilder som foreldrene selv har valgt å legge ut på nett. Bildene Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har lagt ut av sine barn i 12-13 år ha vært rene gavepakkene til slike pedofile miljøer. Og dette har CBE og LKE valgt å gjøre, vel vitende om risikoen. 12 6
MiniMjau Skrevet 2. mai #109715 Skrevet 2. mai Minthia skrev (7 timer siden): Og det er helt greit! Norseman er ikke noe for de fleste av oss. Det er hele poenget, det henger sykt høyt! Det fascinerende med hele karrieren hennes er at den har bestått av så mange pretend-achievements. At danse-exit var fordi følgerne syntes dansen gikk ut over innleggene og stemte henne ut, at hun er en artist fordi hun har vært med i Skyheels og Norges største megahit, og det med pt og yoga som hele tiden blir nevnt. At hun både er veske- og ubsertøysdesigner og proteinpulver og is-maker. Og så tror hun så mye så mye på sin egen illusjon at hun tror hun skal gjøre det samme med Norseman. Når det så åpenbart ikke går så smeller det i godt influencerbobla. Jeg tror det er første gangen jeg har sett at hun har innrømmer at hun kommer til kort. Det er jo forsåvidt kjempesunt Husker da hun skulle sykle...husker ikke til fra, men det var vel et godt stykke, flere dagers tur... sammen med Stine Sofies stiftelse. Det kokte også bort i kålen og ble aldri nevnt igjen. 14
Aquarius04 Skrevet 2. mai #109716 Skrevet 2. mai MissCoverdale skrev (På 1.5.2026 den 10.01): fysisk hadde hun bedre forutsetninger enn flere av de andre. Hadde hun egentlig det? Hun er da ikke spesielt sterk? Hun har lav fettprosent så musklene synes bedre ja, men særlig sterk virker hun ikke. 10 2
Frisk Frosk Skrevet 2. mai #109717 Skrevet 2. mai CBE begynner mer og mer å bli en parodi på en influenser. I går var det 1. mai, med alt den dagen representerer. Eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, valgte å bruke dagen for å publisere "innhold" på CBEs IG-kontoer. På "pt"-kontoen er det umerket reklame for skybert-FitFemme. Umerket for reklame, umerket for retusjert person, umerket reklame for treningstøy. Lovbrudd på lovbrudd på lovbrudd der altså - og det er det CBE og LKE kaller "arbeid" på 1. mai. I tillegg valgte de å inkludere thinspo og proana i denne reklamen for FitFemme. Og, de fortsatte med "arbeid" på IG-kontoen med CBEs navn. Umerket som reklame på stories, umerket for retusjert person, ikkerelatert bruk av kvinnekroppen i mer og mindre nakenhet for å selge produktet. Og umerket for produktplassering av annet produkt hun til stadighet reklamerer for. Flere lovbrudd der også med andre ord. Og med det har Caroline Berg Eriksen og Treasures AS også gjort Vagivital skyldig i akkurat samme lovbrudd. En parodi på arbeid, en parodi på reklame, en parodi på en influenser. Det er ikke et snev av positiv påvirkning i noe av det som presenteres nå. Logg av, CBE, finn ut hvem du er uten internettoppmerksomhet. Gi deg selv gaven det er å ha en fast jobb hvor du kan utvikle deg og skaffe deg erfaringer som dine jevnaldrende har hatt i årevis, lære å ha faste jobbtider, lære å ha oppgaver hvor du må produsere og stå ansvarlig for, lære å være en kollega. Lære å være et godt forbilde for dine barn. En ting skal være sikkert - å selge thinspo, overtrening, altfor lite mat, proana, manisk utseendefokus... ikke noe av det hører hjemme hos en ansvarlig mor eller en ansvarlig voksen! Du har alle muligheter, CBE, til å skaffe deg ærlig arbeid som ikke skader andre. Skaffer du deg det, så vil du få en respekt du aldri har hatt eller kommer til å få slik du holder på som "påvirker" nå og har gjort xx antall år! Hopp av denne kyniske bransjen, gjør det med rak rygg, skaff deg ærlig arbeid! 11 1 5
Keaton Skrevet 2. mai #109718 Skrevet 2. mai Lurer på hvorfor det skrives på PT-siden at det starter ny periode på mandag når det står inne på innmeldingssiden at det ikke er noen foreløpig oppstartsdato, dvs man kan ikke melde seg på. Var sånn for to dager siden også, tviler derfor på at det har strømmet på med innmeldinger. 14 5
Frisk Frosk Skrevet 2. mai #109719 Skrevet 2. mai Kollontaj skrev (11 minutter siden): Lurer på hvorfor det skrives på PT-siden at det starter ny periode på mandag når det står inne på innmeldingssiden at det ikke er noen foreløpig oppstartsdato, dvs man kan ikke melde seg på. Var sånn for to dager siden også, tviler derfor på at det har strømmet på med innmeldinger. Det har du rett i. Prøver man å klikke seg inn på "Meld deg på" hopper siden bare opp til toppen hvor det står "Det er for øyeblikket ingen tilgjengelig startdato". https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme Det er jo veldig villedende reklame. Og nok et lovbrudd fra disse bedriftseierne. Og det bygger opp under inntrykket mange har hatt i flere år, også når det gjaldt Netfit - at det aldri har vært ment å skulle trene noen, men at det bare er et skalkeskjul og en imagebygger som skal villede potensielle annonsører til å tro at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksens Treasures AS m.fl. selskaper er aktive og har følgere. Man kunne ha håpet på at en av annonsørene som er blitt villedet hadde gått til sak, det hadde fått oppmerksomhet som kanskje kunne punktert dette luftslottet. Jeg lurer på hva det gjør personlig med influensere som baserer seg på så mye juks, løgner og lovbrudd, som både Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har blitt avslørt å drive med. Det er mange andre influensere som driver på samme måte. Andre kan slite med et såkalt "bedragersyndrom", men i mange av disse tilfellene hos influensere bygger de bevisst egne image og narrativ og bedrifter på bedrag. Jeg tror det er skadelig for de fleste av influenserne som driver forretning på den måten. 8 8
Lopploella Skrevet 2. mai #109720 Skrevet 2. mai Reverend skrev (4 timer siden): Nå har Treasures AS ikke lengre et byrå i ryggen, og jeg regner med at de aller fleste inngåtte avtaler om oppdrag nå er utført. At Berg Eriksen nå plutselig har blitt opptatt av underlivet sitt og produkter for dette området etter mange års trening uten truse på ulike steder er sikkert fint, men lite troverdig. Det hadde vært et fint tema for podcasten sammen med Guri siden de begge er på hver sin side av overgangsalderen. Nettbutikken der man kan kjøpe produktene markedsfører seg lokalt i Norge uten å ha eget nasjonalt selskap, oppgir ikke org.nummer, og eierne av selskapet som driver salg av "nordiske intimprodukter" på denne måten er Peptonic Medical AB. Man handler altså fra et svensk EU-selskap, og rettighetene våre følger EU/svensk forbrukerrett – ikke norsk. https://www.peptonicmedical.se/ Berg Eriksen lenker til Vagivitals Instagram som siden 2021 har postet 28 ganger, ikke til nettbutikken eller produsentens hovedside. Uvisst av hvilken grunn, jeg fant i allefall ikke noen annen konto i farten. I tillegg til dette fremstår Vagivital useriøse med både tysk og svensk språk i nettbutikken, samt påstander om å finnes på apotek. Kun svenske hittil. Det er vel mer en ambisjon om å finnes i norske apotek enn at de faktisk gjør det. Det er ikke så langt fra Sarpsborg til grensen, da. Så misliker jeg denne pitch'en: Ta vare på deg & Stay Pussytive. Men akkurat dette kan ikke Berg Eriksen lastes for. https://vagivital.no/pages/finns-pa-apotek Hun har jo tidligere reklamert for intimspray med kokosduft da. 🥥 Selv om hun selvfølgelig aldri lukter vondt noe sted. 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå