Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Frisk Frosk skrev (26 minutter siden):

Ha-ha, fin måte å fortelle folk både at de ikke har forberedt seg godt nok, ikke har greid å skape nok engasjement til å få nok innhold til denne "bonusepisoden", og at de heller ikke gidder bruke energi selv på å skape noe selv.

Det filteret som de bruker der (ulovlig, siden det ikke er merket i det som faktisk er reklame for eget produkt), gjør også merkelige ting, som å gi CBE (og GS) ett nesten normalt ben, og ett helt unormalt lite bein. 

Jeg har spørsmål til Caroline Berg Eriksen - hvorfor dette sykelige kroppsfokuset med ekstreme poseringer og filterbrukt og kosmetiske endringer av eget utseende med injeksjoner, implantater m.m.? 

I januar 2016 skrev du på egen blogg at du unnskyldte alt bildejukset, og at du beklaget og unnskyldte dette, at du var lei deg for å ha holdt på med det. Du skrev også at du var en person som var til å stole på og at du kunne LOVE alle følgere at du ALDRI ville gjør dette igjen i fremtiden. Du skrev også at hovedmotivasjonen for å aldri skulle jukse med eget utseende på den måten igjen, det var fordi du mest av alt ønsket at din datter aldri skulle måtte oppleve å vokse opp med en mor som følte hun kunstig måtte endre eget utseende og jukse med eget utseende. 

Og oppfølgingsspørsmål blir da: Forskning som har kommet siste 10 årene har vist at den typen usunt utseendejuks som du driver med (og som Guri Schanke medvirker til med dette samarbeidet), det er enda mer skadelig for barn og unge, selv voksne, enn hva man allerede visste i 2016 - hvorfor mener du at din forretningspraksis, som du også inkluderer egne barn i, er forsvarlig? Hvordan tror du dette påvirker dine egne barn og deres venner, når du bruker filter m.m. selv på bilder som barna er en del av? Hvordan tror du det påvirker barn i nærmiljøet at du gjør alt du kan for å fronte juksing og faking av utseende?

Noe sier meg at dette er noe de ikke vil svare på...

Tviler på ungene hennes og deres venner ønsker å se ut som CBE. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt på akkurat det i podcasten som hadde med Norseman å gjøre. Det var klippingen sin skyld at hun ble fremstilt i dårlig lys, og lite motivert. Det var filmingen sin skyld at hun fremsto som negativ. Det var castingen sin skyld som ikke la til rette for tilvenning i vann. Og det var helt urimelig å hoppe i strikk, for det hadde ingenting med Norseman å gjøre. Kort sammendrag, og konklusjon: alle de andre sin feil at hun ikke kom med. Det skinte igjennom at hun ikke fantes motivert, hun skulle kun delta på en treningscamp med fokus på kondisjonstrening. Ingenting svarte til hennes forventninger. Og da skrudde jeg av…

• Liker 31
  • Nyttig 16
Skrevet

Hun ble oppfordret til å hoppe i strikk? 

• Liker 1
Skrevet
Lopploella skrev (30 minutter siden):

Det jeg bare ikke skjønner med dette Norsemanopplegget: Hvorfor i alle dager meldte CBE seg på når hun er så redd for vann?? Det er jo et Triathlon der de SKAL hoppe fra en ferge og svømme langt i kaldt vann. Og hun bare «nei det går ikke!»???

Hun fikk helt sikkert betalt. Hun har ikke akkurat ligget på lønnstoppen blant influensene de siste årene. You do the math. 

jeg er helt sikker på at hun ikke har noe som helst ønske eller plan om å delta i Norseman.  Hun har grunnkondis til å være med på lange løp, men virker ikke som hun synes konkurranse er noe særlig gøy. 

• Liker 22
Skrevet
Xstrella skrev (7 timer siden):

Dette er jo ikke muskler. Hun spenner kroppen og har sultet seg ned. Dette er bare skralt og trist. To døtre skal leve opp til dette er enda tristere. 

Ja hun ser så beinete og skral ut. Dette er ikke en solid og sterk kropp. Og det er kanskje det mest kritikkverdige med CBE, at hun er et dårlig forbilde for døtrene og andre. Trist! 
Åpenbart syns hun det ser digg ut selv.. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Reverend skrev (3 timer siden):

Det var vel en grunn til en episode på kun 9 minutter for litt siden, leste jeg her.

Seriøst? Hadde de virkelig en pod-episode på 9 minutter? Imponerende, særlig med tanke på at de gjerne bruker en 4-5 minutter på å komme frem til poenget når det skal fnises og rote med ord og setninger halvparten av tida 😛

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Skrottefar skrev (35 minutter siden):

Seriøst? Hadde de virkelig en pod-episode på 9 minutter? Imponerende, særlig med tanke på at de gjerne bruker en 4-5 minutter på å komme frem til poenget når det skal fnises og rote med ord og setninger halvparten av tida 😛

Korrigerer: 10 minutter. Uken før: 22 minutter.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (3 timer siden):

Jeg synes også det er gøy å skravle med venner, men jeg tror virkelig ikke andre har interesse av å høre det. 🧐 

Har kanskje noe de vil rante om. 😑

Bonusepisoden har fått navnet "Det må vi svare på". Vi kan nok tenke oss de utvalgte spørsmålene.

• Liker 13
Skrevet
Reverend skrev (11 minutter siden):

Korrigerer: 10 minutter. Uken før: 22 minutter.

Uansett imponerende av de å klare å gjøre episodene så korte 😛

• Liker 4
Skrevet
Reverend skrev (25 minutter siden):

Bonusepisoden har fått navnet "Det må vi svare på". Vi kan nok tenke oss de utvalgte spørsmålene.

Fra Hanne, Pia, Marte og Anne? 😅

• Liker 13
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Ikke glem Siv! 😂

• Liker 10
Skrevet
Melkebart1 skrev (5 timer siden):

Ja hun ser så beinete og skral ut. Dette er ikke en solid og sterk kropp. Og det er kanskje det mest kritikkverdige med CBE, at hun er et dårlig forbilde for døtrene og andre. Trist! 
Åpenbart syns hun det ser digg ut selv.. 

Ja, men bare med masse filter, selvfølgelig. 

• Liker 4
Skrevet
Kollontaj skrev (2 timer siden):

Har alltid lurt på hvorfor det aldri er spørsmål fra Fatemeh, Neda, Ifrah, Valeria, Beatrice, Alicia, Jeanette eller Pernille.

Neida. Jeg gjør ikke det.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Ikke glem Siv! 😂

ÅGE 😆😆😆

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
miagunda skrev (8 minutter siden):

ÅGE 😆😆😆

Nei, nei... Åge er jo selvutnevnt ekspert på alt til enhver tid. Han vil selvfølgelig ikke spørre noen spørsmål...

De tre, herr og fru influensere Berg Eriksen og nå også GS, blir virkelig bare mer og mer patetiske.

• Liker 10
Skrevet
Jaddah123 skrev (7 timer siden):

Tviler på ungene hennes og deres venner ønsker å se ut som CBE. 

Det skal du ikke si for sikkert.

Mange barn har sine foreldre som helter og forbilder. Videre har denne figuren en viss (B)kjendisstatus. Slikt kan virke attraktivt.

Evne til å holde seg tynn,  påfylte lepper, fremheving av rumpe og pupper, mye sminke og poseringer, og diverse "goals" angående utseende, er idealisert der i gården.

Kanskje ikke det å se ut som CBE irl nødvendigvis er ønskelig, men det denne figuren idealiserer, og dermed påvirker/inspirerer til.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Xstrella skrev (15 timer siden):

Dette er jo ikke muskler. Hun spenner kroppen og har sultet seg ned. Dette er bare skralt og trist. To døtre skal leve opp til dette er enda tristere. 

Reverend skrev (11 timer siden):

Jeg tok meg tid til å lysne bildene. Det avslørte en god del.

Ja. Innhula.

• Liker 1
Skrevet
Surikatt skrev (8 timer siden):

Ja, men bare med masse filter, selvfølgelig. 

Filter- en aldrende kvinnes beste venn🙄

Skrevet

Fast føde er omtrent fraværende i feeden der.

Det er shaker, smooties,  yoghurt, grøter og bowl'er.  Repeat.  Evt en pasta med noen halve cherrytomater.  

• Liker 9
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...