Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Influenserkarrieren er så godt som over. Tjener ikke stort. Det er realityshow hun tydeligvis tjener penger på nå. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Justlooking skrev (4 timer siden):

Influenserkarrieren er så godt som over. Tjener ikke stort. Det er realityshow hun tydeligvis tjener penger på nå. 

Ikke mange av de heller nå

• Liker 8
Skrevet
Justlooking skrev (5 timer siden):

De realityshowene gjør henne egentlig ingen tjeneste. Hun er ingen tv-person. Hun framstår til å mistrives med de også, så skjønner ikke hvorfor hun utsetter seg for det.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Sol79 skrev (1 time siden):

De realityshowene gjør henne egentlig ingen tjeneste. Hun er ingen tv-person. Hun framstår til å mistrives med de også, så skjønner ikke hvorfor hun utsetter seg for det.

Ja, hun har jo hele tiden lagt skylden på produksjonen og feil fremstilling av seg selv ihvertfall helt siden hun var med i Skal Vi Danse i 2014

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
Sol79 skrev (2 timer siden):

Og selv når hun faktisk vinner et show, klarer hun ikke å kapitalisere noe på det. DEt eneste som har kommet ut av Camp Kulinaris for hennes del er en elendig podcast. Den kan de ikke tjene stort på. Jeg syns det er rart hun blir invitert med på særlig fler, om hun blir det, for hun er virkelig ingen tv-person, som du skriver, og bringer ingenting til programmene. Rart om det står så dårlig til, er vel flust av c-å.-kjendiser som vil være med på slike betalte programmer.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Det har du rett i. Prøver man å klikke seg inn på "Meld deg på" hopper siden bare opp til toppen hvor det står "Det er for øyeblikket ingen tilgjengelig startdato". https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme

Det er jo veldig villedende reklame. Og nok et lovbrudd fra disse bedriftseierne.

Og det bygger opp under inntrykket mange har hatt i flere år, også når det gjaldt Netfit - at det aldri har vært ment å skulle trene noen, men at det bare er et skalkeskjul og en imagebygger som skal villede potensielle annonsører til å tro at Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksens Treasures AS m.fl. selskaper er aktive og har følgere. 

Man kunne ha håpet på at en av annonsørene som er blitt villedet hadde gått til sak, det hadde fått oppmerksomhet som kanskje kunne punktert dette luftslottet.

Jeg lurer på hva det gjør personlig med influensere som baserer seg på så mye juks, løgner og lovbrudd, som både Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har blitt avslørt å drive med. Det er mange andre influensere som driver på samme måte. Andre kan slite med et såkalt "bedragersyndrom", men i mange av disse tilfellene hos influensere bygger de bevisst egne image og narrativ og bedrifter på bedrag. Jeg tror det er skadelig for de fleste av influenserne som driver forretning på den måten.

Spesiellt at de år etter år later som om de skal starte noe innen treningssunivers, treningsportaler, trene athletes, være yogainstruktør, PT og whatnot. Etterhvert så er det et tydelig mønster i falsk reklame. De selger noe som ikke finnes. Tror ikke det er slik at de tar penger fra noen for timer i et av luftslottene - men indirekte så er det jo "svindel". De later som om de er noe de ikke er - for å se attraktive ut for annonsører og følgere. 

At de tydeligvis ser på dette som meningsfyllt og noe som gir mestring  (som jeg tenker at de må gjøre i og med at de tviholder på denne "jobben" de har) - det virker helt skrudd på meg. 

For noen folk! 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Isild skrev (25 minutter siden):

Spesiellt at de år etter år later som om de skal starte noe innen treningssunivers, treningsportaler, trene athletes, være yogainstruktør, PT og whatnot. Etterhvert så er det et tydelig mønster i falsk reklame. De selger noe som ikke finnes. Tror ikke det er slik at de tar penger fra noen for timer i et av luftslottene - men indirekte så er det jo "svindel". De later som om de er noe de ikke er - for å se attraktive ut for annonsører og følgere. 

At de tydeligvis ser på dette som meningsfyllt og noe som gir mestring  (som jeg tenker at de må gjøre i og med at de tviholder på denne "jobben" de har) - det virker helt skrudd på meg. 

For noen folk! 

Det skjedde et skifte i 2017/2018, når LKE gikk inn i bedriften på heltid. Det nye imaget var en betydelig mer avkledd CBE, og et stadig mer omfattende fokus på trening.

Oppskriftsonsdag, DIY-prosjekter, interiør, antrekk og selskapsplanlegging ble erstatter av struttende silikonpupper, svett rumpe i hotpants og stadig nye luftslott innen treningsportaler, treningsapper og forberedelser til løpekonkurranser som ofte ble avlyst i siste liten.

Innholdet raste i både kvalitet og kvantitet, og det var tydelig at all energi gikk med til 2 daglige treningsøkter hjemme i kjelleren. Det var et skikkelig lykketreff for paret at Instagram var det nye store, hvor man slapp å skrive tekst, hvor flukten av ekte følgere lett kunne erstattes med falske, og hvor retusjeringsmulighetene var uendelige.

Innholdet til CBE bærer preg av at hun bruker mesteparten av "arbeidstiden" sin på å scrolle på TikTok- og Instagramkontoene til 10-20 år yngre influensere, for så å kopiere innholdsproduksjonen sin derfra. Feeden hennes er så kunstig og iscenesatt at den ofte tipper over i det parodiske.

Jeg forstår godt at CBE fremdeles er et yndet satireobjekt for Henrik Troy, selv om hun med sine gjennomsnittlige 300 likes knapt når ham opp til fotbladene. Men Troy bør nok snart vurdere hvor mye han skal sparke nedover 🤔

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Nyttig 9
Gjest Minthia
Skrevet

Det er mulig jeg er tidenes største dobbeltmoralist her nå, men jeg kjenner jeg bare må melde meg helt av her. Det er ikke sikkert jeg er noe bedre, men det blir så mye nedrakking. Jeg har likt diskusjonene rundt influencerrollen og sett (og ser) nødvendigheten av kritikken mot deler av virksomheten. Men jeg kan ikke stå skulder ved skulder med det jeg opplever som drittkasting og personuthenging. Energien her inne bærer preg av at noen bare vil få ut drit. Retter ingen finger mot enkeltpersoner, og er sikkert ikke bedre selv i andres øyne, men hvor er de gode, saklige diskusjonene? 

Caroline Berg Eriksen er den minst interessante personen som finnes! Derfor er det så interessant å se hva som skjer i den bobla, hva mekanismene er, hva de er villige til å gjøre for klikk, å framstå som alt annet enn de ikke er. Økonomien i det, forgjengeligheten, historien som skifter fra innlegg til innlegg. Kontrasten mellom hvordan de framstiller seg selv og hvordan de framstår gjennom andres øyne (og kamera). 

Det er vanskelig å diskutere alt dette uten å bruke navnet. Det er jo til og med navnet på virksomheten. Det er fortsatt mye mystisk i forretningsdriften. Barneeksponering. Mindre og mindre innhold. Og de lever av å selge livet sitt. De skaper faktisk livet sitt om til det livet de lettest kan selge. Sånn ble det skrinne, hjemmekjære persillebladet Caroline, som ikke er interessert i å utfordre seg, slutta med ultraløp etter en tur i fjellet, slutta med gateløp etter en/to turer, slutta med hyrpx etter en gjennomføring og som i flere år bare løp i kjelleren selv med sol og varme ute, en Norsemankandidat. I sin Barbieversjon av verden var hun proteinpulverutvikler i går og Norsemandeltaker i dag. Absurd og artig å se på. 

Så det er så godt som umulig å diskutere virksomheten uten å sneie innom hennes personlige valg, hennes karakter (hun er jo ikke sånn!) og hennes utseende. Hun legger det jo ut for salg og vi kan bare ta fram popcornet.  Men det blir for mye her nå som jeg leser som drittsnakking bak ryggen heller enn diskusjoner på sak. 

Så slakt meg gjerne, jeg har vært her en stund, litt på og av, og har sikkert vært sleivete og ugrei på en dårlig dag. Men her er jeg ferdig nå. Takk for meg! Og takk til alle gode hoder med rene pasninger, morsomme kommentarer, satire og kloke, gjennomtenkte og saklige innlegg. Jeg har lært mye ☺️

Skrevet
Isild skrev (2 timer siden):

For noen folk! 

Hvis Caroline Berg Eriksen ikke har faktiske kunder, eller kun har noen ytterst få, noe mye tilsier er fakta, så er det ren villedende reklame mot deres potensielle annonsører. Treasures AS later da som om de driver et stort treningsunivers, de later da som om de når ut til mange flere enn de faktisk gjør - ren villedende egenreklame, rettet mot annonsører som da betaler for et produkt de i realiteten ikke er i nærheten av å få. Det er like mye lovbrudd som villedende reklame mot privatkunder.

Du minnet meg på at Lars-Kristian Eriksen, helt uten erfaring som personlig trener, skrev på hjemmeside at han rettet seg mot toppidrettsutøvere og at disse så måtte skrive en søknad til Eriksen for at han skulle vurdere om de var motiverte nok til at han ville ha dem som kunder. 

Egoet er enormt, selvinnsikten lik null blant de to voksne influenserne i det Berg Eriksen'ske hjem.

Hvis overfladisk oppmerksomhet er CBEs eneste drivkraft, så er det ikke rart hun fortsetter. Men det er vel mye som tyder på at hun nå krampaktig fortsetter fordi de virkelig trenger penger, som de stadig har fått langt mindre av over flere år nå. Så ubekvem CBE fremstår på tv, så kan jeg ikke forstå at det er oppmerksomheten hun egentlig ønsker, og da er det kanskje ikke særlig annet logisk igjen at det er pengene som gjør at hun tvinger seg til å gjøre disse oppdragene som hun viser så mye motvilje og motstand mot.

• Liker 17
Skrevet
Minthia skrev (1 time siden):

Det er mulig jeg er tidenes største dobbeltmoralist her nå, men jeg kjenner jeg bare må melde meg helt av her. Det er ikke sikkert jeg er noe bedre, men det blir så mye nedrakking. Jeg har likt diskusjonene rundt influencerrollen og sett (og ser) nødvendigheten av kritikken mot deler av virksomheten. Men jeg kan ikke stå skulder ved skulder med det jeg opplever som drittkasting og personuthenging. Energien her inne bærer preg av at noen bare vil få ut drit. Retter ingen finger mot enkeltpersoner, og er sikkert ikke bedre selv i andres øyne, men hvor er de gode, saklige diskusjonene? 

Caroline Berg Eriksen er den minst interessante personen som finnes! Derfor er det så interessant å se hva som skjer i den bobla, hva mekanismene er, hva de er villige til å gjøre for klikk, å framstå som alt annet enn de ikke er. Økonomien i det, forgjengeligheten, historien som skifter fra innlegg til innlegg. Kontrasten mellom hvordan de framstiller seg selv og hvordan de framstår gjennom andres øyne (og kamera). 

Det er vanskelig å diskutere alt dette uten å bruke navnet. Det er jo til og med navnet på virksomheten. Det er fortsatt mye mystisk i forretningsdriften. Barneeksponering. Mindre og mindre innhold. Og de lever av å selge livet sitt. De skaper faktisk livet sitt om til det livet de lettest kan selge. Sånn ble det skrinne, hjemmekjære persillebladet Caroline, som ikke er interessert i å utfordre seg, slutta med ultraløp etter en tur i fjellet, slutta med gateløp etter en/to turer, slutta med hyrpx etter en gjennomføring og som i flere år bare løp i kjelleren selv med sol og varme ute, en Norsemankandidat. I sin Barbieversjon av verden var hun proteinpulverutvikler i går og Norsemandeltaker i dag. Absurd og artig å se på. 

Så det er så godt som umulig å diskutere virksomheten uten å sneie innom hennes personlige valg, hennes karakter (hun er jo ikke sånn!) og hennes utseende. Hun legger det jo ut for salg og vi kan bare ta fram popcornet.  Men det blir for mye her nå som jeg leser som drittsnakking bak ryggen heller enn diskusjoner på sak. 

Så slakt meg gjerne, jeg har vært her en stund, litt på og av, og har sikkert vært sleivete og ugrei på en dårlig dag. Men her er jeg ferdig nå. Takk for meg! Og takk til alle gode hoder med rene pasninger, morsomme kommentarer, satire og kloke, gjennomtenkte og saklige innlegg. Jeg har lært mye ☺️

Har ikke vært innom tråden på flere måneder, så jeg har ikke fått med meg temperaturen her for tiden. Men jeg tenker at CBE.no har spunnet i samme spor i så mange år nå at meste rundt influencerbedriften (både good og bad)  er ferdigsnakket hundrevis av ganger. Det har vært årevis med gode og viktige debatter. Men i og med at det er år ut og år inn med prokokasjoner, løgn, fake og en sinna mann i monitor - så tror jeg debattene blir slappe i strikken etterhvert. De fleste har sagt sitt og gått videre fra å følge med på dem for lengst. 

Det som blir igjen er kanskje latterliggjøringen, irritasjonen og "dritten". Kan faktisk forstå at det har blitt sånn - de har vært ufyselige desverre. 

De er rett og slett has beens som klatrer oppover i masta mens båten synker saaakte. 

Jeg har også lært mye her i tråden. Det var her jeg virkelig fikk opp øynene for hvor tragisk det er å eksponere barna sine. 

• Liker 15
  • Nyttig 8
Skrevet

Angående å skaffe seg en jobb, Influencer-yrket ER en jobb. For de som tar det seriøst, fremstår troverdige, lytter til sitt publikum og kuraterer innholdet sitt med mulighet for samarbeid med annonsører som passer inn i segmentet influenceren har valgt. De er det mange av, de har bare ikke en egen tråd om seg på KG fordi det stort sett ikke er noe å utsette på jobben deres.

Til sammenligning fremviser Berg Eriksen en motvilje mot endring, utvikling og seriøsitet. Hun har skapt et image som "glanset magasin" med serieproduksjon av reklamebilder av seg selv, som over tid havner mer og mer i parodi-hyllen ettersom hun helt tydelig ikke utvikler seg og jobben sin i takt med samfunnet. Hun og mannen har bygget opp en stram fasade etter at de ble tatt med buksa nede begge to i 2015/2016, og har ikke lykkes med noe senere til tross for utallige muligheter. Mener å huske at de ikke var godt likt i bransjen eller var vanskelige å samarbeide med, men kan ikke lenke til det da jeg ikke husker hvor det kommer fra, det er blitt beskrevet i andre tråder tidligere her på KG. Det passer dog med at de har skapt vansker for seg selv innad i bransjen også.

CBE.no har aldri vunnet en Vixen award, men ble tildelt en spesialpris som alles "guilty pleasure" som ikke har blitt utdelt siden. Idag ser jeg på denne prisen som hennes exit fra bransjen, kanskje med en skjult betydning fra bransjen i selve prisen. Omsetningen har falt, seriøse annonsører er det glissent mellom, men Berg Eriksen jobber hardt med å vedlikeholde fasaden, nå uten byrå, og på tross av at kontoene faller mellom alle stoler fordi det tviholdes på et utdatert narrativ, og en treningsfasade med verdier som sannsynligvis ikke tiltrekker betalende kunder.

Dessverre etterlater dette meg med liten tro på at Berg Eriksen er istand til å fungere i en vanlig jobb, når det ser ut til at hun ikke fungerer i sin egen influencer-jobb, med en attidyde der hun fremstiller seg selv som en 16 år gammel mean girl uten toleranse for konstruktiv kritikk, og ellers lever av å utlevere barna.

Podcasten er enda et eksempel på hva Berg Eriksen ikke får til av muligheter, med moden og mer reflektert drahjelp fra Guri. Flere episoder som er over før de begynner er ikke noe å skryte av. Det burde ikke være så vanskelig å forberede hver episode med godt innhold uten fnising og tull. I det hele tatt er det ganske godt gjort å ikke få til å lage en god podcast med plass til annonsører, eller samarbeide med andre podcastere.

For min del har Berg Eriksen med tiden gitt meg et godt glimt av hvem hun er og hvilken funksjonsevne hun har, og på dette grunnlaget ville hun vært en uaktuell kandidat om hun søkte jobb hos meg. På CV'en står det bare tidligere blogger og nå influenser uten reelle prestasjoner å vise til. Det er ikke brukbart i min bransje.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

😴

Skrevet

Hmm…jeg ser følgerantallet plutselig falt med 5000, antall følgere nå er 284.000. Kan det være at falske kontoer er plutselig slettet/deaktivert? 🧐

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
ChickNorris skrev (8 timer siden):

Hmm…jeg ser følgerantallet plutselig falt med 5000, antall følgere nå er 284.000. Kan det være at falske kontoer er plutselig slettet/deaktivert? 🧐

Kollontaj skrev (7 timer siden):

Veldig merkelig. Det har jo pleid å være «motsatt». At følgertallet plutselig øker med et lignende tall etter en lang periode med nedgang. Det er jo ekstremt lite likes på de siste innleggene. Lite givende innhold i disse postene (som vanlig), men skulle likevel ikke tro at det skulle tilsi en slik plutselig masseavfølgelse. Mulig det er en slags type glitch? Eller har de trykket på feil knapp; selg i stedet for kjøp? 🙃(men vet ikke om «selg» er en opsjon).

• Liker 5
Skrevet
ChickNorris skrev (11 timer siden):

Det er som regel grunnen. Meta tar slike rufs jevnlig. Har de i tillegg kjøpt følgere vil det mistede antallet bli ganske høyt da mange av de kjøpte følgerne er falske profiler opprettet av diverse botfabrikker og lignende. 

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

Er vel krisestemning hos dem nå da..

• Liker 9
Skrevet

Gjelsvik har visst også mistet noen tusen følgere sånn helt plutselig...

• Liker 5
Skrevet
Galdame skrev (1 time siden):

Gjelsvik har visst også mistet noen tusen følgere sånn helt plutselig...

Samme med Sara Emilie. Tror ikke det er tilfeldigheter.

• Liker 2
Skrevet

Så flaut å kjøpe følgere. Husker jeg tok en titt innom følgerskaren en gang - det var påfallende mange utenlandske kontoer  - som enten var sexrelaterte og/eller som hadde 0 innlegg og fulgte 7000 kontoer. Ca så kleint og fake som man kan få det. Det er jo så avslørt når det er under 50 likes på innleggene, og kommentarene kommer fra hun hudpleievenninnen og tante `heldige koppen`. Hvorfor dåner ikke de resterende 285 000 følgerne? 

Det blir ca like dumt som om en artist hadde kjøpt seg 5 millioner streams på Spotify, mens det på konsertene kommer 38 stk. 

At annonsører går på dette er jo direkte tragikomisk.

• Liker 16
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...