Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (4 timer siden):

Har vært en trend på TikTok, men alle kan vise frem «tomme» tuber og flasker og hevde de er brukt opp. En ny måte for influencere å prøve å fremstå troverdige på, i stedet for å vise kliss nye produkter. Smart, altså. 😆

Snødronninga skrev (4 timer siden):

Episoden heter "Levervenn, Sytekjerring med skilsmissehund".

Her forklarer hun nøye hva hun ikke var fornøyd med, hun lener seg på tanken om at opplegget ikke var slik hun trodde. Da mener jeg at Caroline var naiv og ikke forberedt på at "alt" kunne skje. Hun kunne også gått aktivt inn for å øve på å være i kaldt vann FØR deltagelsen, det var tydeligvis ikke i hennes tanker i det hele tatt. 

Det er også litt spesielt å fortelle med så mye intensitet (på samme måte som når hun snakka om netthat), hvor feil Jørgine tok da hun kommenterte Caroline sin prestasjon. Jeg er et voksent menneske, hvis du tror jeg har meldt meg på Norseman...jeg VET hva det vil si. Nei du vet ikke helt hva det vil si, når du sutrer over småting, som den slentring-kommentaren. Du kunne bare sagt: jaja, da skal jeg passe på å ikke bruke for lang tid neste gang. I stedet gjøres det et nummer ut av at hun fikk tilsnakk, du må regne med litt tøffe tak og kommentarer på opptak til Norseman. Blir du sur for en kommentar om at du bruker for lang tid, har du ingenting der å gjøre. "Sånn sier man ikke til meg", svarte hun. Allerede der i første episoden, fikk man se "prinsesse" holdningen hennes. 

Å være selvkritisk, virker å være helt fremmed for Caroline Berg Eriksen. Det eneste hun innrømmer i podden, er at hun ikke hadde fortjent billetten fordi hun ikke gjorde som hun skulle. Samtidig er alt annet andre sin skyld. Hele forklaringen er bare provoserende å høre på. 

Innholdet på alle hennes og mannens ulike kanaler fremstiller henne - ufrivillig, antar jeg - som en borskjemt prinsesse-vil-ikke, eller en jeg-er-prinsesse-jeg-vil-ha-vil-ha, som en svært umoden og usikker tenåring som er opptatt av hva som er "in" blant de populære tenåringene.

Men så er det bare det at hun er en godt voksen kvinne som går i sitt 40. år, mor til to barn på full fart mot tenårene. Uten evne til å skape et relevant innhold for de kjøpesterke kvinnene som er i hennes egen alder, de som en gang fulgte henne, mange av dem vet ikke en gang lenger at de følger henne fordi de har glemt henne og ikke kaster bort tid på det innholdsløse "innholdet", som ikke har noe med hva de aller fleste av hennes jevnaldrende er opptatt av. 

Og på den måten blir hun og firmaet hun eier med ektemann Lars-Kristian Eriksen bare mindre og mindre aktuell for annonsører. I hvert fall for annonsører som følger med i tiden, annonsører som har en god standard både hva forretningsetikk og samarbeidspartnere angår. 

Noe trender på tik-tok, nesten 40 årige CBE hopper på og kopierer andre, som hun har gjort i mange år nå, for å produsere eget innhold av god kvalitet, det er tydeligvis mer arbeid enn hva hun og ektemannen gidder . 

De tomme emballasjene går rett inn i det samme - kopi av andres, orker ikke gjøre en ordentlig jobb selv, vil tjene penger på å ikke gjøre noe som helst.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet

Er det varmt i Sarpsborg om dagen? Det ser sånn ut med bilder på story av både mor og barn i korte kjoler og skjørt. Det er ikke sommer enda, det er vår. En ekstra kald vår, i hvert fall flere områder i landet. 

• Liker 5
Skrevet
Escadamango skrev (35 minutter siden):

Er det varmt i Sarpsborg om dagen? Det ser sånn ut med bilder på story av både mor og barn i korte kjoler og skjørt. Det er ikke sommer enda, det er vår. En ekstra kald vår, i hvert fall flere områder i landet. 

Kald vår i Særp også. Men hun er nok så opphengt i årstidene at hun ikke har kreativitet nok til å justere etter været.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ganske tonedøvt å reklamere for produkter fra Israel nå? Tror hun skal være glad for at hun ikke har større rekkevidde i tilfelle 😅 og det viser jo bare at enten så har hun ikke peiling, ellers har hun peiling og gir bæng fordi meningene (og moralen) er til salgs.

Skjønner heller ikke kommentaren fra søsteren. Hva har det med noe som helst å gjøre? 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
Ganymedes skrev (1 time siden):

Det er vel ganske tonedøvt å reklamere for produkter fra Israel nå? Tror hun skal være glad for at hun ikke har større rekkevidde i tilfelle 😅 og det viser jo bare at enten så har hun ikke peiling, ellers har hun peiling og gir bæng fordi meningene (og moralen) er til salgs.

Skjønner heller ikke kommentaren fra søsteren. Hva har det med noe som helst å gjøre? 

Herr og Fru Eriksen er Israelsympatisører. Trodde det var velkjent. 

• Liker 13
Skrevet
Era Vulgaris skrev (8 minutter siden):

Herr og Fru Eriksen er Israelsympatisører. Trodde det var velkjent. 

Nei. Frua har tidligere delt oppslag i storyen fra venninna Ine.

• Liker 1
Skrevet
Stargaze skrev (10 timer siden):

Kald vår i Særp også. Men hun er nok så opphengt i årstidene at hun ikke har kreativitet nok til å justere etter været.

Det har vært sol og relativt varmt i Sarpsborg i mange dager i strekk nå. Selv har jeg gjort hagearbeid i shorts og T-skjorte.. Merkelig kritikk, synes nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ganymedes skrev (1 time siden):

Nei. Frua har tidligere delt oppslag i storyen fra venninna Ine.

Her må du utdype. Hva slags oppslag? LKE er i hvert fall Pro-Israel, og CBE virker ikke til å ha egne politiske meninger. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (25 minutter siden):

Her må du utdype. Hva slags oppslag? LKE er i hvert fall Pro-Israel, og CBE virker ikke til å ha egne politiske meninger. 

Det er en stund siden, men ett av disse mer generiske oppslagene om at det er krigsforbrytelse å drepe uskyldige barn, som hun delte fra Ine Anwar.

Så skriver jeg generisk med vilje fordi alle barn er uskyldige, og det er en ganske trygg story å dele fordi ingen kan si seg uenig i akkurat det budskapet, uansett hva man ellers måtte mene om hvem som dreper hvem. Bl.a. Erling B Haaland fikk kritikk for å dele samme story.

Men poenget er uansett at det er tonedøvt. Hvis hun er pro-israel er reklamen i tillegg provokativ.

(og min nei var til at det ikke er velkjent)

Endret av Ganymedes
  • Liker 5
Skrevet
Pusern3 skrev (På 10.5.2026 den 2.34):

Hun forventet tilpasninger på grunn av vannskrekk. Snevert 

Sarah93 skrev (17 timer siden):

.....

Jeg er ikke fan av CBE på noen måte, teit innhold, men hvis hun har reell vannskrekk og fikk beskjed om at hun skulle få hjelp med dette, men nesten bokstavelig talt ble kastet ut i det, er det i så fall kritikkverdig. Og så vet man aldri hva som er grunnen til at folk er som de er og har de fobiene de har. 

.......

Vet ikke hvor dette med vannskrekk dukket opp, men om hun påberoper seg vannskrekk så er dette flunkende nytt.

Berg Eriksen har i alle år postet (seksualiserte) bilder av seg selv i basseng, badekar, brygge og sjø der hun har hoppet uti vannet, hatt hodet under vann, klatret opp fra vann og basseng, gått opp fra bølgesprutende saltvann, og dytter nesen ned i isbitvann som skjønnhetsremedie hver morgen, etter eget utsagn.

Det blir vanskelig å tro på  eventuell nyoppstått vannskrekk.

• Liker 19
  • Nyttig 14
Skrevet
Ganymedes skrev (2 timer siden):

Det er en stund siden, men ett av disse mer generiske oppslagene om at det er krigsforbrytelse å drepe uskyldige barn, som hun delte fra Ine Anwar.

Så skriver jeg generisk med vilje fordi alle barn er uskyldige, og det er en ganske trygg story å dele fordi ingen kan si seg uenig i akkurat det budskapet, uansett hva man ellers måtte mene om hvem som dreper hvem. Bl.a. Erling B Haaland fikk kritikk for å dele samme story.

Men poenget er uansett at det er tonedøvt. Hvis hun er pro-israel er reklamen i tillegg provokativ.

(og min nei var til at det ikke er velkjent)

Takk for utdypning. 

Til det siste: Det har vært diskutert og dokumentert i denne tråden tidligere at LKE har vært offentlig om sitt pro-Israel standpunkt. Det er lenge siden, så jeg forventer ikke at alle skal ha fått det med seg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
Ganymedes skrev (5 timer siden):

Med dette samarbeidet med Treasures AS' eiere, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, har Moroccan Oil gjort seg skyldig i flere brudd på norsk markedsføringslov.

Reklamen er villedende pga. bruken av norsk flagg som gir inntrykk av at den er "norsk".

Reklamen er ikke merket for retusjert person.

Moroccan Oil = brudd på norsk lov.

Hele reklamen er bare pinlig pga. den heftige filterbruken/retusjeringen, reklamen er dårlig utført og virker lite troverdig. Eksakt det Caroline Berg Eriksen har vært kjent for i mange år nå... pluss alle disse bevisste lovbruddene hun og ektemannen stadig begår gjennom sine ulike influenserfirmaer/-kanaler. 

Caroline Berg Eriksen har flere ganger fått advarsler fra Forbrukertilsynet gjennom mange år, så man vet gjennom det at både hun og ektemann/ medeier Lars-Kristian Eriksen kan lovverket, vet hva som er ulovlig. 

Dermed vet vi også at bedriftseierne CBE og LKE velger å bryte norsk lov helt bevisst.

Og alle annonsører som samarbeider med disse to influenserne, de gjør seg minst like skyldige for de samme lovbruddene.

Moroccan Oil er dermed også ansvarlig for disse lovbruddene som Treasures AS, med sine eiere, har begått.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

At søsteren til Caroline Berg Eriksen går inn og forsøker å "ta" de som opplyser saklig at de ikke vil velge produktet fordi det er fra Israel... det er bare så pinlig for både henne og CBE. 

Jeg anser det som greit å kommentere søsterens deltakelse på nett her, all den tid søsteren til Caroline Berg Eriksen stadig lar CBE utnytte hennes barn som bedriftsinnhold på Treasures AS' bedriftskanaler, søsteren selv har stilt opp i samme forretningskanaler gjennom mange år, og søsteren nå går rett inn og angriper kritikere av søsterens valg av annonsesambarbeidspartnere.

Det er virkelig stusselig med influensere som er villig til å både utnytte barn, bryte norsk lov regelmessig og som samtidig viser slike holdninger som disse gjør.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Ganymedes skrev (7 timer siden):

"Viktigst av alt er å spre lys, kjærlighet og gode tanker❤️"

Yikes.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
plomman skrev (51 minutter siden):

Yikes.

🫣 Pinlig. 

• Liker 8
Skrevet
Reverend skrev (3 timer siden):

Vet ikke hvor dette med vannskrekk dukket opp, men om hun påberoper seg vannskrekk så er dette flunkende nytt.

Berg Eriksen har i alle år postet (seksualiserte) bilder av seg selv i basseng, badekar, brygge og sjø der hun har hoppet uti vannet, hatt hodet under vann, klatret opp fra vann og basseng, gått opp fra bølgesprutende saltvann, og dytter nesen ned i isbitvann som skjønnhetsremedie hver morgen, etter eget utsagn.

Det blir vanskelig å tro på  eventuell nyoppstått vannskrekk.

Hva er greia da, med henne og vann som alle skriver om i forbindelsen med Norseman? 

Skrevet
plomman skrev (2 timer siden):

Yikes.

Spre lys.. med mindre det er å spre oppLYSning selvfølgelig..

• Liker 3
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 timer siden):

Takk for utdypning. 

Til det siste: Det har vært diskutert og dokumentert i denne tråden tidligere at LKE har vært offentlig om sitt pro-Israel standpunkt. Det er lenge siden, så jeg forventer ikke at alle skal ha fått det med seg. 

Det har jeg ikke fått med meg, så takk for at du oppsummerer 🙂

Kun 11 kommentarer, hvor av 2 er fra søsteren på et slikt oppslag sier noe om engasjementsraten og hvor lite relevant hun er.

• Liker 6
Skrevet
Ganymedes skrev (25 minutter siden):

Det har jeg ikke fått med meg, så takk for at du oppsummerer 🙂

Kun 11 kommentarer, hvor av 2 er fra søsteren på et slikt oppslag sier noe om engasjementsraten og hvor lite relevant hun er.

Hun er vel muligens den største « has been» i influenserbransjen. Og hun ser ut til å synes det er helt greit å ikke gjøre noen innsats for å forbedre innholdet hun presenterer 🥱 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...