Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun er utrolig umoden og veldig lett krenket. Skjønner ikke hva hun tenkte på da hun sa ja til dette. Bare pinlig å dele det innlegget, i stedet for bare å innrømme at dette var hun ikke i nærheten av å takle. Skjønner godt om Jørgine fikk henne i vrangstrupen når hun syter over ikke å få god nok tid om morgenen og at hun måtte få drikke opp kaffekoppen sin. 

Det er nok et resultat av at hun surrer rundt i sin egen boble, ikke har noen kollegaer, ledere etc å forholde seg til.

I tillegg tror hun nok at alle andre har like høye tanker om henne, som det hun selv har.. Da blir fallhøyden stor.

Hun burde komme seg ut i en vanlig jobb og forholde seg til både andre mennesker, rutiner og tilbakemeldinger.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Escadamango skrev (12 timer siden):

Hvorfor må hun dele hva hun synes om Jørgine i det hele tatt? Nemlig det hun gjør, uten å si det direkte

Akkurat. Derfor stor sannsynlighet for at hun har sendt inn selv. Bein i nesa 😆😆

Hevner seg som en på ungdomsskolen 😄

Endret av Margit777
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Hvis det er influensere jeg forbinder med bein i nesa, er det ikke Berg Eriksen. Ikke ut fra hva hun deler, hvordan hun fremstår, og alt hun ikke har fått til etter den største muligheten hun hadde men ikke fikk til under pandemien, og som vinner av Camp Kulinaris.

Berg Eriksen har gjennomført  enkle oppdrag gjennom Kontent som nå er avviklet, ikke bygget opp egen merkevare med flere bein å stå på - ikke bare ha i nesa, og trives tydeligvis best med det lille hun kan på repeat: Kroppsfokus, selfier, kaffekopp og mean girl fra videregående uten et byrå i ryggen.

Og et lite oppsving i bruk av veskene fra Adax-samarbeidet sitt.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Laia skrev (22 timer siden):

My bad: mente under 290k! Takk for korreksjonen.

De to statistikksidene jeg følger viser følgende akkurat nå: 

Socialblade.com: 289 986

Notjustanalytics: 289 982

Enig med deg at økningen på pt-siden virker suspekt. Har jo inntrykk av at hele «treningsuniverset» har rent ut i sanden. Finnes det i det hele tatt en signifikant, betalende kundemasse det?

Burde være mulig å søke opp på proff. Hva heter firmaet?

Skrevet

Ikke stor omsetning…

IMG_3046.png

• Liker 2
Skrevet
elisabeth30 skrev (4 timer siden):

Ikke stor omsetning…

IMG_3046.png

Jeg har veldig begrenset kunnskap om bedriftsøkonomi, men hva inngår i denne summen (driftsinntekter)? Er det betalende kunder samt reklameinntekter?

• Liker 2
Skrevet
elisabeth30 skrev (5 timer siden):

Ikke stor omsetning…

IMG_3046.png

Men går FitFemme inn under Netfit, eller går det under Treasures AS eller Get Fit AS?

Det virker jo ikke som om hun kjører alt gjennom boonpage.com?

Adrian Paul virker jo ikke å ha noe som helst med herr og fru Berg Eriksen lenger, selv om han fremdeles eier 25 % av Netfit AS. Han driver vel Optimal Klinikk fremdeles - som forøvrig fremdeles bryter norsk lov på flere måter på forsiden av nettsiden til klinikken: https://www.optimalklinikk.no/

Går man inn på carolinebergeriksen.no og FF, så oppgis det heller ikke organisasjonsnummer, heller ikke når man klikker seg inn på linken der man registrerer seg. Begge deler er også lovbrudd, som diskutert før. I tillegg kommer brudd på markedsføringsloven som vanlig. 

https://caroline-berg-eriksen.boonpage.com/fitfemme

https://www.carolinebergeriksen.no/

Nettsiden Netfit.no eksisterer ikke lenger. Det er tydelig at de forsøker å distansere seg fra de elendige tilbakemeldingene Netfit.no har fått: https://no.trustpilot.com/review/netfit.no

Men da sitter vi igjen med et firma uten nettside, ingen kontaktmuligheter, og likevel tjener de tilsynelatende penger. Hvordan? Lovlig? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

I går kveld så jeg et nytt innlegg på insta, fra samme shoot som innlegget for 6 dager siden. Jeg tenkte, hva er vitsen med et nytt innlegg med nesten helt like bilder? Det fikk nok nesten ingen likes, innleget er uansett fjernet. Står det så dårlig til med kreativiteten hos CBE at det er vanskelig å finne content? Må det være oppstilte antrekksbilder og selfier som hovedinnhold? Nei det må jo ikke være det. 

Caroline sitter fast i et innholdsmønster, som ikke fenger noe særlig. Jeg tror hun er trassig, og ønsker å lage innhold som hun selv liker, til tross for dårlig respons. Det må være mulig å fornye seg, uten at man mister seg selv. Det kan ikke bare være en jålete dame som liker å posere fra venstresiden, det må da være noe mer hun har å komme med. Det er vår! Det er så mye man kan gjøre ute. Skap innhold som er mindre overfladisk og glossy, kom med noe nyttig, skriv lengre tekster (som hun alltid sier hun savner fra bloggtiden), vær en mer ekte og relaterbar influencer. Ha matinnhold som ikke bare er shaker, grøter, posevafler, og snacks. Caroline trenger et innholdsskapermotivasjonskurs. Hvis det er et ord. 

Endret av Snødronninga
skrivefeil
  • Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet
Snødronninga skrev (53 minutter siden):

Det må være mulig å fornye seg, uten at man mister seg selv. Det kan ikke bare være en jålete dame som liker å posere fra venstresiden, det må da være noe mer hun har å komme med. 

Mitt inntrykk er at det er her det har gått så feil.

I mai i år har hun blogget/vært influenser i 17 år. På disse årene har man i realiteten ikke sett noen reell utvikling. 

Andre på samme alder har tatt utdanning, har jobbet i nesten 20 år, har hatt sosiale hobbyer, drevet med frivillig arbeid, tatt andre verv. Og alt dette har de gjort i tillegg til å få familie. Noen har måttet ta seg av nære med sykdom, enten det er en selv, partner, barn, søsken, foreldre, noen har lidd store tap med å miste en eller flere av sine aller nærmeste. Og alt dette har de fleste gjort på mer og mindre gjennomsnitlige lønninger, i jobber som for de fleste krever faste arbeidstider og arbeidsmengde. Noen har hatt turnusordninger som stiller helt andre krav til organisering av hverdagen og av en selv. Noen har en partner som jobber borte store deler av tiden, eller de er aleneforelder og har alt ansvar alene. Mange har tatt videreutdanning. De fleste vil ha fått mer ansvar på jobb pga. mer erfaring og kompetanse, som også er utviklende.

Caroline Berg Eriksen har nesten gått motsatt vei. Hun hadde en gang en blogg som var populær, mest fordi hun var heldig med tidspunktet, men også fordi hun la en del arbeid i tekstene sine. Man kan ha mange meninger om kvaliteten på bloggen, men det er ingen tvil om at hun den gangen la ned en innsats for å skape, for å være kreativ, for å formidle.

Spol frem 17 år, så har hun tatt to minikurs, et mini-pt-kurs, et mini-yoga-kurs. Men begge deler var reklamesamarbeid. Og hva sitter hun igjen med å gjøre nå? Selge seg selv, barna og bikkja på nett. Sminker seg, pynter seg, skifter klær, tar bilder av seg selv, blir tatt bilder av - og det går på konstant gjentakelse, ikke noe faktisk innhold. En gang, da blogginnholdet begynte å bli kritisert fordi det var blitt så overfladisk (enda det selv da var bedre enn det hun nå presterer) forsvarte hun det med at hun bare ville det skulle være lett og delikat innhold. 

Men "innholdet" som nå presenteres er hverken lett eller delikat lenger. Det er tungt og trist fordi ingenting er ekte lenger, minst av alt henne selv. Hun virker å ha hatt klippekort på kosmetiske behandlinger med injeksjoner og andre behandlinger som har endret ansiktet hennes totalt, i så stor grad at hun ikke ligner seg selv lenger. Men selv ikke, trist nok, er ikke bra nok for bedriftseier. For i tillegg bruker hun ekstreme filter, poseringer og "vinklinger" for å endre hele utseendet sitt. Selv om vekta har gått så mye ned (iflg. det hun selv har oppgitt å ha i fettprosent), så blir innholdet bare tyngre, mer deprimerende og mer avkoblet virkeligheten.

Ingenting hun sier eller gjør eller presenterer på sine bedriftskanaler virker ekte. Det er tungt pga. stivhet, tilgjorthet, alle tegn på manglende ansvarsfølelse og ansvarlighet, salg av barn og bikkje og seg selv, alle lovbrudd, og ikke minst det ekstreme fokuset, som nå fremstår som sykelig, på et utseende hun synes å ikke være fornøyd med, selv om hun forsøker å gjøre "innholdet" så "delikat" hun greier, selv om hun forsøker å seksualisere det meste hun gjør.

Som en som liksom skal trene andre har hun ingen troverdighet overhodet, etter årevis med feiltrening og et ekstremt usunt forhold til utseende, kropp og helse, som har gått fra inntrykket ortorektisk forhold til dette, til å bli thinspo og selv også proana. 

Den "utviklingen" som vises på herr og fru forretningseieres bedriftskanaler blir bare tyngre og tyngre. For det er ikke noe delikat med 12-13 år med barneeksponering, lovbrudd og manisk utseende og tynnhetsfokus. Det er tungt og trist, uansett hvor "delikat" hun/de forsøker å sminke "innholdet" til å bli.

Så om det har vært en utvikling, så har det vært til det verre, etter min mening. For det er ingenting som viser at innholdet har utviklet seg i takt med tiden og hva folk ønsker seg i dag. Regnskapstallene har også vist det. CBE har gjentatte ganger fått store muligheter til å vise en utvikling, eller bruke mulighetene til utvikling, som er få andre forunt - deltakelse i diverse tv-produksjoner (dans, sang, bloggere, camp kulinaris, kompani Lauritzen, Norseman-kvalifisering, flere?). Men nei, ingen av dem har hun og mannen greid å videreutvikle til å skape noe faktisk innhold på sine bedriftskanaler. Selv ikke da hun kom inn som outsider og vant CK brukte hun og makker LKE å skape noe varig ut av det. Og det er symptomatisk for hele influenserkarrieren, hun var landets største influenser, men har ikke greid å vise til hverken videreutvikling som influenser eller innhold.

Tilsynelatende felles for alt er en merkverdig liten vilje til å jobbe for å skape og utvikle noe. Netfit.no virker også å være symptomatisk på dette. De jobbet i minst 7 år for å utvikle Netfit sammen med Adrian Paul før de introduserte "treningsappen" med juks og fanteri, hadde tatt andres arbeid og presenterte det som egetprodusert. Ikke rart AP den gangen på sosiale medier hadde kommet med en kommentar at han ikke trodde det kom til å bli stort. Da covid stengte ned landet i 2020 snudde andre seg rundt i en fart og fikk i løpet av uker opp bedre treningshjelpemidler på nett - og mange av dem har vokst seg betydelig større, har videreutviklet sine konsepter, har bidratt betydelig med å motivere andre, har hatt fokus på at mottaker der ute i den virkelige verden skal være fokuspunkt, og disse treningsinfluenserne (de fleste - i motsetning til CBE - med faktisk utdanning innen feltet, i det minste langt mer kursing enn CBE har) har videreutviklet seg og sine produkter også.

CBE har gått fra Netfit.no til det hemmelige FitFemme, hvor fokuset fremdeles er henne selv, hennes utseende, hennes fremstilling av seg selv. Innholdet på pt-kanalen hennes virker som om det er tatt fra andre, det virker bare som kopi av hva andre har gjort langt bedre før henne, og innholdet der også har så stort fokus på henne og at alt skal være "delikat" at hun/de gjør hele så lite troverdig at de fleste har inntrykk av at også dette er et av bedrifseiernes luftslott. For det er lite kompetanse, lite troverdighet, lite helse - men altfor mye CBE i monitor.

Og igjen går det tilsynelatende på manglende vilje til å gjøre faktisk og ærlig arbeid, bruke arbeidsdagene til faktisk arbeid og utvikling. "Utdanning" (dvs. minikurs) har vært mest for syns skyld, på med brillene for å se litt "intellektuell" ut, få betalt for reklamesamarbeidet. Og så poff, så går luften ut av alt, og hun/de er tilbake til sitt "delikate" innhold, som ikke er delikat lenger, men mest av alt falskt, tungt, trist, usunt og tildels sykelig i sitt fokus på utseende, kropp og helse. 

De gjør små endringer, men i prinsipp har innholdet gått bakover. Det er mindre innhold, det er dårligere innhold, det er helsefarlig innhold, det virker uengasjert fra bedriftseiernes side. Og det gir et inntrykk av at bedriftseier mener det er en rett å tjene penger på å kopiere andre, på lovbrudd, barneeksponering og helsefarlig innhold.

Det er ikke rart at de mister følgere når dette er "innholdet" de forsøker å selge. Der andre har liv som de utvikler seg faglig, profesjonelt, får erfaring og kompetanse, følger med på samfunnet og utvikling, tilpasser seg både egen, andres og samfunnets utvikling, der står CBE tilsynelatende ikke bare på stedet hvil og krampaktig tviholder på samme holdninger som da hun var russ. Man utvikler seg lite på den måten - og det er nettopp det innholdet på bedriftskanalene også bærer preg av. 

De er egentlig i en veldig priveligert situasjon. CBE har alle muligheter til å ta seg en jobb, til å studere (noe som gir henne en faktisk utdanning, ta et fagbrev, noe med mer hold i enn bare et tilfeldig sponset minikurs). Men som alle andre, da må hun ut av sine egen komfortsone, hun må lære seg å leve uten konstant behov for oppmerksomhet og tilbakemeldinger over nett. Hvem er Caroline om man tar bort influenseren CBE? Jeg tror Caroline kan ha mye å bidra med. Men da må hun komme seg bort fra rampelyset, for nå er bedriftskanalene mer enn noe annet bare et eksempel på hvor tung og trist utviklingen kan bli når man lever i sin egenskapte influenserboble. Hun er frisk nok og ung nok til å ta et studieforløp som kan gi henne en trygg jobb videre - men da må hun også være villig til å koble seg av influenserbobla og heller bruke arbeidsdagene på å faktisk jobbe for noe, forholde seg til andre, til lover og regler. Det virker ikke som om hun er villig til det, men hun har alle muligheter til det. Jeg tror det hadde gjort bra for psyken også å slutte å selge egne barn som "innhold" for å tjene penger, for det er svært begrenset hvor lenge det nå kan fortsette. 

• Liker 20
  • Nyttig 18
Skrevet
Snødronninga skrev (På 29.4.2026 den 13.05):

I går kveld så jeg et nytt innlegg på insta, fra samme shoot som innlegget for 6 dager siden. Jeg tenkte, hva er vitsen med et nytt innlegg med nesten helt like bilder? Det fikk nok nesten ingen likes, innleget er uansett fjernet. Står det så dårlig til med kreativiteten hos CBE at det er vanskelig å finne content? Må det være oppstilte antrekksbilder og selfier som hovedinnhold? Nei det må jo ikke være det. 

Caroline sitter fast i et innholdsmønster, som ikke fenger noe særlig. Jeg tror hun er trassig, og ønsker å lage innhold som hun selv liker, til tross for dårlig respons. Det må være mulig å fornye seg, uten at man mister seg selv. Det kan ikke bare være en jålete dame som liker å posere fra venstresiden, det må da være noe mer hun har å komme med. Det er vår! Det er så mye man kan gjøre ute. Skap innhold som er mindre overfladisk og glossy, kom med noe nyttig, skriv lengre tekster (som hun alltid sier hun savner fra bloggtiden), vær en mer ekte og relaterbar influencer. Ha matinnhold som ikke bare er shaker, grøter, posevafler, og snacks. Caroline trenger et innholdsskapermotivasjonskurs. Hvis det er et ord. 

Jeg tenker hun og mannen er sine egne største fans. Forestiller  meg at de ( samt foreldre, svigers og tante heldige koppen) sitter og beundrer feeden på Instagram, de synes  det ser  smashing og elegant  ut. Eller at det er klasse over det  ( tenker på at Lassemann sa engang at det var det første han tenkte da han traff Caroline første gang- at den dama har klasse) 

• Liker 22
Skrevet

Bra innlegg av frisk frosk! For oss som har fulgt fruen siden starten er det fascinerende å se hvor mye mere uinteressant, polert og kjeeedelig hun har blitt i årenes løp. Før kunne hun jo glimte til med noe som var interessant å følge med på.

• Liker 12
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Er på alder med henne, og livet mitt har utviklet seg voldsomt på disse årene. Det gjelder de aller fleste jeg kjenner. Vi er nå seniorer på jobb, ledere, overleger, direktører, osv. Tenk det privilegiet hun og mannen har (hatt) å kunne styre egne arbeidstider. De kunne fint tatt utdanning, eller utviklet selskapet sitt til noe stort på disse årene. Det hadde de alle forutsetninger for å gjøre. 

Det tristeste med å fokusere all energi på utseende og fasade er at du er dømt til å feile. Alderen tar oss alle uansett, og hvis du stadig kjemper for å beholde et ungt ytre vil du på et tidspunkt mislykkes. Da bør du ha slått deg til ro med at andre kvaliteter er det som bygger karakter og selvtillit. Ikke hvor pen du er på insta.

Hadde håpet å se henne litt tøffere i Norseman-serien, men dessverre. Mulig det var mer i kulissene der som ikke kommer frem, funky var ikke spesielt grei med henne. Men hun burde jo klart å mentalt forberede seg til en slik serie, fysisk hadde hun bedre forutsetninger enn flere av de andre.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg titter innom bare sporadisk nå, men det har jo vist seg lenge at hun ikke har evnen til å tenke nytt. Det virker som det har stoppet helt opp, og når man samtidig skal ha så kontroll, dette henger sikkert sammen, så blir det jo helt uinteressant. De har hatt vanvittig mange sjanser de ikke har brukt, det er ett eller annet det skorter på. Når man har bygd opp et luftslott over så mange år og luftslottet faller sammen, er det jo ingenting igjen. Jeg har sagt det i mange år, å leve et slikt fasadeliv må være utrolig skadelig for kropp og sjel. Trist. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Jeg var aktiv i denne tråden tidligere, men frua er blitt så lite relevant at det er ikke verdt å diskutere en gang. 🥱 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (1 time siden):

Jeg var aktiv i denne tråden tidligere, men frua er blitt så lite relevant at det er ikke verdt å diskutere en gang. 🥱 

Enig! Gidder ikke "hate-watching" engang 😴 Da er man urelevant da.

• Liker 28
Skrevet
BellaSwan skrev (3 timer siden):

Enig! Gidder ikke "hate-watching" engang 😴 Da er man urelevant da.

Kunne kanskje vært snooze-watching før leggetid, hjelper kanskje på søvnen..

• Liker 4
Gjest Minthia
Skrevet (endret)
MissCoverdale skrev (På 1.5.2026 den 10.01):

Jeg skjønner det heller ikke. Er på alder med henne, og livet mitt har utviklet seg voldsomt på disse årene. Det gjelder de aller fleste jeg kjenner. Vi er nå seniorer på jobb, ledere, overleger, direktører, osv. Tenk det privilegiet hun og mannen har (hatt) å kunne styre egne arbeidstider. De kunne fint tatt utdanning, eller utviklet selskapet sitt til noe stort på disse årene. Det hadde de alle forutsetninger for å gjøre. 

Det tristeste med å fokusere all energi på utseende og fasade er at du er dømt til å feile. Alderen tar oss alle uansett, og hvis du stadig kjemper for å beholde et ungt ytre vil du på et tidspunkt mislykkes. Da bør du ha slått deg til ro med at andre kvaliteter er det som bygger karakter og selvtillit. Ikke hvor pen du er på insta.

Hadde håpet å se henne litt tøffere i Norseman-serien, men dessverre. Mulig det var mer i kulissene der som ikke kommer frem, funky var ikke spesielt grei med henne. Men hun burde jo klart å mentalt forberede seg til en slik serie, fysisk hadde hun bedre forutsetninger enn flere av de andre.

Jeg tror hun fikk en liten reality check med den Norseman-greia.

Det ble ikke sånn hun trodde sier hun og det kommer fram at hun har slitt med det opplegget i etterkant. Hun prøver i den podcasten å skyve problemet over på andre ting, sånn som klippen og at hun hadde gitt beskjed om at hvis det var mye vann så ville hun ikke være med fordi hun har problemer med det. Hun som svømte helt fint og langt i Rjukan-badet i de samme programmene sier at hun forventet at hun skulle få hjelp til å venne seg til å være i vannet før hun ble kasta uti det. De fikk jo det. De starta med å sitte i kaldt vann i noen minutter fordi om de skal klare Norseman så må de venne seg til å være lenge i kaldt vann. Hun hadde ikke det i seg. Som hun heller ikke hadde i seg å hoppe fra ferja. 

Og så den rareste forklaringen sier hun opplegget ikke var Norsemanrelatert eller basert på trening og utholdenhet, men på strikkhopp og adrenalin. Det var jo 100 prosent trenings- og Norsemanrelatert. Det handlet utelukkende om fysisk og mental styrke og utholdenhet. De måtte jo finne ut om deltakerne var motiverte og godt nok rustet til å både klare treningsmengden og det sinnsyke fokuset man må ha for å klare å gjennomføre. Isbadet og de hoppe fra ferja handler jo om motivasjonen og viljen til å pushe seg var sterk nok. 

Etter hvert sier hun også at hun har googla Norseman i etterkant og funnet ut at folk kan jo bli nedkjølte i vannet og hva om kroppen hennes ikke hadde tålt påkjenningen av å være med? En nøkkelsetning i det hele. Sitter igjen med inntrykk av at motivasjonen var å få en billett til Norseman på samme måte yoga- og ptkurset hennes gjorde henne til «yogalærer» og «kostholdsekspert». At hun ikke trenger utdanning eller fagkunnskap for å være «designer». Men denne gangen innrømmer hun helt til slutt at Norseman nok ikke er noe for henne.

Norseman var noe hun skulle få, ikke gjøre. Noe som var kult å skrive i bioen på Insta. Og så fikk hun døra i trynet på vei inn. Det gjør vondt. 

Endret av Minthia
Skrevet

Jeg så den nyeste episoden av svart trøye nå..der man ser fra deltakernes egen trening. Det krever så ufattelig store mengder trening at man egentlig ikke forstår.. aldri om frua hadde mestrer det.

samtidig forteller Fredrik om deltakere som jobber 8-16 og tar all trening etter kl. 21 om kvelden grunnet jobb og barn.

Deltakerne her er vel da ganske frie i sin jobb, samtidig ikke. Folle f.eks har jo flere arbeidsgivere

• Liker 17
  • Nyttig 3
Gjest Minthia
Skrevet
Pasha skrev (2 minutter siden):

Jeg så den nyeste episoden av svart trøye nå..der man ser fra deltakernes egen trening. Det krever så ufattelig store mengder trening at man egentlig ikke forstår.. aldri om frua hadde mestrer det.

samtidig forteller Fredrik om deltakere som jobber 8-16 og tar all trening etter kl. 21 om kvelden grunnet jobb og barn.

Deltakerne her er vel da ganske frie i sin jobb, samtidig ikke. Folle f.eks har jo flere arbeidsgivere

Ja, det er helt vilt. Alle de tre visste hva Norseman er og ville klare det. De har det både i kroppen og hodet. Den mentale styrken de har kunne nok CBE nytt godt av. Synes fortsatt det er synd at hun ikke fikk pusha seg så mye på Kompani. Da hadde hun kanskje fått kjent mer på det der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...