Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
MizzVic skrev (13 timer siden):

Syns hun ser bra ut jeg.

Hun er snart 40, og da skal man selv få velge hva man gjør med kroppen.

Zoomer man inn på ansiktet til folk ute slik, ser man litt av hvert, helt uavhengig av hvem det er.

Hun ser helt vanlig ut. Verken mer eller mindre, spør du meg. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nudeldama skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at Maria virkelig fortjente den billetten, for ei dame! 

Men selv om CBE ikke kunne/ville utfordre seg selv på sine svakheter, så må jeg si jeg er imponert over hennes fysiske nivå. Hvordan hun syklet opp til toppen, og ikke minst hvordan hun startet sist i de trappene og gikk forbi to personer. Hun så knapt andpusten ut da hun kom på toppen, der andre kollapset. 

Hadde hun vært mer villig til å ta tak i seg selv og utfordre seg selv der det er vanskelig, så kunne hun blitt en super kandidat.

Husk at hun droppet etappen før… Da de andre hoppet fra båten og svømte i kaldt vann. Men klart hun har grei kondis- alt annet ville vært rart når man er såpass lett og jogger hver dag. 

• Liker 19
Skrevet

Tenk så flaut for Caroline å tape mot Maria Stavang. Caroline «lever av å trene» 

Pinlig!

• Liker 28
  • Nyttig 6
Gjest Minthia
Skrevet (endret)
Irja skrev (10 minutter siden):

Tenk så flaut for Caroline å tape mot Maria Stavang. Caroline «lever av å trene» 

Pinlig!

Det er tredje gangen CBE taper for Stavang. Først Megahit, så Kompani Lauritsen og så Svart trøye. 

Men når det er sagt, Maria Stavang er jo rå. Hun var i finalen på 71 grader nord også. CBE er ikke i samme klasse i det hele tatt. Det er heller ikke det fleste av oss kan det se ut som. Men vi har ikke trening som jobb heller så..

Endret av Minthia
Skrevet
Minthia skrev (8 minutter siden):

Det er tredje gangen CBE taper for Stavang. Først Megahit, så Kompani Lauritsen og så Svart trøye. 

Men når det er sagt, Maria Stavang er jo rå. Hun var i finalen på 71 grader nord også. CBE er ikke i samme klasse i det hele tatt. Det er heller ikke det fleste av oss kan det se ut som. Men vi har ikke trening som jobb heller så..

Det er noe med det.. Maria sin jobb består absolutt ikke av trening. Caroline trener i ett sett. Det burde stå bedre til enn hos Maria.

Vedlagt bilde er ikke for å gjøre narr av Maria! Det gjør prestasjonen hennes bare enda mer imponerende! Det er ikke lenge siden Maria så slik ut. Hvordan hun ser ut nå, vet jeg ikke. Hun svinger mye i vekt. Regner med hun har trent en god del i det siste, i sine forberedelser til Norseman.

Alt handler selvfølgelig ikke om vekt og trening, men det blir jo tyngre når man har mer å dra på. Psyken til Maria er i en klasse for seg selv 

IMG_5019.jpeg

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Nudeldama skrev (4 timer siden):

Men selv om CBE ikke kunne/ville utfordre seg selv på sine svakheter, så må jeg si jeg er imponert over hennes fysiske nivå. Hvordan hun syklet opp til toppen, og ikke minst hvordan hun startet sist i de trappene og gikk forbi to personer. Hun så knapt andpusten ut da hun kom på toppen, der andre kollapset. 

Hadde hun vært mer villig til å ta tak i seg selv og utfordre seg selv der det er vanskelig, så kunne hun blitt en super kandidat.

CBE bruker mye tid på å jogge og var god på det. Hun klarte å løpe forbi de mer utrente opp trappa, og hun klarte å sykle hele løypa.

Men mentalt så ble CBE fullstendig avkledd. Hun orket ikke å stå i ubehagelige situasjoner, hun klarte ikke å pushe seg selv, og hun nektet plent å gå ut av komfortsonen. CBE falt rett og slett tvers igjennom på det mentale, og det er et mysterium for meg hvorfor hun meldte seg på noe så tøft som Norseman. Også jeg tar meg i å tenke at CBE stjal plassen til en som hadde vært langt mer solid, samtidig så ønsket trolig produksjonen en sta prinsesse-vil-ikke for underholdningen sin del.

Føyer meg inn i rekken her og tar av meg hatten for Stavang som kaster seg ut i strikk mens hun skriker av dødsangst. Herregud for en psyke, og FOR ei dame!

Endret av Rastebenk
  • Liker 20
  • Nyttig 11
Gjest Minthia
Skrevet
Irja skrev (9 minutter siden):

Det er noe med det.. Maria sin jobb består absolutt ikke av trening. Caroline trener i ett sett. Det burde stå bedre til enn hos Maria.

Vedlagt bilde er ikke for å gjøre narr av Maria! Det gjør prestasjonen hennes bare enda mer imponerende! Det er ikke lenge siden Maria så slik ut. Hvordan hun ser ut nå, vet jeg ikke. Hun svinger mye i vekt. Regner med hun har trent en god del i det siste, i sine forberedelser til Norseman.

Alt handler selvfølgelig ikke om vekt og trening, men det blir jo tyngre når man har mer å dra på. Psyken til Maria er i en klasse for seg selv 

IMG_5019.jpeg

Hvorfor bodyshamer du Maria?? 

Stavang er komiker og bruker mye kropp og fysikk i humoren sin. Det er mange innlegg her inne som sammenligner hvordan kropper ser ut uten posering, til og med motsatt posering og de ser gjerne noe sånt ut. Hva har dette med Svart Trøye og Norseman å gjøre? Annet enn å vise at hun har en helt annen psyke enn CBE og kan kødde med kropp, i motsetning til CBE som har en av de mest anstrengte innstillingene til kropp og utseende enn noen. 

Skrevet
Minthia skrev (Akkurat nå):

Hvorfor bodyshamer du Maria?? 

Stavang er komiker og bruker mye kropp og fysikk i humoren sin. Det er mange innlegg her inne som sammenligner hvordan kropper ser ut uten posering, til og med motsatt posering og de ser gjerne noe sånt ut. Hva har dette med Svart Trøye og Norseman å gjøre? Annet enn å vise at hun har en helt annen psyke enn CBE og kan kødde med kropp, i motsetning til CBE som har en av de mest anstrengte innstillingene til kropp og utseende enn noen. 

Jeg bodyshamer ikke Maria! Tvert i mot. Jeg synes det er skikkelig kult at tøffe, sterke Maria kan danke ut Caroline i dette programmet.

At du kan veie mye mer enn noen, men allikevel slå de. Fryder meg. 

Lasse er nok flauere enn Caroline nå. Han som hater folk som veier mer enn 60 kg.

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Gjest Minthia
Skrevet
Irja skrev (7 minutter siden):

Jeg bodyshamer ikke Maria! Tvert i mot. Jeg synes det er skikkelig kult at tøffe, sterke Maria kan danke ut Caroline i dette programmet.

At du kan veie mye mer enn noen, men allikevel slå de. Fryder meg. 

Lasse er nok flauere enn Caroline nå. Han som hater folk som veier mer enn 60 kg.

Tror kanskje jeg forstår en logikk inni der, men det tar ikke bort førsteinntrykket av at hvordan du fokuserer på kroppen hennes og diskuterer vekten hennes.  

Det er et humorbilde og sier ingenting om den fysiske kapabiliteten hun evt besitter. Og det gir ikke mening, fordi man kunne like gjerne ha lagt ut et bilde med MS i oransje beret i en krevende situasjon fra KL, og skrevet at det ikke er noe grunn til å bli flau over å bli gruset av Maria Stavang. 

Vet Eriksens har fettskrekk, men kjipt å fokusere på vekta til Stavang med lettkledd bilde uansett. 

Skrevet (endret)
Minthia skrev (19 minutter siden):

Tror kanskje jeg forstår en logikk inni der, men det tar ikke bort førsteinntrykket av at hvordan du fokuserer på kroppen hennes og diskuterer vekten hennes.  

Det er et humorbilde og sier ingenting om den fysiske kapabiliteten hun evt besitter. Og det gir ikke mening, fordi man kunne like gjerne ha lagt ut et bilde med MS i oransje beret i en krevende situasjon fra KL, og skrevet at det ikke er noe grunn til å bli flau over å bli gruset av Maria Stavang. 

Vet Eriksens har fettskrekk, men kjipt å fokusere på vekta til Stavang med lettkledd bilde uansett. 

Jeg er enig i at det er unødvendig med bikinibilde, men jeg er uenig i at det er bodyshaming. Stavang har en flott kropp og det er utelukkende sunt og forfriskende at hun ikke løfter armene i været, skyter rumpa ut bak, letter på den ene hælen og vrir tærne innover for å få thigh gap. CBE ville heller ha dødd enn å få publisert et bilde med samme (manglende) posering.

Dette bildet av Stavang er tvert imot en maktdemonstrasjon ovenfor CBE hva angår mentalitet og psyke.

Men helt enig i at bikinibildet uansett er unødvendig, selv om kroppen til Stavang åpenbart både er ung og solbrun på bildet. Jeg ville ha tatt Stavang sin kropp og psyke over CBEs kropp og psyke absolutt alle dager i uken.

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Gjest Minthia
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (16 minutter siden):

Jeg er enig i at det er unødvendig med bikinibilde, men jeg er uenig i at det er bodyshaming. Stavang har en flott kropp og det er utelukkende sunt og forfriskende at hun ikke løfter armene i været, skyter rumpa ut bak, letter på den ene hælen og vrir tærne innover for å få thigh gap. CBE ville heller ha dødd enn å få publisert et bilde med samme (manglende) posering.

Dette bildet av Stavang er tvert imot en maktdemonstrasjon ovenfor CBE hva angår mentalitet og psyke.

Men helt enig i at bikinibildet uansett er unødvendig, selv om kroppen til Stavang åpenbart både er ung og solbrun på bildet. Jeg ville ha tatt Stavang sin kropp og psyke over CBEs kropp og psyke absolutt alle dager i uken.

Jeg er enig i den tolkningen. Hadde det blitt lagt fram sånn så hadde jeg nok ikke reagert. Hun har postet bildet selv, så det har en mening for henne at det er offentlig. Hun er veldig god på å overdrive kvinnelig svakhet og usikkerhet til det parodiske.Det er jo bortimot tabu i deler av influencerverdenen. Sånn sett kunne man sidestilt dette mot et av CBEs mest overdrevne ufrivillig parodiske poserings/filterbilder for maks effekt. Så lenge det ikke ble fokusert på at vekt skulle være en negativ egenskap. 

Og det er gøy, men ikke overraskende at en som har en sånn innstilling til kropp og kvinnerollen kommer videre til Norseman, mens en som har en langt snevrere ide om hvordan man kan te seg som kvinne ikke gjør det. 

Endret av Minthia
Skrevet
Minthia skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig i den tolkningen. Hadde det blitt lagt fram sånn så hadde jeg nok ikke reagert. Hun har postet bildet selv, så det har en mening for henne at det er offentlig. Hun er veldig god på å overdrive kvinnelig svakhet og usikkerhet til det parodiske.Det er jo bortimot tabu i deler av influencerverdenen. Sånn sett kunne man sidestilt dette mot et av CBEs mest overdrevne ufrivillig parodiske poserings/filterbilder for maks effekt. Så lenge det ikke ble fokusert på at vekt skulle være en negativ egenskap. 

Og det er gøy, men ikke overraskende at en som har en sånn innstilling til kropp og kvinnerollen kommer videre til Norseman, mens en som har en langt snevrere ide om hvordan man kan te seg som kvinne ikke gjør det. 

Jeg hadde umiddelbart samme tolkning som @Rastebenk, altså ingen bodyshaming. Men jeg er enig i at hvilket som helst bilde av Stavang (som er en sunn og frisk kvinne, og den rake motsetningen til CBE), hadde vært tilstrekkelig (om bilde "trengs"). Så bikinibilde er unødvendig, men når det først vart delt et bikinibilde synes jeg det var et forfriskende herlig bilde av Stavang 😊

• Liker 10
Skrevet
Stargaze skrev (7 timer siden):

«Jeg reagerte kanskje mest på enkelte tolkninger av motivasjon og innsats, som jeg ikke helt kjenner meg igjen i – men det er også en del av premisset når man sier ja til å være med i et slikt program.»

CBEs uttalelse etter å ha røket ut.

Selvfølgelig gjorde hun det. Det var ingen andre enn Caroline (som vi ser i programmet), som klagde så. Nei nei nei, det går ikke, var en gjenganger i episodene. Nektet å hoppe i sjøen, nektet å sitte i vannet, for det var helt uaktuelt. Sur når du får tilsnakk for småting. 

Denne uttalelsen er helt i Carolines ånd, slik man kjenner henne som offentlig person. Det vi ser i Svart trøye er på ingen måte en person som er motivert til å gå i kjelleren for å gjennomføre. Hun gjør en innsats, men ikke på langt nær så mye som de aller fleste. Men selvfølgelig er det ikke hun som gjør noe galt, det er oppfatningen andre har henne, som ikke stemmer. Klassisk! 

• Liker 12
  • Nyttig 18
Skrevet
Nudeldama skrev (6 timer siden):

Nudeldama skrev (6 timer siden):

Ja, Gud forby at man kan si noe positivt om henne.

Når det er sagt så trener hun ikke så mye som du skal ha det til her. Hun har vel en, noen ganger to, økter om dagen. Det er noe helt annet enn at "hverdagene hennes består av trening". 

Hun trener kanskje aller mest av de som var med, har løpt omtrent hver dag i årevis. Så blir du imponert? For all del det må du ha lov til å være. Maria var rett bak henne på sykkel, selv om hun gikk. Da hadde hun gått veldig fort. Caroline har god fysisk form, da er det ikke så imponerende å klare å gå fort i en trapp. Bra gjort, men imponerende? Hvis hun ikke var så andpusten engang, hvorfor ga hun ikke enda mer? 

Det er akkurat det kritikken går mest ut på, at hun ikke var villig til å utfordre seg selv. Innsatsen var halvhjertet, holdningen var til tider så som så. Ikke rart man stusser på hvorfor hun sa ja til deltagelsen. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet
Escadamango skrev (På 14.4.2026 den 18.48):

Fikk sett første episode av svart trøye. Er det mulig å bli så sur for å bli snakket til når hun bruker for lang tid?

Jeg slentrer aldri, det får man faktisk ikke si til meg, fy fader! 

Veldig barnslig oppførsel. Bit det heller i deg og ta i mot kritikk på en fattet måte. En hun 14 år og aldri blitt snakket til før? 

Typisk CBE'sk måte å svare på kritikk for. Husker for noen år siden var det noen som påpekte i kommentarfeltet at kremen på pavlovaen hun bakte et blogginnlegg før 17. mai var så overpiska at den nesten var smør. CBE svarte at hun aldri overpisket krem, for overpisket krem ble hun kvalm av.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har sett på dette - jeg reagerte på at hun ble så furten av kommentaren om å slentre. Hun bekreftet innrykket jeg allerede har av henne - hun er ikke en som leter etter nye utfordringer og hun virker ikke som hun får noe som helst ut av å presse seg selv utover komfortsonen.

Hun har veldig god kondis, det så man jo på alle kondisjonsøvelsene - hun løper jo veldig mye, og det gjorde henne sterk i både syklingen og trappene.

Jeg regner med hun var med for honorarets skyld, jeg er ganske sikker på at hun ikke var interessert i å utfordre problemene hun har med vann og svømming for å være med i Norseman. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Gjest Xstrella
Skrevet

Gratulerer ikke Maria på instagram, hun nevner ikke denne serien med et ord i sine kanaler. Er ikke det rart? Så dårlig taper. Aldri ydmyk og alltid i forsvarsposisjon. Trist.

Skrevet

Noe annet jeg la merke til er hvor naturlig  de andre er i ansiktsuttrykk, væremåte og stemmeleie når de er i gruppen og filmes. CBE virker derimot så unaturlig i alle situasjoner hun filmes av andre.  

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Mener bestemt at cbe fulgte Jørgine på insta for noen dager siden, men ikke nå lenger. Interessant…. De to kan ikke være en god match og så tror jeg ikke Jørgine var imponert over cbe’s innsats

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Escadamango skrev (1 time siden):

Mener bestemt at cbe fulgte Jørgine på insta for noen dager siden, men ikke nå lenger. Interessant…. De to kan ikke være en god match og så tror jeg ikke Jørgine var imponert over cbe’s innsats

Nei de må være en mismatch deluxe! 
🙊

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...