Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syntes hun kom litt bedre frem i siste to episoder men hun har virkelig forsterket inntrykket av hennes diva-nykker.. 

i dette programmet var det lite hjelp å få for å utvikle seg, de skulle bare teste hvem som ville det nok. Helt fair de tre som ble valgt. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elisabeth30 skrev (2 timer siden):

Bare veldig synd at alt vi ser på hennes sosiale medier er filter og retusjeringer. Dette er den ekte Caroline og hun er flott! Hun trenger virkelig ikke bruke filter og «skjule» utseendet sitt!

Hun ser bra ut i hele VG-serien.

Å kommentere utseendet hennes, zoome inn, screenshotte. Syk oppførsel mener jeg.

Kunne hun tatt i mer? Ja.

Kunne hun benyttet denne sjansen til å vise hva hun er god for? Ja. 

Jeg ser en usikker, spiseforstyrret dame, som kanskje hadde blitt friskere uten all denne kritikken.

Overse filterne, og ros heller de mer naturlige bildene, så kanskje hun hadde fått mer glede i å dele det.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

CBE har støtt og stadig fått godord her inne for de naturlige bildene av henne, men disse er gjerne tatt av andre. Kritikken ligger i at en filtrert og svært redigert person vises i sosiale medier, også i reklame. (I tillegg kommer eventuelle injeksjoner og annet disse uteendefokuserte influencerne driver med). Det er kritikkverdig og ren humbug når det reklameres for produkter for hud og diverse som andre faktisk ikke kan få ved å bruke de fremviste produktene. Slik har jo denne influenceren holdt på i alle år. Jeg har alltid uttalt at hun er god nok som hun er, men jeg har ikke følelsen av at CBE bryr seg voldsomt om den synlige og påfallende diskrepansen mellom et naturlig utseende og et filterutseende. 

• Liker 22
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg følger ikke CBE på noen platformer, ikke denne tråden heller, men har jo fått med meg hva som menes om henne. 

Nå har jeg sett henne i både Kompani og Svart trøye, og selv om hun jo helt klart har fysisk kapasitet, så syntes jeg det er merkelig å si ja til denne type programmer når man skal møte "alt" med biiiittelitte motstand. Egentlig er det litt provoserende at hun er med på en konkurranse (som hun vel får betalt for, både direkte og indirekte) om en billett over 7000 mennesker har lyst på, også gjør hun ikke det hun syntes er ubehagelig/skummelt. 

Maria Stavang spyr av redsel og stress når hun skjønner at hun kanskje må hoppe i strikk - men gjør det. Caroline hopper aldri av den fergen en gang - noe som er selve starten på Norseman. Selvsagt fortjener du ikke noe billett, CBE.

• Liker 26
  • Nyttig 13
Skrevet
MizzVic skrev (6 timer siden):

Å kommentere utseendet hennes, zoome inn, screenshotte. Syk oppførsel mener jeg.

Jeg ser en usikker, spiseforstyrret dame, som kanskje hadde blitt friskere uten all denne kritikken.

Overse filterne, og ros heller de mer naturlige bildene, så kanskje hun hadde fått mer glede i å dele det.

Poenget er vel at hun er god nok som hun er, selvom hun er full av botox eller div, så er hun totalt ugjenkjennelig på sine egne bilder. Alltid tungt filter, redigering, blurry bilder osv. DET er kritikken, at hun bør slutte med det. Hun er bra nok «naturlig». Synd hun ikke ser det selv. Hun er 40 år neste år, og da tenker jeg det er greit å slutte å være et dårlig forbilde. 
Flott å ta vare på seg selv, men det er jo bare trist å holde på sånn her. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet

«Jeg reagerte kanskje mest på enkelte tolkninger av motivasjon og innsats, som jeg ikke helt kjenner meg igjen i – men det er også en del av premisset når man sier ja til å være med i et slikt program.»

CBEs uttalelse etter å ha røket ut.

Hun har et helt annet bilde av seg selv som vanlig. 
Det er også på fallende at cbe som bruker dagene på trening taper for feks Stavang. Men Stavang har det i hodet. Hun var rå.

Dette programmet viser også at treningen cbe driver med er pyntedukketrening. Å melde seg på uttak til Norseman og så nekte å hoppe i sjøen er tragikomisk i seg selv. Hvorfor i all verden meldte hun seg på? Pengemangel?

Hun lever i en merkelig boble og oppfører seg som om livet dreier rundt henne. Det er ikke sunt å bruke dagene på å dyrke seg selv, det er helt sikkert.

• Liker 30
  • Nyttig 8
Skrevet
Stargaze skrev (18 minutter siden):

«Jeg reagerte kanskje mest på enkelte tolkninger av motivasjon og innsats, som jeg ikke helt kjenner meg igjen i – men det er også en del av premisset når man sier ja til å være med i et slikt program.»

CBEs uttalelse etter å ha røket ut.

Hun har et helt annet bilde av seg selv som vanlig. 
Det er også på fallende at cbe som bruker dagene på trening taper for feks Stavang. Men Stavang har det i hodet. Hun var rå.

Dette programmet viser også at treningen cbe driver med er pyntedukketrening. Å melde seg på uttak til Norseman og så nekte å hoppe i sjøen er tragikomisk i seg selv. Hvorfor i all verden meldte hun seg på? Pengemangel?

Hun lever i en merkelig boble og oppfører seg som om livet dreier rundt henne. Det er ikke sunt å bruke dagene på å dyrke seg selv, det er helt sikkert.

Hun sier faktisk videre: "Jeg har vært ærlig hele veien på at det er en svakhet hos meg, så der var jeg nok den mest pysete av oss – og det fikk konsekvenser for resultatet til slutt, sier hun. Samtidig understreker hun at hun mener deltagerne som gikk videre er verdige vinnere, og at hun unner dem plassen i Norseman" (kilde: vg.no)

Helt ok uttalelser, som vitner om både litt skuffelse, men samtidig selvinnsikt at det hun ikke kunne eller ville gjennomføre fikk konsekvenser. 

Litt uredelig å kun sitere det man selv mener passer inn i det narrativet man ønsker å vise frem eller skape. Man er ikke så ulik enkelte influencere når man gjør det

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvem melder seg på norseman hvis man er redd for vann🤷‍♀️ Hun er god på å drite seg ut, uten å skjønne det selv. Tipper mange ler av plastikkdama. 

• Liker 19
Skrevet (endret)
Lærke skrev (17 minutter siden):

Hun sier faktisk videre: "Jeg har vært ærlig hele veien på at det er en svakhet hos meg, så der var jeg nok den mest pysete av oss – og det fikk konsekvenser for resultatet til slutt, sier hun. Samtidig understreker hun at hun mener deltagerne som gikk videre er verdige vinnere, og at hun unner dem plassen i Norseman" (kilde: vg.no)

Helt ok uttalelser, som vitner om både litt skuffelse, men samtidig selvinnsikt at det hun ikke kunne eller ville gjennomføre fikk konsekvenser. 

Litt uredelig å kun sitere det man selv mener passer inn i det narrativet man ønsker å vise frem eller skape. Man er ikke så ulik enkelte influencere når man gjør det

Vel. Dette var allerede delt her inne (av meg i går, med unntak av den delen der det fremgår at ho ikke gikk videre, pga ville ikke spoile).

Så det er på ingen måte "uredelig" ikke å inkludere sitater som allerede ligger noen få innlegg unna i tråden. 

Endret av Stjertmeis
  • Liker 13
Skrevet

Jeg er enig i at Maria virkelig fortjente den billetten, for ei dame! 

Men selv om CBE ikke kunne/ville utfordre seg selv på sine svakheter, så må jeg si jeg er imponert over hennes fysiske nivå. Hvordan hun syklet opp til toppen, og ikke minst hvordan hun startet sist i de trappene og gikk forbi to personer. Hun så knapt andpusten ut da hun kom på toppen, der andre kollapset. 

Hadde hun vært mer villig til å ta tak i seg selv og utfordre seg selv der det er vanskelig, så kunne hun blitt en super kandidat.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Lærke skrev (29 minutter siden):

Jeg siterte det som hun reagerte mest på, og som gjør at jeg lurer på hvorfor hun i det hele tatt meldte seg på.

• Liker 12
Skrevet
Nudeldama skrev (8 minutter siden):

Men selv om CBE ikke kunne/ville utfordre seg selv på sine svakheter, så må jeg si jeg er imponert over hennes fysiske nivå. Hvordan hun syklet opp til toppen, og ikke minst hvordan hun startet sist i de trappene og gikk forbi to personer. Hun så knapt andpusten ut da hun kom på toppen, der andre kollapset. 

Hadde hun vært mer villig til å ta tak i seg selv og utfordre seg selv der det er vanskelig, så kunne hun blitt en super kandidat.

Når hverdagee hennes består av trening, hvor folk flest jobber 7-8 timer hver dag, skulle det vel strengt tatt bare mangle.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (40 minutter siden):

Når hverdagee hennes består av trening, hvor folk flest jobber 7-8 timer hver dag, skulle det vel strengt tatt bare mangle.

Ja, Gud forby at man kan si noe positivt om henne.

Når det er sagt så trener hun ikke så mye som du skal ha det til her. Hun har vel en, noen ganger to, økter om dagen. Det er noe helt annet enn at "hverdagene hennes består av trening". 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Minthia
Skrevet
Nudeldama skrev (45 minutter siden):

CBE viste kapasitet på noen av tingene. Men hvis man sammenligner så svømte Maria faktisk dobbelt så langt, ga mer på morgenøkten, kom samtidig opp bakken som CBE, selv om hun ikke trener til vanlig. Det var bare trappa CBE vant på kapasiteten.  I tillegg satt Maria tiden ut i det kalde vannet, hoppet ut fra ferja uten å mukke og gjennomførte strikkhoppet under full angst. Det viser hvor mye som sitter i hodet. Vi så ikke CBE i kjelleren, det kunne hun ha vært om hun ga det hun hadde på hver øvelse. Hun hadde tjent mye på å slippe kontrollen og gi alt. Men det gjorde hun ikke. 

Skrevet
Nudeldama skrev (6 minutter siden):

Når det er sagt så trener hun ikke så mye som du skal ha det til her. Hun har vel en, noen ganger to, økter om dagen. Det er noe helt annet enn at "hverdagene hennes består av trening". 

Å si at "hverdagene består av trening" må ikke bety at ho trener mange timer hver eneste dag. 

Men, om jeg får utfordre deg: hva mener du hverdagene hennes består av, om det ikke er trening/poseringstrening?

• Liker 11
Gjest Xstrella
Skrevet
MizzVic skrev (9 timer siden):

Men hun er jo ikke naturlig i virkeligheten heller. Hvorfor begynte hun med fillers, botox og restylane? Hvorfor la hun inn silikon? Hvorfor er kinn og hake endret? Hvorfor filter på bildene sine når hun har operert og fikset på hele ansiktet sitt? Og all sminken ?? Jeg forstår det ikke. 

Gjest Xstrella
Skrevet

En ting til. Hun har kapasitet til kortere økter, aldri noe langvarig. Norseman tar 9-10 timer. Sykle flere mil og så hel maraton. Frua har ikke deltatt på et halvmaraton en gang. Hun har ikke langvarig kondisjon og ingen har sett hun pushe seg helt i kjelleren ala Stavang. En kommer ikke så langt med poseringstrening. 

Skrevet
Nudeldama skrev (49 minutter siden):

Selv toppidrettsutøvere trener ikke mer en to økter til dagen, altså. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Snødronninga skrev (11 timer siden):

Jeg er så sta, sier hun. Bruk staheten til å bestemme deg for å gjennomføre da.

Dette slo meg også. Det er typisk at idrettsutøvere er sta og derfor skal nå mål, gi alt, få det til. De bruker beskrivelsen av å være sta helt motsatt av Caroline, og det var nesten nytt for meg å bruke det på hennes måte. Jeg trodde et øyeblikk at hun også skulle si at hun er så sta, så derfor vil hun gi det en sjans og trosse barrierer, men hun er så sta, derfor må hun følge tankene som sier at dette går ikke, dette går ikke. 

(Jeg er ikke i tråden for å følge med på en stadig uthenging CBE, men for å se meningene fra Svart Trøye. Den tråden er død, mens her inne kommer alt om serien og de andre deltakerne.)

• Liker 14
Skrevet

Hun bruker begrepet sta foe å beskrive at hun (i norseman-tilfellet) vil gjøre ting på sin måte og ikke følge instruksjonene fra produksjonen. At hennes behov, ve og vel skal komme først.  Sånn oppfatter jeg det etter å ha sett episodene.  Handler ikke om å bestemme seg for å gjennomføre noe vanskelig, og så faktisk gjøre det, selv om det er skummelt, vanskelig og utfordrende!  

Hvem i Norseman sier "nei dette går ikke", og  ber om å få klatre ned fra fergen?   

• Liker 13
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...