Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når yter hun maks egentlig? Hun jobber jo ikke. Har ingenting å rekke. Er den hennes måte å innrømme at hun trener for mye og spiser alt for lite?

• Liker 10
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MiniMjau skrev (4 timer siden):

Kjempereklame for Fitfemme eller hva det nå heter. 

Nettopp. Her har du en influencer som selger dyre treningsprogram, som vil inspirere og påvirke oss. Hun har i årevis dokumentert at hun står opp veldig tidlig, for å trene. I tillegg har hun gjort dette uten å ta hensyn til at hun ofte har underskudd på søvn. Plutselig gikk hun på en smell, som ikke er så rart. Noen ganger må det gå galt før man lærer, og denne lærepengen satt nok langt inne. 

Det kan godt hende fitfemme-programmet er bra, det vet jeg ingenting om. Men det jeg vet, er at det Caroline har påvirket andre med, ikke har vært sunt. Ja det påstår jeg. Alt fra hva slags mat..vent, "mat" hun velger å stappe i seg, til et forskrudd kroppsfokus, at man MÅ trene hele tiden og at søvn blir nedprioritert. Hun forteller ikke oss direkte at man skal kopiere henne livsstil, men det er klart at mange blir påvirket av det hun legger ut og ønsker å være som henne. 

Håper hun har lært noe viktig, og det er fortsatt mye igjen å lære for fruen. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
elisabeth30 skrev (5 timer siden):

Oh the irony! Godt å lese dette svart på hvitt da når hun sier at man ikke skal trene når man er syk og så har gjort det 🙄

IMG_3776.png

IMG_3778.png

Hun kunne like gjerne sagt høyt:

"Gjør som jeg av og til skriver, ikke gjør det jeg har valgt å gjøre i alle år og har gjort så lenge at jeg ble syk av det. Likevel fortsetter jeg å selge dere Fitfemme med helsefarlig innhold... meg selv..."

• Liker 8
Skrevet
Snødronninga skrev (46 minutter siden):

Nettopp. Her har du en influencer som selger dyre treningsprogram, som vil inspirere og påvirke oss. Hun har i årevis dokumentert at hun står opp veldig tidlig, for å trene. I tillegg har hun gjort dette uten å ta hensyn til at hun ofte har underskudd på søvn. Plutselig gikk hun på en smell, som ikke er så rart. Noen ganger må det gå galt før man lærer, og denne lærepengen satt nok langt inne. 

Det kan godt hende fitfemme-programmet er bra, det vet jeg ingenting om. Men det jeg vet, er at det Caroline har påvirket andre med, ikke har vært sunt. Ja det påstår jeg. Alt fra hva slags mat..vent, "mat" hun velger å stappe i seg, til et forskrudd kroppsfokus, at man MÅ trene hele tiden og at søvn blir nedprioritert. Hun forteller ikke oss direkte at man skal kopiere henne livsstil, men det er klart at mange blir påvirket av det hun legger ut og ønsker å være som henne. 

Håper hun har lært noe viktig, og det er fortsatt mye igjen å lære for fruen. 

Jeg er helt enig i at man kan håpe hun har lært noe viktig, men lite tyder på det når man også ser på måten hun presenterte dette såkalt nye erkjennelsen. Selv den er mest av alt preget av nytt filterbruk.

Enda et tydelig tegn på at hun ikke egentlig har lært noe av dette, det er at hun kun har lagt ut disse "innrømmelses-historiene" på carolinebergeriksenno... mens hun ikke har lagt dem ut på hennes pt-konto... som var det eneste virkelig logiske stedet å legge ut dette nye narrativet. Istedenfor kaster hun der ut en post hvor hun slenger rundt seg med div. uttrykk som skaper distanse til potensielle kunder, samtidig som hun viser oss en øvelse som hun ikke greier å utføre riktig selv en gang.

Ingenting - i hvert fall ikke en historie om egen overtrening, egen helsefarlige treningsopplegg og kostholdsregime og anti-fettfokus -  må få sette noen mørke flekker på hennes strengt kontrollerte treningsunivers Fitfemme.

Men hun bruker sin "ferie" på to uker for å høste sympati på sin andre kommersielle konto. 

Ingen ærlighet.

Podkasten gikk dårlig til elendig, den nylige økningen av antall sendinger pr. uke floppet selvfølgelig også, siden de nye fikk enda mindre innhold enn de allerede pinlig dårlige vanlige episodene. Så podkasten måtte de avslutte. 

Istedenfor å stå for det å avslutte den, gjøre det på en ærlig og ryddig måte. Så blir det taushetsdrama med liksomfravær fra sosiale medier (det er jo lagt ut det ene og det andre, om enn mest repriser/varianter av ting som var lagt ut før), med en krokodilletåredryppende historie som fisker etter sympati og kanskje en overskrift fra media om denne nye liksomerkjennelsen som like liksom skal kamuflere det faktum at podkasten ikke var vellykket. 

Med andre ord, ikke noe nytt fra eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen.

For ordens skyld, jeg tviler ikke på at hun har gått på en helsesmell - det har de fleste som har fulgt med på hva hun har gjort siste x antall årene snakket om like lenge. Det var bare et tidsspørsmål om når det ville skje, for vi har sett det samme skje flere ganger før også, hvor hun har kjørt seg selv trenings- og vektmessig ned i kjelleren, trent tross sykdom og så fått veldig hyppig sykdom, som hun også har fortsatt å trene seg gjennom. For det har ikke vært noen rom for unnskyldninger for å hoppe over noen treninger når bedriftseierne begge to har forkynt at det bare er de med disiplin som dem selv som lykkes.

Det som har vært presentert på bedriftseiernes kontoer på sosiale medier har vært systematisk rovdrift på egne kropper, det gir ikke resultater - noe vi også har sett - det gir sykdom og uhelse på alle plan.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

Enda et tydelig tegn på at hun ikke egentlig har lært noe av dette, det er at hun kun har lagt ut disse "innrømmelses-historiene" på carolinebergeriksenno... mens hun ikke har lagt dem ut på hennes pt-konto... som var det eneste virkelig logiske stedet å legge ut dette nye narrativet. Istedenfor kaster hun der ut en post hvor hun slenger rundt seg med div. uttrykk som skaper distanse til potensielle kunder, samtidig som hun viser oss en øvelse som hun ikke greier å utføre riktig selv en gang.

Bare av nysgjerrighet - hva er det hun gjør feil i nedtrekk? Det er ikke en veldig krevende øvelse teknisk, og jeg synes det så helt greit ut. Hun viste en variant for å få mer naturlig rotasjon i skuldrene og større bevegelsesutslag - det kan sikkert ha sine fordeler. Jeg tenkte snarere at her var det litt positivt fokus på skadeforebygging og funksjonell trening, fremfor bare "stor rumpe uten store lår". Angående faguttrykkene ble det litt mye ja - her var LKE på banen. Men prinsippet virker ok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...