Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Spreke CBE.no klarer ikke trene som vanlig etter mye stillesitting i møter og bilkjøring, for det «merkes i kroppen». Ok. Da vet vi det. En vanlig jobbhverdag er nok veldig langt unna. 

:sjokkert: 

Du tuller? 

Må si det er imponerende av oss som kjører til jobb (for min del ca 25 min hver vei), stort sett sitter 8-9 timer på jobb (også mye møter), kjører hjem og allikevel klarer å trene på ettermiddagen/kvelden! :klappe:

• Liker 33
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Doktorgraden
Skrevet (endret)

Hvorfor har hun ikke oppdatert bioen til PT?

Endret av Doktorgraden
Skrivefeil
Skrevet
Minthia skrev (9 timer siden):

Det blir jo litt feige lag når hun slippes ut i en gjeng med TV-personligheter. De er jo på TV fordi de har kameratekke, sjarm som kommer igjennom, byr på noe, seg selv eller annet, engasjerer, underholder. De er vant til å være på TV, bruke kamera og skjønner hva oppdraget er. CBE kan jo bare å ta bilde av seg selv fra en vinkel med unaturlige poseringer og filtre. Kan ikke lyve seg til matlaging heller her - spiller ikke noen rolle hvordan potetpureen ser ut på bilde når den er tørr og seig å spise. Det blir litt som hun hadde vært med i "sko-designmesterskapet", "proteinpulverutviklingsmesterskapet" eller "undertøysdesignmesterskapet". Hun møter virkeligheten og blir avslørt for hvem hun egentlig er, og den må jo være veldig skremmende for en som har jobbet så lenge med å kontrollere sitt eget narrativ og sette seg selv på en pidestall.

Kameratekke handler ikke om festsminke og magetopp. Om CBE hadde sluppet ned skuldrene og sluppet ut magen, gitt faan både i hvordan hun tar seg ut og i å gjøre ting riktig hele tiden, og istedet ledd og engasjert seg og kastet seg ut i ting hadde hun vunnet masse! Tenk på all den energien som kreves på å hele tiden passe på og forsøke å posere og sminke seg fram til Instalooken sin. Istedet ser hun sliten, redd og noen ganger malplassert ut.

Etter hennes virkelighetsforståelse må det jo være uforståelig og bittert at Anne Ma har så mye mer TV-tekke og sjarm enn henne? Det må da gå opp noen lys for henne snart.

Av det lille jeg har sett, syns jeg ikke hun gjør noen dårlig figur. Hun stikker seg ikke ut negativt på noen som helst måte. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (28 minutter siden):

Spreke CBE.no klarer ikke trene som vanlig etter mye stillesitting i møter og bilkjøring, for det «merkes i kroppen». Ok. Da vet vi det. En vanlig jobbhverdag er nok veldig langt unna. 

Nå trener hun jo unormalt ofte da, så skjønner jo at hun ikke klarer det om det skjer mye annet. 

Skrevet
Klink skrev (35 minutter siden):

Nå trener hun jo unormalt ofte da, så skjønner jo at hun ikke klarer det om det skjer mye annet. 

Det merkes i kroppen etter en dag med møter var det som ble kommunisert, dermed klarte CBE ikke det oppsatte programmet. Var ikke mangel på tid. 

• Liker 23
Skrevet
Stargaze skrev (15 timer siden):

Hun hadde aldri overlevd en vanlig 8-16 jobb. De fleste som jobber er ikke ferdig før 16, og mange pendler et stykke. 

Men de slipper i hvert fall å selge både sjela si og ungene sine..

Som selvstendig næringsdrivende, administrerende direktør og en fortid som en av de mest leste bloggerne og et AS med høy omsetning og suksess, er det besynderlig å se hvordan denne tidligere gründeren fremstår så stiv, selvopptatt, humørløs, furten, umoden, og utseendefokusert i et realityshow som fokuserer på mat og samspillet mellom konkurrenter.

Jeg begriper ikke at det er mulig å være så lite opptatt av å fremme sitt eget varemerke på TV for å oppnå interesse og engasjement, og derigjennom blåse liv i selskapet sitt. Det ser ikke ut til at Berg Eriksen trives med noe som helst utenfor husets fire vegger, selv ikke eget utseende. Alt er et ork, selv treningen som hun en gang var så kjent for.

Fasaden slår sprekker, både når det gjelder treningen og nå kokkeleringen. Det er ingen kompetanse å spore lenger, alt var kun et narrativ for å selge annonseplass den gang Treasures AS var attraktiv nok i markedet. Selv gubben går sin egen vei med å opprette egne AS og fokusere på en noe lite reflektert selvutvikling i 40-årskrisen, med surmaget besserwissung på X.

Hvem var egentlig Fotballfrue? Var det managementet, gubben, eller Berg Eriksen selv frem? For det ser ikke ut til at daglig leder får så mye til i regi av seg selv.

• Liker 36
  • Nyttig 10
Skrevet
1 hour ago, Klink said:

Av det lille jeg har sett, syns jeg ikke hun gjør noen dårlig figur. Hun stikker seg ikke ut negativt på noen som helst måte. 

Dagens episode var ikke verst nei. 🙂 Så ut som hun var litt mer avslappet enn tidligere episoder. 

• Liker 2
Skrevet
Kollontaj skrev (20 timer siden):

Knuser iallfall «en myte» igjen; mange trodde CBE var dyktig på kjøkkenet, men hun fremstår ganske så amatøraktig og skrekkslagen. At hun tar kritikk dårlig, visste vel de fleste. 

Podcasten viste at hun ikke var morsom, ikke faktasterk eller samfunns -og nyhetsorientert og med et enkelt vokabular. 

På en annen side (😅) fremgår det tydelig at diskrepansen mellom real life-CBE og personaen CBE er stor, de er totalt ulike utseendemessig. Det er heller ikke noe kritikerne her inne har funnet på at kun ene siden av ansiktet må vises. Der jobbes det kontinuerlig. Alt i alt; der flere kommer godt fra det med sjarm og personlighet feks de andre damene, går influenceren motsatt vei. Unngår nok noen kameraer på det, men resultatet er en tafatt person som ikke fungerer godt i gruppe.

Guro Schanke, derimot, der ser man et menneske som skjønner hva et kamera er til for. Sjarmerende dame! 

Guri ❤️ dobbel så gammel (nesten) som

CBK, men du verden så mye mer sjarmerende og også 

undommelig. Og Guri kan lage mat 👌

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
CityCityBangBang skrev (3 timer siden):

Dagens episode var ikke verst nei. 🙂 Så ut som hun var litt mer avslappet enn tidligere episoder. 

Det må i så fall skyldes løst (og krøllet) hår, magetopper, få sykle med håret løst uten hjelm og få lage makroner på kjøkkenet med løst hår kun, etter hvert, iført et hårbånd (uhygenisk at de får lov til det på et stort kjøkken). For jeg synes det er fullstendig galskap og blir direkte skremt av hvor selvbevisst det går an å være med det håret som støtt blir fikset på, ristet i og dandert og da ikke som nervøs fikling men mht.å se ut på en bestemt måte. Videre det rigide fokuset på ansiktsvinklingen. SoMe er skremmende nok når det gjelder dette, men å se det i fri utfoldelse i sosiale settinger utenfor husets vegger, skremmer meg enda mer. Da har du ekstremt dårlig fungering og burde på ingen måte være en medieprofil. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 26
  • Nyttig 6
Skrevet
Klink skrev (8 timer siden):

En som da er så godt trent bør fint kunne løpe uten at hun merker «møter og bilkjøring i bena».

De fleste av oss har full jobb, med pendling, men klarer fint å trene normalt etterpå. Hun sier at hun ikke klarer alle dragene pga mye tid i bil. Hun har kjørt til/fra Oslo (som tusenvis hver dag), ikke Tromsø.

Har hun så mye trening som du påpeker bør hun klare 8 drag etter en «langtur» til Oslo.

Veldig merkelig bare..at hun tåler så lite

• Liker 35
Skrevet
Klink skrev (9 timer siden):

Hun stikker seg ikke ut i det hele tatt. Men det gjør alle de andre, på hver sin sjarmerende måte. Hun virker stiv, livredd for å ikke se ut som hun selv vil og byr null og niks på seg selv.
Hun glir inn i mengden som en grå mus. Merkelig å ikke benytte anledningen på tv og bidra med litt karisma, selge seg selv og produktet sitt positivt.

Istedet kommer hun til å gli en som en av de deltakerne som ingen husker var med. I motsetning til de andre damene som tør å være seg selv.

De episodene jeg har sett ser hun ut som om hun helst vil være et helt annet sted.

• Liker 28
  • Nyttig 3
Skrevet
Stargaze skrev (56 minutter siden):

En som da er så godt trent bør fint kunne løpe uten at hun merker «møter og bilkjøring i bena».

De fleste av oss har full jobb, med pendling, men klarer fint å trene normalt etterpå. Hun sier at hun ikke klarer alle dragene pga mye tid i bil. Hun har kjørt til/fra Oslo (som tusenvis hver dag), ikke Tromsø.

Har hun så mye trening som du påpeker bør hun klare 8 drag etter en «langtur» til Oslo.

Hvordan skal denne dama kunne inspirere og trene andre? De aller fleste sitter mye i løpet av dagen, mange har lang reisevei og jobber som suger livskiten ut av deg innimellom..? Må tror jeg forsåvidt ikke det skjer at dersom hun sto på dette brevkurset sitt kommer til å trene noen frivillige kunder.. Men..hva tenker hun selv rundt dette? 

• Liker 20
Skrevet
Stargaze skrev (59 minutter siden):

Da skjønner jeg ikke helt hva hun mener.. Merker det i bena? Mange blir stive etter mye stillesitting og har behov for opp å gå litt? 

• Liker 3
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Da skjønner jeg ikke helt hva hun mener.. Merker det i bena? Mange blir stive etter mye stillesitting og har behov for opp å gå litt? 

Ja, absolutt. Men det stopper oss ikke fra å kjøre intervaller eller annen trening når vi kommer hjem. Eller at vi må endre treningen fordi vi har sittet for mye i ro? Virker bare veldig rart av en dame som viser at hun trener så mye.

• Liker 18
Skrevet
Stargaze skrev (11 minutter siden):

Ja, absolutt. Men det stopper oss ikke fra å kjøre intervaller eller annen trening når vi kommer hjem. Eller at vi må endre treningen fordi vi har sittet for mye i ro? Virker bare veldig rart av en dame som viser at hun trener så mye.

Nå så jeg på insta og hun droppet to drag ser jeg. Så hun trente, bare peker ikke/ klarte ikke tonar dragene. Skjønner fremdeles  ikke helt hva hun mener. Hun merker det i kroppen av å sitte stille i bil og blir dårlig på kveldstrening på grunn av det.. 

En annen side av saken er at det er godt hun gir seg hvis kroppen sier stopp. Hun er jo kritisert for å ikke hvile, nå viser hun i alle fall at hun ikke gjennomfører for enhver pris. 

• Liker 4
Gjest issoras
Skrevet
2 hours ago, Stargaze said:

Jeg må endre treningen hvis jeg har vært mye i ro. Jeg merker det kjempegodt på styrketreningen hvis jeg har hatt hjemmekontor en dag i stedetfor på kontoret (som innebærer nesten 2 mil på sykkel), jeg er stivere. Så ikke heeelt utenkelig for meg at det kan merkes på intervall også? 🤷‍♀️🤔 Jeg er helt enig i at det virkelig ikke er en big deal å ha sitti i bil og møter max 8 timer, men kan se at for CBE sin virkelighet er det utenfor normalen og som påvirker kroppen slik hun kjenner den. 

Det er jo heller ingenting unikt ved å jobbe i butikk en dag for eksempel, men jeg kan love deg at vi kontorrotter kjenner det i beina hvis vi plutselig må jobbe stående i fem dager. Man tilpasser seg raskt men det er uvant i begynnelsen. Den erfaringen må jo CBE også få lov til å ha, selv om det er litt banalt. 😅

Gjest Minthia
Skrevet
Klink skrev (16 timer siden):

Stargaze skrev (6 timer siden):

Hun stikker seg ikke ut i det hele tatt. Men det gjør alle de andre, på hver sin sjarmerende måte. Hun virker stiv, livredd for å ikke se ut som hun selv vil og byr null og niks på seg selv.
Hun glir inn i mengden som en grå mus. Merkelig å ikke benytte anledningen på tv og bidra med litt karisma, selge seg selv og produktet sitt positivt.

Istedet kommer hun til å gli en som en av de deltakerne som ingen husker var med. I motsetning til de andre damene som tør å være seg selv.

De episodene jeg har sett ser hun ut som om hun helst vil være et helt annet sted.

Må bare vise til det @Stargaze skriver her. Hun gjør ikke noen figur i det hele tatt, og kommentaren min handler om noen årsaker til hvorfor. På TV handler alt om å vises, skinne, underholde og komme igjennom skjermen. Det gjør ikke CBE på CK i det hele tatt.

Det betyr ikke at hun ikke kunne gjort det om hun hadde sluppet seg mer løs som de andre. Men det har vært gjennomgående i alle TV-program jeg har sett henne i. Ukomfortabel, stiv, redd , sliten og byr på svært lite enn annet en overstylet hårsveis og alt for hard contouring. Det er opp til henne å løsne litt på snippen og ikke ta seg selv så høytidelig.

Skrevet
Klink skrev (6 timer siden):

Kanskje hun ikke spiser nok til å orke

• Liker 11
  • Nyttig 5
Gjest Xstrella
Skrevet (endret)
duskelapp skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun ikke spiser nok til å orke

Bingo. Her ligger hunden begravd. Frua er ikke sterk eller muskuløs. Fasademosjon kaller jeg det. Skal hun bli sterkere og få mer muskler så må hun spise MYE.

Endret av Xstrella

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...