Pusern3 Skrevet 6. juli 2023 #85261 Skrevet 6. juli 2023 Snødronninga skrev (1 time siden): Når inntektene stuper, hvorfor gjør de ikke en vurdering og kanskje finner på noe nytt? Da må de skjønne at det de holder på med ikke fenger? Noe jeg skjønner utrolig godt. Selfier flere ganger om dagen, kaffekopp, løping, trutmunn, mage, mage, mage, kropp. Det kan ikke bare være mange av oss på KG som synes Caroline leverer et repetativt, usunt, uekte og overfladisk innhold. Skal gi deg et godt tips Caroline (og LK)! I stedet for det voldsomme fokus på kropp og utseende, trangen til å se perfekt ut hele tiden. Slapp av, tør å vis deg ut filter, tør å vis deg slik du er, (til og med fra høyresiden 😄) engasjer deg i noe nyttig og del det med følgerne, kommuniser bedre med publikum, vis også det som ikke er perfekt - for ideen om "glanset magasin" gikk ut på dato for mange år siden. Med andre ord, vis oss at du er et vanlig menneske, ikke bare en oppstilt figur som har overfladiske verdier. Kutt også ut barneeksponering, det gjør nemlig ikke dine kanaler "kalde". Det er resten av innholdet ditt som har skylden der. Caroline har alt å vinne på å fremstå mer ekte. Som en person som bryr seg om noe annet enn utseende, kropp, sminke og selfier. (Hvis hun gjør det, da.) Det må til en så stor forandring, at jeg kan ikke si jeg har troen på at det skjer. Tror toget har gått. De greier ikke legge om livene sine på en såpass omfattende måte at folk får respekt for dem. Tror ikke en gang de har evnene til det. 11
Lilly Rose Skrevet 6. juli 2023 #85262 Skrevet 6. juli 2023 Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Kanskje de er kraftig avrundet? Mye skygge, lys og filter fører kanskje til forvirringer. 15 4
Gjest pop up bruker Skrevet 6. juli 2023 #85263 Skrevet 6. juli 2023 Isild skrev (6 timer siden): https://www.tv2.no/underholdning/rekorddarlige-nyheter-for-caroline-berg-eriksen/15874946/ Det må være litt kjipt å bli omtalt som tidligere toppblogger også. Enda mer kjipt å gå i minus 😬 Kan hende det er en logsik forklaring, men mange har jo påpekt i denne tråden at det er få samarbeidspartnere og at de ikke vil endre seg.
Lorieen Skrevet 6. juli 2023 #85264 Skrevet 6. juli 2023 Klappe skrev (3 timer siden): Det er ikke disse fem som har oppfølging, se screenshot av samtale med netfit under. (De begynte å sende meldinger etter jeg spurte når appen blir lansert, for så å blokkere meg fra både netfit og de andre instaene sine) : Dette er jo fullstendig absurd! Jeg dævver! Jeg tror ikke de har en eneste kunde. Alt er juks og fanteri, og den appen kommer aldri til å lanseres. 27 8
~ Ada ~ Skrevet 6. juli 2023 #85265 Skrevet 6. juli 2023 Klappe skrev (3 timer siden): Det er ikke disse fem som har oppfølging, se screenshot av samtale med netfit under. (De begynte å sende meldinger etter jeg spurte når appen blir lansert, for så å blokkere meg fra både netfit og de andre instaene sine) Ja, ja, dårskapen blir da dokumentert her i tråden, i det minste. Som alltid har de noen bisarre sammenligninger. Jeg står fritt til å sanksjonere fordi det kan politiet også gjøre..typ.. 12 2
Ikkenoledig Skrevet 7. juli 2023 #85266 Skrevet 7. juli 2023 Lorieen skrev (7 timer siden): : Dette er jo fullstendig absurd! Jeg dævver! Jeg tror ikke de har en eneste kunde. Alt er juks og fanteri, og den appen kommer aldri til å lanseres. Den er alt lansert. De bruker teknologien til Abel. Det er en online coach app hvor PTene kan legge inn sine egne øvelser, filmer, bilder, oppskrifter og design, logo osv. Er mange PTer som bruker denne. De kan både ha 1-1 kunder og åpne deler av appen for medlemskap som en vanlig app. De sier at de ikke er klar for denne siste funksjonen pga betalingsløsning. Så tenker at de sikkert vil ha flere betalingsmåter enn den Abel tilbyr for de som bare har tilgang til appen, sånt tar et par uker. 7 1
Cezanne Skrevet 7. juli 2023 #85267 Skrevet 7. juli 2023 Noen interessante ting med regnskapet til treasures/netfit: - av kundefordringene er litt over 600k mot netfit as. Netfit har bokført dette beløpet som kortsiktig gjeld og har et tilsvarende beløp ført som immateriell eiendel. Dvs jeg antar netfit har hatt 600k kostnader til utvikling mot eksterne og bokfører dette som eiendel og ikke kostnader fordi selskapet forventer å tjene inn igjen dette beløpet. -Fordringen fra treasures til netfit på 600tnok er usikkert om de vil kunne drive inn (etter min mening) og burde vært klassifisert som langsiktig -netfit har hatt litt inntekter i 2022 (165tnok) og veldig lite kostnader, de betaler ikke lønn foreløpig. -treasures har en annen driftsinntekt på 284tnok, hva er det? Dette kan ofte være salg av driftsmidler eller offentlig tilskudd, men tror ikke de har noe av dette. Mulig dette er relatert til salg av aksjer (burde vært under finans?) -selv om lønnen går opp tar de bare ut 1,2mnok brutto, altså ikke mer enn 600tnok hver. -hva er egentlig varekosten deres 26 6
Cezanne Skrevet 7. juli 2023 #85268 Skrevet 7. juli 2023 Ang det å gå i minus for CBE, så tror ikke jeg det selskapet egentlig har mye reelle driftskostnader utenom lønn til seg selv (og tilhørende lønnskostnader som arbeidsgiveravgift osv) og regnskapsfører. En del det de bokfører som varekostnad er antagelig ting de får nytte av privat også, f.eks hotell og reise ifbm den reklamereisen de nettopp var på (nå spekulerer jeg bare, men de selger jo ingen varer utenom dette). Mulig de bruker konsulenter osv men det tviler jeg på. Så tallene er kanskje ikke så ille som de ser ut vet førsge øyekast. Det er jo en fordel for dem skattemessig å få mest mulig utgifter med på regnskapet. I tillegg har de jo en solid egenkapital enn så lenge. Er mer skeptisk til den fordringen på netfit - med mindre man har veldig tro på det prosjektet ville jeg skrevet den ned til 0. 13 6
Anastacia Skrevet 7. juli 2023 #85269 Skrevet 7. juli 2023 Takk for fin analyse Cezanne. Ett spørsmål du kanskje vet noe om: Hvor i resultatet er fordringen på 600’ til Netfit? Er den en del av de 1,9 i salgsinntekter? Jeg ser det er, som forventet, dårligere resultat for 2022. Jeg synes de skal ha litt kred for at det virker som om de tar hensyn til dette og prøver å redusere kostnadene og faktisk ikke drar på eksotiske feriereiser, selv om jeg er sikker på at det er det de aller helst kunne tenkt seg. Og så må vi huske på at dette er for 2022, så tallene er allerede et halvt år gammelt. 6
Trude.lutt.lutt Skrevet 7. juli 2023 #85270 Skrevet 7. juli 2023 Syk igjen.... skjønner ikke hvorfor.... 15
Kleenex Skrevet 7. juli 2023 #85271 Skrevet 7. juli 2023 Hulderen skrev (11 timer siden): Det er vel ikke lov å utestenge kunder fra å handle? Jo man kan utestenge folk fra å handle, feks på kjøpesenter ved fryktelig dårlig oppførsel og politianmeldelse 6 1
Hulderen Skrevet 7. juli 2023 #85272 Skrevet 7. juli 2023 Kleenex skrev (34 minutter siden): Jo man kan utestenge folk fra å handle, feks på kjøpesenter ved fryktelig dårlig oppførsel og politianmeldelse Men det er jo ikke tilfelle her. De bør være litt forsiktige, for hvis utestengingen kan tolkes som diskriminerende, så kan det være straffbart. Fra Altinn.no «Å nekte noen tilgang til en vare eller tjeneste kan også være straffbart etter straffeloven. Dette gjelder der nektelsen har sammenheng med religion, livssyn, hudfarge, etnisk opprinnelse eller seksuell orientering.» 12 4
Cissacissa Skrevet 7. juli 2023 #85273 Skrevet 7. juli 2023 Må ikke egenkapitalen skrives ned med det negative resultatet? I tillegg kommer de muligens til å måtte ta et tap på de kortsiktige fordringene mot netfit på 600k. De to tingene spiser ganske mye av egenkapitalen. Då hvis utviklingen fortsetter neste år er ikke dette akkurat noen langsiktig og bærekraftig løsning for privatøkonomien til paret. 8
Cezanne Skrevet 7. juli 2023 #85274 Skrevet 7. juli 2023 1 hour ago, Anastacia said: Takk for fin analyse Cezanne. Ett spørsmål du kanskje vet noe om: Hvor i resultatet er fordringen på 600’ til Netfit? Er den en del av de 1,9 i salgsinntekter? Jeg ser det er, som forventet, dårligere resultat for 2022. Jeg synes de skal ha litt kred for at det virker som om de tar hensyn til dette og prøver å redusere kostnadene og faktisk ikke drar på eksotiske feriereiser, selv om jeg er sikker på at det er det de aller helst kunne tenkt seg. Og så må vi huske på at dette er for 2022, så tallene er allerede et halvt år gammelt. Nei, jeg er ganske sikker på at den ikke er i resultatet men er kun et mellomværende med Netfit. Treasures har betalt regninger for Netfit, altså har gitt et lån til dem. Alternativt kan det jo være at treasures har solgt tjenester (type utleie av Caroline og LK) og at de 600 derfor er en del av inntektene til Treasures. Jeg ville kanskje syntes det var litt rart siden han Adrian Paul er ansatt i Netfit men ukke har fått noe godtgjørelse. Men det er jo mulig.. 10
Keaton Skrevet 7. juli 2023 #85275 Skrevet 7. juli 2023 Cezanne skrev (1 time siden): Noen interessante ting med regnskapet til treasures/netfit: - av kundefordringene er litt over 600k mot netfit as. Netfit har bokført dette beløpet som kortsiktig gjeld og har et tilsvarende beløp ført som immateriell eiendel. Dvs jeg antar netfit har hatt 600k kostnader til utvikling mot eksterne og bokfører dette som eiendel og ikke kostnader fordi selskapet forventer å tjene inn igjen dette beløpet. -Fordringen fra treasures til netfit på 600tnok er usikkert om de vil kunne drive inn (etter min mening) og burde vært klassifisert som langsiktig -netfit har hatt litt inntekter i 2022 (165tnok) og veldig lite kostnader, de betaler ikke lønn foreløpig. -treasures har en annen driftsinntekt på 284tnok, hva er det? Dette kan ofte være salg av driftsmidler eller offentlig tilskudd, men tror ikke de har noe av dette. Mulig dette er relatert til salg av aksjer (burde vært under finans?) -selv om lønnen går opp tar de bare ut 1,2mnok brutto, altså ikke mer enn 600tnok hver. -hva er egentlig varekosten deres Tviler på at det er salg av aksjer. https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Under sum annen finansinntekt står det -105 000, det kan være aksjetap? Investeringer i aksjer gikk opp i 2022. 9
Cezanne Skrevet 7. juli 2023 #85276 Skrevet 7. juli 2023 3 minutter siden, Cissacissa said: Må ikke egenkapitalen skrives ned med det negative resultatet? I tillegg kommer de muligens til å måtte ta et tap på de kortsiktige fordringene mot netfit på 600k. De to tingene spiser ganske mye av egenkapitalen. Då hvis utviklingen fortsetter neste år er ikke dette akkurat noen langsiktig og bærekraftig løsning for privatøkonomien til paret. Tapet er allerede ført mot egenkapitalen. Men enig i at de 600 burde skrives ned (både i treasures og netfit). Hvis de hadde hatt revisor er det ikke sikkert de ville gått med på å ha dette i balansen. 11
Cezanne Skrevet 7. juli 2023 #85277 Skrevet 7. juli 2023 2 minutter siden, Kollontaj said: Tviler på at det er salg av aksjer. https://www.proff.no/regnskap/treasures-as/sarpsborg/-/IF43DL80000/ Under sum annen finansinntekt står det -105 000, det kan være aksjetap? Investeringer i aksjer gikk opp i 2022. De har aksjer under både anleggsmidler og omløpsmidler (kortsiktige). De har økt langsiktige aksjer med ca 216tnok og redusert kortsiktige med litt over 500tnok. De har skrevet ned aksjer med 105tnok som du sier pga fall i markedsverdi, men kan også ha realisert noe med gevinst. 7
~ Ada ~ Skrevet 7. juli 2023 #85278 Skrevet 7. juli 2023 Hulderen skrev (39 minutter siden): Men det er jo ikke tilfelle her. De bør være litt forsiktige, for hvis utestengingen kan tolkes som diskriminerende, så kan det være straffbart. Fra Altinn.no «Å nekte noen tilgang til en vare eller tjeneste kan også være straffbart etter straffeloven. Dette gjelder der nektelsen har sammenheng med religion, livssyn, hudfarge, etnisk opprinnelse eller seksuell orientering.» Oppdaget nå ved en tilfeldighet at jeg kun er blokkert tilgang (etter en kommentar i sin tid) til LKEs IG via CBE, men har ellers tilgang via netfit eller om jeg søker direkte. Ikke at den engelsken har vært et savn, dog. 10
vinterskog Skrevet 7. juli 2023 #85279 Skrevet 7. juli 2023 (endret) Jeg er totalt noldus på dette. men, @Cezanne, tolker jeg rett i at verdiene ligger i aksjer hos firmaet? Kan huset være en del av dette? hva betyr egentlig «sum egenkapital og gjeld»? Kundefordring, er det som viser hva de faktisk har fått inn som betaling for reklame etc? https://www.proff.no/regnskap/netfit-as/oslo/helsetjenester/IDN50R406Y3/ netfit har drøyt 600 tusen i immaterielle midler, dvs det som ikke kan tas på, har de vurdert selve netfit til en verdi av dette? Hvem setter prisen? De har jo ikke oppfunnet noen app, patent eller selve logo/begrepet netfit kan da ikke ha dette som reell verdi? Endret 7. juli 2023 av vinterskog 9
Pust Skrevet 7. juli 2023 #85280 Skrevet 7. juli 2023 (endret) Cezanne skrev (21 minutter siden): De har aksjer under både anleggsmidler og omløpsmidler (kortsiktige). De har økt langsiktige aksjer med ca 216tnok og redusert kortsiktige med litt over 500tnok. De har skrevet ned aksjer med 105tnok som du sier pga fall i markedsverdi, men kan også ha realisert noe med gevinst. Dette er sikkert et dumt spørsmål, men angående aksjer og Treasures; Er det virkelige firmaet som har investert i aksjer? Ettersom det kommer opp i firmaregnskapet, mener jeg. Det er kanskje vanlig at man bruker overskudd fra et AS til å investere videre i noe eksternt - i stedet for å investere i selve selskapet? Er det firmaet eller eierne som eier hus og bil? Privatpersonene bak firmaet kan kanskje ha inntekter og verdier som ikke skal med i regnskapet for Treasures AS? Endret 7. juli 2023 av Pust 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå