Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Klappe skrev (44 minutter siden):

Det er ikke disse fem som har oppfølging, se screenshot av samtale med netfit under. (De begynte å sende meldinger etter jeg spurte når appen blir lansert, for så å blokkere meg fra både netfit og de andre instaene sine) 

BEA1E54B-90FE-4C26-A5A6-86D0D8BC7440.png

49FAD27A-65C0-4E2D-A560-B6DA541C13D1.png

Det viser jo bare at de er like hele gjengen der. Uprofesjonelle til fingerspissene...

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snødronninga skrev (25 minutter siden):

Når inntektene stuper, hvorfor gjør de ikke en vurdering og kanskje finner på noe nytt? Da må de skjønne at det de holder på med ikke fenger? Noe jeg skjønner utrolig godt. Selfier flere ganger om dagen, kaffekopp, løping, trutmunn, mage, mage, mage, kropp. Det kan ikke bare være mange av oss på KG som synes Caroline leverer et repetativt, usunt, uekte og overfladisk innhold. 

Skal gi deg et godt tips Caroline (og LK)! I stedet for det voldsomme fokus på kropp og utseende, trangen til å se perfekt ut hele tiden. Slapp av, tør å vis deg ut filter, tør å vis deg slik du er, (til og med fra høyresiden 😄) engasjer deg i noe nyttig og del det med følgerne, kommuniser bedre med publikum, vis også det som ikke er perfekt - for ideen om "glanset magasin" gikk ut på dato for mange år siden. Med andre ord, vis oss at du er et vanlig menneske, ikke bare en oppstilt figur som har overfladiske verdier. Kutt også ut barneeksponering, det gjør nemlig ikke dine kanaler "kalde". Det er resten av innholdet ditt som har skylden der. 

Caroline har alt å vinne på å fremstå mer ekte. Som en person som bryr seg om noe annet enn utseende, kropp, sminke og selfier. Det må til en så stor forandring, at jeg kan ikke si jeg har troen på at det skjer. 

Gode råd! Men jeg greier ikke å forstå hva hun skal presentere fremover. Interiør og klær fungerer ikke lenger, trening/helse/kosthold mangler de kompetanse på, skal de droppe barneeksponering (som bør være det første de slutter med!), så har hun selv sagt at innholdet blir "kaldt og upersonlig". Og med det sa hun også ganske direkte at hun/de selv ikke lenger greier å produsere innhold på bedriftskanalene som er bra nok. Yoga er hun altfor dårlig på til at hun bør late som om hun er lærer i. Hage liker hun ikke.

Med tanke på det hun/de har hatt av innhold siden bloggen startet så forstår jeg ikke lenger hva disse kan presentere som skal gå an å leve av økonomisk? Vi så jo i podkasten at det ikke er noe CBE brenner for, ikke noe med substans hun ønsker å formidle (bortsett fra å opprettholde narrativet om at det er andre og KG som ødelegger for henne/dem). Det virker så tomt, at jeg tror det beste de kan gjøre for seg selv er å stikke fingeren i jorda og innse at de må finne noe helt annet å gjøre, at de ikke lenger egner seg som influencere og påvirkere.

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

De vil jo tydeligvis ikke ha kunder heller. Så mye som de trener så er de de lateste influenserne som finnes av gamle toppbloggere i Norge. Ser ikke ut som de har krefter lengre enn å trene sin svake trente kropp. 

• Liker 22
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

Hvem leser blogger lengre..?

Ingen

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (15 minutter siden):

Det er vel ikke lov å utestenge kunder fra å handle?

Butikkeiere kan nekte enkeltpersoner å komme inn for å handle hos dem. Vet også at noen er blitt utestengt fra handlesentre etter gjentatte tyverier.

Men i de tilfellene det gjøres er det jo når disse enkeltpersonene har begått kriminelle handlinger, eller forsøk på det, gjentatte ganger, uten bedring.

Men å blokkere og utestenge potensielle kunder fordi de har trykket "liker" på en IG-konto som parodierer influencere... det er ikke en gang i nærheten av normalitet. Det er så avvikende holdninger og oppførsel fra bedriftseiernes side at det nesten er vanskelig å forstå at det blir gjort. Inntrykket de gir på den måten er jo at de ikke kan stå for det de selv holder på med og det produktet de selger, at de ikke tåler kritikk eller kritiske spørsmål. Og tåler man ikke kritiske spørsmål og spørsmål i det hele tatt (eks. når blir appen lansert), da avslører man jo bare egen manglende seriøsitet, manglende profesjonalitet, og at man ikke er trygg nok på eget produkt eller egen kompetanse til å svare saklig og informerende. Er man trygg på det man kan og det man gjør og det produktet man selger, da er det ingen sak å svare på en slik måte at selv kritiske spørsmål kan bli snudd til noe positivt. Det krever selvfølgelig at man vet hva man gjør og at produktet/tjenesten man selger er bra.

Når man holder på slik LKE, CBE og nå også Netfit.no holder på, da har man egentlig sørget for at man selv har tapt før man har begynt. For de vise seg som ikke troverdige, ikke til å stole på, ikke stabile leverandører.

• Liker 34
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Hulderen said:

Det er fullt lovlig.

Ser at @Frisk Froskhar svart ganske utfyllende over her.

Endret av Xan
  • Liker 2
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Min tanke da jeg leste dette var at kanskje disse fem er de "onlinebrukerne som har oppfølging" (eller hvem de sa appen er lansert for)?

Det kan jo forklare en god del, da disse ikke betaler, men da i prinsipp egentlig fungerer som prøvekaniner.

Hva fakta er, det aner jeg ikke, var bare første som slo meg. For det er jo unektelig veldig merkelig at appen ikke fungerer for betalende kunder, men fungerer for de kundene som har personlig oppfølging. Da sitter jeg igjen med at de som har slik oppfølging ikke betaler, eller at de betaler på en helt annen måte. Ikke logisk kommunikasjon av bedriften, i hvert fall.

Det hadde vært så mye enklere om firmaet kunne opptrådt profesjonelt, seriøst og kommunisert tydelig.

Men problemet var anslått rettet opp i like om hjørnet og appen ville i sin helhet da være klar innen juni mnd 2023, syv år etter fødselen..

• Liker 9
Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Er det bare meg som er dum eller er det andre som heller ikke forstår  hva «å supersette Triceps Extension eller Overhead Lateral Raise) er for noe?? ( fra Netfit IG)  

Jeg forstår jo at det sikkert vises på videoer…men jeg blir bare skremt bort av slike setninger. 

Hvilken kundegruppe er de ute etter å nå? 

658D2011-0975-4765-A51E-EEB320287F11.png

4C953E54-A1EE-404B-B285-E41D70832D1B.jpeg

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Korsihalsen skrev (30 minutter siden):

De vil jo tydeligvis ikke ha kunder heller. Så mye som de trener så er de de lateste influenserne som finnes av gamle toppbloggere i Norge. Ser ikke ut som de har krefter lengre enn å trene sin svake trente kropp. 

Det virker som om CBE og LKE bestemt mener at de er overmennesker fordi de trener og er slanke. Det godt voksne paret tillegger åpenbart disse to tingene en helt ekstrem verdi, en verdi som til og med trumfer deltakelse i arbeidslivet og trumfer en bedrift som gjør det dårligere og dårligere. Inntektene stuper, men to daglige treningsøkter, klinikkbesøk, frisør og neglepleie sløyfes definitivt ikke for å prøve å få skuta på rett kjøl igjen :klo:  Ser de virkelig ikke hvordan andre klarer å være slanke og trente i tillegg til å ha et velfungerende og vellykket arbeidsliv? Dette er virkelig alt annet enn unormalt i dagens samfunn...

Men ja, man skjønner jo bedre piratkopierte vesker/slippers, 40-årsdager som forbigås i stillhet og billige, nattlige charterfly til granka. All energi går med til trening, kaloritelling og trolling på nett.

Endret av Rastebenk
  • Liker 38
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Lilly Rose skrev (6 timer siden):

Det er ikke mye fortjeneste i å se på seg selv i speilet på offentlige toaletter, posere seg i alle slags retninger og trene dagen lang.

Det er jo bare patetisk at en kvinne som nærmer seg 40 bruker tiden sin på det. At hun holder ut uten å ha noe mer mening og innhold i livet sitt 

Endret av Pusern3
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Influensere som Jørgine «Funkygine» Vasstrand, Iselin Guttormsen og Caroline Berg Eriksen er alle profiler som har valgt å dele bilder og videoer av egne barn på sine sosiale medie-kontoer. Flere har tidligere vært synlige i debatten om hvorvidt dette skal være greit, men ingen har ennå svart på våre henvendelser i denne saken.

Avslutningsvis kommer Mia Landsem med en oppfordring til alle influensere:

– Gå inn i deg selv, bruk ti sekunder av livet ditt på å sende meg en melding på Instagram eller annet sted for å se hvordan barn og unges tilsynelatende uskyldige bilder og info misbrukes på det groveste.

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/sjokkert-over-foreldre-og-influensere-det-er-helt-sykt/15857282/

• Liker 29
  • Nyttig 11
Skrevet
~ Ada ~ skrev (28 minutter siden):

Men problemet var anslått rettet opp i like om hjørnet og appen ville i sin helhet da være klar innen juni mnd 2023, syv år etter fødselen..

"Rett rundt hjørnet", "snart" osv. har tydeligvis ganske andre definisjoner hos disse bedriftseierne enn hos folk flest ;)

• Liker 16
Skrevet
Isola2 skrev (4 timer siden):

Hvem leser blogger lengre..?

Håper virkelig ikke hun starter å blogge igjen. Blir isåfall et patetisk forsøk på å få skuta på rett kjøl igjen. Det tror jeg ikke er mulig. 
både tids uaktuelt og folk kjenner en helt annen CBE enn når hun blogget. Tror den hun nå er ikke fenger slik den forrige utgaven av CBE gjorde 

• Liker 7
Skrevet
vinterskog skrev (4 timer siden):

Mange som kan mer om dette, men gjetter at utgiftene har økt mye da de får mindre og mindre spons. Det de før kunne ta via bedriften må nå betales med lønn, som det også skattes på.

forklarer hvorfor de billigste flyavgangene ble brukt til grand canaria nå.

Typen ferie de hadde i glansdagene og nå er i hver sin ende av skalaen. 

• Liker 4
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Jo det er lov, men ikke så ofte det skjer 

• Liker 1
Skrevet
Pusern3 skrev (19 minutter siden):

Det er jo bare patetisk at en kvinne som nærmer seg 40 bruker tiden sin på det. At hun holder ut uke å ha noe mer mening og innhold i livet sitt 

Jeg tror ikke CBE har mer å komme med enn kropp og selvdigging. 

• Liker 11
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 minutter siden):

"Rett rundt hjørnet", "snart" osv. har tydeligvis ganske andre definisjoner hos disse bedriftseierne enn hos folk flest ;)

Jeg lurer på hvilke hjørner CBE/LKE har for de kommer seg jo aldri rundt hjørnet 🙈 

• Liker 7
Skrevet
Klappe skrev (1 time siden):

Det er ikke disse fem som har oppfølging, se screenshot av samtale med netfit under. (De begynte å sende meldinger etter jeg spurte når appen blir lansert, for så å blokkere meg fra både netfit og de andre instaene sine) 

BEA1E54B-90FE-4C26-A5A6-86D0D8BC7440.png

49FAD27A-65C0-4E2D-A560-B6DA541C13D1.png

Herrrrregud sier jeg 🥹

• Liker 6
Skrevet
Lilly Rose skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på hvilke hjørner CBE/LKE har for de kommer seg jo aldri rundt hjørnet 🙈 

Kanskje de er kraftig avrundet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...