Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
EmilieH skrev (7 timer siden):

Se hvordan hun spenner hendene for å få vist frem  senene i håndleddet 😞

Altså, senene i håndleddet mitt vises så godt uten at jeg spenner hendene og jeg er sikkert 20 kg tyngre enn henne… 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Christiane_W skrev (1 time siden):

Hun la ut denne videoen i morges, med caption:

(Skjermopptak fra Instagram)

Har en følelse av at det vil komme mye reklame for hotellet fremover. I går kveld (mens de ventet på flyet?) ble det lagt ut en reel av mat på hotellet, en "food appreciation post" var det vel. Coachen blir nok travelt opptatt med å jobbe på data mellom treningsøktene de neste dagene.

Lars Kristian Eriksen jobber på data med å slette kommentarer og blokkere folk. 

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Måne, admin. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
K_mb skrev (19 minutter siden):

Enig i det, og forstår hva du mener. Som sagt tidligere, kontoen skulle vært lukket og låst, kan ikke se noe positivt denne bedriften har å bidra med. Tror de fleste er enige om at vi ikke bør gi folk vi ikke kjenner diagnoser, men at kontoer som tjener penger på og som lever av å påvirke andre kan gi skade til andre mennesker med sitt innhold. Derfor er det av og til vanskelig å finne den hårfine balansen mellom hva som er greit å diskutere og hva som ikke er greit å diskutere.

Det er ganske greit å finne balansen hvis man fokuserer på CBE.no sin kommunikasjon, bruk av virkemidler, og potensielle innvirkning på følgere - dvs på alt som følger av at CBE.no er en SoMe-kanal, ikke en person.

I det øyeblikket man i stedet fokuserer på personen bak IG-kontoen, og begynner å spekulere i personlige motiver, psykologisere, og diagnostisere, så avsporer man etter min mening debatten. Det som gjør CBE.no verdt å diskutere er ringvirkningene innleggene til influenceren kan ha på følgere og evt på medielandskapet mer generelt, ikke hvordan innleggene kan tenkes å kaste lys over hennes egne eventuelle helseproblemer. Sistnevnte tilhører privatlivet, og er veldig uinteressant for offentligheten.

Endret av Aricia
  • Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Det er ganske greit å finne balansen hvis man fokuserer på CBE.no sin kommunikasjon, bruk av virkemidler, og potensielle innvirkning på følgere - dvs på alt som følger av at CBE.no er en SoMe-kanal, ikke en person.

I det øyeblikket man i stedet fokuserer på personen bak IG-kontoen, og begynner å spekulere i personlige motiver, psykologisere, og diagnostisere, så avsporer man etter min mening debatten. Det som gjør CBE.no verdt å diskutere er ringvirkningene innleggene til influenceren kan ha på følgere og evt på medielandskapet mer generelt, ikke hvordan innleggene kan tenkes å kaste lys over hennes egne eventuelle helseproblemer. Sistnevnte tilhører privatlivet, og er veldig uinteressant for offentligheten.

Jeg kan absolutt forstå at enkelte finner det vanskelig å finne balansen når det er et ekstremt fokus på dette mennesket og hennes utseende som er i front for denne bedriften. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
K_mb skrev (11 minutter siden):

Jeg kan absolutt forstå at enkelte finner det vanskelig å finne balansen når det er et ekstremt fokus på dette mennesket og hennes utseende som er i front for denne bedriften. 

Jeg mener det er et valg, rett og slett.

• Liker 5
Gjest IreneV
Skrevet
K_mb skrev (7 minutter siden):

Måtte google denne kvinnen nå, og jeg ser at bildene de deler av seg selv på egen konto overhode ikke stemmer med virkeligheten. På bilder andre har tatt av henne ser hun  ut som en normalvektig, men operert kvinne  på 37 år.  Så nå skjønner jeg bedre hva mange mener, og at vi bare heller bensin på bålet ved å si at hun ser anorektisk ut. Vel, vel. Man lærer så lenge man lever.

Men man må i alle fall kunne si at slik kontoen deres fremstår, så har den et enormt skadepotensiale. Og den burde rammes av et regelverk. Jeg lever stadig i håpet om at det vil komme.

Skrevet (endret)
IreneV skrev (22 minutter siden):

Måtte google denne kvinnen nå, og jeg ser at bildene de deler av seg selv på egen konto overhode ikke stemmer med virkeligheten. På bilder andre har tatt av henne ser hun  ut som en normalvektig, men operert kvinne  på 37 år.  Så nå skjønner jeg bedre hva mange mener, og at vi bare heller bensin på bålet ved å si at hun ser anorektisk ut. Vel, vel. Man lærer så lenge man lever.

Men man må i alle fall kunne si at slik kontoen deres fremstår, så har den et enormt skadepotensiale. Og den burde rammes av et regelverk. Jeg lever stadig i håpet om at det vil komme.

Jeg har ikke sagt at hun har anoreksi, men at hun fremstiller en anorektisk kropp/thinspo som kan trigge andre. At de har et svært spesielt forhold til kropp og utseende er vanskelig å benekte.  Vi vet at de redigerer og vinkler henne til å se ut så tynn som mulig, og at kroppsfokuset er ekstremt. Jeg har også gitt paret/bedriften cred de gangene de har lagt ut normale/sunne bilder (hvis jeg kan si det sånn) av henne eller begge to. 

Endret av K_mb
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Gjest IreneV
Skrevet (endret)
K_mb skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at hun har anoreksi, men at hun fremstiller en anorektisk kropp/thinspo som kan trigge andre. At de har et svært spesielt forhold til kropp og utseende er vanskelig å benekte.  Vi vet at de redigerer og vinkler henne til å se ut så tynn som mulig, og at kroppsfokuset er ekstremt. Jeg har også gitt paret/bedriften cred de gangene de har lagt ut normale/sunne bilder (hvis jeg kan si det sånn) av henne eller seg selv. 

Helt enig med deg jeg. Det er tragisk at voksne folk, med barn, kan å ha en bedrift, som pusher ut denne typen bilder og påvirkning.  Men lite vi får gjort, annet enn å melde fra om regelbrudd, og sende mail til politikere og journalister som måtte bry seg.  Jeg har et håp om at slike influencere vil rammes av et regelverk som gjør det umulig å fortsette på denne måten. Skremmende og hensynsløs atferd.

Endret av IreneV
Skrevet
Lilly Rose skrev (4 timer siden):

Kontoen er vel fremdeles stengt så denne reklamen er ikke nyttig for hotellet. 

Klarer ikke å dy meg.. den teknikken. Hun stopper i øvelsen for å dytte rumpen opp? Håper det er redigering og ikke teknikken, for å si det sånn. Å dra på tur med hun der for å trene yoga hadde jeg aldri gjort.

• Liker 16
  • Nyttig 6
Gjest Xstrella
Skrevet
123Frustrert skrev (28 minutter siden):

Klarer ikke å dy meg.. den teknikken. Hun stopper i øvelsen for å dytte rumpen opp? Håper det er redigering og ikke teknikken, for å si det sånn. Å dra på tur med hun der for å trene yoga hadde jeg aldri gjort.

Enig igjen. Hun kan ikke yoga. Man skal ha drevet aktivt med yoga i mange år før man skal kalle seg yogaekspert. Kjenner jeg blir så forbannet på influencere som tar et kurs her og der og kaller seg profesjonell. Slik Sandra Lyng holder på også. Tar 5000 kr for et coachingkurs i psykisk helse. Det er et hån mot de som sitter 6 år på skole og blir psykolog. Eller trener i mange år som Vibeke Klemetsen som kan yoga. Jeg blir faktisk rasende over at de får holde på slik! 😡

Skrevet

For en helt horribel yoga? Hun fullfører jo ikke en eneste bevegelse. Greit nok å være nybegynner i ting, men da kan man jammen ikke kalle seg yogalærer heller. Hadde følt meg rundlurt om jeg skulle hatt henne som yogainstruktør. 

Veldig zen å praktisere yoga hvor all tankekraft kretser rundt det å se bra ut🙄 

• Liker 37
  • Nyttig 11
Gjest Xstrella
Skrevet
hippyskippy skrev (Akkurat nå):

For en helt horribel yoga? Hun fullfører jo ikke en eneste bevegelse. Greit nok å være nybegynner i ting, men da kan man jammen ikke kalle seg yogalærer heller. Hadde følt meg rundlurt om jeg skulle hatt henne som yogainstruktør. 

Veldig zen å praktisere yoga hvor all tankekraft kretser rundt det å se bra ut🙄 

Hun er så på viddene at hun bør langskjems. Yoga er IKKE å se deilig og tynn ut. Det er ikke pinnestiv posering eller en strekk i sexy positur, eller rumpa ut i kom og ta meg bakfra vinkel. Jeg må mute hele dama snart før jeg får høyt blodtrykk. 😔

Gjest Doktorgraden
Skrevet

Dette er et hån mot alle som driver med yoga, eller skal begynne. Jeg rødmer nesten når jeg ser disse postene. Så flaut! Kommer til å avfølge nå, og holde meg unna her. De er ikke verdt min tid og energi. Energityver og skamløse fakes som ikke bidrar med noe godt. Takk for meg og all ære til dere som orker å sende inn rettmessige klager! De er farlige og mørke, blir bare verre og verre denne «bedriften». 

Skrevet
Kollontaj skrev (9 timer siden):

Ble det vist noe yoga fra yogainstruktøren denne ferien? Kunne gitt potensielle kunder til treningsferien et innblikk, i det minste.  

Ja, helt utrolig at de overhode ikke kombinerer noe av det de skal by på under treningsreisen med dette oppholdet de nå har avsluttet. Etter min mening burde de mye heller prioritert å reise dit hvor treningsreisen skal være og presentert både hotell, ulike treningsforslag og stedet dette skal være. Ville vært inspirerende og informativt. Men det måtte de vel betalt selv….

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Xstrella skrev (1 time siden):

Enig igjen. Hun kan ikke yoga. Man skal ha drevet aktivt med yoga i mange år før man skal kalle seg yogaekspert. Kjenner jeg blir så forbannet på influencere som tar et kurs her og der og kaller seg profesjonell. Slik Sandra Lyng holder på også. Tar 5000 kr for et coachingkurs i psykisk helse. Det er et hån mot de som sitter 6 år på skole og blir psykolog. Eller trener i mange år som Vibeke Klemetsen som kan yoga. Jeg blir faktisk rasende over at de får holde på slik! 😡

Jeg kjenner ei som driver eget yogastudio og som har praktisert yoga i 10 år +. Hun sier at hvem som helst kan lære seg yoga, men at det tar tid å tilegne seg all kunnskap som trengs for å videreføre øvelsene på en korrekt måte. Et kurs på 4 mndr er ikke nok til å kalle seg lærer. Absolutt en hån mot de som går all in og som har brukt tid og krefter på å drive med yoga, og for deretter å ta skrittet med å videreføre sin kunnskap til andre. CBE er en amatør og nybegynner, men har funnet yoga som en fin mulighet til lettjente penger og å sette kroppen i nok et fokus til tross for at øvelsene hun gjør ikke er riktig, det viktigste er hvordan kroppen kan fremheves til å være flottest mulig etter CBE.no-standard. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
K_mb skrev (8 timer siden):

Jeg skjønte hva du mente altså. Det er jo det som er så tragisk, for innholdet som legges ut innehar et ekstremt fokus på utseende og kropp, hvor det redigeres til et sykelig ideal. I tillegg til "tvangstrening" hvor det skal løpes og trenes uansett hva. Innimellom her dukker det også opp barn til alles åsyn. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene ei er heller naturlig. Overfladisk, platt og meningsløst. Enten hun skal spise en is eller youghurt så er det kroppen/magen som er objektet, uansett hvor mye det benektes.  En farlig konto som burde vært lukket og låst, men dessverre som noen andre skrev så er det ikke et regelverk på dette og man kan lett poste farlig innhold så lenge man lever i en løgn og benekter at innholdet er usunt. Dette drar da inn penger?? Forstå det den som kan.

Helt enig. Innholdet er fælt, farlig og har særdeles dårlig påvirkning 

på mange - og særlig unge er jeg redd. Vi kan håpe at CBE og gubben snart er for gamle til å påvirke de yngste i det minste; de er jo mest sårbare og påvirkelige. 

• Liker 9
Skrevet
Pusern3 skrev (11 minutter siden):

Vi kan håpe at CBE og gubben snart er for gamle til å påvirke de yngste i det minste; de er jo mest sårbare og påvirkelige. 

Jeg tviler sterkt på at de er i en posisjon nå til å påvirke yngre, for de yngre har vel knapt nok hørt om CBE 😛

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Xstrella skrev (2 timer siden):

Sandra Lyng har i det minste 100% mer erfaring med psykiske lidelser og tøff fortid enn Klemetsen og Berg. Betyr vel litt det og. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...