Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva identifiserbare ikke-samtykkekompetente barn tenker eller ikke har ingenting i noen offentlig diskusjon å gjøre, og er et soleklart brudd på forumsreglene.

Endret av Aricia
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Måne, admin. 

Skrevet
skruf skrev (2 timer siden):

Synes det er direkte trist å lese at mor selv skriver at minstejenta begynner å telle ned dagene til hjemreise allerede når de kommer frem. For våre sine barn så var sommeren sin kretatur årets happening og de hadde nedtelling til avreise. Ikke bare pga leking i basseng og på strand, men som de selv sa; de elsket at vi alle sammen var sammen. 1-2 uker uten vanlig hverdag med skole, lekser, vi voksne på jobb, null tidsklemme og stress. Få være oppe senere, sitte på balkongen å spille yatzy om kveldene…

Men jeg forstår at en sånn ferie som CBE og LKE er på nå må være drittkjedelig for to små. Hvis dette er et voksenhotell der de har gitt unntak for CBE og LKE for at barna skal være med, så er det ingen barn å leke med der, og heller ikke bamseklubb eller noe annet tilrettelagt for barn. Garantert ikke barnebasseng heller. Kan ikke huske å ha sett noen bilder fra stranda, og ut i fra bildene fra hotellet så ser det ut til at hotellet ligger langt oppi høyden og langt unna havet.

En dag så publiserte de bilder med barna litt etter 10.30 der CBE skrev at de var på «breakfasthuntinh»….en småbarnsfamilie som er i syden og på vei til supermarkedet for å kjøpe inn til frokost 10.35! Da er det jo formiddag, og de fleste småbarnsfamilier i syden er ved basseng eller stranda på det tidspunktet, og det nærmer seg lunsjtid. Men her kommer foreldrenes behov for å løpe først. Først den ene mens den andre passer på barna, også bytter de på. Deretter må det dusjes og ordnes. Og de små sitter å venter på å få komme seg ut. Ikke noe rart at yngste teller ned dagene til hjemreise. Det må rett og slett være kjedelig fot barn på en sånn tur

Jeg er ikke noen tilhenger av typiske turistplasser med bamseklubb og full pakke, men det var kjekkest fir barna da de var små, ergo så ble det sånne turer. Barna vokser jo til, og man får mer enn nok tid til å prioritere voksenhoteller og egeninteresser 

Mitt barn er også sånn og det handler absolutt ikke om at vi ikke har lagt opp ferier som passer hen. Hen er veldig hjemmekjær og velger å være hjemme 9 av 10 ganger dersom hen får bestemme. Noen barn trives best i kjente omgivelser og med sine vanlige rutiner, så det trenger absolutt ikke å ha noe med opplegget deres å gjøre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (2 timer siden):

Mye man kan kritisere de for, men her har du misforstått totalt, hele greia med nedtellingen er omvendt. Altså at hun "gruer seg til hjemreise" og derfor har hatt nedtelling siden de kom frem. CBE skriver også at hun hadde det på samme måte når hun var liten. 

Det vi kan kritisere dog, er det latterlige speilbilde CBE har lagt ut hvor hun suger inn magen alt hun kan så ribbein vises og det knapt ser ut som shortsen er borti magen. 

Når CBE også skriver at hun dessverre også gjorde det samme som barn så tolker jeg det ikke sånn som du tolker det.

Dessverre er et negativt ladet ord, og når det barn, eller CBE selv som barn, dessverre begynner å telle ned til hjemturen så tolker jeg det som at de gleder seg til å komme hjem. Ergo nyter de ikke turen

Jeg har aldri hørt så små barn som har koll på hvor mange dager der er igjen til hjemreise. Tvert i mot så har jeg heller hørt; «hvor mange dager er det til vi skal hjem?? Bare fire??? Åhh…jeg har ikke lyst hjem enda!!»

Cbe formulerte seg som at yngste teller ned til hun skal hjem og ser frem til det.

Synes du det virker som en barnevennlig ferie å være unntaket av barn på et voksenhotell som ligger langt unna stranden, som mest sannsynlig ikke har barnebasseng (siden det er et hotell for voksne så er det kke noe vits med barnebasseng), der de er på vei for å kjøpe inn til frokost i 10.30-tida pga foreldrene har løpt hver sin daglige mil om morgenen (dokumentert på insta hver løpetur)? 

Du kan uansett ikke påstå at jeg har misforstått da jeg tolket teksten til CBE sånn som jeg leste den. Du har tolket det på en annen måte ut i fra hvordan du tolket det hun skrev, men Jeg påstår ikke hardnakket at du har misforstått.

Kanskje har jeg rett, kanskje har du rett. Du tror det du tror, og jeg tror det jeg tror.

(men anbefaler CBE å kutte ut ord som dessverre i sammenheng med at et barn begynner å telle ned dager til hjemreise ved ankomst hvis hun ønsker å formulere det positivt)

• Liker 34
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

Hva identifiserbare ikke-samtykkekompetente barn tenker eller ikke har ingenting i noen offentlig diskusjon å gjøre, og er et soleklart brudd på forumsreglene.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
skruf skrev (4 minutter siden):

Når CBE også skriver at hun dessverre også gjorde det samme som barn så tolker jeg det ikke sånn som du tolker det.

Dessverre er et negativt ladet ord, og når det barn, eller CBE selv som barn, dessverre begynner å telle ned til hjemturen så tolker jeg det som at de gleder seg til å komme hjem. Ergo nyter de ikke turen

Jeg har aldri hørt så små barn som har koll på hvor mange dager der er igjen til hjemreise. Tvert i mot så har jeg heller hørt; «hvor mange dager er det til vi skal hjem?? Bare fire??? Åhh…jeg har ikke lyst hjem enda!!»

Cbe formulerte seg som at yngste teller ned til hun skal hjem og ser frem til det.

Synes du det virker som en barnevennlig ferie å være unntaket av barn på et voksenhotell som ligger langt unna stranden, som mest sannsynlig ikke har barnebasseng (siden det er et hotell for voksne så er det kke noe vits med barnebasseng), der de er på vei for å kjøpe inn til frokost i 10.30-tida pga foreldrene har løpt hver sin daglige mil om morgenen (dokumentert på insta hver løpetur)? 

Du kan uansett ikke påstå at jeg har misforstått da jeg tolket teksten til CBE sånn som jeg leste den. Du har tolket det på en annen måte ut i fra hvordan du tolket det hun skrev, men Jeg påstår ikke hardnakket at du har misforstått.

Kanskje har jeg rett, kanskje har du rett. Du tror det du tror, og jeg tror det jeg tror.

(men anbefaler CBE å kutte ut ord som dessverre i sammenheng med at et barn begynner å telle ned dager til hjemreise ved ankomst hvis hun ønsker å formulere det positivt)

Hun skrev det i sammenheng med at dagene gikk så fort og at det snart var klart for hjemreise allerede (les: trist, hun nyter granca så mye). Så kom referansen om minste avkom som hadde telt dagene til hjemreise fra de kom dit nesten, noe hun også gjorde når hun var liten (og så slang hun på noen smiley-varianter).

Tror du virkelig at CBE, slik du kjenner henne, ville skrevet noe negativt om deres ferieturer, eller at avkommet mistrives på ferie med far og mor? Damen som skjønnmaler absolutt alt og alltid skal fremstille alt perfekt. Det hadde vært tidenes karakterbrist, finnes ikke sjans i havet at hun ville skrevet noe sånt. Hakket dårlig formulert, ja absolutt, men finnes ikke tvil om hva hun mente.

• Liker 10
Skrevet

Synes det er mer merkelig å prioritere shopping halv tre om natten med to barn på slep. Og med flyskrekk i 5  timer bruker man bli ekstra sliten. 

det mest spennende fra hele reisen var altså ny parfyme på tax free hjemme på gardemoen, klokken halv tre på natten. Kul ferie. 

• Liker 35
Skrevet
Minnie Mus skrev (12 timer siden):

Fy søren, dette er nesten et grotesk eksempel på thinspo :( Noen må stoppe disse folka snart, før de gjør mer skade på allerede sårbare mennesker :( 

Ja, hadde det enda vært ei på maks 20. Trist hva hun sender videre til døtrene.

• Liker 14
Skrevet (endret)
Anonym90059005 skrev (11 timer siden):

Mye man kan kritisere de for, men her har du misforstått totalt, hele greia med nedtellingen er omvendt. Altså at hun "gruer seg til hjemreise" og derfor har hatt nedtelling siden de kom frem. CBE skriver også at hun hadde det på samme måte når hun var liten. 

Det vi kan kritisere dog, er det latterlige speilbilde CBE har lagt ut hvor hun suger inn magen alt hun kan så ribbein vises og det knapt ser ut som shortsen er borti magen. 

Hvordan vet du at hele greia er omvendt?

Uansett, for en som lever av å dele og skrive om livet sitt, så uttrykker hun seg da utrolig dårlig…

Endret av Stargaze
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (12 timer siden):

Kan aldri få nok av sin egen mage og kropp. Dette var rett og slett et skremmende bilde, jeg ville satset på mer hvile og næring, og mindre trening. 

Bilde fra cbe instastory, ikke mulig å linke. 

IMG_6949.jpeg

Dette er det verste jeg har sett fra den kanten. Hun er mor til to jenter. Jeg grøsser. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Skrevet

Nytt svar fra Apollo. De har hvertfall ledig 17 plasser til treningsreisa.

• Liker 15
  • Nyttig 20
Skrevet
Minnie Mus skrev (13 timer siden):

Fy søren, dette er nesten et grotesk eksempel på thinspo :( Noen må stoppe disse folka snart, før de gjør mer skade på allerede sårbare mennesker :( 

Grusomt faktisk. Skal dette være et forbilde? For hvem egentlig?

• Liker 8
Skrevet
Pusern3 skrev (47 minutter siden):

Grusomt faktisk. Skal dette være et forbilde? For hvem egentlig?

For mennesker som sliter med spsiseforstyrrelser, mennesker med dårlig selvbilde, sårbare mennesker som hun kan trigge. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir fint når de barna blir store nok til å ha sosiale medier og ser hvordan moren holder på. Litt av et forbilde 🥲

• Liker 19
Skrevet
vinterskog skrev (13 timer siden):

Vanskelig tolke hva andre og barn tenker. Men telle ned til hjemreise fordi man ikke vil hjem, er da merklig. Aldri hørt om før. 

Men trenger ikke bety barn kjeder seg, men ikke unormalt med barn som trives best i egen seng, uten at det er noe rart. 

Hun burde vel rent generelt ikke ha nevnt at datteren sa dette. Uansett hva datteren egentlig mente, er ikke det informasjon CBE skal dele. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 timer siden):

Henrik Troy er på ballen om dagen. Ingen adresserer og oppsummerer bransjen så kort og godt som han. Hvorfor si det med tusen ord...

Kilde: Henrik Troys IG-konto

IMG_20230704_231411.png

🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 5
Skrevet
Pusern3 skrev (2 minutter siden):

Hun burde vel rent generelt ikke ha nevnt at datteren sa dette. Uansett hva datteren egentlig mente, er ikke det informasjon CBE skal dele. 

Enig. Å dele tanker og følelser til ikke-samtykkekompetente barn er langt over streken, og minst like ille som å legge ut bilder og videoer av de.

• Liker 24
  • Nyttig 1
Gjest IreneV
Skrevet
hippyskippy skrev (13 minutter siden):

Blir fint når de barna blir store nok til å ha sosiale medier og ser hvordan moren holder på. Litt av et forbilde 🥲

Der har skaden skjedd for lengst. Barn av influencere som eksponeres på nett vet hva som gir klikk, likes og share, og har sett sine foreldre styret livet sitt etter det fra start. Familiens identitet styres av hva som selger best. Om ti år vil forskningen være på plass, først da kan vi fastslå skadeomfanget. 

Skrevet
K_mb skrev (2 minutter siden):

Enig. Å dele tanker og følelser til ikke-samtykkekompetente barn er langt over streken, og minst like ille som å legge ut bilder og videoer av de.

Slik informasjon er litt søtt å dele ned nærmeste familie men absolutt ikke noe å dele offentlig. Basta!

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...