Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (50 minutter siden):

Apollo har gode grunner til å svare diffust. Å oppgi antallet påmeldte til tilfeldige som spør, er de ikke forpliktet til, og noe de sikkert unngår å gjøre av forretningsmessige hensyn. Jeg synes det er ganske tåpelig og litt flaut at noen faktisk spør om dette kun for å bitche om det i denne tråden. Det gjør debatten useriøs og legger den på et nivå jeg skulle ønske den ikke var på, fordi jeg ønsker å diskutere virksomheten CBE og co driver med på et mer overordnet plan. Nå blir det bare å skulle ta CBE på at hun ikke er poppis, og det synes jeg ikke er greit.

Jeg synes hele reklameopplegget for hotellet er ytterst merkelig. Når jeg skal velge hotell, er det direkte diskvalifiserende at hotellet bruker objetifiserte, kvinnelige bikinikledde posører som blikkfang. Jeg vil se fasiliteter, beliggenhet, hva tilbyr restauranten? Hvordan er turmulighetene rundt hotellet? Hvilke andre interessante ting finnes i nærheten? At Caroline Berg Eriksen viser frem rumpa si i bassenget er bare skikkelig kleint. 

Jepp! Og denne holdning følger i denne tråden gjennom mange år. Influensere skal tas. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

..konto stenges også når følgere kjøpes. Dvs det plutselig hopper opp till rett over 300 tusen igjen. ;) 

• Liker 26
  • Nyttig 12
Skrevet
pøbelsara skrev (55 minutter siden):

Apollo har gode grunner til å svare diffust. Å oppgi antallet påmeldte til tilfeldige som spør, er de ikke forpliktet til, og noe de sikkert unngår å gjøre av forretningsmessige hensyn. Jeg synes det er ganske tåpelig og litt flaut at noen faktisk spør om dette kun for å bitche om det i denne tråden. Det gjør debatten useriøs og legger den på et nivå jeg skulle ønske den ikke var på, fordi jeg ønsker å diskutere virksomheten CBE og co driver med på et mer overordnet plan. Nå blir det bare å skulle ta CBE på at hun ikke er poppis, og det synes jeg ikke er greit.

Jeg synes hele reklameopplegget for hotellet er ytterst merkelig. Når jeg skal velge hotell, er det direkte diskvalifiserende at hotellet bruker objetifiserte, kvinnelige bikinikledde posører som blikkfang. Jeg vil se fasiliteter, beliggenhet, hva tilbyr restauranten? Hvordan er turmulighetene rundt hotellet? Hvilke andre interessante ting finnes i nærheten? At Caroline Berg Eriksen viser frem rumpa si i bassenget er bare skikkelig kleint. 

Jeg spurte av nysgjerrighet all den tid CBE og LKE fremviser at de ikke egner seg som treningsinstruktører. Jeg synes det er interessant, og det handler ikke om å ‘bitche’. Tåpelig å si det. Det er ikke kun du som kan styre debatten her og bestemme hvilket ‘nivå’ debatten er på. Det har ingenting, for meg, å gjøre med om CBE er populær eller ikke. Det handler om hvordan de selv har valgt å vise seg fram i sosiale medier, med usunt fokus på kropp, mat og trening. Caroline skal ha yogatimer etter å ha tatt et lettvint yogakurs. I verste fall kan dette gå ille. LKE kan alt om løping, og leser forskningsartikler han tolker slik han selv vil. Det er faktisk farlig slik han holder på. Og totalt uetisk. Derfor er det interessant å vite om noen har meldt seg på. Og reisen er ganske langt fram i tid, så er nysgjerrig. Da spør jeg. Uten at debatten detter ned et nivå.

• Liker 35
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

Kan aldri få nok av sin egen mage og kropp. Dette var rett og slett et skremmende bilde, jeg ville satset på mer hvile og næring, og mindre trening. 

Bilde fra cbe instastory, ikke mulig å linke. 

IMG_6949.jpeg

Endret av Snødronninga
  • Liker 24
  • Nyttig 4
Gjest Advokadoen
Skrevet

Jeg er aldeles ikke noen fan av CBE, men jeg tror flere av dere leser den kommentaren om «å telle ned dager til de skal hjem» på feil måte. Jeg leser det som at barnet har det så fint på tur at hun ikke har lyst å reise hjem og derfor har kontroll på hvor mange dager det er igjen av ferieturen. Nå følger ikke jeg CBE så jeg fikk ikke sett det på nytt etter hun har lukket profilen, men jeg tolket det motsatt av mange av dere da jeg leste det tidligere på den åpne profilen. 

Skrevet
6 minutter siden, Snødronninga said:

Kan aldri få nok av sin egen mage og kropp. Dette var rett og slett et skremmende bilde, jeg ville satset på mer hvile og næring, og mindre trening. 

Bilde fra cbe instastory, ikke mulig å linke. 

IMG_6949.jpeg

Fy søren, dette er nesten et grotesk eksempel på thinspo :( Noen må stoppe disse folka snart, før de gjør mer skade på allerede sårbare mennesker :( 

• Liker 18
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

De stenger den når det ikke er noe reklamesamarbeid. 

Og det vet du?

De stenger den også hver gang de ikke kan ha kontroll på kommentarfeltet. De må jo bli helt nevrotiske av det livet de lever. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (27 minutter siden):

Dette var rett og slett et skremmende bilde, jeg ville satset på mer hvile og næring, og mindre trening. 

Det får hun nok ikke lov til av løpecoachen. Ensidig manisk trening hver dag er viktig. 

Endret av Stargaze
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
BuffyTheVampire skrev (1 time siden):

Jeg spurte av nysgjerrighet all den tid CBE og LKE fremviser at de ikke egner seg som treningsinstruktører. Jeg synes det er interessant, og det handler ikke om å ‘bitche’. Tåpelig å si det. Det er ikke kun du som kan styre debatten her og bestemme hvilket ‘nivå’ debatten er på. Det har ingenting, for meg, å gjøre med om CBE er populær eller ikke. Det handler om hvordan de selv har valgt å vise seg fram i sosiale medier, med usunt fokus på kropp, mat og trening. Caroline skal ha yogatimer etter å ha tatt et lettvint yogakurs. I verste fall kan dette gå ille. LKE kan alt om løping, og leser forskningsartikler han tolker slik han selv vil. Det er faktisk farlig slik han holder på. Og totalt uetisk. Derfor er det interessant å vite om noen har meldt seg på. Og reisen er ganske langt fram i tid, så er nysgjerrig. Da spør jeg. Uten at debatten detter ned et nivå.

Jeg så ikke på det som bitching, men på grunnlag av oppriktig interesse for hvordan flere influensere opererer og drifter sin virksomhet, og de utfall det gir (eller ikke). At en såpass stor aktør som Apollo (eller eks.Elkjøp tilbake i tid) velger å inngå i et samarbeid med firmaer som utgir seg med titler de ikke har og på nærmest daglig basis bryter regelverk, er vel så interssant, om ikke mer. Om mail ble sendt eller ikke, er for så vidt underordnet et legitimt behov for å belyse alle uetiske og tillitsvekkende aspekter ved bransjen. Synes det å fokusere på noe enkeltstående fremfor kontekst, er det som drar debatten ned, hvis noe. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 19
Skrevet

Manisk på flere måter. Støv på skoa. Må være fint å leve med.

5C346FB7-1BCA-4665-8A41-EB1293CA766D.jpeg

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, Minnie Mus said:

Fy søren, dette er nesten et grotesk eksempel på thinspo :( Noen må stoppe disse folka snart, før de gjør mer skade på allerede sårbare mennesker :( 

Det er også brukt filter samt svært mye posering på dette, viktig å huske på. Det er skrekkelig hvordan hun fremstiller seg.

• Liker 15
Skrevet
Stargaze skrev (12 minutter siden):

Manisk på flere måter. Støv på skoa. Må være fint å leve med.

5C346FB7-1BCA-4665-8A41-EB1293CA766D.jpeg

Liker at han har mekka slow motion når han går mot kameraet. Litt ekstra lang eksponering av gåing er aldri feil. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Lurer på om LKE og coach kontoen på instagram har fått mange nye følgere i det siste? Netfit har også 33 tusen følgere. 

Noen som klarer å se dette? Har sett flere har delt mistede følgere hos CBE så hadde vært gøy å få sett om min mistanke stemmer.. 

Endret av Kleenex
  • Liker 5
Skrevet

Jeg ønsker oppriktig at populariteten fortsetter å dale. Å tjene penger på normalisering av innholdsløst makkverk og på potensielt skadelige konsekvenser for mindreårige og mennesker som lar seg påvirke til overforbruk og usunn helse, bør få konsekvenser i form av å avtre karrieren.

• Liker 29
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (12 minutter siden):

Jeg ønsker oppriktig at populariteten fortsetter å dale. Å tjene penger på normalisering av innholdsløst makkverk og på potensielt skadelige konsekvenser for mindreårige og mennesker som lar seg påvirke til overforbruk og usunn helse, bør få konsekvenser i form av å avtre karrieren.

Enig, men skjønner fortsatt ikke at det de bedriver nå faktisk er nok til å holde skuta flytende

• Liker 8
Skrevet
skruf skrev (1 time siden):

Synes det er direkte trist å lese at mor selv skriver at minstejenta begynner å telle ned dagene til hjemreise allerede når de kommer frem. For våre sine barn så var sommeren sin kretatur årets happening og de hadde nedtelling til avreise. Ikke bare pga leking i basseng og på strand, men som de selv sa; de elsket at vi alle sammen var sammen. 1-2 uker uten vanlig hverdag med skole, lekser, vi voksne på jobb, null tidsklemme og stress. Få være oppe senere, sitte på balkongen å spille yatzy om kveldene…

Men jeg forstår at en sånn ferie som CBE og LKE er på nå må være drittkjedelig for to små. Hvis dette er et voksenhotell der de har gitt unntak for CBE og LKE for at barna skal være med, så er det ingen barn å leke med der, og heller ikke bamseklubb eller noe annet tilrettelagt for barn. Garantert ikke barnebasseng heller. Kan ikke huske å ha sett noen bilder fra stranda, og ut i fra bildene fra hotellet så ser det ut til at hotellet ligger langt oppi høyden og langt unna havet.

En dag så publiserte de bilder med barna litt etter 10.30 der CBE skrev at de var på «breakfasthuntinh»….en småbarnsfamilie som er i syden og på vei til supermarkedet for å kjøpe inn til frokost 10.35! Da er det jo formiddag, og de fleste småbarnsfamilier i syden er ved basseng eller stranda på det tidspunktet, og det nærmer seg lunsjtid. Men her kommer foreldrenes behov for å løpe først. Først den ene mens den andre passer på barna, også bytter de på. Deretter må det dusjes og ordnes. Og de små sitter å venter på å få komme seg ut. Ikke noe rart at yngste teller ned dagene til hjemreise. Det må rett og slett være kjedelig fot barn på en sånn tur

Jeg er ikke noen tilhenger av typiske turistplasser med bamseklubb og full pakke, men det var kjekkest fir barna da de var små, ergo så ble det sånne turer. Barna vokser jo til, og man får mer enn nok tid til å prioritere voksenhoteller og egeninteresser 

Mye man kan kritisere de for, men her har du misforstått totalt, hele greia med nedtellingen er omvendt. Altså at hun "gruer seg til hjemreise" og derfor har hatt nedtelling siden de kom frem. CBE skriver også at hun hadde det på samme måte når hun var liten. 

Det vi kan kritisere dog, er det latterlige speilbilde CBE har lagt ut hvor hun suger inn magen alt hun kan så ribbein vises og det knapt ser ut som shortsen er borti magen. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Anonym90059005 said:

Endret av Andrea59
Slettet, pga svar på kommentar om barna
  • Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (Akkurat nå):

Jeg forsto også kommentaren som at ungen gledet seg til hjemreise, faktisk. Uten at jeg finleste det, men det var førsteinntrykket.

Nei, det var ikke sånn. Tror du CBE som alltid romantiserer alt og som mimrer om reisene i barndommen, ville skrevet at hun alltid telte ned til hjemreise når hun var liten fordi hun kjedet seg sånn på ferie. 

Må vi ikke male fanden på veggen og totalt vranglese det hun skriver.

• Liker 9
Skrevet

Vanskelig tolke hva andre og barn tenker. Men telle ned til hjemreise fordi man ikke vil hjem, er da merklig. Aldri hørt om før. 

Men trenger ikke bety barn kjeder seg, men ikke unormalt med barn som trives best i egen seng, uten at det er noe rart. 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...