Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
PecanPie skrev (2 minutter siden):

Jeg ser at kommentaren under den Ingeborg Senneseth kommer med har blitt besvart av både CBE og en annen. 

Kommentaren går ut på at vedkommende syns CBE ser tynn ut. Ikke noe om vekt, kosthold eller trening. 

De som kommenterer vekt, kosthold og trening er CBE selv og en følger som har fått beholde kommentaren sin «på trykk». 

Følgeren kommenterer i tillegg at barna hennes har samme fasong (jeg grøsser av at noen studerer ungene hennes, både på den ene og andre måten), og at alle bør få være som de er  

Ingen vet hva CBE spiser når hun ikke viser fram hva hun spiser (eller strengt talt er vel episoden i «dama til» den eneste gangen vi har sett henne spise, resten er fremvisning av mat og godteri. Om den havner i søpla eller CBE vet ingen andre enn CBE&co), så det kan vi ikke uttale oss om. 

Ingen vet hva CBE veier, for det har hun ikke delt. 

Hvor mye hun trener har vi en viss formening om, for det deles sent og tidlig. 

Jeg er helt enig i at alle bør få være som de er. Det gjelder CBE også. Det er ikke behov for å posere og redigere seg tynnere enn hun er, for hun er helt sikkert flott uten poseringer og filter. Men hva vet jeg, all den tid posering og filterbruk er det vi får servert. 

(Fjernet noen bilder fra sitert innlegg og la til noen egne)

IMG_7936.png

IMG_7937.png

Spiller CBE og fansen "dumme" eller er de det? 

Det er da INGEN som noensinne har kritisert at Caroline er slank/tynn/trent. Det som kritiseres er flørtingen med pro-ana og thinspo, som utelukkende har med poseringer på bilder å gjøre for å fremstå på en helt bestemt måte. 

• Liker 41
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er stranda? Hvor er restaurantene? Hvor er aktivitetene for barn? Er de bare på hotellet? 

De bildene som noen kommenterte (og fikk slettet) er brushet herfra til evigheten. Muligens ikke filter denne gangen, men hun ser ikke sånn ut etter 15 min sminke. Og sammenligningen med barna? 🙁 

• Liker 37
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

Spiller CBE og fansen "dumme" eller er de det? 

Det er da INGEN som noensinne har kritisert at Caroline er slank/tynn/trent. Det som kritiseres er flørtingen med pro-ana og thinspo, som utelukkende har med poseringer på bilder å gjøre for å fremstå på en helt bestemt måte. 

Jeg har lyst til å spekulere åpenlyst om hva CBE tenker når det blir kommenter at hun ser veldig tynn ut, men jeg skal la være. Ut over at jeg neppe tror det handler om dumhet fra hennes side….

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
loffen skrev (15 timer siden):

Bor barna med de, eller ikke? De gir jo uttrykk for det? Men barn er ikke lov? Veldig villedende reklame! 

Det er veldig uklart og elendig reklame for hotellet siden barna er for unge til å bo der.

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg synes jeg hotellet ser lekkert ut og det kom frem at det er barnefritt tenkte jeg at det kunne være et alternativ om mannen min og jeg blir fristet til å ta en "Syden" tur i løpet av vinteren. Jeg avskrev det etter å ha sjekket ut hotellets Instagram-feed som er full av poserende influencere. Og muligheten for at hotellet gjør unntak fra regelen om at barn må være minst 12 år for å bo der (basert på at CBE.no gir inntrykk av at barna deres bor der) gjør det enda mer uaktuelt for min del.

Ettersom foreldrene til CBE har leilighet i området (var vel der de var i vinterferien i fjor?) var min umiddelbare tanke da jeg så at hotellet er barnefritt at barna bor hos mormor og morfar mens mor og far er på jobb med sponset opphold på barnefritt hotell. Men så fremstilles det som de er på familieferie. Barna dukker opp i noen snutter på Instastory og CBE filmet at hun har strandveska full av leker. Det henger jo ikke på greip at de er på familieferie på et hotell som ikke tillater barn under 12. 

Ingen hadde vel reagert om CBE hadde skrevet noe a la "Denne uka skal Lars Kristian og jeg kose oss på barnefritt hotell, mens barna koser seg sammen med mormor og morfar," eller noe sånt. Mange barn er jo sammen med besteforeldre i ferien, så det er det jo ikke noe galt med.

• Liker 40
  • Nyttig 2
Skrevet

Men folk liker det ikke (selv om det får flere likes enn mye annet for tida).

IMG_3890.jpeg

• Liker 10
Skrevet

Så i sitt svar, sammenligner hun et forhold som ikke eksisterer. Et forholdsmessig eksempel, ville være om en person redigerte seg tykkere der samfunnsidealet var å være stor og man ikke reagerte på det tilsvarende reaksjonene hun får.

Ønsker hun ikke som påvirker å fremstå med refleksjonsevner og evner til å dra logiske slutninger?

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (15 minutter siden):

Men folk liker det ikke (selv om det får flere likes enn mye annet for tida).

IMG_3890.jpeg

Hvordan en hel familie i årevis har levd fett på å poste 3-4 kraftig retusjerte bilder i uka, som de i snitt får 1500 likes på, det er et mysterium. Ingen store prosjekter, nesten ingen reklamesamarbeid, ingen produktlanseringer, generelt ingen verdens ting annet enn speilblanke kinnbein sett fra venstre.

Endret av Rastebenk
  • Liker 33
  • Nyttig 8
Skrevet

De to der er sykelig opptatt av - SEG SELV….

Uansett hvor de er eller hva de gjør så er det meg, meg, meg. Totalt uinterresant for folk flest

• Liker 27
Skrevet

Ad? Hvordan i huleste skal man forvente at «alle» skjønner at dette skal bety reklame? 

Dette er for dårlig, og selv om dette er «lov» så rapporterer jeg, for det er ikke anbefalt og legger seg pent oppi rekken av klanderverdig arbeid. 

41DFE34B-25CA-4CA9-9804-FBC426F07FF9.png

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
PecanPie skrev (53 minutter siden):

Jeg ser at kommentaren under den Ingeborg Senneseth kommer med har blitt besvart av både CBE og en annen. 

Kommentaren går ut på at vedkommende syns CBE ser tynn ut. Ikke noe om vekt, kosthold eller trening. 

De som kommenterer vekt, kosthold og trening er CBE selv og en følger som har fått beholde kommentaren sin «på trykk». 

Følgeren kommenterer i tillegg at barna hennes har samme fasong (jeg grøsser av at noen studerer ungene hennes, både på den ene og andre måten), og at alle bør få være som de er  

Ingen vet hva CBE spiser når hun ikke viser fram hva hun spiser (eller strengt talt er vel episoden i «dama til» den eneste gangen vi har sett henne spise, resten er fremvisning av mat og godteri. Om den havner i søpla eller CBE vet ingen andre enn CBE&co), så det kan vi ikke uttale oss om. 

Ingen vet hva CBE veier, for det har hun ikke delt. 

Hvor mye hun trener har vi en viss formening om, for det deles sent og tidlig. 

Jeg er helt enig i at alle bør få være som de er. Det gjelder CBE også. Det er ikke behov for å posere og redigere seg tynnere enn hun er, for hun er helt sikkert flott uten poseringer og filter. Men hva vet jeg, all den tid posering og filterbruk er det vi får servert. 

(Fjernet noen bilder fra sitert innlegg og la til noen egne)

IMG_7936.png

IMG_7937.png

Er det virkelig noen som syns kostholdet CBE legger ut er næringsrikt og sunt?! 🤣    
Ja ja, CBE selv beskriver det som balansert så da så... 🙃

Legger til: Mulig hun anser balansert kosthold som å utligne kalorier inntatt ved høyt alkoholkonsum ved å skippe måltider 🤷‍♀️Droppe måltider er tross alt et hot ferie-tips fra henne tidligere. 

Endret av Inocybe
  • Liker 35
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (2 timer siden):

Work?😂

523ABCE4-FAAB-45AB-9D49-BA243EF3220E.jpeg

Ja han har skrevet #AD oppe i høyre hjørne aka WORK

Endret av Zenhouse
  • Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Ja, Caroline - det er jammen meg sant. Hver dag, hver uke, hver måned, hvert år...... 

image.png.f5c632047d454775af004d7c393ae18a.png

Skjermdump fra Instanavigation CBE

Endret av CityCityBangBang
Glemte kildehenvisning
  • Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet
Pusern3 skrev (16 timer siden):

Og har nok brukt noen hjelpemidler for å få den slik den er 😎

Det er ikke sikkert. Hun ser ikke plastikk ala Sophie Elise ut i kroppen. Trener du like mye som henne og lever sunt (kun visse typer mat ) så kan alle se slik ut. At hun er høy,søt og slank fra før hjelper nok på,men den trente kroppen der kommer av et voldsomt trenings regime. Ser ganske sprek ut Funkygine og,sixpack der og. Hun har hvertfall ikke operert kroppen. 

• Liker 3
Skrevet
M.H85 skrev (22 minutter siden):

Det er ikke sikkert. Hun ser ikke plastikk ala Sophie Elise ut i kroppen. Trener du like mye som henne og lever sunt (kun visse typer mat ) så kan alle se slik ut. At hun er høy,søt og slank fra før hjelper nok på,men den trente kroppen der kommer av et voldsomt trenings regime. Ser ganske sprek ut Funkygine og,sixpack der og. Hun har hvertfall ikke operert kroppen. 

Brystene er ikke naturlige. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (36 minutter siden):

CBE har en slank og trent kropp, den er jobben hennes på samme måte som at du har din jobb. Utleveringen av kropp i SoMe er "yrket" CBE har valgt, og kroppen hennes er så og si det eneste produktet hun leverer i jobbsammenheng foruten ungene. Likeså for den fulltidsansatte mannen hennes, som beviselig også bruker mesteparten av arbeidsdagene på eget treningsprogram og egen kropp. Like barn leker best, og det er jo helt opp til dem å velge å trene hjemme i huset sitt flere ganger daglig fremfor å ha et vanlig arbeidsliv ute blant andre folk, slik resten av oss har.

Mer aktuelle og mer populære influensere, som Funkygine og Sophie Elise (siden du nevner dem) har åpenbart en helt annen arbeidskapasitet enn ekteparet Eriksen. Funky og SE jobber knallhardt med egne merkevarer og har lansert alt fra egne produktlinjer innen matvarer og kosmetikk til bokutgivelser, tv-program og tv-serier. Mens CBE er i en helt annen inntekts- og popularitetsskala og b la byr på lettkledte toalettselfies 🚽

I podcasten avsløres det at 36 år gamle CBE er skremmende enkel. Men man har vel uansett aldri forventet en bachelorgrad fra dama som ikke engang klarte å fullføre et sponset PT-kurs. Det var likevel greit å få avsluttet podcasten, for alles del.

Synd med CBEs silikonpupper, falske negler, hyppige klinikkbesøk og restylanefylte lepper, men de fleste som lever av å skryte av kroppen sin i SoMe er jo dessverre slik.

En høy kvinne er CBE imidlertid ikke med sine gjennomsnittlige 170 cm, her lar du deg lure av vidvinkel og poseringer. Det er for så vidt greit, det er mange som ikke gjennomskuer slikt. Jeg derimot er 182 cm, og er en høy kvinne 😊

Endret av Rastebenk
  • Liker 35
  • Nyttig 3
Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

De to der er sykelig opptatt av - SEG SELV….

Uansett hvor de er eller hva de gjør så er det meg, meg, meg. Totalt uinterresant for folk flest

De begynner å bli en parodi på seg selv..

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Er det noen som vet hvordan telleverket på socialblade fungerer? Helt frem til CBE stengte kontoen en kort periode (under flyreisen til Granka mandag) ble socialblade oppdatert daglig (og viste at CBE mistet følgere hver dag). Siden mandag har det ikke vært oppdateringer, og følgertallet er ‘frosset’ på 300 039.

En annen side: instanavigation.com har imidlertid fortsatt å telle i inneværende uke, og viser at følgertallet per i dag har sunket til 299 843, som nok er et mer korrekt anslag da CBE’s egen IG nå viser 299k.

Det er ingenting som tyder på at denne trenden vil snu, selv om det ser ut som bedriften prøver med alskens desperate tiltak. Det virker som færre og færre kan relatere seg til innholdet de velger å vise.

Endret av Laia
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

At hun er høy,søt og slank fra før hjelper nok på,

Hun er ikke så høy. 170 cm. Bittelitt over gj.snitt for kvinne i Norge.

Modeller feks har ideell høyde mellom 175 og 180.

Mannen er 179. 

Mulig hun ser høy ut fordi de drar bildene ut

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Laia skrev (12 minutter siden):

Er det noen som vet hvordan telleverket på socialblade fungerer? Helt frem til CBE stengte kontoen en kort periode (under flyreisen til Granka mandag) ble socialblade oppdatert daglig (og viste at CBE mistet følgere hver dag). Siden mandag har det ikke vært oppdateringer, og følgertallet er ‘frosset’ på 300 039.

En annen side: instanavigation.com har imidlertid fortsatt å telle i inneværende uke, og viser at følgertallet per i dag har sunket til 299 843, som nok er et mer korrekt anslag da CBE’d egen IG nå viser 299k.

Det er ingenting som tyder på at denne trenden vil snu, selv om det ser ut som bedriften prøver med alskens desperate tiltak. Det virker som færre og færre kan relatere seg til innholdet de velger å vise.

Dersom man hadde skrelt vekk falske følgere og inaktive følgere så hadde følgertallet blitt mer enn halvert. Seriøst, de får 1000 likes på bildene sine. Ingen ser innholdet deres. Slik er det med fake followers, de dreper engasjementraten. Som f eks hos CBE, hvor engasjementraten er på ca 0 %. En snever og kroppsfiksert treningskonto som hennes, som hverken inneholder kommunikasjon med følgerne eller matnyttig info, har aldri i verden 300 k ekte følgere.

Men jeg tviler ikke på at 300 k er et svært innbringende og magisk tall mtp annonsører, og du skal nok se at det på magisk vis kommer til å holde seg stabilt på 300 k. For det er jo veldig snodig hvordan følgertallet har falt med 10- 12 000 i året i mange år, for så å klore seg fast på nøyaktig 300 k, selv om man ser f eks på socialblade at følgerne faller fra i samme tempo som før 😅

Endret av Rastebenk
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Finngirl skrev (2 timer siden):

Når jeg vurderer reisemål/hotell er jeg interessert i blant annet:

-eksakt lokasjon- hvor ligger hotellet og hva er nærmeste by/tettsted? Hvordan tar man seg lettest til og fra flyplassen?

- avstand og tilgjengelighet til strand, og hvilken type Strand? Sand, stein, langgrunt?

- avstand til nærmeste butikk/shoppingmuligheteR

- cafeer og restauranter på hotellet. Hva kan vi spise på hotellet, og i nærområdet?

- er det tilrettelagt for barnevogn (evt rullestol el)? Er det mye trapper, finnes det heis?

og mye annet som bassengområde, barneklubb, air condition, aktiviteter, spa, renhold, håndklær, personale +++

Cbe har formidlet: Rumpa, kropp, løping (som visstnok er tungt, grusomt og varmt), kaffekopp, noe frokost av noe slag, utsikt (men også inkludert rumpa) og tja.. rumpa?

Usikker på hvordan dette skal gi noen lyst til å booke, uavhengig om det er ferie med eller uten barn 🤷🏻‍♀️

Det er ikke akkurat god reklame for hotellet at de skriver at det er så bratt opp til hotellet at de siste 700 m er drepen. Da fristes man mer til å ta inn på et av hotellene nede på flata.

• Liker 29
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...