Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
M.H85 skrev (19 minutter siden):

Sophie Elise har egen tråd der jeg har kommentert mitt, hun er den mest manipulerende og maktsyke influenseren vi har, og med sine rompe implantater, ansikt løft i alderen 20+  + kokain posene sine er hun et dårlig forbilde på et helt annet nivå enn alle andre!

Jeg er 174 cm og høy. 184 cm er veldig høyt! Kvinner på 170 er nokså høye når gjennomsnitt høyden på jenter er vel 167 cm i Norge?

170 er 3 cm mer enn 167. Om det er nokså høyt, som du skriver, kommer an på øyet som ser. De fleste mener vel at 173-175 begynner å bli det som kan kalles for en høy kvinne. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (35 minutter siden):

Sophie Elise har egen tråd der jeg har kommentert mitt, hun er den mest manipulerende og maktsyke influenseren vi har, og med sine rompe implantater, ansikt løft i alderen 20+  + kokain posene sine er hun et dårlig forbilde på et helt annet nivå enn alle andre!

Jeg er 174 cm og høy. 184 cm er veldig høyt! Kvinner på 170 er nokså høye når gjennomsnitt høyden på jenter er vel 167 cm i Norge?

Nei, norske kvinner på 170 cm er virkelig ikke høye, selv om de er 2 cm høyere enn gjennomsnittet. På samme måte som at kvinner på 166 cm ikke er lave, selv om de er 2 cm lavere enn gjennomsnittet. 182 cm er høyt for å være kvinne, men det er en høyde jeg deler med kvinner som Gisele Bünchen og Claudia Schiffer, det er virkelig helt greit 😅 Noen må jo ha lange nok bein til å forbarme seg over de virkelig høye mannfolka også 🤭

Enig i at Sophie Elise er et veldig dårlig forbilde, men at hun i motsetning til CBE er høyaktuell og hardtarbeidende kan du ikke ta fra henne. Jeg ser ikke det sunne du snakker om i CBEs kanaler, der går det i toalettselfies, ultraprosessert iskaffe, filter og retusjering, thinspo, trening på tross av sykdom og motvilje, silikonpupper i gjennomsiktig bh, sensuell rumpedypping i vannkanten og utlevering av småunger. Ti år yngre SE har i det minste ikke unger som blir assosiert med dette tvilsomme innholdet.

Endret av Rastebenk
  • Liker 28
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Viernes skrev (36 minutter siden):

I Spania er det ikke lov med såkalte adults only-hoteller. Det er lov å ikke tilrettelegge for barn (lekeapparater, barnemeny, barnesklier, klubb etc), men barn kan ikke nektes adgang som gjester. Da brytes i så fall loven. 

Kanskje det er derfor de bruker CBE som reklame, som har god erfaring med akkurat sistnevnte 🤭 (Skal sies at jeg ikke vet hvordan dette hotellet gjør det med tanke på unge gjester.)

Jeg har selv bodd på barnefritt hotell på GC for noen år tilbake, så at det skal være forbudt, forstår jeg ikke. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (6 minutter siden):

Jeg har selv bodd på barnefritt hotell på GC for noen år tilbake, så at det skal være forbudt, forstår jeg ikke. 

Og jeg skal på et til uka, så forbudt er det nok ikke. 

• Liker 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (4 minutter siden):

Men sånn er det altså. Slike steder som feks hoteller har ikke lov til å aldersdiskriminere. Vet ikke når det ble sånn eller om/hvordan det eventuelt slås ned på.

• Liker 1
Gjest Era Vulgaris
Skrevet
Viernes skrev (8 minutter siden):

Men sånn er det altså. Slike steder som feks hoteller har ikke lov til å aldersdiskriminere. Vet ikke når det ble sånn eller om/hvordan det eventuelt slås ned på.

Kan du dokumentere dette? 
Jeg synes det høres veldig rart ut at større hotellkjeder ikke skal ha anledning til å tilby enkelte barnefrie hoteller. 

Jeg elsker barn, men jobber med barn i det daglige, og ønsket meg en ferie fri for skrik og skrål i en uke. 

Skrevet

Jeg skjønner ingenting av at dette skal være god reklame for hotellet. CBE blir spurt i kommentarfeltet om barna bor der eller ikke, men velger å ikke svare. Noe så grunnleggende som hvorvidt barn er velkomne eller ikke på hotellet skal altså ikke besvares. Må si det vel kanskje er det aller første jeg ville undersøkt om jeg skulle på ferie. 

• Liker 38
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
M.H85 skrev (1 time siden):

Gjennomsnittshøyde i Norge

Dagens gjennomsnittshøyde er for kvinner på 167,1 cm og menn 180,6

Så 170 kvinne er høyt. Litt over gjennomsnitt hvertfall,kaller det jeg høyt jeg😉Men at du på 184 ikke synes det er høyt er vel ikke rart. Mine venninner er 160-168 hele gjengen😅😀

Jeg får av og til komplimenter om at jeg ser lang og elegant ut så ja, det går virkelig helt fint 😊 Er forresten 182, ikke 184. 170 cm er et par cm høyere enn gjennomsnittet for norske kvinner, men jeg vil ikke kaller henne høy. Jeg ville heller ikke kalt en kvinne på 165 cm kort og lav, bare fordi hun er 2-3 cm lavere enn gjennomsnittet.

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (16 minutter siden):

Kan du dokumentere dette? 
Jeg synes det høres veldig rart ut at større hotellkjeder ikke skal ha anledning til å tilby enkelte barnefrie hoteller. 

Jeg elsker barn, men jobber med barn i det daglige, og ønsket meg en ferie fri for skrik og skrål i en uke. 

Selvfølgelig kan det dokumenteres. Artikkel 14 i grunnloven. Fra en stor avis: https://cincodias.elpais.com/cincodias/2022/08/09/fortunas/1660065660_258172.html

Jeg personlig ser ikke problemet med barnefrie hoteller, skjønner godt at folk vil nyte ferien sin uten skrikende barn rundt seg.

Oppdatering: "There has been significant debate about the new practice to exclude children.  Lawyers,  consumer groups and naturally, many parents are against it. Worryingly, it’s not even legal!https://swishmarbella.com/are-hotels-in-spain-becoming-family-unfriendly/

Endret av Viernes
Lagt til link på engelsk
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ikke spansk, så jeg får bare ta ditt ord for det. 

Har oppdatert med engelsk lenke

• Liker 1
Skrevet
Viernes skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig kan det dokumenteres. Artikkel 14 i grunnloven. Fra en stor avis: https://cincodias.elpais.com/cincodias/2022/08/09/fortunas/1660065660_258172.html

Jeg personlig ser ikke problemet med barnefrie hoteller, skjønner godt at folk vil nyte ferien sin uten skrikende barn rundt seg.

Oppdatering: "There has been significant debate about the new practice to exclude children.  Lawyers,  consumer groups and naturally, many parents are against it. Worryingly, it’s not even legal!https://swishmarbella.com/are-hotels-in-spain-becoming-family-unfriendly/

Det står vel at det er en diskusjon rundt om det er lovlig eller ikke, det står jo ikke at det er ulovlig? 

• Liker 3
Skrevet

16-årsgrense her

Blue Couples Suite Princess, Gran Canaria

Dette all inlcusive-hotellet passer perfekt for par og ligger vakkert til ved Taurito-stranden på den sydspissen av Gran Canaria.

Du bor luksuriøst i en juniorsuite med uteplass og utsikt over havet. Her er bare gjester over 16 år velkommen, og hele hotellet er designet for to og har veldig høy standard. 
Hit reiser du med Star Tour.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Så deilig med lite barneeksponering. Skjønner ikke helt hvorfor de tar seg bryet med å lyve om at de er på familieferie, men er vel det med å fremstille seg som den perfekte og sunne familien😅. Ingen hadde brydd seg om de sa sannheten. 

• Liker 14
Skrevet
Rastebenk skrev (32 minutter siden):

Jeg får av og til komplimenter om at jeg ser lang og elegant ut så ja, det går virkelig helt fint 😊 Er forresten 182, ikke 184. 170 cm er et par cm høyere enn gjennomsnittet for norske kvinner, men jeg vil ikke kaller henne høy. Jeg ville heller ikke kalt en kvinne på 165 cm kort og lav, bare fordi hun er 2-3 cm lavere enn gjennomsnittet.

Høyden får man ikke gjort noe med,vi får væra som vi er😂 Jeg sliter med lave menn da...mulig bare meg,men liker høye menn! Litt dealbreaker om mannen er under 180. Bare meg??😂

• Liker 1
Skrevet
PecanPie skrev (5 timer siden):

Jeg ser at kommentaren under den Ingeborg Senneseth kommer med har blitt besvart av både CBE og en annen. 

Kommentaren går ut på at vedkommende syns CBE ser tynn ut. Ikke noe om vekt, kosthold eller trening. 

De som kommenterer vekt, kosthold og trening er CBE selv og en følger som har fått beholde kommentaren sin «på trykk». 

Følgeren kommenterer i tillegg at barna hennes har samme fasong (jeg grøsser av at noen studerer ungene hennes, både på den ene og andre måten), og at alle bør få være som de er  

Ingen vet hva CBE spiser når hun ikke viser fram hva hun spiser (eller strengt talt er vel episoden i «dama til» den eneste gangen vi har sett henne spise, resten er fremvisning av mat og godteri. Om den havner i søpla eller CBE vet ingen andre enn CBE&co), så det kan vi ikke uttale oss om. 

Ingen vet hva CBE veier, for det har hun ikke delt. 

Hvor mye hun trener har vi en viss formening om, for det deles sent og tidlig. 

Jeg er helt enig i at alle bør få være som de er. Det gjelder CBE også. Det er ikke behov for å posere og redigere seg tynnere enn hun er, for hun er helt sikkert flott uten poseringer og filter. Men hva vet jeg, all den tid posering og filterbruk er det vi får servert. 

(Fjernet noen bilder fra sitert innlegg og la til noen egne)

IMG_7936.png

IMG_7937.png

Caroline Berg Eriksen kommer med et politikersvar om temaet - dvs. hun omgår temaet.

Fakta er at Caroline Berg Eriksen driver proana, bruker ALLE midler for å fremstille seg selv som langt tynnere enn hun er;  krampaktige spenninger i poseringene, vinkelbruk på kamera som skal forlenge og fortynne, poseringer for å fremstå tynnere enn hun er, og på toppen av dette filter som skal få henne til å se for tynn ut og redigering av bildene på toppen av det igjen.

Hvis Caroline Berg Eriksen hadde ment det hun skriver over her, at hun ønsker å være et godt forbilde, da hadde hun ALDRI brukt de virkemidlene nevn over.

Hun bruker alle virkemidlene hver eneste dag, som regel i kombinasjon.

Det hjelper ikke om hun i virkeligheten er normalvektig når hun i så godt som alle bilder hun legger ut av seg selv er ihjelposert, ihjelfiltrert og/eller ihjelredigert.  Når dette er strategien hun velger, da velger hun helt bevisst å fronte både thinspo og proana.

Og DET har ingenting med å være et godt forbilde å gjøre!

Det Caroline Berg Eriksen holder på med er ekstremt farlig kroppspress, det er juks og bedrag, og det er iskaldt kynisk av henne å lyve om hvor kalkulert hennes proana-narrativ og ortoreksi-narrativ er!

Det Caroline Berg Eriksen presenterer på sine bedriftskanaler har ikke noe med en god livsstil å gjøre. Det er bare kynisk utnyttelse av sårbare grupper for selv å tjene penger.

Og dette forkvaklede forhold til egen kropp og utseende eksponeres til og med egne barn for.

Kynisme satt i system.

• Liker 26
  • Nyttig 7
Skrevet
Yogafor_livet skrev (2 timer siden):

«Når blir appen lansert?» spurte jeg…

Når de stadig ignorerer og sletter slike kommentarer så bygger de opp under luftslott-teorien min fra tidligere.

De har drevet med villedende reklame for egen business i 7 år overfor sine potensielle samarbeidspartnere i disse årene. Hvor de har fokusert på at de har et treningsunivers under utvikling med egen app, og at de liksom skal satse stort på dette. På den måten er de nok blitt mer ettertraktet blant annonsører som f.eks. selger treningstøy, men også andre, fordi det gir et inntrykk av seriøst innhold med positive verdier - alt annet enn hva bedriften(e) deres faktisk står for!

Hvor lenge kan de fortsette å melke Netfit-kua før luftslottet blir punktert?

Når de sletter kommentarer om når appen kommer, kort tid etter at de sa den skulle komme i løpet av juni 2023, og den fremdeles ikke er kommet - det viser hvor useriøse de faktisk er. Og mest trolig at de faktisk ikke selv vet når eller om den i det hele tatt vil bli lansert. Jeg tipper det siste, for det er ingenting som tilsier at dette er seriøst fra deres side, men heller noe som brukes for å gjøre seg mer attraktiv på Treasures AS andre IG-kanaler for annonsører.

Derfor er det også ganske uforståelig at både Adrian Paul og Peters & Phil er medeiere.

Det begynner vel å bli noen år siden Adrian Paul selv publiserte noe om at han ikke hadde tro på at appen ville bli stor, og det sier vel sitt når de fremdeles kjører samme leksa - "kommer snart"... på syvende året, eller er det åttende de har begynt på nå?

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (42 minutter siden):

Caroline Berg Eriksen kommer med et politikersvar om temaet - dvs. hun omgår temaet.

Fakta er at Caroline Berg Eriksen driver proana, bruker ALLE midler for å fremstille seg selv som langt tynnere enn hun er;  krampaktige spenninger i poseringene, vinkelbruk på kamera som skal forlenge og fortynne, poseringer for å fremstå tynnere enn hun er, og på toppen av dette filter som skal få henne til å se for tynn ut og redigering av bildene på toppen av det igjen.

Hvis Caroline Berg Eriksen hadde ment det hun skriver over her, at hun ønsker å være et godt forbilde, da hadde hun ALDRI brukt de virkemidlene nevn over.

Hun bruker alle virkemidlene hver eneste dag, som regel i kombinasjon.

Det hjelper ikke om hun i virkeligheten er normalvektig når hun i så godt som alle bilder hun legger ut av seg selv er ihjelposert, ihjelfiltrert og/eller ihjelredigert.  Når dette er strategien hun velger, da velger hun helt bevisst å fronte både thinspo og proana.

Og DET har ingenting med å være et godt forbilde å gjøre!

Det Caroline Berg Eriksen holder på med er ekstremt farlig kroppspress, det er juks og bedrag, og det er iskaldt kynisk av henne å lyve om hvor kalkulert hennes proana-narrativ og ortoreksi-narrativ er!

Det Caroline Berg Eriksen presenterer på sine bedriftskanaler har ikke noe med en god livsstil å gjøre. Det er bare kynisk utnyttelse av sårbare grupper for selv å tjene penger.

Og dette forkvaklede forhold til egen kropp og utseende eksponeres til og med egne barn for.

Kynisme satt i system.

Hun har drevet på med det i alle år og vi vet jo at folk som har et problematisk forhold til kropp, mat og trening selvsagt benekter det. Det er sterke krefter i sving og de vil aldri innrømme noe.  De ser det ikke selv. 

Endret av Surikatt
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Surikatt skrev (1 minutt siden):

Hun har drevet på med det i alle år og vi vet jo at folk som har et problematisk forhold til kropp, mat og trening selvsagt benekter det. Det er sterke krefter i sving og de vil aldri innrømme noe.  De ser det ikke selv. 

Selvfølgelig ser de det selv, når de må ta helt bevisste valg og utføre bevisste handlinger for å fremstille seg som proana-tynn gjennom bilder når de faktisk er normalvektige.

Men at kreftene bak gjør at de aldri vil innrømme det, det er jeg helt enig i.

Trist at barn skal måtte vokse opp med dette og være en del av det.

• Liker 15
Skrevet
Yogafor_livet skrev (4 timer siden):

Jeg prøvde å spørre om når appen kommer. Ble slettet på minuttet😅

Det er farlig å spise eller drikke noe når man leser i denne tråden. Jeg knasket på tyrkisk pepper og fikk den i halsen da jeg så kommentaren din. 💀

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...