Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Nei, den er ikke lansert. 

Vel. Den ligger ute i AppStore og kan lastes ned. Den krever at du registrer deg som bruker - uten at du får vite hva det er du signerer på. @ingo har testet dette med innlogging og det var umulig. Så ja, appen er lansert, men den funker ikke.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Pust skrev (4 minutter siden):

Vel. Den ligger ute i AppStore og kan lastes ned. Den krever at du registrer deg som bruker - uten at du får vite hva det er du signerer på. @ingo har testet dette med innlogging og det var umulig. Så ja, appen er lansert, men den funker ikke.

Jada, den ligger der, men er ikke klar. 

https://netfit.no/

https://netfit.no/app/

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 7
Skrevet
Pust skrev (4 minutter siden):

Er det i det hele tatt lov å kreve registrering når man ikke vet hva man signerer på?

Jeg har forsøkt å søke litt, men er for trøtt til å finne noe.

• Liker 12
Skrevet
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Takk - dette er skremmende lesing, synes jeg. Har valgt å ikke bruke mobilen til nettbruk, er jeg på nett er jeg på pc.

Men det datatilsynet her forteller er enda verre enn jeg trodde det var.

Hadde aldri turt å gi slik informasjon et firma som drives av eiere med en slik historikk som disse har.

Fra linken din: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/rad-til-deg-som-bruker-apper/

• Før du installerer appen skal du få informasjon om kven den appansvarlege er, og kva opplysningar appen brukar. Les informasjonen og ta stilling til kva du vil godta. Kanskje finst det andre appar med same funksjonalitet som gir deg betre vilkår?
  • Gå inn på nettsida til den appansvarlege, og sjekk personvernerklæringa for å finne meir informasjon om appen.
  • Den appansvarlege skal gi deg informasjon, anten via appen eller nettsidene sine, om kva opplysningar dei samlar inn, kva dei gjer med dei, kor lenge opplysningane blir lagra og korleis du skal gå fram for å få opplysningane sletta eller retta.

På Netfit.no oppgis ingen slike opplysninger om appen: https://netfit.no/app/

• Liker 12
  • Nyttig 10
Skrevet

Den er altså ikke klar, men ligger ute for salg hos app-leverandøren? Det syns jeg er svært klanderverdig av appformidleren, for eksempel AppStore. Her er det noe som skurrer. Jeg er svært skuffet over Apple som legger ut apper som ikke er ferdige og/eller ikke fungerer. 

• Liker 13
  • Nyttig 14
Skrevet
HanneSv skrev (20 timer siden):

Tour de france som begynner idag minnet meg på turen som cbe overrasket Lars Kristian med for 10 år siden. De dro til Frankrike for å følge noen etapper av touren. Søkte opp noen innlegg fra den turen nå. Så inspirerende hun skrev! Hun formidlet så mye glede, skrev om livet i gatene, om hvor vakkert det var der de var, on hvor glad Lars Kristian ble for å være der. Skriver at hun ikke har peiling på sykkel men at hun likevel elsket å se dette. Så ekte, så fylt av glede og så kjekt å se hvordan hele innlegget fokuserte på opplevelsen, ikke på hvor pene de er. Skjønner så godt at hun var Norges største blogger på denne tiden! Ble glad av å lese dette innlegget og litt vemodig over at det er så langt fra hvordan instaen er nå. Fikk ikke sett bildene, men ut fra beskrivelsen er det mye bilder av stedet de var og folkehavet. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/22/tour-de-france-2013-annecy-paris/

og her! For en formidlingsevne hun hadde: 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/23/bildedagbok-from-paris-with-love/

og ikke minst: hun henvendte deg til oss følgere ved å ønske oss en god dag, håper det er bra med du som leser osv. 

Veldig enig! Fra kvalitetsarbeid, flotte bilder, hyggelig - og på nett med leserne,  til do-selfier, sur og "stivnet poseringsfrue". 

• Liker 16
Skrevet

Appen i seg selv er hyllevare som de har skaffet herfra: https://everfit.io 

Netfit skal altså «bare» fylle den med innhold (og det er mye jobb hvis det skal bli en suksess, men de kan ikke skryte av å ha utviklet selve appen i tillegg). 

• Liker 18
  • Nyttig 15
Skrevet
Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Takk - dette er skremmende lesing, synes jeg. Har valgt å ikke bruke mobilen til nettbruk, er jeg på nett er jeg på pc.

Men det datatilsynet her forteller er enda verre enn jeg trodde det var.

Hadde aldri turt å gi slik informasjon et firma som drives av eiere med en slik historikk som disse har.

Fra linken din: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/rad-til-deg-som-bruker-apper/

• Før du installerer appen skal du få informasjon om kven den appansvarlege er, og kva opplysningar appen brukar. Les informasjonen og ta stilling til kva du vil godta. Kanskje finst det andre appar med same funksjonalitet som gir deg betre vilkår?
  • Gå inn på nettsida til den appansvarlege, og sjekk personvernerklæringa for å finne meir informasjon om appen.
  • Den appansvarlege skal gi deg informasjon, anten via appen eller nettsidene sine, om kva opplysningar dei samlar inn, kva dei gjer med dei, kor lenge opplysningane blir lagra og korleis du skal gå fram for å få opplysningane sletta eller retta.

På Netfit.no oppgis ingen slike opplysninger om appen: https://netfit.no/app/

Det er brudd på personopplysningsloven (GDPR). Instans for å melde brudd: Datatilsynet. Å lansere dette er som å hoppe etter Wirkola (Naardic).  De er altfor sent ute. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
Pust skrev (8 timer siden):

Så er da endelig Netfit appen ute og klar til nedlasting. Jeg lastet den ned - men man må altså lage seg en konto før man i det hele tatt får en smakebit på hva den har å tilby. Der bommer de totalt på meg i alle fall. Jeg vil se hva jeg kan få om jeg betaler/lager en konto. Jeg vil se hva det er jeg får om jeg kobler meg på! Det finnes tusenvis av knallgode youtube-kontoer og instakontoer som kan gi meg den veiledningen jeg trenger, HELT GRATIS(!), så hva er det som gjør Netfit så spesielt at jeg vil betale for å bruke appen? Fortell meg det, LKE & CBE. Fortell meg hva det er som er spesielt med Netfit. Fortell meg hvorfor jeg bør betale for å bruke appen. Foreløpig sitter jeg bare med et inntrykk av at eierne kun vil vise hvor flinke de selv er til å løpe og/eller trene styrke. Men, - hva er det dere kan hjelpe meg med? Jeg vil vite hvordan min slappe tobarnsmagemuskler kan bli bedre, hvordan min kontorkropp kan få bedre kondis, og hvordan man kan tilpasse trening til en supertravel hverdag med 100% jobb og familieliv. Gi meg en smakebit på det før dere krever innlogging og konto, så skal vi se om Netfit er bedre enn alle andre gratis tilbud på nettet. Jeg er totalt uinteressert i å se videoer av at dere løper eller løfter eller poserer, jeg vil ha reell coaching! 

IMG_0864.png

Veldig enig med deg. Og hva er det med at alt som formidles om trening er på engelsk, tror de at den skal slå an i utlandet?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Produkteme ligger på netfit.no

En haug av varianter på mrdlemspakker De gjør det jo ikke enkelt for seg selv. Og uansett. Alt dette kan du finne med et tastetrykk på google. Det er absolutt ingenting unikt ved dette.

eksempler i bildene er minste og største medlemspakke.

Lurer virkelig på hvem målgruppen er?

17E54683-637C-4BFD-A9D1-5BCDF3BBE347.jpeg

E95F82EF-3893-47F2-897F-3B38E2B65CA2.jpeg

371B7848-2654-40C4-9BD5-63F8C67451E4.jpeg

4769A901-604F-4969-9B76-D31580DA114F.jpeg

70E26683-8E22-4CB9-8023-B5B98FF6203A.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg sendte Mail til Apollo og spurte hvor mange se hadde plass til, samt hvor mange som har bestilt. Skal oppdatere når/hvis de svarer.

• Liker 32
  • Nyttig 1
Skrevet
BuffyTheVampire skrev (4 minutter siden):

Jeg sendte Mail til Apollo og spurte hvor mange se hadde plass til, samt hvor mange som har bestilt. Skal oppdatere når/hvis de svarer.

takk!

• Liker 8
Skrevet
18 hours ago, Frisk Frosk said:

Vil først si noe generelt, ikke bare til deg: Jeg synes ikke vi skal diskutere eller spekulere hvordan ekteskapet deres er.

Det er mye som diskuteres og kommenteres her som jeg synes går langt over streken. Velger da enten å overse det eller gjøre moderator oppmerksom på det i stedet for å diskutere det videre i tråden.

Jeg har heller ikke spekulert noe om hva som foregår i ekteskapet deres for tiden. Min kommentar om skilsmisse gikk på imaget hennes og hvor drastiske grep hun måtte ha tatt for å rette (noe) opp i det. Men tror helt ærlig ikke at det hadde vært nok å ta avstand fra ham all den tid hun selv synes å ha samme verdier og oppførsel, med unntak av at hun da ikke kjører rundt og riper opp biler.

• Liker 9
Skrevet
20 hours ago, Xan said:

Den eneste måten hun kan redde eget image og bedrift på er kanskje å skille seg fra ham og vise med handlinger og ord at hun tar avstand fra det han står for. 

Men hva står hun egentlig for selv da? 

Siterer meg selv. 

Skrevet

Jeg undrer på hva formålet med å legge ut bilde av en, eller flere, kaffekopper hver eneste dag på instastory kan være? 

Innholdet er så ensformig, veldig mye av nøyaktig det samme hver eneste dag. Jeg er oppriktig interessert i hva tanken bak dette kan være? Er det et spesielt publikum de ønsker å treffe som elsker et slikt innhold? Autister? 

• Liker 25
Skrevet (endret)
Lilly Rose skrev (14 timer siden):

Hun kan jo være et forbilde for folk på egen alder og litt eldre, men ser ikke for meg at det vil skje.

CBEs livsstil er ikke gjennomførbar for hennes jevnaldrende. Dama bruker 5-6 timer daglig på klinikkbesøk, trening, frisør, manikyrist, sminke, antrekk og styling. Jeg kan heller ikke tenke meg at særlig mange hadde orket et så ekstremt navlebeskuende og overfladisk kroppshysteri i mer enn et par uker.

Mens her er altså CBE i gang på minst femtende året 🤷‍♀️ Særdeles godt hjulpet av en tilsynelatende ortorektisk og fettfobisk mann som lar henne posere seg slankere og til og med retusjerer og etterbehandler bildene hennes kraftig i etterkant før de legges ut.

Det forklarer jo også den særdeles avslørende podcasten. Man har neppe behov for intellektuell, meningsfylt eller matnyttig stimuli når man bruker så mange daglige timer kun på eget utseende.

De siste 3-4 årene så har de snevret seg kraftig inn, mot et mye smalere publikum. Det er direkte merkelig at de fremdeles har 300 000 følgere, da innholdet deres består av retusjert selvskryt av egentrening. Dette neppe fenger så mange. Jeg gjetter på at 100 000 er falske følgere, og at 100 000 av følgerne enten er inaktive, eller har glemt at de følger. Engasjementraten på kontoen er hvert fall oppgitt til ca 0 %. Hadde vært supert om alle IG-følgere ryddet opp i listen sin innimellom, for å se hva det faktisk er de følger og dermed støtter.

Men jeg har nok selv bortimot 10 % falske følgere, selv om jeg rensker opp med jevne mellomrom. Fake followers stimler til som fluer hos alle med åpen konto så lenge man har en viss form for egenaktivitet. Jeg er usikker på hvorfor de kommer av seg selv egentlig; er det forsøk på phishing og på å få ekte folk til å klikke på tvilsomme lenker? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 27
Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

En haug av varianter på mrdlemspakker De gjør det jo ikke enkelt for seg selv. Og uansett. Alt dette kan du finne med et tastetrykk på google. Det er absolutt ingenting unikt ved dette.

Jeg sliter med å forstå hvorfor de enkelte pakkene inneholder det de gjør. Med 1:1 coaching får man hverken on demand økter eller yoga. Heller ikke intervaller med Caroline hvilket man heller ikke får på The Journey. Yoga er vist heller ikke aktuelt for dem som vil være Strong and Athletic. Flere andre ting gir heller ikke mening for meg. Skjønner de må dele opp når de ønsker såpass mange "unike" pakker, men pakkene må likevel framstå som gjennomtenkte. Ellers blir det som en billig kinarestaurant som har 4 kjøttslag, 7 sauser og ris eller nudler på menyen som kombineres uten overordnet mening. Mulig jeg hadde skjønt mer om jeg hadde kjøpt opplegget, men å ikke oppfylle GDPR på innlogging er big NO NO for meg! Enda mer siden jeg vet eierne av Netfit har null respekt for personvern, lovverk og null skrupler med å henge ut, trakassere, stalke, herpe for personer de av en eller annen grunn ser seg sure på.

Hvorfor har ikke CBE og LKE hatt lanseringen som hovedfokus siste ukene? Ingen gidder CBEs rumpe i en pool, men Netfit lansering kunne faktisk vært interessant. Veldig rart de ikke benyttet kanalene sine til å reklamere for den nå som det faktisk er noe å reklamere for. Så kunne de heller droppet endeløse fotosesjons og "jeg skal netfitte" oppdateringer de siste 7,6,5,4,3,2,1-årene da det likevel ikke var noe å reklamere for. Vis da hva appen kan. Som gjør den unik. Annet enn vise skrytebilder av CBEs kropp. 

• Liker 24
  • Nyttig 13
Skrevet
2 hours ago, Stargaze said:

Står det priser noe sted?
stusser på tre måneders bindingstid ved oppstart, alle andre apper gir en prøveperiode, og ikke tre måneders binding!
Jeg tror aldri dette lanseres, for hvis bare fem skulle valgt 24/7 oppfølgingspakke ville det blitt alt for mye for paret i Sarpsborg.
De dokumenterer jo dag ut og inn hvor liten arbeidskapasitet de har. Jeg tror det er derfor den ikke lanseres, de er garantert ikke blitt enige om hvem som skal gjøre hva av jobben. Jeg tror nok Caroline har håpet at disse fotoshootsene og å være ansiktet utad er nok jobb for henne, men det er jo sånn 2% av jobben med  en treningsapp.
Jeg har brukt mange online treiningsprodukter selv, og det viktige er at det er motiverende trenere som virkelig kommer ut av skjermen og inspirerer, noe CBE og LKE i hvert fall ikke kan.
"Intervaller med CBE" skal man virkelig løpe virtuelt sammen med en som klager over en hver løpetur hun tar?
Ellers er jo veldig mye av det de tilbyr gratis tilgjengelig på Strava. Dette ligner for meg mest som forsøk på svindel, men jeg tviler på at det noensinne blir lansert, for dette klarer de ikke å følge opp, da måtte de ha ansatt masse folk, og den muligheten har de ikke lenger.

• Liker 25
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...