Gjest Kattedama Skrevet 30. juni 2023 #84761 Skrevet 30. juni 2023 Hva skjedde med lanseringen av NetFit?
Stargaze Skrevet 30. juni 2023 #84762 Skrevet 30. juni 2023 Lill skrev (10 minutter siden): Hva skjedde med lanseringen av NetFit? Nei, de skal vel lage en kvalitetsapp da. Og kvalitet tar tid. Sikkert ingen som spør etter den heller..så haster nok ikke. Eller forresten var vel et par som vant i samarbeid med Sommerløpet… Tror den gevinsten er lite verdt 16 2
Keaton Skrevet 30. juni 2023 #84763 Skrevet 30. juni 2023 Lill skrev (14 minutter siden): Hva skjedde med lanseringen av NetFit? Det ble en ny bløff. 19
Daudaferd Skrevet 30. juni 2023 #84764 Skrevet 30. juni 2023 Mulig noen med bedre øyne enn meg kan bedømme dette bedre, men det siste bildet i den nyeste posten på IG ser også merkelig redigert ut. Altså, har Fotballfruemannen redigert inn kona på bassengkanten? Synes føttene ser rare ut. 5
Frisk Frosk Skrevet 30. juni 2023 #84765 Skrevet 30. juni 2023 Justlooking skrev (1 time siden): Jeg skrev tidligere at det bassengbildet med rumpa ute minnet meg om første gang jeg ble klar over Finkygine som gjorde akkurat det samme. For det kom i media. Det med funkygine er veldig mange år siden som jeg også skrev. Det var ikke kritikk av funkygine for hun har kommet mye lenger siden det - mens poenget mitt egentlig var at det var en ren etterligning av dette fra Caroline sin side. Trodde hun at hun ville få bildet i media som funkygine? Finner ikke igjen det jeg skrev men samma det 😊 Det jeg lurer på nå, er at hvorfor tilståelsesdommen fra LKE om nedriping av bil til en som han ikke likte kommentaren til IKKE kom i media den gangen. Med tanke på at Bjørnar Moxnes i rødt kom i media for et forelegg han har fått pga tyveri. Vet jo han er mye mer kjent selvfølgelig - men hvordan fant media denne saken og ikke saken om LKE som var mye mer alvorlig? Antar det er fordi han er politiker, og sikkert at det er politiske interesser som trumfer gjennom et sted med Moxnes. Helt greit siden han er partipolitiker og stortingsrepresentant. Men det Lars Kristian Eriksen gjorde i fjor er jo langt verre, da dette innebar en ganske direkte trussel, der han først satt i bilen og fulgte med huset til kvinnen, fulgte etter henne i bil da hun kjørte hjemmefra, trakasserte med telefonoppringninger og utførte hærverk mot kvinnens bil. Trusler via fysiske handlinger for å skape frykt og hærverk mot andres eiendom, det er LANGT verre enn et par solbriller til vel 1000 kroner. Ekstra ille blir det LKE gjorde fordi han har en historikk hvor han har stalket personer på nett, og stygge kommentarer om kvinner til media. For ikke å snakke om hvordan han og kona utnyttet da kona ble stalket av en mann, hvor de gjorde mye ut av historien, for å skape et narrativ de selv kunne selge på. At politiet lot LKE få en tilståelsesdom og akseptere at det var gjort i affekt, når han helt tydelig hadde tenkt seg om fra en dag til neste før han valgte å sette seg i bilen for å kjøre til den uskyldige kvinnen, følge etter henne, utføre hærverk mot bilen hennes og deretter fortsette med trakasserende oppringninger - det har ingenting med affekt å gjøre, det var planlagt, kalkulert. Heldigvis var kvinnen langt tøffere og sterkere enn ham, så han feilvurderte effekten det han gjorde fikk. Men at media ikke tar opp saken med ham, det forstår jeg ikke - da han og CBE livnærer seg av å påvirke andre i så stor skala, hvor de fortsetter med både løgner og lovbrudd og leker verdensmestre innen fagfelt de har ingen eller minimal kunnskap om. Media er blitt altfor sløve, skammelig dårlig arbeid av media når det kommer til den negative påvirkningen av barn, unge og andre influencerbransjen har, og også på samfunnet. 36 5
Daudaferd Skrevet 30. juni 2023 #84766 Skrevet 30. juni 2023 MissKatt skrev (11 timer siden): Jeg synes dette er et rart bilde av Caroline. Hvorfor er det ikke vått på gulvet der hun har gått? Er det fordi hun er manipulert inn i bildet, eller fordi hun har stått der så lenge og posert at fotavtrykkene hennes har tørket? Det må da være flaut å stå der å posere lenge mens andre hotellgjester ser det? Merkelig hele greia... Her har de jo glattet ut huden på magen så mye at navlen har forsvunnet. 😅 17
Inocybe Skrevet 30. juni 2023 #84767 Skrevet 30. juni 2023 Daudaferd skrev (8 minutter siden): Mulig noen med bedre øyne enn meg kan bedømme dette bedre, men det siste bildet i den nyeste posten på IG ser også merkelig redigert ut. Altså, har Fotballfruemannen redigert inn kona på bassengkanten? Synes føttene ser rare ut. Tror hun står på bassengkanten. Ser på andre bilder den er veldig lav. 2 1
Pusern3 Skrevet 30. juni 2023 #84768 Skrevet 30. juni 2023 Kaisa10 skrev (8 timer siden): Er dette reklame for et hotell eller reklame for henne selv?? «På vei til frokost» , «på vei til middag» Javel, hvor er den restauranten da? I tilknytning til hotellet feks? Hvordan er menyen? Dette er jo helt idiotisk å se på egentlig.. Eller tenker hotellet at reklameverdien ligger i at hun bare er der?? Ser jo heller ikke ut som en typisk Granca turist heller der hun sprader avgårde i overpyntet kjole og altfor høye sko (gitt sted og tid). Så neppe et hotell mange vil kjenne for å dra til om de skal på Granca 8
Rosasko Skrevet 30. juni 2023 #84769 Skrevet 30. juni 2023 Har dei redigert føttene til str 45 og? 🤣 11 2
~ Ada ~ Skrevet 30. juni 2023 #84770 Skrevet 30. juni 2023 Se der, ja, så har vi allerede bikka 1.juli. Tror jeg ved en feil tidligere. skrev at de har ut søndag på seg ift.lanseringen til netfit. Som forventet bare humbug. Mor er busy med å vise kroppen på story og i feed og har ikke tid til å følge opp løfter. 14 2
Klappe Skrevet 30. juni 2023 #84771 Skrevet 30. juni 2023 Frister ikke akkurat med treningsreise med disse. Så funkygine og broren la ut treningsvideo som man kan gjøre hjemme, så mye gøyere og mer effektivt ut enn det disse to holder på med. Sybs LKE virker skummel og jeg som kvinne som reiser på treningsturer alene, hadde ikke følt meg trygg på reise med han. Hvis jeg hadde stilt et spørsmål som han kunne sett på som kritikk- hva hadde egentlig skjedd da? 32 2
Populært innlegg Frisk Frosk Skrevet 30. juni 2023 Populært innlegg #84772 Skrevet 30. juni 2023 KatyP skrev (1 time siden): Jeg lurer oppriktig på hvordan influencere som CBE har det når de storslått annonserer ting også blir det ikke noe av? Husker jeg tok meg selv i å tenke det samme om andre i bransjen som feks VillaPaprika. Når ting ropes ut, det kjøres på med reklamer og hashtags også bare… poff… borte. CBE og LKE har reist på ferie? Rett før den store lanseringen. Hvor er Adrian Paul og kona eller hva det var. Hvor er hele appen? De må jo ha visst dette hele tiden, at det ikke ble noe av. Så hvorfor annonsere det med brask og bram og dermed med vilje få oppmerksomhet rundt et prosjekt som ikke skjer. Jeg er oppriktig nyskjerrig på hvordan de har det og hva de tenker. Jeg har tenkt en del på noe av det samme en stund. Alle kanaler, CBE, LKE, coach_Eriksen, Netfit.no... alt er i realiteten helt uten innhold. I beste fall er det "innhold" som går på repetisjon slik det har gjort i flere år. Jeg får mer og mer et inntrykk av at de bygger luftslott helt bevisst. Antall følgere på CBEs instagramkonto antas å ha 1/3 falske følgere. Av en eller annen grunn synes det ekstremt viktig for dem å klamre seg fast til et følgertall som har bikket 300 000, da det plutselig, og tilsynelatende helt uten grunn (om man ser på innhold) så øker antall nye følgere som ved et mirakel om de bikker rett under 300 000 følgere. Så antall følgere holdes med andre ord kunstig høyt, for å gi et inntrykk av at produktet CBE når ut til langt flere enn det hun/de faktisk gjør. LKEs to kontoer er også et luftslott, på sitt pussige vis. Han fremstiller seg som seriøs idrettsutøver og trener, både på de to instagramkontoene sine og på twitter. Men innholdet er i realiteten ikke annet enn en helt ordinær influencerkonto hvor influenceren LKE synes å være mest opptatt av seg selv og hva han selv gjør - og overhodet ikke interessert i å gi kunnskapsbaserte og forsvarlige råd til ev. følgere. Fokuset er kun på ham selv, følgerne synes bare å skulle være der for å beskue ham og hans prestasjoner. Enda merkeligere er det å ha en konto hvor han presenterer seg som "coach", når han ikke har noe fokus på følgere eller potensielle kunder. Og den hjemmesiden som bærer hans navn, hvor han fremstiller seg som idrettsutøver, trener og fotograf, den er egentlig samme. Lite faktisk innhold, det aller meste av det som er der fokuserer på ham, og en del av det som tilsynelatende skal friste noen til å hyre ham som personlig trener, det er... vel, det er mye der som tilsier at man trolig bør velge en annen trener med et mer realistisk syn på å møte mennesker og enkeltindividers behov, heller enn å stadig skryte av seg selv. Bloggen hans har stått på stedet hvil siden november 2022. Det virker å være null engasjement, kun navlebeskuelsen og -beundringen av seg selv hele veien... Men når han legger ut ting på IG eller twitter, da er det igjen en kombinasjon av selvfokus og svulstige ord og å fremstille seg selv som verdensmester, som til og med kan trosse den menneskelige fysiologi. En som stadig trosser lover og regler som om han skulle stå over lover som gjelder andre. CBEs blogg er i realiteten er avsluttet. Hennes IG-konto består i stor grad av forvrengning av eget utseende med poseringer, spenninger, redigering og filter av/på bilder, doselfier (seriøst - doselfier som bedriftsinnhold??), neste som skjæra som må speile seg i alt som skinner. Det er barneeksponering, seksualisering av mor, bedriftseiers svært så anstrengte og umotiverte forhold til egen trening, hvor det overtrenes, ikke tas hensyn til kroppens behov. Det er kroppspress og forherligelse av thinspo og proana. Det er lovbrudd etter lovbrudd. År kommer og år går, og alt går bare på repeat. Men flott skal det være, der det innholdsløse maskeres med falskt høye følgerantall, tilsynelatende dyre kulisser og hul klasse... (mens doselfiene fortsetter som en parodi på det falske, flotte ytre narrativet). Og Netfit.no - det er bare et litt nyere luftslott, som de nå har melket i... er det syv år nå? Tomme tønner som skramler, bryter på eiernes sedvanlige vis lover her og der, lite innhold, lite seriøsitet. Fag betyr lite eller ingenting, seriøsitet og ansvarlighet det samme - bare alt ser delikat ut på bildene, så er det det tilsynelatende viktigste. For der lot jo til og med Apollo seg forføre av store, tomme ord, delikate bilder og løgner om kompetanse. For salgsmessig, når de presenterer seg selv til potensielle samarbeidspartnere, gjør det seg tydeligvis når man kan si "tidligere Norges største blogger/influencer", 300 000 følgere, flere plattformer, eget treningsunivers med app (som tilsynelatende aldri kommer, alltid andres feil, selvfølgelig, aldri egen). Da kan man til og med få store aktører som Apollo til å tro at de ser luftslottet Treasures AS og Netfit.no tilsynelatende har skapt. Det sier seg selv at dette ikke kan fortsette, for en dag vil til og med luftslott forsvinne. Og i mellomtiden legger LKE inn en god søknad om å bli stoppet - nye brudd på alkoholreklamen, to videoer fra Grand Horizon, som de har gående et reklameoppdrag for, her umerket reklame, med samtidig brudd på alkoholloven: 33 22
Isild Skrevet 1. juli 2023 #84773 Skrevet 1. juli 2023 Så ble altså Netfit "utsatt" eller noe -igjen! Meanwhile så trenes det for harde livet - løpeturer i 30 grader uten vann (virker som om han får det til å høres ut som han har "vunnet over noe" ved å gjøre noe så dumt ) - Og videre "grusomme" treningsøkter for CBE, men må bare "få det på" osv. På en måte så er de mørke, skumle bildene LKE pleier å legge ut av seg selv passende til dette opplegget. Litt til "skrekk og advarsel" om at her er det INGEN treningsglede å hente, og en "ekstrem" coach som ser litt ut som den "stalkeren i mørket" som han faktisk er. 43 4
KatyP Skrevet 1. juli 2023 #84774 Skrevet 1. juli 2023 Frisk Frosk skrev (6 timer siden): Jeg har tenkt en del på noe av det samme en stund. Alle kanaler, CBE, LKE, coach_Eriksen, Netfit.no... alt er i realiteten helt uten innhold. I beste fall er det "innhold" som går på repetisjon slik det har gjort i flere år. Jeg får mer og mer et inntrykk av at de bygger luftslott helt bevisst. Antall følgere på CBEs instagramkonto antas å ha 1/3 falske følgere. Av en eller annen grunn synes det ekstremt viktig for dem å klamre seg fast til et følgertall som har bikket 300 000, da det plutselig, og tilsynelatende helt uten grunn (om man ser på innhold) så øker antall nye følgere som ved et mirakel om de bikker rett under 300 000 følgere. Så antall følgere holdes med andre ord kunstig høyt, for å gi et inntrykk av at produktet CBE når ut til langt flere enn det hun/de faktisk gjør. LKEs to kontoer er også et luftslott, på sitt pussige vis. Han fremstiller seg som seriøs idrettsutøver og trener, både på de to instagramkontoene sine og på twitter. Men innholdet er i realiteten ikke annet enn en helt ordinær influencerkonto hvor influenceren LKE synes å være mest opptatt av seg selv og hva han selv gjør - og overhodet ikke interessert i å gi kunnskapsbaserte og forsvarlige råd til ev. følgere. Fokuset er kun på ham selv, følgerne synes bare å skulle være der for å beskue ham og hans prestasjoner. Enda merkeligere er det å ha en konto hvor han presenterer seg som "coach", når han ikke har noe fokus på følgere eller potensielle kunder. Og den hjemmesiden som bærer hans navn, hvor han fremstiller seg som idrettsutøver, trener og fotograf, den er egentlig samme. Lite faktisk innhold, det aller meste av det som er der fokuserer på ham, og en del av det som tilsynelatende skal friste noen til å hyre ham som personlig trener, det er... vel, det er mye der som tilsier at man trolig bør velge en annen trener med et mer realistisk syn på å møte mennesker og enkeltindividers behov, heller enn å stadig skryte av seg selv. Bloggen hans har stått på stedet hvil siden november 2022. Det virker å være null engasjement, kun navlebeskuelsen og -beundringen av seg selv hele veien... Men når han legger ut ting på IG eller twitter, da er det igjen en kombinasjon av selvfokus og svulstige ord og å fremstille seg selv som verdensmester, som til og med kan trosse den menneskelige fysiologi. En som stadig trosser lover og regler som om han skulle stå over lover som gjelder andre. CBEs blogg er i realiteten er avsluttet. Hennes IG-konto består i stor grad av forvrengning av eget utseende med poseringer, spenninger, redigering og filter av/på bilder, doselfier (seriøst - doselfier som bedriftsinnhold??), neste som skjæra som må speile seg i alt som skinner. Det er barneeksponering, seksualisering av mor, bedriftseiers svært så anstrengte og umotiverte forhold til egen trening, hvor det overtrenes, ikke tas hensyn til kroppens behov. Det er kroppspress og forherligelse av thinspo og proana. Det er lovbrudd etter lovbrudd. År kommer og år går, og alt går bare på repeat. Men flott skal det være, der det innholdsløse maskeres med falskt høye følgerantall, tilsynelatende dyre kulisser og hul klasse... (mens doselfiene fortsetter som en parodi på det falske, flotte ytre narrativet). Og Netfit.no - det er bare et litt nyere luftslott, som de nå har melket i... er det syv år nå? Tomme tønner som skramler, bryter på eiernes sedvanlige vis lover her og der, lite innhold, lite seriøsitet. Fag betyr lite eller ingenting, seriøsitet og ansvarlighet det samme - bare alt ser delikat ut på bildene, så er det det tilsynelatende viktigste. For der lot jo til og med Apollo seg forføre av store, tomme ord, delikate bilder og løgner om kompetanse. For salgsmessig, når de presenterer seg selv til potensielle samarbeidspartnere, gjør det seg tydeligvis når man kan si "tidligere Norges største blogger/influencer", 300 000 følgere, flere plattformer, eget treningsunivers med app (som tilsynelatende aldri kommer, alltid andres feil, selvfølgelig, aldri egen). Da kan man til og med få store aktører som Apollo til å tro at de ser luftslottet Treasures AS og Netfit.no tilsynelatende har skapt. Det sier seg selv at dette ikke kan fortsette, for en dag vil til og med luftslott forsvinne. Og i mellomtiden legger LKE inn en god søknad om å bli stoppet - nye brudd på alkoholreklamen, to videoer fra Grand Horizon, som de har gående et reklameoppdrag for, her umerket reklame, med samtidig brudd på alkoholloven: LKE er er kapittel for seg selv. Jeg føler han lenge var litt perifer. Noe Caroline ble kjent for, «fotballfrue». Jeg kan huske han ble nevnt første gang jeg så henne på tv, og han virket liksom å være grunnmuren og springbrettet hennes om det gir mening. Så rullet skandalene opp med han som sentrum og nå må jeg innrømme at jeg ikke helt forstår hva han driver med. Ikke hun heller for den saks skyld. Det er et merkelig skue og jeg lurer også litt på om de tuller. For hvordan kan man leve av dette mer? Folk vil til slutt forstå at dette ikke er ekte. De kan blokkere alt de vil, men til slutt går folk lei. Og hva da? Kanskje jobb på Vinmonopolet hadde vært noe? Slik de reklamerer for dem mener jeg (det var ironi)😅 26 5
K_mb Skrevet 1. juli 2023 #84775 Skrevet 1. juli 2023 (endret) Pusern3 skrev (9 timer siden): Ser jo heller ikke ut som en typisk Granca turist heller der hun sprader avgårde i overpyntet kjole og altfor høye sko (gitt sted og tid). Så neppe et hotell mange vil kjenne for å dra til om de skal på Granca Har vært mange ganger i sydlige strøk, men har knapt sett overpyntete mennesker som CBE, men avslappede mennesker som nyter solferie. Har heller aldri sett mennesker sprade rundt på resorten som om de er på catwalken. Alt hun legger ut fra ferien er en egotrip i å vise seg frem, hotellet hun skal promotere er det ikke så viktig med, det er kun omgivelser mens hun er midtpunktet. At noen i det hele tatt er dum nok til å sponse dette? Endret 1. juli 2023 av K_mb 26 4
Stargaze Skrevet 1. juli 2023 #84776 Skrevet 1. juli 2023 K_mb skrev (5 minutter siden): Har vært mange ganger i sydlige strøk, men har knapt sett overpyntete mennesker som CBE, men avslappede mennesker som nyter solferie. Har heller aldri sett mennesker strebe rundt på resorten som om de er på catwalken. Alt hun legger ut fra ferien er en egotrip i å vise seg frem, hotellet hun skal promotere er det ikke så viktig med, det er kun omgivelser mens hun er midtpunktet. At noen i det hele tatt er dum nok til å sponse dette? Enig! Folk som bor der må jo virkelig lure på hvem disse selvgode arrogante folkene er. Brudd på alkoholloven bør meldes av flest mulig her: [email protected] eller anonymt sammen med brudd på reklamemerking her: https://skjema.onacos.no/forbrukertilsynet/skjema/FO0028/Tips_oss 18 6
Stargaze Skrevet 1. juli 2023 #84777 Skrevet 1. juli 2023 (endret) Her ser jo kroppen mye mer normal ut i størrelse og fasong enn på de ihjel redigerte bildene hun ellers deler. Fin, normal kvinnekropp Endret 1. juli 2023 av Stargaze 14 1
Xan Skrevet 1. juli 2023 #84778 Skrevet 1. juli 2023 54 minutter siden, Stargaze said: Her ser man hva slags følgere hun har. Lurer på hva LKE synes om at kåte mannfolk digger damen. Det tror jeg faktisk han alltid har vært komfortabel med. Trofékone og alt det der. 7
K_mb Skrevet 1. juli 2023 #84779 Skrevet 1. juli 2023 Stargaze skrev (1 time siden): Her ser jo kroppen mye mer normal ut i størrelse og fasong enn på de ihjel redigerte bildene hun ellers deler. Fin, normal kvinnekropp Enig. Nesten merkelig at dette kom gjennom nåløyet til herr og fru med tanke på hvor ekstreme de er på å redigere CBE til en tynnest mulig utgave. Her ser hun ut som en normal trent person. 7
HanneSv Skrevet 1. juli 2023 #84780 Skrevet 1. juli 2023 (endret) Tour de france som begynner idag minnet meg på turen som cbe overrasket Lars Kristian med for 10 år siden. De dro til Frankrike for å følge noen etapper av touren. Søkte opp noen innlegg fra den turen nå. Så inspirerende hun skrev! Hun formidlet så mye glede, skrev om livet i gatene, om hvor vakkert det var der de var, on hvor glad Lars Kristian ble for å være der. Skriver at hun ikke har peiling på sykkel men at hun likevel elsket å se dette. Så ekte, så fylt av glede og så kjekt å se hvordan hele innlegget fokuserte på opplevelsen, ikke på hvor pene de er. Skjønner så godt at hun var Norges største blogger på denne tiden! Ble glad av å lese dette innlegget og litt vemodig over at det er så langt fra hvordan instaen er nå. Fikk ikke sett bildene, men ut fra beskrivelsen er det mye bilder av stedet de var og folkehavet. https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/22/tour-de-france-2013-annecy-paris/ og her! For en formidlingsevne hun hadde: https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/23/bildedagbok-from-paris-with-love/ og ikke minst: hun henvendte deg til oss følgere ved å ønske oss en god dag, håper det er bra med du som leser osv. Endret 1. juli 2023 av HanneSv 17 3 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå