Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, HanneSv said:

Tour de france som begynner idag minnet meg på turen som cbe overrasket Lars Kristian med for 10 år siden. De dro til Frankrike for å følge noen etapper av touren. Søkte opp noen innlegg fra den turen nå. Så inspirerende hun skrev! Hun formidlet så mye glede, skrev om livet i gatene, om hvor vakkert det var der de var, on hvor glad Lars Kristian ble for å være der. Skriver at hun ikke har peiling på sykkel men at hun likevel elsket å se dette. Så ekte, så fylt av glede og så kjekt å se hvordan hele innlegget fokuserte på opplevelsen, ikke på hvor pene de er. Skjønner så godt at hun var Norges største blogger på denne tiden! Ble glad av å lese dette innlegget og litt vemodig over at det er så langt fra hvordan instaen er nå. Fikk ikke sett bildene, men ut fra beskrivelsen er det mye bilder av stedet de var og folkehavet. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/22/tour-de-france-2013-annecy-paris/

og her! For en formidlingsevne hun hadde: 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/23/bildedagbok-from-paris-with-love/

og ikke minst: hun henvendte deg til oss følgere ved å ønske oss en god dag, håper det er bra med du som leser osv. 

Kontrasten til nå er så enorm! Hun virket så uendelig mye mer lykkelig før. Og jeg skjønner ikke hvordan en som likte å skrive innlegg plutselig bare kan legge ned hele jobben sin og erstatte den med selfies helt uten innhold. Bare det hadde jo gjort meg kraftig ulykkelig. Hun pleide jo å svare lesere masse på mail, nå har hun helt mistet kontakten med følgerne sine/de har forsvunnet. LKEs inntog i businessen har vært en katastrofe, det tror jeg hun må føle på og. Er nok ikke så strålende bak alle filterne.

• Liker 34
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvalstad45 skrev (18 minutter siden):

Kontrasten til nå er så enorm! Hun virket så uendelig mye mer lykkelig før. Og jeg skjønner ikke hvordan en som likte å skrive innlegg plutselig bare kan legge ned hele jobben sin og erstatte den med selfies helt uten innhold. Bare det hadde jo gjort meg kraftig ulykkelig. Hun pleide jo å svare lesere masse på mail, nå har hun helt mistet kontakten med følgerne sine/de har forsvunnet. LKEs inntog i businessen har vært en katastrofe, det tror jeg hun må føle på og. Er nok ikke så strålende bak alle filterne.

Jeg har tenkt det samme. Tenkte særlig på det da jeg leste bursdagshilsenen til mannen, syns den virket mye kaldere enn hun vanligvis har pleid å skrive. Det har jo vært så mange fantastiske ord om ham tidligere. Det er ikke sikkert alt er så rosenrødt som det fremstår. 
Hun har jo alle muligheter i verden til å skrive og inspirere på insta også, men fokuset har jo blitt kun på kropp. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
HanneSv skrev (1 time siden):

Tour de france som begynner idag minnet meg på turen som cbe overrasket Lars Kristian med for 10 år siden. De dro til Frankrike for å følge noen etapper av touren. Søkte opp noen innlegg fra den turen nå. Så inspirerende hun skrev! Hun formidlet så mye glede, skrev om livet i gatene, om hvor vakkert det var der de var, on hvor glad Lars Kristian ble for å være der. Skriver at hun ikke har peiling på sykkel men at hun likevel elsket å se dette. Så ekte, så fylt av glede og så kjekt å se hvordan hele innlegget fokuserte på opplevelsen, ikke på hvor pene de er. Skjønner så godt at hun var Norges største blogger på denne tiden! Ble glad av å lese dette innlegget og litt vemodig over at det er så langt fra hvordan instaen er nå. Fikk ikke sett bildene, men ut fra beskrivelsen er det mye bilder av stedet de var og folkehavet. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/22/tour-de-france-2013-annecy-paris/

og her! For en formidlingsevne hun hadde: 

https://www.carolinebergeriksen.no/2013/07/23/bildedagbok-from-paris-with-love/

og ikke minst: hun henvendte deg til oss følgere ved å ønske oss en god dag, håper det er bra med du som leser osv. 

Jeg har mange ganger tenkt på hvorfor jeg begynte å følge henne i det hele tatt, men når jeg leser dette kan jeg jo virkelig forstå det. Hva skjedde??? Her lyser det jo gjennom linjene det man savner nå; ekthet, utstråling og entusiasme. Det hele er jo bare trist for hva skjedde med denne bloggeren cbe? Virker som hun har mistet seg selv helt. 

Jeg har hatt mine tanker rundt dette lenge, men kan ikke skrive om det for det blir spekulasjoner, men det er vel ikke tvil om at noe skjedde når LKE fikk en mer fremtredende rolle i cbe.no. Jeg tror han har vært pådriver for forandringen og at hun etterhvert også har forandret seg. Hans oppførsel har jo uten tvil skadet bedriften og det har nesten blitt umulig å gjenopprette tilliten. Nå tror jeg begge har tatt på skylapper og bare kjører på videre for det er rett og slett blitt for mye å rette opp igjen. 
Som en annen skriver; jeg la også godt merke til bursdagsinnlegget, skrevet mest på vegne av barna enn henne slik jeg leste det. Har sett det en stund allerede, vanskelig å vite om det er fordi de har skjønt at oppførselen hans skader bedriften, så mindre fokus, eller om det ligger noe mer bak. 

• Liker 31
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Jeg har hatt mine tanker rundt dette lenge, men kan ikke skrive om det for det blir spekulasjoner, men det er vel ikke tvil om at noe skjedde når LKE fikk en mer fremtredende rolle i cbe.no. Jeg tror han har vært pådriver for forandringen og at hun etterhvert også har forandret seg. Hans oppførsel har jo uten tvil skadet bedriften og det har nesten blitt umulig å gjenopprette tilliten. Nå tror jeg begge har tatt på skylapper og bare kjører på videre for det er rett og slett blitt for mye å rette opp igjen. 
Som en annen skriver; jeg la også godt merke til bursdagsinnlegget, skrevet mest på vegne av barna enn henne slik jeg leste det. Har sett det en stund allerede, vanskelig å vite om det er fordi de har skjønt at oppførselen hans skader bedriften, så mindre fokus, eller om det ligger noe mer bak. 

Den eneste måten hun kan redde eget image og bedrift på er kanskje å skille seg fra ham og vise med handlinger og ord at hun tar avstand fra det han står for. 

Men hva står hun egentlig for selv da? 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå lurer hun på om hun har fått knuter på stemmebåndet igjen. Knuter på stemmebåndet kommer av feil eller overdreven stemmebruk….

• Liker 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (13 timer siden):

Men at media ikke tar opp saken med ham, det forstår jeg ikke - da han og CBE livnærer seg av å påvirke andre i så stor skala, hvor de fortsetter med både løgner og lovbrudd og leker verdensmestre innen fagfelt de har ingen eller minimal kunnskap om.

Har noen lagt det fram slik for media? Det måtte kanskje være at den fornærmede ønsket at det ble skrevet om. 

• Liker 3
Skrevet
Xan skrev (7 minutter siden):

Den eneste måten hun kan redde eget image og bedrift på er kanskje å skille seg fra ham og vise med handlinger og ord at hun tar avstand fra det han står for. 

Jeg tror det er for sent å redde seg inn.

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, Lilly Rose said:

Jeg tror det er for sent å redde seg inn.

Er vel egentlig enig i det. Men skilsmisse, reoppstart av blogg og hot girl summer kunne kanskje gitt henne en sjanse til å blomstre igjen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Xan skrev (1 minutt siden):

Er vel egentlig enig i det. Men skilsmisse, reoppstart av blogg og hot girl summer kunne kanskje gitt henne en sjanse til å blomstre igjen.

Jeg tror hun må finne på noe nytt og fornye seg selv. Hun fremstår som oppslukt i eget speilbilde.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
18 minutter siden, Xan said:

Tror det er det eneste som kan redde merkevaren CBE. Skilsmisser selger, trist nok, og hadde de gått fra hverandre ville det gitt henne de første store overskriftene på veldig lenge. I kjølvannet av det kunne hun relansert seg selv, for jeg tror det er mange flere kvinner der ute som kan kjenne seg igjen i utfordringene (og mulighetene!) som kommer med et samlivsbrudd - kanskje spesielt når det er barn og/eller hund involvert - enn det er kvinner som kan kjenne seg igjen i hva-det-nå-enn-er-de-egentlig-prøver-på.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Xstrella skrev (17 timer siden):

Kjedelig å bare se de løpe. Hva med å finne på noe morsommere. Spille badminton på stranden f.eks? Å nei, da får vi ikke se den stramme og plettfrie kroppen hennes. 

De springer jo å trener styrke hver dag. Tviler man få se henne ligge flat rett ut med litt bustete hår og sole seg på stranden mens hun drikker en iskald cola😅

Og den kroppen hennes er meget bra trent, få har slik kropp MEN når det koster så innmari for å få en slik kropp hadde jeg hellet valgt en litt løsere kropp og mer kos anyday, for de jobber seg jo ihjel for å se så trente ut. 😌

• Liker 13
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 timer siden):

Det er sånn influencer verden har blitt pga Instagram. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Xan skrev (1 time siden):

Vil først si noe generelt, ikke bare til deg: Jeg synes ikke vi skal diskutere eller spekulere hvordan ekteskapet deres er.

Å diskutere hvordan firmaet endret seg da LKE kom inn på full tid, og endring i hvordan de kommuniserer på bedriftskanalene, det er greit. Men tror det er lurt å være bevisst hvordan vi diskuterer dette. Jeg synes balansen kan være vanskelig selv innimellom - fordi de selv bygger hele bedriftsinnholdet på en salig sammenblanding av dypt personlige ting med "jobb". Mulig jeg tråkker over selv i diskusjon om dette, men jeg tror det bare er lurt at vi alle stadig tenker over hvordan vi formulerer ting.

Det er fullt mulig å egentlig si det samme både på en måte som er helt uakseptabel, og som er saklig og helt greit.

Det sagt - jeg har ingen tro på at det vil "hjelpe" Caroline Berg Eriksens image å skille seg fra mannen. Til det har hun over for mange år selv blitt tatt i løgner, juks, og et utall av lovbrudd og advarsler for dette. I tillegg er hun en bedriftseier som har valgt å eksponere sine barn i farlig stor grad i ni-ti år. Hun har i årevis latt som om hun har kompetanse hun ikke har og gitt dårlige helseråd og treningsråd. Og ikke minst, hun fronter et farlig forhold til kropp og trening og kosthold, thinspo og proana.

På toppen av dette har hun vist i alle år at hun ikke takler saklig kritikk om den jobben hun gjør i egne bedrifter, og når hun får kritikk så har hun jo selv gått ut og forkynt at da gjør hun bare mer av det samme. Tydeligvis uansett hvor legitim og saklig kritikken er. Selv der det å lytte til legitim og saklig kritikk kunne fremmet egne bedrifter og inntjening velger hun å gjøre det motsatte, bare fordi noen våger seg å kritisere den jobben hun gjør.

Akkurat dette siste, å innrømme at hvis hun får (legitim og saklig) kritikk, så gjør hun bare mer av det samme - det viser en ganske bestemt personlighet. Å skille seg ville ikke endret hennes image. Til det har hun bekreftet så mye uakseptabelt i årevis, at en endring må komme innenfra henne selv, og så over lang tid vise at hun endrer holdninger og væremåte. Det tar år å legge om et så dårlig image til å bli troverdig igjen, om mulig.

For ved en tenkt skillsmisse så kan hun ikke bruke kortet med å skylde på mannen. For det han "står for", det har også CBE selv stått for i "alle" år. Som bedriftskvinne i en millionbedrift kan hun ikke skylde på at medeier har for dårlige holdninger, når hun selv har vist akkurat samme holdninger i årevis. Ikke bare det, hun har selv valgt å offentlig flere ganger vise at hun ikke bare støtter ham, men også forsøker å gjøre dem begge til offer når sannheten er at det er begge de to som sammen har drevet det som er uforenelig med god forretningsskikk og gode personlige verdier og omtanke for sine medmennesker.

Jeg har skrevet det før, men jeg tror eneste måten de ev. kan jobbe som influencere for fremtiden, det er om de begge trekker seg helt tilbake fra sosiale medier, skaffer seg utdanning, vanlig arbeidserfaring og sosial og yrkesmessig kompetanse. Gjør de det, så har jeg troen på at de kan komme tilbake - hvis de da viser at de har noe vettugt å formidle... og om de er villige til å holde seg innenfor norsk lov, og ikke minst, om de er villige til å fronte et innhold som ikke skader andre, både barn, unge og andre.

Ingen av dem er dumme! Men de har malt seg selv inn i et hjørne som de må ut av om de ikke skal ødelegge totalt for seg selv. De har i utgangspunktet alle muligheter, om de bare er villig til å ta et oppgjør med seg selv og det de driver med, og heller velger ærlig arbeid som ikke skader andre fremover. De har i årevis nå vist at de har null troverdighet med det de holder på med, heller ikke innen trening, helse, kosthold eller livsstil. Den troverdigheten virker det ikke som om de er villige til å gjøre noe for å bygge opp heller så lenge de holder på som influencere - og da ødelegger de bare mer og mer for seg selv, og vil etterhvert også slite med tanke på andre mulige jobber. De kan avslutte nå, legge om livet sitt og så begynne å jobbe for å bli troverdige i hva de formidler. Så kan de heller komme tilbake, om de på det tidspunktet skulle ønske det.

Mitt inntrykk er at de er for glad i dette luftslottlivet sitt, og at overgangen til et normalt yrkesliv er noe begge to vil slite med å finne motivasjon for, fordi de ikke lenger kan bruke all sin tid på å fokusere på seg selv, men faktisk følge opp krav og forventninger.

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Er det noen som vet antall påmeldte til turen med Apollo?

• Liker 7
Skrevet
Xan skrev (2 timer siden):

Ikke innafor å sitte og skriftlig spekulere /anbefale skilsmisse. Det blir litt lavt nivå og ødelegger debatten! 

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

@Frisk Frosk Du skriver at ingen av dem er dumme, det stemmer sikkert til en viss grad, men var det en ting podcasten demonstrerte, så var det at det ikke akkurat svinger av det intellektuelle nivået. 
Når CBE har uttalt at kritikk fører til mer av den kritiserte atferden, kan det også settes i denne sammenhengen, dvs lite voksent og profesjonelt handlingsmønster. Man kan også anta at de etter kommentar -og redigeringssakene fortsatte med enda mer av det kritikkverdige; skrive falske kommentarer og redigere. Alle kunne se det, men ingen fikk sjekket det lengre. Bedriften er tuftet på bløff, ganske enkelt. 

• Liker 37
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (18 minutter siden):

@Frisk Frosk Du skriver at ingen av dem er dumme, det stemmer sikkert til en viss grad, men var det en ting podcasten demonstrerte, så var det at det ikke akkurat svinger av det intellektuelle nivået. 
Når CBE har uttalt at kritikk fører til mer av den kritiserte atferden, kan det også settes i denne sammenhengen, dvs lite voksent og profesjonelt handlingsmønster. Man kan også anta at de etter kommentar -og redigeringssakene fortsatte med enda mer av det kritikkverdige; skrive falske kommentarer og redigere. Alle kunne se det, men ingen fikk sjekket det lengre. Bedriften er tuftet på bløff, ganske enkelt. 

Egentlig helt enig med deg, og uten tvil ekstremt umodent og merkelig det CBE sa i egen podkast.

De har også vist at de tar en rekke ukloke valg med bedriften, alt fra juks og bedrag til lovbrudd, barneeksponering og kroppspress/proana.

Jeg var nok ikke klar nok i det jeg mener med å si at de ikke er dumme. Jeg tror oppriktig at de ikke er det. Jeg har ikke sansen for noen av dem, slik de holder på. Men tross alt, CBE var den første virkelig store bloggeren/influenceren i Norge, og hun utviklet bedriften i noen år. LKE har tross alt et par år med høyere utdanning også, selv om han ikke har fullført. Han kunne nok gjort det ganske bra som fotograf også, om han endret holdninger i hvordan han ser på kvinner og andre, og hvordan han møter andre.

Med at de har malt seg inn i et hjørne mener jeg at de har basert driften av firmaene på alt det du sier. Det er useriøst, det er uprofesjonelt, det er uakseptabelt, men for å nå den posisjonen som CBE hadde inntil for noen år tilbake, så krever det en del som personer med generelt nedsatte intellektuelle evner ikke hadde greid.

Jeg tror de har formet seg selv veldig negativt med den boblen de har valgt å leve i og den måten de har valgt å "jobbe" på. Og jeg tror at slike endringer skjer såpass gradvis at det nok ikke alltid er like enkelt å være det bevisst. I tillegg tror jeg lettjente penger er svært forførende, noe de har vist i praksis der de har hatt behov for å rakke ned på andre med ujevne mellomrom. Lettjente penger skal man ha god disiplin og trygghet i seg selv for å takle. Det virker ikke som om ekteparet har taklet det særlig godt, da de virker fanget i sin egenskapte boble og image de har laget seg. Jeg tror personlig at det sikkert også må være veldig skremmende å gi slipp på det eneste de kjenner av "yrkesliv" (LKE hadde fotballen, men det er jo heller ikke normalt arbeid) som voksne. Hva gjør de nå når de stadig får flere og flere tegn på at det de driver med ikke lenger fungerer slik de vil? De fortsetter med det samme, selv når de forsøker å gå nye veier med Netfit og trening. Det er på ingen måte smart, med det betyr ikke at de er dumme (liker ikke det uttrykket om noen).

Disse to har - om de vil og er villige til å utvikle seg - alle muligheter fremdeles, for ingen av dem er dumme. Navlebeskuende til det ekstreme, kyniske ++, helt klart. Men jeg tror det er egenskaper som man utvikler, eller i det minste forsterker, når man har blitt voksen og levd hele sitt voksenliv i et slikt falskt narrativ. Det er ødeleggende. Men jeg tror de er oppegående nok til å kunne omstille seg til et ærlig arbeidsliv. Om de har viljen til det, det er noe jeg tviler langt mer på - det er kanskje heller ikke så klokt å unnlate å gjøre. Men de har evnene, om de ønsker å bruke evnene sine på en positiv måte for seg selv og andre, og til å gjøre ærlig (og lovlig) arbeid som ikke skader dem selv, barn, unge, andre.

At det de holder på med er helt forkastelig, det mener jeg det ikke er noen tvil om. Men dårlige holdninger, verdier og moral betyr ikke nødvendigvis at folk er dumme. Disse to er oppegående nok begge to til å kunne endre seg og det de gjør. Problemet er mer viljen, stoltheten og behovet for å bli beundret - enn evnen, tror jeg. De er sine egne verste sabottører pga. disse holdningene. De har evner hvis de ønsker å bruke dem konstruktivt og positivt. Men da vil de trolig ikke kunne fortsette med den livsstilen hvor omtrent alt de gjør, har og anskaffer seg avskrives på skatten.

• Liker 22
Skrevet
43 minutter siden, Kollontaj said:

Enig med det du skriver her. De er nok ikke dumme når det kommer til å være utspekulerte, omgå lovverk osv. Kjenner til flere som er lite intelligente for å si det mildt, ingen formening om det som skjer rundt dem eller generelt i verden. Men når det kommer til å unngå lovverk, finne utav hva dem har krav på fra NAV og sånne ting, er de rene kløpperne! Utenom det, fremstår de som "dumme" som ikke har interesse av andre eller noe annet enn dem selv. Akkurat som paret fra Særp fremstår i mine øyne.

• Liker 10
Skrevet
Kollontaj skrev (41 minutter siden):

En ting til, jeg tror at når man isolerer seg selv fra omverdenen i så stor grad som disse har gjort, fra tidlig voksenalder, så distanserer de seg fra virkeligheten og samfunnet og tiden de lever i i så stor grad at man umulig kan få det til å "svinge på det intellektuelle nivået". Det sier ikke nødvendigvis noe om evnene, men det sier noe om interesser og holdninger og navlebeskuelsen og troen på egen fortreffelighet, i tillegg til det miljøet de beveger seg i.

Det minst smarte ved alt er vel den tilsynelatende totalt manglende forståelsen av hvordan de nå i årevis har fremstilt seg selv og hva følgene av det blir. Selv dette trenger ikke være mangel på evner, men de har i hvert fall satt enorme skylapper på seg selv som gjør at de begrenser seg selv ekstremt når de bare ser egen navle.

Poenget er vel at jeg tror de er oppegående nok til å ta uendelig mye bedre valg for seg selv (og andre) enn de har gjort hittil - hvis de vil.

• Liker 12
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...