Gjest LeiaO Skrevet 9. september 2019 #8281 Skrevet 9. september 2019 (endret) 34 minutter siden, Levina skrev: .... Ellers så nok er denne bloggen i toppsjiktet når det gjelder å være attraktiv for annonsører. Hvorfor tenker du at Caroline Berg Eriksen er attraktiv for annonsører? Her vises det til at influencer-aktiviteter kan skade en merkevare ved å skape feil assosiasjoner, og at influencere må ha en sosial makt og posisjon som vil gi tydelige fordeler for merkevaren, jf https://kampanje.com/annonse/carat/hva-er-den-egentlige-verdien-av-influencer-marketing/ Har Caroline Berg Eriksen opp gjennom hatt kritikkverdige forhold som kan gi negative assosiasjoner ovenfor merkevaren til annonsører, eller er det slik at de har et godt rykte i dag som følge av f.eks. imøtekommende svar fra CBE og LKE i kommentarfeltet, god merking, de følger regelverket, bruk av barn osv.? Med andre ord, vil Caroline Berg Eriksen gi en merkevare en fordel eller en ulempe? Er f.eks. Kremmerhuset tjent med at merkevaren blir knyttet til en influencer som viser bilde av kropp og barn på sine SoMe-kanaler? Endret 9. september 2019 av LeiaO
Levina Skrevet 9. september 2019 #8282 Skrevet 9. september 2019 23 minutter siden, Aricia skrev: Hvor har du fått info om denne oversikten? United Influnecers har hatt oversikt over dette. Uansett så er det en selvfølge at eventuelle annonsører ønsker informasjon om hvilke gruppe personer som er leserne til CBE. 2
På besøk Skrevet 9. september 2019 #8283 Skrevet 9. september 2019 På Instagram reklamerer hun nå (omtrent samtidig som alle de store kanalene kan melde om en miljøbølge flommer over landet) for bil 🙈 Hun indikerte i kommentarfeltet sitt senest i går(?) at, joda, de tar tog uten at vi ser det. Skal jeg le, skal jeg gråte? 21
Keaton Skrevet 9. september 2019 #8284 Skrevet 9. september 2019 1 minutt siden, Levina skrev: United Influnecers har hatt oversikt over dette. Uansett så er det en selvfølge at eventuelle annonsører ønsker informasjon om hvilke gruppe personer som er leserne til CBE. Vel, der er CBE 29 år fortsatt... 29
Gjest LeiaO Skrevet 9. september 2019 #8285 Skrevet 9. september 2019 Akkurat nå, Levina skrev: United Influnecers har hatt oversikt over dette. Uansett så er det en selvfølge at eventuelle annonsører ønsker informasjon om hvilke gruppe personer som er leserne til CBE. Hvor har de hentet den informasjonen fra? Er det oppdatert informasjon? Står det samme hos alle? Er kilden pålitelig?
Kleenex Skrevet 9. september 2019 #8286 Skrevet 9. september 2019 9 minutter siden, På besøk skrev: På Instagram reklamerer hun nå (omtrent samtidig som alle de store kanalene kan melde om en miljøbølge flommer over landet) for bil 🙈 Hun indikerte i kommentarfeltet sitt senest i går(?) at, joda, de tar tog uten at vi ser det. Skal jeg le, skal jeg gråte? At det tas tog er vel bare tull? Hadde frua tatt tog hadde hun dokumentert dette grundig i alle kanaler. 30
På besøk Skrevet 9. september 2019 #8287 Skrevet 9. september 2019 Akkurat nå, Kleenex skrev: At det tas tog er vel bare tull? Hadde frua tatt tog hadde hun dokumentert dette grundig i alle kanaler. Jeg er ikke uenig med deg. I call BS. 20
pøbelsara Skrevet 9. september 2019 #8288 Skrevet 9. september 2019 Jeg har også lurt på hvor UI finner dataene sine - hvem leverer dem - hvor stort utvalg har de sett på? 20
Rev. Revenge Skrevet 9. september 2019 #8289 Skrevet 9. september 2019 Syns det er spesielt at det for tre dager siden på instagram ble delt et bilde av bloggeieren sittende ut av en bil, mens idag publiseres omtrent identisk bilde med samme vinkel og positur merket reklame for en Mini. På engelsk. Eneste forskjellen er altså bilen og annonsemerkingen. Hva kaller man sånt? Og selvsagt, mellom disse to bildene ble det eksponert noe annet på apostlenes føll. 23
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 9. september 2019 #8290 Skrevet 9. september 2019 (endret) Er det slik at hun faktisk har byttet fra hvit til grønn outfit? Og at det ikke har med redigering å gjøre @Klaraku78? Endret 10. september 2019 av lillesnøfnugg
Liver Skrevet 9. september 2019 #8291 Skrevet 9. september 2019 Hvordan innhenter UI informasjon om hva slags lesere bloggerne har? 🤔 Er det ringerunde eller en annen form for innhenting av data? 14
DianaV Skrevet 9. september 2019 #8292 Skrevet 9. september 2019 Lurer på om de blir flaue når de avslører seg selv her inne... Sikkert ikke 🤷♀️ 11
Anonym90059005 Skrevet 9. september 2019 #8293 Skrevet 9. september 2019 Provoserende å se at hun skriver de tar tog når de har muligheten, hva legger hun da i "har muligheten"? Alle vet hun ikke tar toget, det var den ene gangen til Oslo og en annen gang til Fredrikstad eller noe. Hun dokumenterer jo ellers alle turer til Oslo i SoMe, og vi ser det benyttes bil hver gang. Hun er jo reneste lystløgner. 41
Minnie Mus Skrevet 9. september 2019 #8294 Skrevet 9. september 2019 38 minutter siden, Anonym90059005 said: Provoserende å se at hun skriver de tar tog når de har muligheten, hva legger hun da i "har muligheten"? Alle vet hun ikke tar toget, det var den ene gangen til Oslo og en annen gang til Fredrikstad eller noe. Hun dokumenterer jo ellers alle turer til Oslo i SoMe, og vi ser det benyttes bil hver gang. Hun er jo reneste lystløgner. Selvfølgelig tar ikke frua og frue mannen tog. Det ville i såfall blitt dokumentert, sånn som den ene togturen dem tok for en tid tilbake ble Den turen ble jo nøye bekrevet som en grusom opplevelse. Å ta tog er nok ikke noe for disse folka, må ha det komfortabelt må vite. Nesten rart at dem ikke skaffer seg privatfly. 20
FotbaIlflua Skrevet 9. september 2019 #8295 Skrevet 9. september 2019 2 timer siden, Levina skrev: De har ganske god oversikt over hvile grupper som leser bloggen og følger henne på SoMe. Det gjelder alder, utdannelse, interesse, kjønn. Det er tall og informasjon de har når de skal inngå samarbeid med annonsør. Det sier seg egentlig selv. Så det du tror, en nok din subjektive mening. Jeg antar at de fleste ressurssterke kvinnene som leser bloggen hennes leser den med kritiske øyne. Ressurssterke kvinner skriver ikke kosemose-innlegg om hvor søte barna er og at de gråter ved tanken på skolestarten deres. De sabler nok heller ikke ned de få som slipper gjennom sensuren med saklig kritikk. De ressurssterke kvinnene jeg kjenner er nysgjerrige på sine medkvinner og stiller spørsmål for å forstå, de ranter ikke i kommentarfelt. 43
Aquarius04 Skrevet 10. september 2019 #8296 Skrevet 10. september 2019 (endret) 6 timer siden, FotbaIlflua skrev: Jeg antar at de fleste ressurssterke kvinnene som leser bloggen hennes leser den med kritiske øyne. Ressurssterke kvinner skriver ikke kosemose-innlegg om hvor søte barna er og at de gråter ved tanken på skolestarten deres. De sabler nok heller ikke ned de få som slipper gjennom sensuren med saklig kritikk. De ressurssterke kvinnene jeg kjenner er nysgjerrige på sine medkvinner og stiller spørsmål for å forstå, de ranter ikke i kommentarfelt. Jeg er enig. Og de ressurssterke kvinnene jeg kjenner bruker ikke CBE som kanal for å bli inspirert av rosa, sukkersøtt fjas og perfekte fasader. Jeg tror ikke ressurssterke kvinner ser på CBE som en likeverdig hva angår utdanning, karriere og sosialkunnskap. Jeg mener rett og slett at CBE ikke er der: Hun lever i en såkalt perfekt boble, der hun bruker dager på å bli fotografert, steller negler og hår og fronter er forbruk som er stikk i strid med samfunnets tendenser, og det tror jeg ressurssterke kvinner ikke nødvendigvis ser på som særlig vellykket, heller kanskje navlebeskuende og tullete. Folk flest kjenner seg rett og slett ikke igjen. Og det er vel også bevist at jo høyere utdanning du har, dess mindre eksponerer du barn i sosiale medier, ergo tror jeg ikke heller de fleste høyt utdannede kvinner (om noen) dermed gråter og blir rørt av CBEs skamløse eksponering. https://www.dagbladet.no/kultur/de-med-hoy-utdanning-legger-ut-faerre-bilder-av-barna-pa-sosiale-medier---er-mer-reflekterte/60385512 Endret 10. september 2019 av Aquarius04 La til lenke for dokumentasjon 45
Klaraku78 Skrevet 10. september 2019 #8297 Skrevet 10. september 2019 7 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Er det slik at hun faktisk har byttet fra hvit til grønn outfit? Og at det ikke har med redigering å gjøre @Klaraku78? Det tror jeg faktisk hun har gjort. Jeg tok screenshot av storyen med hvit genser/bukse, og jeg er helt sikker på at den er hvit. I tillegg har den en liten brun lapp på armen. Det har jeg ikke sett på den grønne. Litt spesielt kanskje at du legger ut en story i hvit genser om at du er klar for tur, så løper du inn og skifter til identiske klær, bare i en annen fargenyanse. Fant vel ut at hvitt kanskje ikke egner seg med barn og bål. Men er ikke overrasket over at hun har de samme klærne i hele fargeskalaen. Det er nesten så jeg tror jeg ble litt kvalm... 23
FotbaIlflua Skrevet 10. september 2019 #8298 Skrevet 10. september 2019 2 timer siden, Klaraku78 skrev: Det tror jeg faktisk hun har gjort. Jeg tok screenshot av storyen med hvit genser/bukse, og jeg er helt sikker på at den er hvit. I tillegg har den en liten brun lapp på armen. Det har jeg ikke sett på den grønne. Litt spesielt kanskje at du legger ut en story i hvit genser om at du er klar for tur, så løper du inn og skifter til identiske klær, bare i en annen fargenyanse. Fant vel ut at hvitt kanskje ikke egner seg med barn og bål. Men er ikke overrasket over at hun har de samme klærne i hele fargeskalaen. Det er nesten så jeg tror jeg ble litt kvalm... Evt at de driver med storytelling, og bilder/videoer er fra ulike dager? 13
Klaraku78 Skrevet 10. september 2019 #8299 Skrevet 10. september 2019 4 minutter siden, FotbaIlflua skrev: Evt at de driver med storytelling, og bilder/videoer er fra ulike dager? Ja, det har skjedd før, at hun har lagt ut at hun jogger, mens kommentarer til bloggen blir godkjent og besvart. Det kan jo også forklares ved at det er andre som svarer på kommentarer. 10
Camillalilla Skrevet 10. september 2019 #8300 Skrevet 10. september 2019 On 9/8/2019 at 3:03 PM, FotbaIlflua said: Ta det gjerne opp. Bompenger er virkelig ikke det viktigste som står på den politiske agendaen atm. Ja, bompenger rammer mange, og det graves dypt i lommene for å betale bommen. Jeg personlig betaler gjerne bompenger mot å slippe å betale mer en egenandel hos lege, gratis skole, gratis universitet, sykepenger, pensjon osv. Om man kutter bompengene, faller ikke pengene ned fra himmelen. Da må det kuttes et annet sted. Som feks helse, skole, samferdsel osv. Et viktig poeng er også at bompengene kommer uansett ikke til å fjernes, med mindre bompengepartiene får mer en 50% oppslutning. Og om det skulle skje, kommer de til å havne i luksusfellen lenge før de 4 årene er omme. Man kan ikke bruke penger man ikke har. Altså, bompenger betaler IKKE for gratis lege, skole/universitet, sykepenger eller pensjon. Det du betaler i skatt betaler for overfornevnte. Bompenger skal betale for veiutbygging/miljøpakker. Om man kutter bompenger blir det dermed kutt i veiutbygging, ikke kutt i velferdssamfunnet. En stor, vesentlig forskjell. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå