Populært innlegg SusieDerkins Skrevet 11. september 2019 Forfatter Populært innlegg #8341 Skrevet 11. september 2019 glemmer ikke den gangen hun hadde tid til å bruke flere dager til å lime paljetter på en pinata 75
Gjest tranedatter Skrevet 11. september 2019 #8342 Skrevet 11. september 2019 1 time siden, MissLucy skrev: glemmer ikke den gangen hun hadde tid til å bruke flere dager til å lime paljetter på en pinata ..eller lakke julelandsby i hvitt, med minipensel...
Aquarius04 Skrevet 11. september 2019 #8343 Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, Rørleggerfrue skrev: Hver eneste episode bruker hun coverbrands spennene. Synes egentlig det er litt komisk, for jo oftere jeg ser de, jo styggere er de 😂 Jeg skjønner også litt hvorfor hun er så sjukt frekk til normale spørsmål i kommentarfeltet, når jeg hører hvordan hun tolker ting. En hadde kommentert noe som "kjøper du blomsterkransene i butikk, det er så mye mer sjarmerende å lage de selv ". En kommentar som jeg ikke ville tolket spesielt negativt. Men når CBE gjenforteller, gjør hun til stemmen sin slik at den med en gang virker mye mer negativ. Hvis hun alltid leser med de brillene, vil jo alt som ikke inneholder "du er fantastisk" bli kritikk. (Hun skjønte heller ikke hvordan i allverden hun skulle hatt TID til å lage krans selv! Dette fra en dame som bruker flere dager på å ordne i stand en hundebursdag). Men er du overrasket? Denne dama virker jo til å ha en annen virkelighetsoppfatning enn resten av verden. Mulig hun er dyktig på blogg etc., og det å skape seg noe (selv om hun nok var på rett plass til rett tid) men de sosiale antennene er vitterlig ikke på plass. Og slik tror jeg man blir når alt dreier seg om en selv hele tiden, uten input fra noen andre enn ektemann og barn. Når alt man lever av er likes og skryt. Da mister man gangsyn hva angår andres tidsbruk kontra egen tidsbruk for eksempel. 32
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. september 2019 #8344 Skrevet 11. september 2019 (endret) Så hun bruker samplene fra Coverbrands som visstnok er kjøpt på Coop og Glitter? Og jeg hadde ikke kjent igjen den dama som vises på den skjermen. Flere som ser at det ikke ligner på bildene fra IG eller blogg?https://www.nettavisen.no/livsstil/pilotfrue-julianne-nygard-og-mannen-ulrik-var-uenige-om-au-pair-derfor-endret-ulrik-mening/3423841574.html Denne bloggeren forteller at de store bloggerne får alt i hendene, så «ikke tid» er vel en overdrivelse. Samme gjelder «hektisk hverdag». Endret 11. september 2019 av lillesnøfnugg
Minnie Mus Skrevet 11. september 2019 #8345 Skrevet 11. september 2019 Noe av det mest provoserende er at frua sier ho ikke har tid pga hektiske "arbeidsdager". Er det arbeid å stelle negler, løpe på svaberg, male dukkehus, gå til frisøren, oppdatere IG 24/7, dille i flere dager med bursdag osv osv. Listen er lang. Og dette er sånt som andre må gjøre på fritiden. Blir kvalm av henne, hun direkte håner folk som faktisk har en hektisk hverdag med jobb, barn, hus som skal holdes i orden og alt som hører til i hverdagen for å få hjulene til å gå rundt. 26
123Frustrert Skrevet 11. september 2019 #8346 Skrevet 11. september 2019 Cbe.no har jo virkelig ikke skjønt det og frekkheten er helt komisk. https://imgur.com/a/YVnpwRL https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/10/treningstirsdag-work-that/#comments 18
Walterwhite Skrevet 11. september 2019 #8347 Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, Aquarius04 skrev: Men er du overrasket? Denne dama virker jo til å ha en annen virkelighetsoppfatning enn resten av verden. Mulig hun er dyktig på blogg etc., og det å skape seg noe (selv om hun nok var på rett plass til rett tid) men de sosiale antennene er vitterlig ikke på plass. Og slik tror jeg man blir når alt dreier seg om en selv hele tiden, uten input fra noen andre enn ektemann og barn. Når alt man lever av er likes og skryt. Da mister man gangsyn hva angår andres tidsbruk kontra egen tidsbruk for eksempel. Overrasket nei! Men jeg skjønner greia hennes bedre når jeg hører hvordan hun gjengir kommentarer. 😂 8
Klaraku78 Skrevet 11. september 2019 #8348 Skrevet 11. september 2019 https://web.archive.org/web/20190910091401/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno Ser på instastory 9. september, at hun reklamerer for nye negler. Men på instastory i dag så er hun også og fikser neglene, to dager etter forrige gang. Er ikke det dårlig reklame?... Hun som har det så travelt er fullt opptatt med å bake bursdagskake. Og det etter litt egentid på neglesalongen. 21
pøbelsara Skrevet 11. september 2019 #8349 Skrevet 11. september 2019 5 timer siden, Rørleggerfrue skrev: Hver eneste episode bruker hun coverbrands spennene. Synes egentlig det er litt komisk, for jo oftere jeg ser de, jo styggere er de 😂 Jeg skjønner også litt hvorfor hun er så sjukt frekk til normale spørsmål i kommentarfeltet, når jeg hører hvordan hun tolker ting. En hadde kommentert noe som "kjøper du blomsterkransene i butikk, det er så mye mer sjarmerende å lage de selv ". En kommentar som jeg ikke ville tolket spesielt negativt. Men når CBE gjenforteller, gjør hun til stemmen sin slik at den med en gang virker mye mer negativ. Hvis hun alltid leser med de brillene, vil jo alt som ikke inneholder "du er fantastisk" bli kritikk. (Hun skjønte heller ikke hvordan i allverden hun skulle hatt TID til å lage krans selv! Dette fra en dame som bruker flere dager på å ordne i stand en hundebursdag). I all verden? Hun tok det ille opp? Hun lager jo blomsterbuketter, pinjataer, julelandsbyer og pappbåt til barnebursdag. Og så blir hun sur fordi noen spør hvorfor hun ikke lager kransene selv? Jeg skjønner jo hvorfor hun og mannen tar helt av, når hver minste lille kommentar blir tolket som angrep og negativitet. 43
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. september 2019 #8350 Skrevet 11. september 2019 47 minutter siden, 123Frustrert skrev: Cbe.no har jo virkelig ikke skjønt det og frekkheten er helt komisk. https://imgur.com/a/YVnpwRL https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/10/treningstirsdag-work-that/#comments Jeg er mest opptatt av manglende reklamemerking for Netfit, og at dette er et gjennomgåenden problem hos denne bloggeren. Når det kommer til selve innlegget er det bare komisk.
pøbelsara Skrevet 11. september 2019 #8351 Skrevet 11. september 2019 Det er en evig runddans - hun legger ut et (ganske uinteressant) innlegg - noen stiller et spørsmål - frua sier "du tar feil, jeg har rett" slik hun alltid gjør - og den indre krets kommer ilende til for å fortelle at 1) folk må slutte å bry seg 2) det er CBEs sak hva hun velger å blogge om og 3) at de bare blir SÅÅÅÅÅ oppgitt over folk som skal klage på alt - og ender gjerne det hele med et "Stå på!" //repeat ad nauseam// 45
enkefru Skrevet 11. september 2019 #8352 Skrevet 11. september 2019 Begynner å bli litt mye som "går på repeat" ja... 13
Nebel86 Skrevet 11. september 2019 #8353 Skrevet 11. september 2019 (endret) 30 minutter siden, pøbelsara said: I all verden? Hun tok det ille opp? Hun lager jo blomsterbuketter, pinjataer, julelandsbyer og pappbåt til barnebursdag. Og så blir hun sur fordi noen spør hvorfor hun ikke lager kransene selv? Jeg skjønner jo hvorfor hun og mannen tar helt av, når hver minste lille kommentar blir tolket som angrep og negativitet. Vel, nå lukter jo veldig mange "hyggelige velmente" kommentarene som ender med et spørsmålstegn i det kommentarfeltet ganske så syrlig, belærende og noe som kommer rett herfra, samtidig som man ser så tydelig at man redd for at kommenteren blir slettet og derfor formulerer seg annerledes. Litt det samme som "Ikke vondt ment, men" "Jeg hadde hvertfall ikke kledd en så harry topp, men den ser veldig bra ut på deg :)" Det er veldig tydelig. Så tror neppe hun leser kommentarer med andre øyne. Det er det samme som dere skriver at hun er frekk tilbake når hun er i "angrep-posisjon" og ikke tåler kritikk, men fortsatt skriver hyggelig. Selvsagt lar man seg ikke tråkke på i sitt eget kommentarfelt. Endret 11. september 2019 av Nebel86 9
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 11. september 2019 #8354 Skrevet 11. september 2019 (endret) 14 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er en evig runddans - hun legger ut et (ganske uinteressant) innlegg - noen stiller et spørsmål - frua sier "du tar feil, jeg har rett" slik hun alltid gjør - og den indre krets kommer ilende til for å fortelle at 1) folk må slutte å bry seg 2) det er CBEs sak hva hun velger å blogge om og 3) at de bare blir SÅÅÅÅÅ oppgitt over folk som skal klage på alt - og ender gjerne det hele med et "Stå på!" //repeat ad nauseam// 6 minutter siden, Fjugur skrev: Begynner å bli litt mye som "går på repeat" ja... Begynner å «lure på» om det en bevisst strategi Det tar jo fokuset vekk fra andre viktigere ting, som manglende reklame merking foreks. Endret 11. september 2019 av lillesnøfnugg
Aricia Skrevet 11. september 2019 #8355 Skrevet 11. september 2019 (endret) 12 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er en evig runddans - hun legger ut et (ganske uinteressant) innlegg - noen stiller et spørsmål - frua sier "du tar feil, jeg har rett" slik hun alltid gjør - og den indre krets kommer ilende til for å fortelle at 1) folk må slutte å bry seg 2) det er CBEs sak hva hun velger å blogge om og 3) at de bare blir SÅÅÅÅÅ oppgitt over folk som skal klage på alt - og ender gjerne det hele med et "Stå på!" //repeat ad nauseam// Spot on. Det er jo den emblematiske krangelen der (i bunn og grunn alltid identisk) som ER denne bloggen, er det ikke? Innleggene er jo helt tomme for reelt innhold, og representerer svært ofte (ikke minst på IG) en scene/situasjon som er så staget at den i praksis aldri har funnet sted. Hva er da mer passende enn at hvert innlegg (sånn mer eller mindre) etterfølges av en krangel som heller strengt tatt ikke finnes, dvs bare benevnes som en krangel av bloggeren selv, og så genereres av nettopp det? Når man i tillegg tar med i betraktning at det LKEs falske profiler ble brukt til før avsløringen av kommentarjukset var nettopp å delta i den indre kretsen som støtter CBE i "krangelen" mot "haterne" (les: de som påpeker at hun gjør en treningsøvelse litt feil, eller etterspør timian i en oppskrift), så blir tomheten og svimmelheten komplett. Denne typen medier trenger verden! Endret 11. september 2019 av Aricia 39
Aricia Skrevet 11. september 2019 #8356 Skrevet 11. september 2019 4 minutter siden, Nebel86 skrev: Vel, nå lukter jo de aller fleste "hyggelige velmente" kommentarene som ender med et spørsmålstegn i det kommentarfeltet ganske så syrlig og noe som kommer rett herfra, samtidig som man ser så tydelig at man redd for at kommenteren blir slettet og derfor formulerer seg annerledes. Litt det samme som "Ikke vondt ment, men" "Jeg hadde hvertfall ikke kledd en så harry topp, men den ser veldig bra ut på deg :)" Det er veldig tydelig. Så tror neppe hun leser kommentarer med andre øyne. Det er det samme som dere skriver at hun er frekk tilbake når hun er i "angrep-posisjon" og ikke tåler kritikk, men fortsatt skriver hyggelig. Selvsagt lar man seg ikke tråkke på i sitt eget kommentarfelt. Må kommentarer være hyggelige og velmente for ikke å være netthat? For det var vel episoden i Bloggerne om netthat denne kommentaren var hentet fra hvis jeg har skjønt det riktig (med alle forbehold, jeg ser overhodet ikke på serien). Altså, hater man bare man ikke er åpenbart hyggelig? Man kan vel også spørre litt kritisk, eller helt nøytralt? Man kan jo undre seg, fordi man vet at CBE vanligvis er så glad i og flink til å arrangere blomster, eller fordi blomsterkranser til midtsommer tradisjonelt sett lages av markblomster sånn blant allmuen? Og så stiller man bare et spørsmål, liksom? At noe "lukter syrlig", "kommer herfra" og er "veldig tydelig" er jo ikke annet enn tolkninger, som du selv skriver. De kan være riktige, eller de kan være gale, og det bør man jo selvsagt ta høyde for når man svarer/reagerer. Ellers framstår det som at man er ute etter å fyre opp diskusjonen mest mulig og potensielt sett lage drama ut av ingenting, på bakgrunn av noe som bare var et spørsmål som hverken var spesielt vennlig eller spesielt uvennlig. (Litt sånn som jeg gjør når jeg har en dårlig dag og sparker igang en helt unødvendig krangel med mannen min pga en misforstått filleting - noe jeg blir flau av etterpå, og som jeg selvsagt aldri gjør på jobb ). 45
Viking-girl Skrevet 11. september 2019 #8357 Skrevet 11. september 2019 54 minutter siden, Klaraku78 skrev: https://web.archive.org/web/20190910091401/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno Ser på instastory 9. september, at hun reklamerer for nye negler. Men på instastory i dag så er hun også og fikser neglene, to dager etter forrige gang. Er ikke det dårlig reklame?... Hun som har det så travelt er fullt opptatt med å bake bursdagskake. Og det etter litt egentid på neglesalongen. Mulig fargevalget sist gang ikke står i stil til bursdagstemaet Peppa Pig🤷🏼♀️ 11
Kleenex Skrevet 11. september 2019 #8358 Skrevet 11. september 2019 (endret) 2 timer siden, Klaraku78 skrev: https://web.archive.org/web/20190910091401/https://storiesig.com/stories/carolinebergeriksenno Ser på instastory 9. september, at hun reklamerer for nye negler. Men på instastory i dag så er hun også og fikser neglene, to dager etter forrige gang. Er ikke det dårlig reklame?... Hun som har det så travelt er fullt opptatt med å bake bursdagskake. Og det etter litt egentid på neglesalongen. Gammelt oppgulp fra Snapchat kanskje? Endret 11. september 2019 av Kleenex
Gjest CecilieX Skrevet 11. september 2019 #8359 Skrevet 11. september 2019 (endret) 1 time siden, Nebel86 skrev: Vel, nå lukter jo veldig mange "hyggelige velmente" kommentarene som ender med et spørsmålstegn i det kommentarfeltet ganske så syrlig, belærende og noe som kommer rett herfra, samtidig som man ser så tydelig at man redd for at kommenteren blir slettet og derfor formulerer seg annerledes. Litt det samme som "Ikke vondt ment, men" "Jeg hadde hvertfall ikke kledd en så harry topp, men den ser veldig bra ut på deg :)" Det er veldig tydelig. Så tror neppe hun leser kommentarer med andre øyne. Det er det samme som dere skriver at hun er frekk tilbake når hun er i "angrep-posisjon" og ikke tåler kritikk, men fortsatt skriver hyggelig. Selvsagt lar man seg ikke tråkke på i sitt eget kommentarfelt. I sin tid skrev hun at 99% av kommentarene hun fikk var positive, så det er litt pussig at hun ikke leser kommentarene med positive briller, i stedet for å tolke dem i verste mening og «lukte» skjult agenda. Endret 11. september 2019 av CecilieX
Gjest spaniasol Skrevet 11. september 2019 #8360 Skrevet 11. september 2019 I dagens episode av Bloggerne er CBE, storesøster og moren på sykkeltur og kafé. Samtalen går ene og alene ut på hvor forferdelig synd det er på Caroline som får så mye hat, og at dette går veldig innpå både mor og far. På meg virket det som om samtalen ikke var spontan der og da, men nøye planlagt. Jeg har ikke det inntrykket av NOEN av de andre deltakerne i serien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå