Regine. Skrevet 11. september 2019 #8361 Skrevet 11. september 2019 Hvor kan jeg se bloggerne? Kan jeg se tidligere episoder?
Populært innlegg Felis Skrevet 11. september 2019 Populært innlegg #8362 Skrevet 11. september 2019 Så hvis en av mine kunder påpeker at de ikke er fornøyd med jobben jeg gjør, så hater han meg? Shit, nå ble livet mitt veldig mye mer komplisert, for hittill har jeg bare tatt klagen til etterretning og rettet opp det han ikke likte. Jeg skjønner nå at kunden har en personlig vendetta mot meg, og nattesøvnen min kommer til å lide under dette. Fra spøk til alvor, Det CBE presenterer i sine kanaler er det ferdige produktet av jobben hennes. Og hvis jeg skal være ærlig er hun forbausende dårlig i jobben sin. Etter 10 år sliter hun fremdeles med alkoholloven og hvordan reklame skal merkes. Hun klarer ikke å formidle ting på en overbevisende metode, særlig siden hun ofte sier en ting og gjør en annen. Selvfølgelig vil hun da motta kritikk. Det er for eksempel et helt legitimt spørsmål hvorfor hun gikk ut og sa at hun ikke skulle eksponere ungene, for så å fortsette som før. Eller hvorfor hun sa at ungene ikke skulle avbildes i bikini, for så å gjøre akkurat det noen uker senere. Og det er fascinerende at hun fremdeles tror at leserne hennes ikke skjønner at bakhodene til barna tilhører barna hennes. Mye av grunne til at hun fortsatt sliter med jobben sin, tror jeg er manglende evne til å ta imot tilbakemeldinger. Ved å anta at alle negative kommentarer kommer av ond vilje, så utelukker hun også de leserne som ønsker å følge henne, men som har et betimelig spørsmål. Det samme gjelder det enorme antall mennesker som blir blokkert på SoMe. Hadde hun gått litt i seg selv, så hadde det vært lettere for henne å skille kritikk fra hat. For jeg tviler ikke på at det kommer en del av det siste. Men hvis man har den holdningen at jeg aldri gjør feil, og alle som sier noe annet er slemme, så kan man jo heller ikke utvikle seg. Og utvikle seg må hun, for å snu den negative trenden i økonomien. 55
FruRosa Skrevet 11. september 2019 #8363 Skrevet 11. september 2019 (endret) Hjelper lite med hundrevis av bilder av bakhoder, når det med jevne mellomrom kommer bilder av ansikter som gjør at man likevel kjenner igjen dem som avbildes. Endret 11. september 2019 av FruRosa 39
Luvinesta Skrevet 11. september 2019 #8364 Skrevet 11. september 2019 7 minutter siden, Felis said: Så hvis en av mine kunder påpeker at de ikke er fornøyd med jobben jeg gjør, så hater han meg? Shit, nå ble livet mitt veldig mye mer komplisert, for hittill har jeg bare tatt klagen til etterretning og rettet opp det han ikke likte. Jeg skjønner nå at kunden har en personlig vendetta mot meg, og nattesøvnen min kommer til å lide under dette. Fra spøk til alvor, Det CBE presenterer i sine kanaler er det ferdige produktet av jobben hennes. Og hvis jeg skal være ærlig er hun forbausende dårlig i jobben sin. Etter 10 år sliter hun fremdeles med alkoholloven og hvordan reklame skal merkes. Hun klarer ikke å formidle ting på en overbevisende metode, særlig siden hun ofte sier en ting og gjør en annen. Selvfølgelig vil hun da motta kritikk. Det er for eksempel et helt legitimt spørsmål hvorfor hun gikk ut og sa at hun ikke skulle eksponere ungene, for så å fortsette som før. Eller hvorfor hun sa at ungene ikke skulle avbildes i bikini, for så å gjøre akkurat det noen uker senere. Og det er fascinerende at hun fremdeles tror at leserne hennes ikke skjønner at bakhodene til barna tilhører barna hennes. Mye av grunne til at hun fortsatt sliter med jobben sin, tror jeg er manglende evne til å ta imot tilbakemeldinger. Ved å anta at alle negative kommentarer kommer av ond vilje, så utelukker hun også de leserne som ønsker å følge henne, men som har et betimelig spørsmål. Det samme gjelder det enorme antall mennesker som blir blokkert på SoMe. Hadde hun gått litt i seg selv, så hadde det vært lettere for henne å skille kritikk fra hat. For jeg tviler ikke på at det kommer en del av det siste. Men hvis man har den holdningen at jeg aldri gjør feil, og alle som sier noe annet er slemme, så kan man jo heller ikke utvikle seg. Og utvikle seg må hun, for å snu den negative trenden i økonomien. Er det vanlig at en eller flere av kundene dine oppretter tråd etter tråd etter tråd i takt med at de blir stengt om deg over mange år? At Norges største forum legger en sperre og regel over en periode om at det ikke er lov å nevne firmaet ditt eller deg fordi det blir mye hets? Går kundene dine aktivt inn for å sabotere/boikotte alt du/firmaet ditt inngår et samarbeid med på sosiale medier? Får du daglig kritikk og blir forfulgt av de samme kundene år etter år? Er alt du gjør feil? Får du latterlige kallenavn på deg og evt partner? Følger kundene som er misfornøyd med deg/firmaet ditt med deg hver dag for å påse om du gjør feil og sladrer/klager om det i ettertid? 🤔 Hadde du kanskje følt at kundene dine hadde hatt en personlig vendetta mot deg om de ikke klarte å la det ligge med å kun si sin mening å gå videre om de var misfornøyd? Ikke? Om du mener at dette forumet og den hetsen de må gjennom er å påpeke et par ting man ikke er fornøyd med i forhold til jobben de gjør, da har vi litt forskjellig syn og det forklarer veldig mye. At bloggeren sier at det er tungt med hets ville fått andre til å tenke seg litt om, men her får man jo bare blod på tann og hetsen kommer til å bli enda verre i takt med oppmerksomheten de får om at det fungerer. Noen er bare regelrett onde. Konstruktiv kritikk er helt topp! Enda bedre å ta opp problemene på generelt plan (barneeksponering f.eks) Men å daglig sitte og hakke på noen er langt fra konstruktivt eller greit. 14
Tabris Skrevet 11. september 2019 #8365 Skrevet 11. september 2019 9 minutter siden, Luvinesta said: Er det vanlig at en eller flere av kundene dine oppretter tråd etter tråd etter tråd i takt med at de blir stengt om deg over mange år? At Norges største forum legger en sperre og regel over en periode om at det ikke er lov å nevne firmaet ditt eller deg fordi det blir mye hets? Går kundene dine aktivt inn for å sabotere/boikotte alt du/firmaet ditt inngår et samarbeid med på sosiale medier? Får du daglig kritikk og blir forfulgt av de samme kundene år etter år? Er alt du gjør feil? Får du latterlige kallenavn på deg og evt partner? Følger kundene som er misfornøyd med deg/firmaet ditt med deg hver dag for å påse om du gjør feil og sladrer/klager om det i ettertid? 🤔 Hadde du kanskje følt at kundene dine hadde hatt en personlig vendetta mot deg om de ikke klarte å la det ligge med å kun si sin mening å gå videre om de var misfornøyd? Ikke? Om du mener at dette forumet og den hetsen de må gjennom er å påpeke et par ting man ikke er fornøyd med i forhold til jobben de gjør, da har vi litt forskjellig syn og det forklarer veldig mye. At bloggeren sier at det er tungt med hets ville fått andre til å tenke seg litt om, men her får man jo bare blod på tann og hetsen kommer til å bli enda verre i takt med oppmerksomheten de får om at det fungerer. Noen er bare regelrett onde. Konstruktiv kritikk er helt topp! Enda bedre å ta opp problemene på generelt plan (barneeksponering f.eks) Men å daglig sitte og hakke på noen er langt fra konstruktivt eller greit. 👏👏👏 7
Hunter7 Skrevet 11. september 2019 #8366 Skrevet 11. september 2019 Hvorfor er jeg ikke overrasket?!? ☝🏽 13
Populært innlegg Felis Skrevet 11. september 2019 Populært innlegg #8367 Skrevet 11. september 2019 7 minutter siden, Luvinesta skrev: Er det vanlig at en eller flere av kundene dine oppretter tråd etter tråd etter tråd i takt med at de blir stengt om deg over mange år? At Norges største forum legger en sperre og regel over en periode om at det ikke er lov å nevne firmaet ditt eller deg fordi det blir mye hets? Går kundene dine aktivt inn for å sabotere/boikotte alt du/firmaet ditt inngår et samarbeid med på sosiale medier? Får du daglig kritikk og blir forfulgt av de samme kundene år etter år? Er alt du gjør feil? Får du latterlige kallenavn på deg og evt partner? Følger kundene som er misfornøyd med deg/firmaet ditt med deg hver dag for å påse om du gjør feil og sladrer/klager om det i ettertid? 🤔 Hadde du kanskje følt at kundene dine hadde hatt en personlig vendetta mot deg om de ikke klarte å la det ligge med å kun si sin mening å gå videre om de var misfornøyd? Ikke? Om du mener at dette forumet og den hetsen de må gjennom er å påpeke et par ting man ikke er fornøyd med i forhold til jobben de gjør, da har vi litt forskjellig syn og det forklarer veldig mye. At bloggeren sier at det er tungt med hets ville fått andre til å tenke seg litt om, men her får man jo bare blod på tann og hetsen kommer til å bli enda verre i takt med oppmerksomheten de får om at det fungerer. Noen er bare regelrett onde. Konstruktiv kritikk er helt topp! Enda bedre å ta opp problemene på generelt plan (barneeksponering f.eks) Men å daglig sitte og hakke på noen er langt fra konstruktivt eller greit. Svaret er nei på hele det første avsnittet. Jeg forstår at CBE synes kritikken er massiv og langvarig, og at det er en belastning. Jeg følger ikke denne tråden daglig, men jeg ser at mye av kritikken er unødvendig, sammenligningen med andre bloggere er urettferdig og at ting dras ut i det uendelige. Og selvfølgelig er det kritisk når annonsørene uteblir fordi motstanden hos publikum blir for stor. Men mellom dette er det veldig mye saklig og viktig kritikk som Treasures hadde tjent på å ta til seg. I stedet oppfatter jeg at de går i forsvarsposisjon og avfeier al som hat, noe de ikke er alene om i Blogglandia, bare så det er sagt. Jeg tror oppførselen til CBE og LKE har mye å si for hvordan kritikken eskalerer. Blir man oppfattet som ufin, nebbete, aggressiv osv, så heller man bensin på bålet. Når Lars Kristian angriper damer i kommentarfeltene, så legger man merke til det fordi det ikke er vanlig oppførsel. Og neste gangen han slenger med leppa så ser man ubevisst etter tegn på kvinnefiendtlighet. Det samme gjelder Caroline, når hun slipper igjennom kommentarer som er hetsende mot andre, så legger man også merke til de gangene hun applauderer slike kommentarer. Jeg vet ikke om jeg helt klarer å beskrive det jeg mener, men det er confirmation bias, man ser dårlig oppførsel fordi man er blitt gjort oppmerksom på det. Jeg tror begge to hadde hatt godt av en annen tilnærming til kritikken. Slik de holder på i dag eskalerer det og begge sider blir steilere. Ingen dør av å innrømme feil en gang iblant, heller ikke CBE. Litt selvinnsikt hadde også hjulpet. Ikke hevd at du er best i klassen når du etter 10 år fremdeles ikke mestrer regler som er så enkle at selv de mest blåste pæra-influenserne burde fått det til. Hva med heller å bruke den tiden det tar for å sette seg inn i reglene og deretter merke riktig? Da kan ikke haterne (eller Forbrukertilsynet) lenger ta henne på dette. Tips: Hvis hun har det så travelt at hun ikke rekker å lese regelverket, så kan hun ta toget og lese der. Da stilner hun noe av kritikken som går på miljø også 😉 Bilderedigering er en annen ting de burde jobbe med, framfor å skrike opp om hat og hets. Hvis Lars Kristian leker litt mindre med lys og skygge (ja jeg mente lys og skygge ironisk, det er tung redigering), så blir det ikke så mye å ta de på. Og hvis du på død og liv vil holde på illusjonen av perfekt ytre, så ikke bli med i et realityprogram. Sykkelhjelm, flytevest og båndtvang har også gått igjen. Hva med bare å bruke hjelm og vest og sette bikkja i bånd? Bare en tanke... Og hvis de på død og liv ikke gidder det, så ikke legg ut bildene på SoMe. Det er idiotisk oppførsel og kritikken vil hagle, man trenger ikke å være medierådgiver for å forutse det. Når det kommer til overforbruk, er de i en skvis, jeg ser det. De lever jo av å pushe plastikkræl og billige klær, så et miljøengasjement blir vanskelig hvis de skal tjene penger. Men det hadde nok lettet noe på kritikken dersom de reiste miljøvennlig og droppet og fly så ofte. Når CBE i tillegg har uttalt at hun skal fly mindre, så kommer det ekstra kritikk når det viser seg å være løgn. Løgn er det også mye av når det kommer til eksponering av barn. Jeg skjønner at DE synes det er greit, men så lenge de ikke klarer å argumentere overbevisende for det, så vil de drukne i gode argumenter fra kritikerne. Og å prøve og vri seg unna, med at vi bruker ikke ungene i reklame, det er bare delikate bilder, det er bare bilder bakfra osv, fører bare til en strøm av motargumenter. Og jeg tipper Caroline angrer dypt på den dagen hun sa at hun skulle skjerme barna mer, men i likhet med alt annet hun lirer av seg, så kommer det til å bli dratt fram når hun gjør stikk motsatt av hva hun sier. Til slutt, jeg har ikke huske å ha sett noen stygge kallenavn i denne tråden? har du noen eksempler. 66
miamiamia Skrevet 11. september 2019 #8368 Skrevet 11. september 2019 I siste episode spør hun mor og søster om de har med hjelm. Nei, svarer begge. Så da dropper hun også hjelpen. Håret er jo tross alt dandert. Og løse sandaler på sykkelen. Alt er så himla planlagt! Det ødelegger så å si hele bloggen spør du meg. Samtalen på caféen var langt fra tilfeldig. Så at søsteren så ukomfortabel ut. Ja, det er kjipt å føle seg som en hoggestabbe, og det er godt hun har nær familie hun kan støtte seg til. Men er du i søkelyset MÅ du "dessverre" oppføre deg riktig, ellers blir det hets uansett. Caroline som privatperson er sikkert en skikkelig hyggelig jente. Men den siden kjenner ikke vi vil. Vi leser bloggen hennes som er en bedrift. Og det er DEN vi kritiserer til tider. Det er ting på bloggen som ikke bør være der (barn, naken hud, opererte kroppsdeler, fylte lepper osv) fordi det viser en falsk verden. 39
Inocybe Skrevet 11. september 2019 #8370 Skrevet 11. september 2019 24 minutter siden, Felis skrev: Svaret er nei på hele det første avsnittet. Jeg forstår at CBE synes kritikken er massiv og langvarig, og at det er en belastning. Jeg følger ikke denne tråden daglig, men jeg ser at mye av kritikken er unødvendig, sammenligningen med andre bloggere er urettferdig og at ting dras ut i det uendelige. Og selvfølgelig er det kritisk når annonsørene uteblir fordi motstanden hos publikum blir for stor. Men mellom dette er det veldig mye saklig og viktig kritikk som Treasures hadde tjent på å ta til seg. I stedet oppfatter jeg at de går i forsvarsposisjon og avfeier al som hat, noe de ikke er alene om i Blogglandia, bare så det er sagt. Jeg tror oppførselen til CBE og LKE har mye å si for hvordan kritikken eskalerer. Blir man oppfattet som ufin, nebbete, aggressiv osv, så heller man bensin på bålet. Når Lars Kristian angriper damer i kommentarfeltene, så legger man merke til det fordi det ikke er vanlig oppførsel. Og neste gangen han slenger med leppa så ser man ubevisst etter tegn på kvinnefiendtlighet. Det samme gjelder Caroline, når hun slipper igjennom kommentarer som er hetsende mot andre, så legger man også merke til de gangene hun applauderer slike kommentarer. Jeg vet ikke om jeg helt klarer å beskrive det jeg mener, men det er confirmation bias, man ser dårlig oppførsel fordi man er blitt gjort oppmerksom på det. Jeg tror begge to hadde hatt godt av en annen tilnærming til kritikken. Slik de holder på i dag eskalerer det og begge sider blir steilere. Ingen dør av å innrømme feil en gang iblant, heller ikke CBE. Litt selvinnsikt hadde også hjulpet. Ikke hevd at du er best i klassen når du etter 10 år fremdeles ikke mestrer regler som er så enkle at selv de mest blåste pæra-influenserne burde fått det til. Hva med heller å bruke den tiden det tar for å sette seg inn i reglene og deretter merke riktig? Da kan ikke haterne (eller Forbrukertilsynet) lenger ta henne på dette. Tips: Hvis hun har det så travelt at hun ikke rekker å lese regelverket, så kan hun ta toget og lese der. Da stilner hun noe av kritikken som går på miljø også 😉 Bilderedigering er en annen ting de burde jobbe med, framfor å skrike opp om hat og hets. Hvis Lars Kristian leker litt mindre med lys og skygge (ja jeg mente lys og skygge ironisk, det er tung redigering), så blir det ikke så mye å ta de på. Og hvis du på død og liv vil holde på illusjonen av perfekt ytre, så ikke bli med i et realityprogram. Sykkelhjelm, flytevest og båndtvang har også gått igjen. Hva med bare å bruke hjelm og vest og sette bikkja i bånd? Bare en tanke... Og hvis de på død og liv ikke gidder det, så ikke legg ut bildene på SoMe. Det er idiotisk oppførsel og kritikken vil hagle, man trenger ikke å være medierådgiver for å forutse det. Når det kommer til overforbruk, er de i en skvis, jeg ser det. De lever jo av å pushe plastikkræl og billige klær, så et miljøengasjement blir vanskelig hvis de skal tjene penger. Men det hadde nok lettet noe på kritikken dersom de reiste miljøvennlig og droppet og fly så ofte. Når CBE i tillegg har uttalt at hun skal fly mindre, så kommer det ekstra kritikk når det viser seg å være løgn. Løgn er det også mye av når det kommer til eksponering av barn. Jeg skjønner at DE synes det er greit, men så lenge de ikke klarer å argumentere overbevisende for det, så vil de drukne i gode argumenter fra kritikerne. Og å prøve og vri seg unna, med at vi bruker ikke ungene i reklame, det er bare delikate bilder, det er bare bilder bakfra osv, fører bare til en strøm av motargumenter. Og jeg tipper Caroline angrer dypt på den dagen hun sa at hun skulle skjerme barna mer, men i likhet med alt annet hun lirer av seg, så kommer det til å bli dratt fram når hun gjør stikk motsatt av hva hun sier. Til slutt, jeg har ikke huske å ha sett noen stygge kallenavn i denne tråden? har du noen eksempler. Jeg har også stor forståelse for at CBE til tider føler kritikken er massiv. Også enig i at ikke alt som kritiseres er like saklig og at det det forekommer ytringer på KG som bør (og heldigvis også blir) ryddes av moderator. Samtidig er det absolutt et poeng at CBE og LKE selv forer bålet og legger opp til krangling. Jeg har ofte lurt på om det er en villet strategi for å få litt liv i ellers stillestående blogg. For hvorfor ellers gå høyt ut i medierne og proklamere barna skal skjermes og så fortsette helt som før? Det gir liksom ikke mening om ikke det er oppmerksomhet og debatt rundt løgnene sine man ønsker. Episoden på Bloggerne det refereres til over viser også at CBE ikke tolker kommentarer som nøytrale men enten helt positive eller svart hat og hets. Det er liksom ingen mellomting som et spørsmål fra en leser som lurer på hvorfor CBE gjør noe annet enn det hun tidligere sa. 33
Inocybe Skrevet 11. september 2019 #8371 Skrevet 11. september 2019 1 minutt siden, miamiamia skrev: *hjelmen mente jeg Til info så kan du redigere innleggene dine. Trykk på endre-knappen under innlegget . 8
Dr. A. Kula Skrevet 11. september 2019 #8372 Skrevet 11. september 2019 1 time siden, Luvinesta skrev: Er det vanlig at en eller flere av kundene dine oppretter tråd etter tråd etter tråd i takt med at de blir stengt om deg over mange år? At Norges største forum legger en sperre og regel over en periode om at det ikke er lov å nevne firmaet ditt eller deg fordi det blir mye hets? Går kundene dine aktivt inn for å sabotere/boikotte alt du/firmaet ditt inngår et samarbeid med på sosiale medier? Får du daglig kritikk og blir forfulgt av de samme kundene år etter år? Er alt du gjør feil? Får du latterlige kallenavn på deg og evt partner? Følger kundene som er misfornøyd med deg/firmaet ditt med deg hver dag for å påse om du gjør feil og sladrer/klager om det i ettertid? 🤔 Hadde du kanskje følt at kundene dine hadde hatt en personlig vendetta mot deg om de ikke klarte å la det ligge med å kun si sin mening å gå videre om de var misfornøyd? Ikke? Om du mener at dette forumet og den hetsen de må gjennom er å påpeke et par ting man ikke er fornøyd med i forhold til jobben de gjør, da har vi litt forskjellig syn og det forklarer veldig mye. At bloggeren sier at det er tungt med hets ville fått andre til å tenke seg litt om, men her får man jo bare blod på tann og hetsen kommer til å bli enda verre i takt med oppmerksomheten de får om at det fungerer. Noen er bare regelrett onde. Konstruktiv kritikk er helt topp! Enda bedre å ta opp problemene på generelt plan (barneeksponering f.eks) Men å daglig sitte og hakke på noen er langt fra konstruktivt eller greit. Når bedrifter skiller seg ut med negativt fortegn er det ikke uvanlig at det stilles spørsmål på spørsmål. Spesielt når bedriften bedriver strutsepolitikk og nekter å besvare på kritikk, og er så ivrige at de i tillegg gjerder ute (blokkerer) enhver som har stilt et spørsmål bedriften ikke liker. Når man da i tillegg introduserer et eget regime som i bedriften som går sterkt i mot den jevne persons retthetsfølelse, så bruker opinionen de kanaler de kan for å omtale bedriften. Noen som husker Lidl "eventyret" og bruk av pannebånd?https://www.dagbladet.no/nyheter/se-de-snakker/65995798 19
Populært innlegg Inocybe Skrevet 11. september 2019 Populært innlegg #8373 Skrevet 11. september 2019 Sånn litt generelt tenker jeg Blogglandia trenger litt edruelighet når de skriver om hets de utsettes for. Jeg er ikke i tvil om at det har blitt skrevet mye stygt og ugreit om bloggere, men store mengder av det som de beskriver som hets og hat er virkelig ikke det. Eksempel. Sitat fra Aftenposten om en mann som nå er dømt for netthets. "har ikke du kommet deg ut av landet enda, jævla asylknuller. nå skal vi kartlegge dine private preferanser. ta med deg svinepesten tilbake til syria." https://www.aftenposten.no/norge/i/e8X46Q/I-30-ar-har-han-sendt-trusler_-hatmeldinger-og-pakker-med-soppel-Na-er-han-domt-for-trusler-og-rasisme-mot-Utoya-overlevende Det er et eksempel på hets. I tillegg skrev mannen en del hylling av Breivik over for Utøya ofre og gjorde veldig mye annet som nå har resultert i fengselsdom. Det jeg prøver å komme fram til er at influencere ødelegger for seg selv og andre når “hvorfor lagde du ikke blomsterkransen selv?" beskrives som netthets. Legg fram det egentlige netthetsen, eller enda bedre meld den til politiet, og slutt å late som om "hvorfor er reklamen ikke merket?" er det samme som stygt netthat. Mulig personen som skrev det brukte en nedladende tone eller hadde baktanker, men det er fortsatt ikke netthets. 69
Minnie Mus Skrevet 11. september 2019 #8374 Skrevet 11. september 2019 Hvorfor kan dem ikke holde bursdagene tl barna privat???? Hvorfor MÅ det deles med "hele verden"? 24
FruRosa Skrevet 11. september 2019 #8375 Skrevet 11. september 2019 6 minutter siden, Minnie Mus skrev: Hvorfor kan dem ikke holde bursdagene tl barna privat???? Hvorfor MÅ det deles med "hele verden"? For å få den sårt tiltrengte dosen med "å så søt" og "flinke, fine deg"? 22
Tabris Skrevet 11. september 2019 #8376 Skrevet 11. september 2019 1 hour ago, Felis said: Svaret er nei på hele det første avsnittet. Jeg forstår at CBE synes kritikken er massiv og langvarig, og at det er en belastning. Jeg følger ikke denne tråden daglig, men jeg ser at mye av kritikken er unødvendig, sammenligningen med andre bloggere er urettferdig og at ting dras ut i det uendelige. Og selvfølgelig er det kritisk når annonsørene uteblir fordi motstanden hos publikum blir for stor. Men mellom dette er det veldig mye saklig og viktig kritikk som Treasures hadde tjent på å ta til seg. I stedet oppfatter jeg at de går i forsvarsposisjon og avfeier al som hat, noe de ikke er alene om i Blogglandia, bare så det er sagt. Jeg tror oppførselen til CBE og LKE har mye å si for hvordan kritikken eskalerer. Blir man oppfattet som ufin, nebbete, aggressiv osv, så heller man bensin på bålet. Når Lars Kristian angriper damer i kommentarfeltene, så legger man merke til det fordi det ikke er vanlig oppførsel. Og neste gangen han slenger med leppa så ser man ubevisst etter tegn på kvinnefiendtlighet. Det samme gjelder Caroline, når hun slipper igjennom kommentarer som er hetsende mot andre, så legger man også merke til de gangene hun applauderer slike kommentarer. Jeg vet ikke om jeg helt klarer å beskrive det jeg mener, men det er confirmation bias, man ser dårlig oppførsel fordi man er blitt gjort oppmerksom på det. Jeg synes dette var svært bra skrevet, og et av de mer nyanserte innleggene jeg har sett i denne tråden. Jeg er enig i dine betraktninger, men jeg synes ikke det du skriver (CBE og LKEs oppførsel) forsvarer det de blir møtt med. Det blir, som du sier, en eskalerende og ond sirkel fordi begge sider fokuserer bare på det negative hos "den andre". Her har alle parter skyld, selv om jeg ser at begge sider er veldig flinke til å fraskrive seg alt ansvar og legg all skyld over på den andre parten. Det er ingen tvil om at en del av kritikken din får er berettiget. Det er heller ingen tvil om at den ofte drukner fordi mengden er så massiv og innholdet er høyst varierende. Og det som i utgangspunktet var legitim kritikk blir overveldende fordi, som du også nevner, det blir dratt ut i det uendelige.Kombinert med en del innlegg som er usaklige, latterliggjørende og opptatt av å spikke fliser. Da mener jeg at det er fullt forståelig, og menneskelig, at man som mottaker ikke tar seg jobben med å plukke ut de innleggene innimellom alt dette som faktisk har et poeng, men avfeier hele tråden. Hadde jeg hatt en tråd som dette mot meg, så hadde jeg på ingen måte satt meg ned og finlest daglig forfølging, kritikk og flisespikkeri for å finne de innleggene og de kommentarene som var saklige og så ta det til meg. Jeg hadde avfeid hele tråden som hets og forfølging - hvem i alle dager vil vel utsette seg for noe sånt? Jeg er heller ikke enig i tanken om at trådens eksistens, volum og innhold legitimeres av at de fortsetter å gjøre kritikkverdige ting. Dette fordi tråden, i det omfang og innhold den har, ikke står i stil med det de gjør, etter min mening. Det blir som å skyte spurv med kanoner. Det er derfor jeg mener det blir mer mobbementalitet - "når hun slutter å være teit, så skal jeg slutte å latterliggjøre/fotfølge/flisespikke/kritisere". 11
123Frustrert Skrevet 11. september 2019 #8377 Skrevet 11. september 2019 2 timer siden, Luvinesta skrev: Er det vanlig at en eller flere av kundene dine oppretter tråd etter tråd etter tråd i takt med at de blir stengt om deg over mange år? At Norges største forum legger en sperre og regel over en periode om at det ikke er lov å nevne firmaet ditt eller deg fordi det blir mye hets? Går kundene dine aktivt inn for å sabotere/boikotte alt du/firmaet ditt inngår et samarbeid med på sosiale medier? Får du daglig kritikk og blir forfulgt av de samme kundene år etter år? Er alt du gjør feil? Får du latterlige kallenavn på deg og evt partner? Følger kundene som er misfornøyd med deg/firmaet ditt med deg hver dag for å påse om du gjør feil og sladrer/klager om det i ettertid? 🤔 Hadde du kanskje følt at kundene dine hadde hatt en personlig vendetta mot deg om de ikke klarte å la det ligge med å kun si sin mening å gå videre om de var misfornøyd? Ikke? Om du mener at dette forumet og den hetsen de må gjennom er å påpeke et par ting man ikke er fornøyd med i forhold til jobben de gjør, da har vi litt forskjellig syn og det forklarer veldig mye. At bloggeren sier at det er tungt med hets ville fått andre til å tenke seg litt om, men her får man jo bare blod på tann og hetsen kommer til å bli enda verre i takt med oppmerksomheten de får om at det fungerer. Noen er bare regelrett onde. Konstruktiv kritikk er helt topp! Enda bedre å ta opp problemene på generelt plan (barneeksponering f.eks) Men å daglig sitte og hakke på noen er langt fra konstruktivt eller greit. Kanskje fordi hxn skriver at hxn tar kritikken til etterretning ? Vedkommende svarer ikke med dette vet jeg bedt enn deg, jeg vet faktisk bedre en de fleste eksperter på området! Kanskje man bedriver en redelig bedrift uten triksing og fiksing? Kanskje vedkommende ikke selger en tredjepart til og med? Ref som cbe selger barna sine. Derfor blir det side opp og siden ned med kritikk, bloggen evner ikke å ta til seg kritikk. Det kommer helt tydelig frem i bloggerne hvor de drar frem at det er helt uakseptabelt at cbe skal lage blomsterkranser selv. Jeg viste faktisk ikke at dette gikk an å kjøpe, men når damen sitter og limer sølv biter på en Pinjata i flere kvelder på rad så er det ikke rart at man tror cbe kan ha tid til å lage en blomsterkrans. Når det er hets og hat skjønner jeg ingenting. 17
LittleMermaid Skrevet 11. september 2019 #8378 Skrevet 11. september 2019 3 timer siden, Luvinesta skrev: Er det vanlig at en eller flere av kundene dine oppretter tråd etter tråd etter tråd i takt med at de blir stengt om deg over mange år? At Norges største forum legger en sperre og regel over en periode om at det ikke er lov å nevne firmaet ditt eller deg fordi det blir mye hets? Går kundene dine aktivt inn for å sabotere/boikotte alt du/firmaet ditt inngår et samarbeid med på sosiale medier? Får du daglig kritikk og blir forfulgt av de samme kundene år etter år? Er alt du gjør feil? Får du latterlige kallenavn på deg og evt partner? Følger kundene som er misfornøyd med deg/firmaet ditt med deg hver dag for å påse om du gjør feil og sladrer/klager om det i ettertid? 🤔 Hadde du kanskje følt at kundene dine hadde hatt en personlig vendetta mot deg om de ikke klarte å la det ligge med å kun si sin mening å gå videre om de var misfornøyd? Ikke? Om du mener at dette forumet og den hetsen de må gjennom er å påpeke et par ting man ikke er fornøyd med i forhold til jobben de gjør, da har vi litt forskjellig syn og det forklarer veldig mye. At bloggeren sier at det er tungt med hets ville fått andre til å tenke seg litt om, men her får man jo bare blod på tann og hetsen kommer til å bli enda verre i takt med oppmerksomheten de får om at det fungerer. Noen er bare regelrett onde. Konstruktiv kritikk er helt topp! Enda bedre å ta opp problemene på generelt plan (barneeksponering f.eks) Men å daglig sitte og hakke på noen er langt fra konstruktivt eller greit. 👏🏻👏🏻👏🏻 5
Aquarius04 Skrevet 11. september 2019 #8379 Skrevet 11. september 2019 17 minutter siden, 123Frustrert skrev: Kanskje fordi hxn skriver at hxn tar kritikken til etterretning ? Vedkommende svarer ikke med dette vet jeg bedt enn deg, jeg vet faktisk bedre en de fleste eksperter på området! Kanskje man bedriver en redelig bedrift uten triksing og fiksing? Kanskje vedkommende ikke selger en tredjepart til og med? Ref som cbe selger barna sine. Derfor blir det side opp og siden ned med kritikk, bloggen evner ikke å ta til seg kritikk. Det kommer helt tydelig frem i bloggerne hvor de drar frem at det er helt uakseptabelt at cbe skal lage blomsterkranser selv. Jeg viste faktisk ikke at dette gikk an å kjøpe, men når damen sitter og limer sølv biter på en Pinjata i flere kvelder på rad så er det ikke rart at man tror cbe kan ha tid til å lage en blomsterkrans. Når det er hets og hat skjønner jeg ingenting. Når man i over ti år lever av seg sjøl og sin egen selvforherligende og fortreffelighet så oppleves alt som ikke er ros og kose-kommentarer som hets og hat. Det sier litt om den beskyttede boblen hun lever i. Hets og hat er det feks Lan Marie Berg får i kommentarfelt rundt omkring. Da snakker man hets. (Bruker henne kun som eksempel. Bildet er hentet fra VG). 24
Halle-Palle Skrevet 11. september 2019 #8380 Skrevet 11. september 2019 Kan det bli for mye rosa plysj, puff, sukkerspinn og blondeoverdose i et bilde? Ja. 27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå