Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 hour ago, FotbaIlflua said:

Penger går inn i en pott som da fordeles ut. Bompenger betaler ikke direkte for samferdsel. Det er enkel økonomi; mindre penger inn=mindre penger ut. Med mindre man vil bruke mer av oljefondet. Det vi betaler i skatt rekker heller ikke til å dekke velferd. Mesteparten av velferden er det oljefondet som betaler for, ikke skattepengene. Mange har brukt like mye eller mer skattepenger i velferd før de fyller 18 år og som pensjonister en de betaler i skatt i løpet av hele livet. 

Bompenger går til å finansiere vei og samferdsel, ikke velferdssamfunnet ellers. Bompenger brukes ikke til helse, skole, pensjon eller lignende, det er det skatten du betaler som skal finansiere. 

https://www.motor.no/artikler/2018/juni/bruker-en-brokdel-av-bompengene-pa-vei-i-oslo/

https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/bompenger-hva-brukes-pengene-egentlig-til/

Men denne diskusjonen blir avsporing

Endret av Camillalilla
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, Camillalilla skrev:

Bompenger går til å finansiere vei og samferdsel, ikke velferdssamfunnet ellers. Bompenger brukes ikke til helse, skole, pensjon eller lignende, det er det skatten du betaler som skal finansiere. 

https://www.motor.no/artikler/2018/juni/bruker-en-brokdel-av-bompengene-pa-vei-i-oslo/

https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bilmc/bompenger-hva-brukes-pengene-egentlig-til/

Men denne diskusjonen blir avsporing

Vi trenger samferdsel, og vi trenger velferdssamfunnet. Hvis man ikke får inn bompenger, må man bruke av velferdsmidlene på samferdsel. Budsjett lages ut fra en totalsum og fordeles ut, basert på utgifter og inntekter. Mindre bominntekter = mindre totalpott. Da må det kuttes, både i samferdsel og velferd og resten av midlene omfordeles, uavhengig av om pengene ble krevd inn via skatteseddelen eller i bomringen. 

• Liker 4
Skrevet

Vil bare si at CBE reklamerte for intimspray og intimservietter da hun skrev pakkeliste til sommeren sykkeltur. Hun hadde til og med en tilgjengelig rabattkode.

• Liker 16
Skrevet
20 minutter siden, FotbaIlflua said:

Vi trenger samferdsel, og vi trenger velferdssamfunnet. Hvis man ikke får inn bompenger, må man bruke av velferdsmidlene på samferdsel. Budsjett lages ut fra en totalsum og fordeles ut, basert på utgifter og inntekter. Mindre bominntekter = mindre totalpott. Da må det kuttes, både i samferdsel og velferd og resten av midlene omfordeles, uavhengig av om pengene ble krevd inn via skatteseddelen eller i bomringen. 

Jeg har ikke sagt at vi ikke trenger samferdsel eller velferdssamfunnet. Mitt poeng er at det blir helt feil å si at bompenger finansierer velferdssamfunnet. Dersom vi ikke måtte betale bompenger er jeg rimelig sikker på at vi hadde betalt mer i inntektsskatt enn vi gjør i dag for å finansiere samferdsel. Politikerene er ganske flinke til å beskatte det norske folk i form av andre skatter enn kun inntektsskatt. Feks bompenger, mva på stort sett alt man kjøper, formueskatt, eiendomsskatt. Om man summerer alle disse skatte kommer man opp på et rimelig høyt skattenivå. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Camillalilla skrev:

Jeg har ikke sagt at vi ikke trenger samferdsel eller velferdssamfunnet. Mitt poeng er at det blir helt feil å si at bompenger finansierer velferdssamfunnet. Dersom vi ikke måtte betale bompenger er jeg rimelig sikker på at vi hadde betalt mer i inntektsskatt enn vi gjør i dag for å finansiere samferdsel. Politikerene er ganske flinke til å beskatte det norske folk i form av andre skatter enn kun inntektsskatt. Feks bompenger, mva på stort sett alt man kjøper, formueskatt, eiendomsskatt. Om man summerer alle disse skatte kommer man opp på et rimelig høyt skattenivå. 

Avsporing much? Ta dette i en annen del av forumet. 

• Liker 26
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

Skrevet
4 timer siden, Aquarius04 skrev:

Ser på et av de siste innleggene på bloggen at noen lesere spør om dette med eksponering av barn. CBE svarer at dette ikke er oppe til diskusjon og at de er de beste egnet til å avgjøre hvorvidt barna skal eksponeres eller ei. 

Really,  CBE?

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/09/09/sondagsturen-bryggestien/#comments

La nå Caroline Berg-Eriksen få eksponere barna så mye hun bare orker. Hun skal komme til å angre på det når de blir eldre. Hun har ingen erfaring med hvordan det er å være foreldre til større barn og hvordan dette vil oppleves for dem når den tid kommer. Hun har ikke evnen til å sette seg inn i dette fordi hun etter alle disse årene med selvforherligelse også tror at døtrene synes dette er topp. Lykke til, sier jeg bare. 

• Liker 20
Skrevet
3 minutter siden, Surikatt skrev:

La nå Caroline Berg-Eriksen få eksponere barna så mye hun bare orker. Hun skal komme til å angre på det når de blir eldre. Hun har ingen erfaring med hvordan det er å være foreldre til større barn og hvordan dette vil oppleves for dem når den tid kommer. Hun har ikke evnen til å sette seg inn i dette fordi hun etter alle disse årene med selvforherligelse også tror at døtrene synes dette er topp. Lykke til, sier jeg bare. 

Karma ❤️

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, Surikatt skrev:

Det vet vi jo ikke noe om, dvs hva hun har av innlevelsesevne, eller hva som evt måtte være bakgrunnen for valgene hun tar. Vi vet ikke noe om motivene hennes for det hun gjør, bare hvilke valg hun faktisk tar mht det hun poster. 

• Liker 17
Skrevet
31 minutter siden, Aricia skrev:

Det vet vi jo ikke noe om, dvs hva hun har av innlevelsesevne, eller hva som evt måtte være bakgrunnen for valgene hun tar. Vi vet ikke noe om motivene hennes for det hun gjør, bare hvilke valg hun faktisk tar mht det hun poster. 

Hun har ingen innlevelsesevne for det er ikke til barnets beste å uvitende få bilder av seg selv spredt på Internett. Får frysninger ved tanken. 

• Liker 20
Skrevet (endret)

Hvorfor er det en lys tynn strek langs den høyre siden av treningsbuksa på det siste innlegget? Synes best oppe med midjen/rompa og nede ved leggen. 

Som frua sa.. jeg har ikke redigeringskills, så derfor jeg lurer. 

Edit: på det øverste bildet

Endret av LilleSnupp
  • Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Hvorfor er det en lys tynn strek langs den høyre siden av treningsbuksa på det siste innlegget? Synes best oppe med midjen/rompa og nede ved leggen. 

Som frua sa.. jeg har ikke redigeringskills, så derfor jeg lurer. 

Edit: på det øverste bildet

Nå kan ikke jeg noe om photoshop, men jeg bruker mye lightroom og det der kan være en bieffekt av for mye clarity/sharpening. Dvs at kontrastene mellom "kantene", altså treningsbuksa og himmelen blir for hard og man får en slags glorie-effekt. 

Viser det fram godt i denne videoen:

Fra ca 6:15. 

• Liker 10
Skrevet

Kan ikke ekteparet please:

- Slutt å tukle med bildene

- Fjern ungene fra absolutte alle SoMe kanaler

- Bli mer miljøvennlige

Da ville jeg lest bloggen!

• Liker 36
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
29 minutter siden, miamiamia skrev:

Kan ikke ekteparet please:

- Slutt å tukle med bildene

- Fjern ungene fra absolutte alle SoMe kanaler

- Bli mer miljøvennlige

Da ville jeg lest bloggen!

De må jo bruke noe så vanvittig mye tid på Photoshop? Jeg syns LKE overdriver noe voldsomt med redigeringen og at han noen ganger slurver. Det ene bildet av frua i bikini er ikke bra, hudfargen er «skitten» og man ser det godt hvis man ser det sammen med de andre bildene. Det samme gjelder «nakenbildet» hvor det ser ut som kroppsdeler mangler og noe er redigert i overkant hvitt. Samme gjelder bilde av frua i Genève med den svarte sykkelbuksen, det ser ikke bra ut. Ser at han bruker filter når han legger ut bilder av mindreårige også, hvorfor gjør han det? Det viser så tydelig at dette er en del av firma sitt image, at de er en stor del av denne historiefortellingen. 

Skrevet
16 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Jeg har den samme genseren (som den mintgrønne) i hvit som jeg kjøpte i fjor. Så det er ingen ny farge! Har ellers ikke fulgt med på denne diskusjonen eller lest i bloggen, men ville bare si at genseren i hvitt ble solgt i fjor! Utrolig god genser😍, men det er vel en avsporing! 😉

Og mintgrønn er fra årets kolleksjon. Skulle tro det var reklame siden hun har reklamert for merket før, men hun har sikkert kjøpt klærne selv denne gangen da..

• Liker 6
Skrevet
36 minutter siden, Rørleggerfrue skrev:

Hver eneste episode bruker hun coverbrands spennene. Synes egentlig det er litt komisk, for jo oftere jeg ser de, jo styggere er de 😂 

Snapchat-756916165.thumb.jpg.81ac14813650d67d3557aef8717cc62a.jpg

Jeg skjønner også litt hvorfor hun er så sjukt frekk til normale spørsmål i kommentarfeltet, når jeg hører hvordan hun tolker ting. En hadde kommentert noe som "kjøper du blomsterkransene i butikk, det er så mye mer sjarmerende å lage de selv ".  En kommentar som jeg ikke ville tolket spesielt negativt. Men når CBE gjenforteller, gjør hun til stemmen sin slik at den med en gang virker mye mer negativ. Hvis hun alltid leser med de brillene, vil jo alt som ikke inneholder "du er fantastisk" bli kritikk. 

(Hun skjønte heller ikke hvordan i allverden hun skulle hatt TID til å lage krans selv! Dette fra en dame som bruker flere dager på å ordne i stand en hundebursdag). 

Det er tydeligvis standard svaret hennes, for det svarte hun på spørsmål om hun hadde operert rompa også. Svaret var jo at når skulle hun hatt tid til det. Er ikke det en veldig krevende operasjon sa hun og så på LK. 

• Liker 15
Skrevet

Med slike uttalelser rundt "tid" fremstår bloggeieren som å forholde seg fullstendig utenfor normale tidsbegrep, og forsterker kun å være veldig i utakt med resten av samfunnets hverdag.

• Liker 33
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
11 minutter siden, Klaraku78 skrev:

Det er tydeligvis standard svaret hennes, for det svarte hun på spørsmål om hun hadde operert rompa også. Svaret var jo at når skulle hun hatt tid til det. Er ikke det en veldig krevende operasjon sa hun og så på LK. 

Hun hadde jo tid til å operere frontpartiet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...