Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
33 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Litt paradoksalt at det snakkes om sympati her? 

Opplys meg gjerne hvordan denne posten har en sammenheng og budskap i forhold til HI. Måten man omtaler personer bak bloggen viser ingen forståelse for at det faktisk er et enkeltmenneske som står bak. Dette oppfattes som indirekte latterliggjøring. Men når det kommer fra kritikerne selv så er det ingen som sier noe på det? Når 15 stk trykker liker på dette, så synes man det er greit å omtale folk slik. Da er det ikke virksomheten i seg selv eller regelbrudd det går på. 

Såvidt jeg vet så er det ingen lov og regel mot overforbruk eller perfeksjonisme. At det i det hele tatt står i HI sier jo litt om hensikten med en slik tråd og om kommentarene som dukker opp her. Hun blir omtalt som perfeksjonist, men bryter hele tiden regler?

HI har over 90 stk som støtter den. 

24 minutter siden, Tabris skrev:

Innlegget LittleMermaid siterte er et godt eksempel på hvorfor denne tråden får så mye kritikk. Det er ikke snakk en saklig tråd med noen få unntak av usakligheter - slikt som ble sitert der er daglig kost her. Og når den type poster får 15 likes, så er det helt innafor å si "dere". Fordi det viser at den type poster støttes kollektivt.

Enig!  og nettopp derfor er det vanskelig å se. at dette ikke vel så mye handler om at man misliker  personene bak bloggen. for mange av brukerne i tråden

Endret av Lana01
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hva i HI mener du er regelbrudd?

Jeg mener at utsagn som perfeksjonisme og overforbruk er synsing, og oppfordrer til krenking av CBE som person, altså lovbrudd. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Jeg mener at utsagn som perfeksjonisme og overforbruk er synsing, og oppfordrer til krenking av CBE som person, altså lovbrudd. 

???

Influenceres overforbruk er et svært relevant diskusjonstema. Du har kanskje hørt om klimakrisen?

Resten orker jeg faktisk ikke å ta fatt i engang. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne, argumentasjonen er bare for uopplyst, mal apropos og usammenhengende. Det kan ikke på fullt alvor forventes at vi skal sitte og svare på dette som om det innbyr til saklig og reell debatt av trådens tema.

• Liker 38
Skrevet
1 minutt siden, Aricia skrev:

???

Influenceres overforbruk er et svært relevant diskusjonstema. Du har kanskje hørt om klimakrisen?

Resten orker jeg faktisk ikke å ta fatt i engang. Jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne, argumentasjonen er bare for uopplyst, mal apropos og usammenhengende. Det kan ikke på fullt alvor forventes at vi skal sitte og svare på dette som om det innbyr til saklig og reell debatt av trådens tema.

Nemlig. Samtidig tenker jeg at et viktig poeng i debatten fremheves av dette at folk ikke ser at dette er kommersiell virksomhet - nettopp det flere av oss hevder er kjernen i hele denne problematikken.

• Liker 21
Skrevet

Det er krenkende å si at CBE.no fremstår perfeksjonistisk og fronter overforbruk? 

I alle dager. 

Cbe har selv skrevet at hun er perfeksjonist, LKE svarer under på hvordan det er å leve med en. 

Bla gjennom IG så ser du overforbruk! CBE skriver selv om høyt forbruk i nederste lenke. 

😏

https://www.carolinebergeriksen.no/2009/06/09/perfeksjonist/

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/05/02/lars-kristian-svarer-del-i/

«Jeg fronter et relativt høyt forbruk og oppfordrer også dere lesere til å kjøpe tingene jeg selv bruker og anbefaler.» Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/19/pa-tide-a-gjore-noe-for-klimaet/

• Liker 38
Skrevet (endret)
1 time siden, LittleMermaid skrev:

Litt paradoksalt at det snakkes om sympati her? 

Opplys meg gjerne hvordan denne posten har en sammenheng og budskap i forhold til HI. Måten man omtaler personer bak bloggen viser ingen forståelse for at det faktisk er et enkeltmenneske som står bak. Dette oppfattes som indirekte latterliggjøring. Men når det kommer fra kritikerne selv så er det ingen som sier noe på det? Når 15 stk trykker liker på dette, så synes man det er greit å omtale folk slik. Da er det ikke virksomheten i seg selv eller regelbrudd det går på. 

Såvidt jeg vet så er det ingen lov og regel mot overforbruk eller perfeksjonisme. At det i det hele tatt står i HI sier jo litt om hensikten med en slik tråd og om kommentarene som dukker opp her. Hun blir omtalt som perfeksjonist, men bryter hele tiden regler?

HI har over 90 stk som støtter den. 

Enig med deg @ littleMermaid ,synes debattformen H.I bruker her ikke er akseptabel.

Må si jeg setter spørsmål ved at dette anses som innafor av de som kritiserer bedriften. Innlegget trykker ned en annen person og handler ikke om bedriften. At noen i det hele tatt forsvarer eller liker et slik innhold viser hvor ulik vi er på hva som er akseptabelt eller ikke i omtale av andre. 

Endret av Bendie
Unøyaktig
  • Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, pøbelsara skrev:

Kan vi få en klargjøring av reglene for brukerdebatt, @Sol Rampelyset eller @Måne Rampelyset? Det går jo ikke mer enn noen timer nå mellom hver gang debattantene debatteres i denne tråden.

jeg kan jo nok en gang klargjøre hvorfor jeg debatterer i denne (og noen andre tråder på KG). Jeg synes det er utrolig viktig å følge med på medieutviklingen i samfunnet. Jeg synes SoMe-markedsføring er komplekst og nytt - og at den psedo-personlige og psedo-privatlivdelende aktiviteten mange driver med, er interessant. Den bryter med flere presseetiske prinsipper, og det er ikke noe skille mellom redaksjonell og kommersiell virksomhet. 

dette er de nye mediene - de tar mer plass, de tar mer av annonsemarkedet - men har vært merkelig skjermet fordi de største SoMe-aktørene har vært undervurdert og sett på som hobbyvirksomhet jenter holder på med og noe som ikke er viktig i samfunnet vårt. Man har ikke tatt disse unge kvinnene på alvor - og plutselig eier de store deler av mediebildet. 

Her er reglene:

Brukerdebatt

Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt.

Vi anser det ikke som brukerdebatt å diskutere en større gruppe brukere og deres hensikter med å delta i en debatt, eller å kalle en diskusjonstråd for mobbing. Unntak: Innlegg som inneholder nedsettende ytringer mot en større gruppe brukeres psyke og privatliv kan bli ryddet som personangrep eller krenkende. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

----

Så det er ikke noen brukerdebatt her. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er krenkende å si at CBE.no fremstår perfeksjonistisk og fronter overforbruk? 

I alle dager. 

Cbe har selv skrevet at hun er perfeksjonist, LKE svarer under på hvordan det er å leve med en. 

Bla gjennom IG så ser du overforbruk! CBE skriver selv om høyt forbruk i nederste lenke. 

😏

«Jeg fronter et relativt høyt forbruk og oppfordrer også dere lesere til å kjøpe tingene jeg selv bruker og anbefaler.» Kilde: https://www.carolinebergeriksen.no/2016/01/19/pa-tide-a-gjore-noe-for-klimaet/

Men påfølgende kommentarer her inne så er det krenkelse, ja. Kan dessverre ikke dokumentere fordi det blir jo brukerdebatt av det hver gang🙄

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, LittleMermaid skrev:

Men påfølgende kommentarer her inne så er det krenkelse, ja. Kan dessverre ikke dokumentere fordi det blir jo brukerdebatt av det hver gang🙄

Det tar du 100% feil i. 

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Veldig mange som IKKE deltar overhodet i debatten, liker innlegg her. Bare nevner det. Man kan ikke konkludere med at «faste brukere» liker all slags innlegg her inne. (Tenk at man ser seg nødt til å skrive noe så åpenbart. :sukk: )

Sure.

• Liker 1
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
21 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Det er vel strengt tatt moderator @Sol Rampelyset Og @Måne Rampelyset og KG sine regler som definerer hva som er krenkelse? Du har jo allerede fått svar i tråden din? 

Skrevet (endret)
1 time siden, Tabris skrev:

Innlegget LittleMermaid siterte er et godt eksempel på hvorfor denne tråden får så mye kritikk. Det er ikke snakk en saklig tråd med noen få unntak av usakligheter - slikt som ble sitert der er daglig kost her. Og når den type poster får 15 likes, så er det helt innafor å si "dere". Fordi det viser at den type poster støttes kollektivt.

Er det  kun15  brukere som leser og/eller kommenterer/liker i tråden? :klo:

Da burde HI vært rapportert for lenge siden. Men det er tydeligvis ingen som har gjort.

Å blande personangrep/kritikk med en virksomhets fremstilling fører neppe til en veldig troverdig eller etisk eller moralsk diskusjon uansett hvordan man vrir eller vender på det.

Godt mulig noen har gjort det, men det betyr jo ikke automatisk at det blir moderert bort. Et innlegg må jo ha innhold som strider imot reglene for å bli ryddet bort..

Er du uenig i modereringen får du ta det med moderator på pm, eller i egen tråd i riktig underforum.

Endret av Malum
Skrivefeil
  • Liker 15
Skrevet
59 minutter siden, Kollontaj skrev:

I alle dager. 

😏

Synes forøvrig denne sier det meste, særlig med tanke på forbruk. Det hadde jeg ikke fått med meg en gang, men er jo ikke lenger noe å spekulere i. Hadde hun bare fra 2016 fulgt opp det hun skriver i det siste innlegget der, så kanskje hadde bloggen fremstått som mer troverdig. 

• Liker 24
Skrevet

Her er reglene:

Brukerdebatt

Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt.

Vi anser det ikke som brukerdebatt å diskutere en større gruppe brukere og deres hensikter med å delta i en debatt, eller å kalle en diskusjonstråd for mobbing. Unntak: Innlegg som inneholder nedsettende ytringer mot en større gruppe brukeres psyke og privatliv kan bli ryddet som personangrep eller krenkende. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

----

Så det er ikke noen brukerdebatt her. 

Nei, men det er absolutt avsporing..

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, persondebatt og avsporinger. 

Sol, admin.

• Liker 2
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet

LKE og CBE har blitt intervjuet angående hva de skal stemme ved valget. Som vanlig beviser de med uttalelser at de ikke «vet» hvordan ting fungerer her i landet. Å påstå at folk generelt har så god råd her i landet at bompengesaken bli dum å diskutere... 

Fint at de ikke sliter med å betale bompengeregningen. Men det finnes folk som må finne seg en annen jobb fordi bompengene gjør et alt for stort innhugg i privatøkonomien. Og så har man drivstoffpriser oppå der igjen... 

Selvfølgelig er eldresaken viktig, og det er bra at han slår et slag for den. Men det betyr ikke at bompengesaken er «dum». 

Jeg mener det er greit å kommentere denne uttalelsen da han blir spurt i egenskap av å være medeier i firmaet. Det går an å sette seg inn i saker som berører de som ikke har så god råd også, hvis man skal uttale seg. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/miljopolitikken-ma-opp-og-fram/71568511

Skrevet
1 time siden, Lille_Krokodille skrev:

LKE og CBE har blitt intervjuet angående hva de skal stemme ved valget. Som vanlig beviser de med uttalelser at de ikke «vet» hvordan ting fungerer her i landet. Å påstå at folk generelt har så god råd her i landet at bompengesaken bli dum å diskutere... 

Fint at de ikke sliter med å betale bompengeregningen. Men det finnes folk som må finne seg en annen jobb fordi bompengene gjør et alt for stort innhugg i privatøkonomien. Og så har man drivstoffpriser oppå der igjen... 

Selvfølgelig er eldresaken viktig, og det er bra at han slår et slag for den. Men det betyr ikke at bompengesaken er «dum». 

Jeg mener det er greit å kommentere denne uttalelsen da han blir spurt i egenskap av å være medeier i firmaet. Det går an å sette seg inn i saker som berører de som ikke har så god råd også, hvis man skal uttale seg. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/miljopolitikken-ma-opp-og-fram/71568511

Det er faktisk helt legitimt å rangere viktigheten av de forskjellige kampsakene. 

Dette blir for dumt, man trenger ikke kritisere hver gang de åpner munnen. 

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...