Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Aricia skrev:

Unnskyld meg, men her er det jo du som konstruerer stråmenn og tyr til latterliggjøring for å redde et tynt poeng og få "tatt" en usaklig kritiker i tråden.

@Minnie Mus har fulgt opp med flere svar til deg der hun utdyper og underbygger argumentet sitt. Og alt du har å komme med er dette? Hun sier jo klart og tydelig hva hun tenker, hva som var bakgrunnen for at hun skrev det opprinnelige innlegget sitt, men du må faktisk dikte opp en annen motivasjon og legge den i munnen på henne, ikke bare én gang, men ALLE ganger CBE legger ut et innlegg som ikke handler om søppelplukking. Er du seriøs?

Noen ganger holder det ikke bare å tro at man har medfølelse og innlevelse (da fortrinnsvis med bloggere, regner jeg med?), det må simpelthen litt gangsyn til også, samt litt grunnleggende respekt for alle sine medmennesker, som faktisk også inkluderer motdebattanter på KG 

Respekt gjelde kun for kyniske bloggere som ikke har nettvett 🤷🏼‍♀️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Aricia skrev:

Unnskyld meg, men her er det jo du som konstruerer stråmenn og tyr til latterliggjøring for å redde et tynt poeng og få "tatt" en usaklig kritiker i tråden.

@Minnie Mus har fulgt opp med flere svar til deg der hun utdyper og underbygger argumentet sitt. Og alt du har å komme med er dette? Hun sier jo klart og tydelig hva hun tenker, hva som var bakgrunnen for at hun skrev det opprinnelige innlegget sitt, men du må faktisk dikte opp en annen motivasjon og legge den i munnen på henne, ikke bare én gang, men ALLE ganger CBE legger ut et innlegg som ikke handler om søppelplukking. Er du seriøs?

Noen ganger holder det ikke bare å tro at man har medfølelse og innlevelse (da fortrinnsvis med bloggere, regner jeg med?), det må simpelthen litt gangsyn til også, samt litt grunnleggende respekt for alle sine medmennesker, som faktisk også inkluderer motdebattanter på KG 

Merkelig å ikke se begge sider...

• Liker 8
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
1 time siden, Sandberg skrev:

Merkelig å ikke se begge sider...

Og kunne skille mellom privatpersoners gjøren og laden og noen som lever av å plukke søppel en gang  fordi de selger en reklame pakket inn som miljøengasjement?

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
42 minutter siden, Aricia said:

Takk :)

• Liker 10
Skrevet
På 5.9.2019 den 15.41, Kollontaj skrev:

Men de løp jo alt de orket? Det skrev de da visserlig på bloggen da dette ble snappet om. 

Nok en historiefortelling? 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Og kunne skille mellom privatpersoners gjøren og laden og noen som lever av å plukke søppel en gang  fordi de selger en reklame pakket inn som miljøengasjement?

Siterte ikke deg.

• Liker 2
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvorfor Coverbrands skriver i lanseringen av disse hårspennene at  de er «utviklet i samarbeid med Caroline», mens i denne artikkelen står det at det  «Det er ikke første gang Elle Basic jobber med influencere og skjønnhetsprodukter. De står også bak hud- og hårpleieserien til Camilla Pihl og Caroline Berg Eriksens hårspenner» https://www.minmote.no/#!/artikkel/24677429/sophie-elise-starter-nytt-merke I tillegg så reklamerer CBE for fotobok uten å merke at det er reklame for Coverbrands, kremmerhuset og DW klokke? 

676F50E1-DA7F-4883-9C91-37DDC208F296.jpeg

751AE139-25E9-4F7B-AC5A-E832FB5FC45E.jpeg

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
På 5.9.2019 den 20.39, pøbelsara skrev:

Jeg har vært aktiv i denne tråden lenge. Hjemme hos oss snakker vi om nettvett. Vi snakker også om rett til privatliv, og hvordan vi påvirkes av markedsføring og hvorfor det er viktig med et lovverk som beskytter forbrukere mot skjult markedsføring. 

Jeg snakker ikke nedsettende om andre. Alle i familien min vet at jeg er kritisk til rosablogging - men det betyr IKKE at de har hørt meg snakke nedsettende om personene bak bloggene eller bloggingen jeg er kritisk til. Jeg prøver å lære barna mine at man kan være kritisk og uenig og si fra om det - helt uten å svære ufin, slem eller angripe noen. Hjemme hos oss vi snakker om forskjellen mellom å være uenig og å være slem - om forskjellen på å argumentere mot en mening eller en handling, og hva det vil si å være et troll.

Vi snakker også om barns rettigheter, om menneskerettigheter, om retten til privatliv og hvordan man ALDRI skal publisere bilder eller opplysninger om noen som de ikke har gitt samtykke til. 

Sorry, kan ikke sitere flere. Men skjønner ikke helt bakgrunnen for å være så på hugget. Fra å si at å tro at foreldre har noe å si er ytterst naivt det ene øyeblikket...til å fortelle om hva en gjør som forelder hjemme, det skjønner ikke jeg...

• Liker 7
Skrevet

Hun virker som ei sympatisk dame, samtidig veldig dollete.. alltid perfekt sminket og styla på håret. Synes hun gir lite av seg selv, lite av svake sider. Mener ikke at hun skal klage og sutre, men hun er rett og slett kjedelig å se på på bloggerne. Alt er perfekt og glamorøst. Og alt er så riktig. Da digger jeg heller linnea myre og Komikerfrue. 

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, Sunnys skrev:

Hun virker som ei sympatisk dame, samtidig veldig dollete.. alltid perfekt sminket og styla på håret. Synes hun gir lite av seg selv, lite av svake sider. Mener ikke at hun skal klage og sutre, men hun er rett og slett kjedelig å se på på bloggerne. Alt er perfekt og glamorøst. Og alt er så riktig. Da digger jeg heller linnea myre og Komikerfrue. 

Enig. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på reglene om opphavsrett, brukerdebatt og avsporinger. 

Sol, admin.

• Liker 6
Gjest Adrielle
Skrevet
12 timer siden, Sunnys skrev:

Synes faktisk ikke hun virker spesielt sympatisk jeg, men da tenker jeg først og fremst på hvordan hun bruker kommentarfeltet på bloggen sin. Ganske vanlig med en nebbete og spydig tone der.

Når det gjelder Bloggerne, så synes jeg litt synd på henne faktisk. Hun virker opphengt i å vise seg fra sin beste side (bokstavelig talt) hele tiden, ser ut som hun er opptatt av å ha full regi på alle situasjoner. I motsetning til de andre, yngre bloggerne som til og med kan gå sminkeløse, og vise seg usikre i enkelte settinger.

Hun virker stiv og usikker på seg selv. Liten latter etter absolutt alt hun sier, til absolutt alle, som en refleks nærmest. Får som sagt litt vondt av henne. Men ser dog ut som teatret får fram en mer spontan og glad side👍

Hva gjelder klaging og sutring, så synes jeg hun fikk ut av seg mye gørr om nettroll i Bloggerne denne uken (ja, LK er tidligere nevnt i tråden i denne sammenhengen), og scenen på flyplassen der de ikke rakk flyet...vel vel.🙄 

Enig at hun/de er kjedelige å se på TV. Nettopp på grunn av dette stive og unaturlige.

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
7 minutter siden, Adrielle skrev:

Synes faktisk ikke hun virker spesielt sympatisk jeg, men da tenker jeg først og fremst på hvordan hun bruker kommentarfeltet på bloggen sin. Ganske vanlig med en nebbete og spydig tone der.

Når det gjelder Bloggerne, så synes jeg litt synd på henne faktisk. Hun virker opphengt i å vise seg fra sin beste side (bokstavelig talt) hele tiden, ser ut som hun er opptatt av å ha full regi på alle situasjoner. I motsetning til de andre, yngre bloggerne som til og med kan gå sminkeløse, og vise seg usikre i enkelte settinger.

Hun virker stiv og usikker på seg selv. Liten latter etter absolutt alt hun sier, til absolutt alle, som en refleks nærmest. Får som sagt litt vondt av henne. Men ser dog ut som teatret får fram en mer spontan og glad side👍

Hva gjelder klaging og sutring, så synes jeg hun fikk ut av seg mye gørr om nettroll i Bloggerne denne uken (ja, LK er tidligere nevnt i tråden i denne sammenhengen), og scenen på flyplassen der de ikke rakk flyet...vel vel.🙄 

Enig at hun/de er kjedelige å se på TV. Nettopp på grunn av dette stive og unaturlige.

Dette ☝🏼

Skrevet (endret)
3 timer siden, Adrielle skrev:

Litt paradoksalt at det snakkes om sympati her? 

Opplys meg gjerne hvordan denne posten har en sammenheng og budskap i forhold til HI. Måten man omtaler personer bak bloggen viser ingen forståelse for at det faktisk er et enkeltmenneske som står bak. Dette oppfattes som indirekte latterliggjøring. Men når det kommer fra kritikerne selv så er det ingen som sier noe på det? Når 15 stk trykker liker på dette, så synes man det er greit å omtale folk slik. Da er det ikke virksomheten i seg selv eller regelbrudd det går på. 

Såvidt jeg vet så er det ingen lov og regel mot overforbruk eller perfeksjonisme. At det i det hele tatt står i HI sier jo litt om hensikten med en slik tråd og om kommentarene som dukker opp her. Hun blir omtalt som perfeksjonist, men bryter hele tiden regler?

HI har over 90 stk som støtter den. 

På 12.2.2019 den 19.02, MissLucy skrev:

Caroline Berg Eriksen kaller seg influencer, og bruker bloggen sin, instagramkontoen og snapchat som plattformer til å selge annonser.

Denne virksomheten har vært gjenstand for kritikk, som er oppsummert her, med tilhørende dokumentasjon.

Det dreier seg i hovedtrekk om skjult reklame og brudd på markedsføringsloven, bruk av barn i sosiale media, kroppsfokus, perfeksjonisme og overforbruk.

For ordens skyld: Carolinebergeriksen.no, med tilhørende IG og snapchat, drives av Treasures AS. Treasures AS drives av en person som heter Caroline Berg Eriksen, sammen med hennes ektefelle, som heter Lars Kristian Eriksen. Denne tråden handler ikke om disse individene, men om forretningsvirksomheten de driver gjennom blogg/andre sosiale media som de driver gjennom aksjeselskapet sitt.

Dette er tråden for saklig debatt om slike kritikkverdige forhold.

Moderator: @Sol Rampelyset

Vil bare presisere at dette ikke er brukerdebatt. Det er siktet til HI, med spørsmål til relevans i forhold til HI. Skrev etter denne regelen, og fikk beskjed om at jeg MÅTTE dokumentere. Derfor sitatet over.  

Brukerdebatt

Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt.

Vi anser det ikke som brukerdebatt å diskutere en større gruppe brukere og deres hensikter med å delta i en debatt, eller å kalle en diskusjonstråd for mobbing. Unntak: Innlegg som inneholder nedsettende ytringer mot en større gruppe brukeres psyke og privatliv kan bli ryddet som personangrep eller krenkende. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

Endret av LittleMermaid
  • Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, LittleMermaid skrev:

Litt paradoksalt at det snakkes om sympati her? 

Opplys meg gjerne hvordan denne posten har en sammenheng og budskap i forhold til HI. Måten man omtaler personer bak bloggen viser ingen forståelse for at det faktisk er et enkeltmenneske som står bak. Dette oppfattes som indirekte latterliggjøring. Men når det kommer fra kritikerne selv så er det ingen som sier noe på det? Når 15 stk trykker liker på dette, så synes man det er greit å omtale folk slik. Da er det ikke virksomheten i seg selv eller regelbrudd det går på. 

Såvidt jeg vet så er det ingen lov og regel mot overforbruk eller perfeksjonisme. At det i det hele tatt står i HI sier jo litt om hensikten med en slik tråd og om kommentarene som dukker opp her. Hun blir omtalt som perfeksjonist, men bryter hele tiden regler?

HI har over 90 stk som støtter den. 

Jeg pleier å rapportere innlegg som jwg mener går over streken mtp reglementet. Jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme. :)

• Liker 12
Skrevet
5 minutter siden, Malum said:

Jeg pleier å rapportere innlegg som jwg mener går over streken mtp reglementet. Jeg oppfordrer deg til å gjøre det samme. :)

Innlegget LittleMermaid siterte er et godt eksempel på hvorfor denne tråden får så mye kritikk. Det er ikke snakk en saklig tråd med noen få unntak av usakligheter - slikt som ble sitert der er daglig kost her. Og når den type poster får 15 likes, så er det helt innafor å si "dere". Fordi det viser at den type poster støttes kollektivt.

• Liker 8
Skrevet
20 minutter siden, Malum skrev:

Da burde HI vært rapportert for lenge siden. Men det er tydeligvis ingen som har gjort.

Å blande personangrep/kritikk med en virksomhets fremstilling fører neppe til en veldig troverdig eller etisk eller moralsk diskusjon uansett hvordan man vrir eller vender på det.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, LittleMermaid skrev:

Da burde HI vært rapportert for lenge siden. Men det er tydeligvis ingen som har gjort.

Å blande personangrep/kritikk med en virksomhets fremstilling fører neppe til en veldig troverdig eller etisk eller moralsk diskusjon uansett hvordan man vrir eller vender på det.

Hva i HI mener du er regelbrudd?

• Liker 19
Skrevet
16 minutter siden, Tabris skrev:

Innlegget LittleMermaid siterte er et godt eksempel på hvorfor denne tråden får så mye kritikk. Det er ikke snakk en saklig tråd med noen få unntak av usakligheter - slikt som ble sitert der er daglig kost her. Og når den type poster får 15 likes, så er det helt innafor å si "dere". Fordi det viser at den type poster støttes kollektivt.

Nettopp! Likevel snur kommentarene seg rundt den som poengterer dette, og da stilles det selvsagt spørsmål rundt hva som egentlig er motivet bak de som "bor" i tråden og bruker CBEs virksomhet som et skalkeskjul for offentlig latterliggjøring og krenking av henne som person. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...