Gjest CecilieX Skrevet 5. september 2019 #8061 Skrevet 5. september 2019 (endret) 9 minutter siden, Klink skrev: Har du eksempler på bloggere som gjør det bra, som ikke eksponerer og mestrer skille mellom privat og bedrift? Etter fin mening altså. Trines matblogg. Hun har virkelig klart å lage en matnyttig😜 blogg som mange har glede av. Check på alle @Revenge o'Cavatina sine punkter. Endret 5. september 2019 av CecilieX
Rev. Revenge Skrevet 5. september 2019 #8062 Skrevet 5. september 2019 (endret) 19 minutter siden, Klink skrev: Har du eksempler på bloggere som gjør det bra, som ikke eksponerer og mestrer skille mellom privat og bedrift? Etter fin mening altså. Tidligere fulgte jeg Polliani, Jenny Skavlan og Tine Monsen blant andre, men har ikke kikket innom på en stund. Tine var forøvrig den bloggeren som valgte å forplikte seg til VVP og Norsk Presseforbund. https://tinemonsen.no/blogger-tilknyttet-vaer-varsom-plakaten/ Så har vi jo selvsagt Trines Matblogg. Dette er de jeg kommer på i farta, men jeg er sikker på at det er flere. Tilføyelse: Tok en kjapp titt innom Tine Monsen, og ser noe eksponering men har ikke tid til å sjekke omfanget nå. Liker definitivt ikke det jeg ser i forbindelse med skolestartreklame, det er skuffende. Endret 5. september 2019 av Revenge o'Cavatina 11
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 5. september 2019 #8063 Skrevet 5. september 2019 56 minutter siden, Klink skrev: Har du eksempler på bloggere som gjør det bra, som ikke eksponerer og mestrer skille mellom privat og bedrift? Etter fin mening altså. Ida gran Jensen, Jenny Skavland og @FruJohansen. CBE er ikke spesialisert på et spesielt felt, så da er det kvasi blogging/reklame som gjelder.
Aricia Skrevet 5. september 2019 #8064 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, Klink skrev: Har du eksempler på bloggere som gjør det bra, som ikke eksponerer og mestrer skille mellom privat og bedrift? Etter fin mening altså. Hvorfor spør du om det? På hvilken måte mener du det er relevant for trådens tema? 17
pøbelsara Skrevet 5. september 2019 #8065 Skrevet 5. september 2019 Jenny Skavlan er et åpenbart eksempel. Hun er veldig synlig i some, merker reklamen sin og viser IKKE frem ungene sine. Trines matblogg er av dem som har gjort det aller best over tid i Norge. @FruJohansen er tydelig og synlig - men jeg er veldig usikker på om hun har tjent millioner. 24
pøbelsara Skrevet 5. september 2019 #8066 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, Aricia skrev: Hvorfor spør du om det? På hvilken måte mener du det er relevant for trådens tema? Godt spørsmål, @Aricia . Jeg håper ikke spørsmålet var retorisk for å (be)vise at man MÅ eksponere både eget og barns privatliv for å tjene penger i SoMe. 12
Boletta Skrevet 5. september 2019 #8067 Skrevet 5. september 2019 Fitfocus er også ganske flink til å skille og ikke utlevere. 2
Klink Skrevet 5. september 2019 #8068 Skrevet 5. september 2019 42 minutter siden, Aricia skrev: Hvorfor spør du om det? På hvilken måte mener du det er relevant for trådens tema? Jeg lurer siden den jeg siterte visste om noen. De fleste bloggere/influencere jeg vet om eksponerer jo sin hverdag ganske mye. Og alle mottar kritikk for et eller annet. 1
Kleenex Skrevet 5. september 2019 #8069 Skrevet 5. september 2019 2 timer siden, Klink skrev: Har du eksempler på bloggere som gjør det bra, som ikke eksponerer og mestrer skille mellom privat og bedrift? Etter fin mening altså. Jeg har, feks Trine Sandberg. Hun er matblogger. 7
Snurrepurre Skrevet 5. september 2019 #8070 Skrevet 5. september 2019 (endret) Er jo ingen tvil om at ungene gir klikk.. og antagelig at dette er grunnen til at hun eksponerer dem. Bildet av yngste har ca 1000 flere likes enn når tissen til mor vises igjennom badetrusa. Et «vanlig» reklamebilde ligger ca 6000-7000 likes under dette igjen. For all del. Forstår at de vil tjene penger - men hvorfor ikke være ærlig på det. Stå i kritikken og argumentere for hvorfor de velger å gjøre som de gjør? (Utlevere ungene). Endret 5. september 2019 av Snurrepurre 23
Eevee Skrevet 5. september 2019 #8071 Skrevet 5. september 2019 Det flyet de ikke rakk til Italia - de fikk et nytt gratis fly og måtte vente 3 timer på neste. Og de fikk gratis mat. Også klarer hun å sutre og si at «omsider går vi mot flyet etter å ha ventet en del timer på flyplassen». En del timer?! Spis mat, slapp av og ro ned. De valgte å rusle og filme til Bloggerne mens de hadde så dårlig tid. Snakk om prioriteringer. 35
Donatello Skrevet 5. september 2019 #8072 Skrevet 5. september 2019 8 minutter siden, Snurrepurre skrev: Er jo ingen tvil om at ungene gir klikk.. og antagelig at dette er grunnen til at hun eksponerer dem. Bildet av yngste har ca 1000 flere likes enn når tissen til mor vises igjennom badetrusa. Et «vanlig» reklamebilde ligger ca 6000-7000 likes under dette igjen. For all del. Forstår at de vil tjene penger - men hvorfor ikke være ærlig på det. Stå i kritikken og argumentere for hvorfor de velger å gjøre som de gjør? (Utlevere ungene). De som alle oss andre må tjene til livets opphold, på den ene eller andre måten. Patetisk at nesten det eneste de får til er å bruke barna. Men hva annet kan de? 14
Keaton Skrevet 5. september 2019 #8073 Skrevet 5. september 2019 Men de løp jo alt de orket? Det skrev de da visserlig på bloggen da dette ble snappet om. 14
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 5. september 2019 Populært innlegg #8074 Skrevet 5. september 2019 (endret) Under bildene av henne og barna i solnedgang på IG er det en som spør om det er greit å dele private øyeblikk med hele verden. Det er vårt valg, svarer hun. Ja - det er det - men det var ikke spørsmålet - spørsmålet var om det var greit. Det er for øvrig en gjeng som denger løs på den som spør, og mener hun bare er ute etter å lage kvalm. https://www.instagram.com/p/B1_EDAaIJKT/ (Lenke til IG-bildet hvor barna er med. Hvis du ikke ønsker å gi klikk, så ikke klikk på den linken. Jeg la den inn fordi det er dokumentasjonskrav her - ikke for å få folk til å klikke seg inn.) Jeg vet veldig godt at foreldrene kan velge å ikke beskytte ungenes rett til privatliv. Jeg skulle virkelig ønske at hun hadde et godt argument for hvorfor eksponering går foran retten til privatliv. Endret 5. september 2019 av pøbelsara 54
pøbelsara Skrevet 5. september 2019 #8075 Skrevet 5. september 2019 (endret) 5 minutter siden, Kollontaj skrev: Men de løp jo alt de orket? Det skrev de da visserlig på bloggen da dette ble snappet om. De løp kjempefort, tok bare noen få bilder og snaps underveis. Endret 5. september 2019 av pøbelsara 20
Eevee Skrevet 5. september 2019 #8076 Skrevet 5. september 2019 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Men de løp jo alt de orket? Det skrev de da visserlig på bloggen da dette ble snappet om. Det kan jo hende 😏 Men de tok seg hvertfall tid i 4 min til å slå på kamera, gå baklengs og filme og barna hang i tog på hver sin trille. Hadde de tatt hvert sitt barn under armen og gått på hadde sannsynligheten for å rekke det blitt større. Men det er sutringen. Det var snakk om 3 timer, ikke lenger. Og gratis mat og nytt gratis fly. Mange husker nok også Instagrampostene om dette og hvor ille det var. La det frem som heelt skandale 🙄 26
Sandberg Skrevet 5. september 2019 #8077 Skrevet 5. september 2019 24 minutter siden, Eevee skrev: Det flyet de ikke rakk til Italia - de fikk et nytt gratis fly og måtte vente 3 timer på neste. Og de fikk gratis mat. Også klarer hun å sutre og si at «omsider går vi mot flyet etter å ha ventet en del timer på flyplassen». En del timer?! Spis mat, slapp av og ro ned. De valgte å rusle og filme til Bloggerne mens de hadde så dårlig tid. Snakk om prioriteringer. 17 minutter siden, pøbelsara skrev: De løp kjempefort, tok bare noen få bilder og snaps underveis. Har ikke dette blitt omsnakket tidligere? På hvilken måte er dette saklig kritikk? 5
Keaton Skrevet 5. september 2019 #8078 Skrevet 5. september 2019 Kjente jeg ble litt sjokkert nå, selv om jeg vet at det meste de skriver er et konstruert narrativ. 10
Lana01 Skrevet 5. september 2019 #8079 Skrevet 5. september 2019 3 timer siden, 123Frustrert skrev: Lo da cbe snakket om at folk ikke nettvett på bloggerne. Gud hjelpe meg. Nei, det er mange som ikke har så god kunnskap om nettvett,gitt. Hun har et poeng, mange som utaler seg på nett, også her i tråden mangler nettvett. Barnevakten ser også på dette som et problem, hvordan vi som voksene er rollemodeller for våre barn. Når jeg ser hvordan en del voksne opptrer på internett, for eksempel når de kommenterer blogger, som gjerne er lest av mange ungdommer, da tenker jeg at mange av disse voksne er elendige rollemodeller, sier høyskolelektor og foredragsholder, Ingrid Grimsmo Jørgensen. https://www.barnevakten.no/voksne-ma-skjerpe-seg-pa-nett/?fbclid=IwAR21DnxNBnPPlwptfLFL0QRZ9zcbTMRcvatrUd25vyXpbci9MpRuWk5tCyM 9
Mrs Robinson Skrevet 5. september 2019 #8080 Skrevet 5. september 2019 (endret) 6 minutter siden, Lana01 skrev: Hun har et poeng, mange som utaler seg på nett, også her i tråden mangler nettvett. Barnevakten ser også på dette som et problem, hvordan vi som voksene er rollemodeller for våre barn. Når jeg ser hvordan en del voksne opptrer på internett, for eksempel når de kommenterer blogger, som gjerne er lest av mange ungdommer, da tenker jeg at mange av disse voksne er elendige rollemodeller, sier høyskolelektor og foredragsholder, Ingrid Grimsmo Jørgensen. https://www.barnevakten.no/voksne-ma-skjerpe-seg-pa-nett/?fbclid=IwAR21DnxNBnPPlwptfLFL0QRZ9zcbTMRcvatrUd25vyXpbci9MpRuWk5tCyM Og at caroline utnevner seg selv som helgen og martyr ang nettvett, er nå ganske ironisk 🙄 Og saklig kritikk av offentlige personer går vel neppe under manglende nettvett. Men klart, det er jævla kjedelig for de det gjelder da Endret 5. september 2019 av Mrs Robinson 27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå